Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

frodo
Už mám víc než deset
Příspěvky: 22
Registrován: ned 09 srp 2015, 06:59

Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru

Příspěvek od frodo » ned 09 srp 2015, 07:53

Zdarec.
Prosím o radu.

Agilitka startuje v pohodě a jezdí v pohodě. Dokonce na jedno až dvě našlápnutí chytne bez startéru.
Pokud se ale jede delší trasa (cca 20 km) na plný plyn tak při zastavení Agilitky, třeba na semaforu samovolně chcípne motor a již nejde nastartovat. Stalo se mi to již podruhé. Mám najeto cca 11 tkm dle tachometru. Zrovna včera. Startoval jsem a startoval po samovolném chcípnutí motoru na semaforu a nevšiml si, že teče benzín i ze vzduchového filtru. Tak jsem Agilitku dotlačil do garáže (naštěstí to chcíplo poblíž garáže) a vylil benzín ze vzduchového filtru, sundal jsem svíčku a vyčistil a nic.
Tak jsem sundal přívod vzduchu do karbece a kolínko přívodu směsi do bloku motoru, zaškrtil přívod benzínu a nechal pořádně vyfoukat zbytky benzínu točením motoru startérem. Agilitky zase chytla. Co může být za problém? Je normální že se při opakovaném neúspěšném startování dostane benzín i do vzduchového filtru? Podle mně vyteklo tak půl litru benzínu přes vzduchový filtr. Tipujiu podle toho že benzín byl prostě všude.

pozn.: Povrch svíčky byl černý a potažený sazemi. To asi znamená že má bohatou směs? Jak upravím bohatost směsi na karburátoru. Doufám že to jde i bez výměny jehly.

Je to více problému najednou tak to zrekapituluju:
- samovolné chcípnutí motoru po cca 20 km na plný plyn a nemožnost znovu nastartovat
- benzín ve vzduchovém filtru
- černý a sazemi pokrytý povrch svíčky

Díky za postřehy.

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru

Příspěvek od Gek » ned 09 srp 2015, 09:50

Řekl bych, že tam teče hodně benzínu - uchlastává se - bohatá směs. Když jedeš na plný knedlík a prudce ubereš, nestřelí si do výfuku ??
Chtělo by to seřídit bohatost směsi.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

frodo
Už mám víc než deset
Příspěvky: 22
Registrován: ned 09 srp 2015, 06:59

Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru

Příspěvek od frodo » ned 09 srp 2015, 20:28

Zdarec.
Do výfuku to nestřílí. Ale bohatost směsi by chtěla poštelovat ale nevim jak.

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru

Příspěvek od Gek » ned 09 srp 2015, 22:08

Tady je to popsané. KLIK
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

frodo
Už mám víc než deset
Příspěvky: 22
Registrován: ned 09 srp 2015, 06:59

Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru

Příspěvek od frodo » pon 10 srp 2015, 19:35

Gek píše:Tady je to popsané. KLIK
Tak jsem to přečetl. Dobrá teorie :Y: . A konkrétní postup na tento typ skota Agility City 125 by nebyl?
A hlavně nějaké zkušenosti s řešením stejných nebo podobných problémů.
Děkuji. :D

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru

Příspěvek od jakattara » stř 12 srp 2015, 05:38

Safra, tak to vůbec netuším :roll:
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3034
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru

Příspěvek od jouza74 » stř 12 srp 2015, 06:40

Pokud by ti mělo protéct 0,5l přes karburátor ven do airboxu a do motoru. Musel by jsi nepřetržitě startovat nejmíň 0,5 hodiny, čemuž nevěřím. Proč tedy do motoru teče benzín pořád i když motor stojí ? Protože se ti nejspíš občas zasekne podtlakový ventil na spodku nádrže a nechá tak benzín v klidu z nádrže vytékat. Špatná barva elektrod svíčky + samovolné chcípaní, můžou být dílem mizerně fungujícího automatického sytiče, to je ta věc, ke které v karburátoru vede kabel. Jestliže již není plně hybný, nedokáže svůj okruh po zahřatí uzavřít a tak stále přidává nějaké to palivo navíc. To by pak vysvětlilo i ty mizerné starty zahřátého motoru. Já bych šel po těchhle dvou věcech.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru

Příspěvek od jakattara » stř 12 srp 2015, 08:27

Já věděl, že se jouzík zamyslí. ;)
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru

Příspěvek od HonzaH » čtv 13 srp 2015, 06:18

Jo jo ... kdepak náš Jouzík .... to je studnice :wink: :yes: ... s tím bych se vydal klidně na konec světa, bez obav z nějaké poruchy :wink: :) :) :yes:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

frodo
Už mám víc než deset
Příspěvky: 22
Registrován: ned 09 srp 2015, 06:59

Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru

Příspěvek od frodo » čtv 13 srp 2015, 15:49

jouza74 píše:Pokud by ti mělo protéct 0,5l přes karburátor ven do airboxu a do motoru. Musel by jsi nepřetržitě startovat nejmíň 0,5 hodiny, čemuž nevěřím. Proč tedy do motoru teče benzín pořád i když motor stojí ? Protože se ti nejspíš občas zasekne podtlakový ventil na spodku nádrže a nechá tak benzín v klidu z nádrže vytékat. Špatná barva elektrod svíčky + samovolné chcípaní, můžou být dílem mizerně fungujícího automatického sytiče, to je ta věc, ke které v karburátoru vede kabel. Jestliže již není plně hybný, nedokáže svůj okruh po zahřatí uzavřít a tak stále přidává nějaké to palivo navíc. To by pak vysvětlilo i ty mizerné starty zahřátého motoru. Já bych šel po těchhle dvou věcech.
Startoval jsem tak cca vždy 1/2 minuty v kuse a asi 6x až 7x za sebou s drobnými pauzami. Toho benzínu nakonec vyteklo cca 2 litry (zjištěno při vypouštění nádrže). Podtlakový ventil to asi bude ale ne závada na něm, protože benzín z toho vytekl za 11 tkm jenom teď jednou. Nevím zda je to možné, ale když jsem Agilitku zbavoval přebytečného benzínu v motoru tak jsem nejprve demontoval zapalovací svíčku a otočil jsem startérem a hned po otočení startéru se z motoru uvolnil velmi vysoký tlak a otvorem po svíčce expandoval ven. Jako když se uvolní stlačený vzduch s benzínem. Vůbec nechápu jak je to možné když už byla svíčka venku. Stál jsem od otvoru po svíčce cca 1,5m a normálně mi to stříklo vzduch s benzínem do obličeje. Pak už se to neopakovalo. No a na to konto si myslím, zda tento stav nemohl způsobit otevření podtlakového ventilu pod nádrží :( . Ale co tam expandovalo to fakt netuším.

Agilitky vůbec nechcípá. Naopak beží plynule, nestřílí do výfuku a po zahřátí po jízdě cca 30 km kdy došel benzín jsem jej dolil a motor nastartoval bez problému. Teď jsem prováděl měření a na 100 km si vezme cca něco pod 4 litry (chtělo by to nejspíše lehce ochudit směs). To že to chcíplo bylo pouze dvakrát za 11 tkm a teď při posledním chcípnutí jela Agilitka na plný plyn cca 20km. Zřejmě ji dělají problém dlouhodobé vysoké otáčky.
Když jsem testoval spotřebu tak jsem právě najel 30 km na trati kde jsem jel 50% město a 50% dálnice a jsem dojel nádrž do prázdna. Dolil jsem benzín a po krátkých protočeních z důvodu natažení benzínu motor naskočil normálně a já jsem mohl pokračovat v jízdě a dojet do garáže

Co se týká automatického sytiče tak po nastartování studeného motoru má motor vyšší otáčky a po cca 1 minutě se otáčky postupně začnou snižovat. Takže aut. sytič nejspíše funguje ale zkusím jej podle manuálu přeměřit.

Že se to tu snažím řešit je z důvodu nespolehlivosti Agilitky, protože nevím, kdy se to stane znovu a nerad bych Agilitku tlačil 20 km do garáže.

Takže děkuji všem za ochotu a případné rady.

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru

Příspěvek od HonzaH » pát 14 srp 2015, 06:15

No to jsem z toho Janek ??? Kde by se tam ten tlak mohl uvolnit, jedině že by to byl 2T, to by mohl být pod pístem v prostoru kliky a pokud by se podařilo zastavit motor tak, že by píst byl v HÚ, pak by teoreticky pod pístem mohla zůstat směs vzduch s benzínem, možná lehce natlakovaná, ikdyž bys vyšrouboval svíci a po protočení motoru by píst jdoucí do DÚ mohl směs z pod pístu přetlačit nad něj ... Pokud v tu dobu bude vyšroubovaná svíce, chrstne to ven. ... Jiné vysvětlená mě nenapadá. Nicméně 4ltr/100km je už hóóódně velká spotřeba na 125 ccm :( To by fakt chtělo poladit na bohatosti směsi.
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3034
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru

Příspěvek od jouza74 » pát 14 srp 2015, 07:35

Agilitka se ve 2T nedělá i padouch je 4T.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru

Příspěvek od buchtik » pát 14 srp 2015, 20:20

Když teče benzín proudem a až do sání, tak si nezavírá plovák karburátoru.

U dvoutaktu hrozí ve vhodné poloze pístu i zaplavení klikovky a při následném pokusu o start o zničení motoru.

Tedy rozebrat a zkontrolovat uzavírací sedlo plováku, zda uzavře přítok benzínu a současně těsnost plováku- zda v něm nešplouchá benzín.
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

ok8
Už mám víc než deset
Příspěvky: 151
Registrován: úte 29 dub 2014, 17:29
Bydliště: j.Morava

Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru

Příspěvek od ok8 » sob 15 srp 2015, 11:18

Předej to někomu, kdo karbecům trochu rozumí, ať to rozdělá a vše zkontroluje.
Máš změřenou spotřebu?
Downtown 300

frodo
Už mám víc než deset
Příspěvky: 22
Registrován: ned 09 srp 2015, 06:59

Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru

Příspěvek od frodo » ned 16 srp 2015, 12:03

Měřil. Spotřeba cca 4 litry na 100 km.

Odpovědět