Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru
Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru
Zdarec.
Prosím o radu.
Agilitka startuje v pohodě a jezdí v pohodě. Dokonce na jedno až dvě našlápnutí chytne bez startéru.
Pokud se ale jede delší trasa (cca 20 km) na plný plyn tak při zastavení Agilitky, třeba na semaforu samovolně chcípne motor a již nejde nastartovat. Stalo se mi to již podruhé. Mám najeto cca 11 tkm dle tachometru. Zrovna včera. Startoval jsem a startoval po samovolném chcípnutí motoru na semaforu a nevšiml si, že teče benzín i ze vzduchového filtru. Tak jsem Agilitku dotlačil do garáže (naštěstí to chcíplo poblíž garáže) a vylil benzín ze vzduchového filtru, sundal jsem svíčku a vyčistil a nic.
Tak jsem sundal přívod vzduchu do karbece a kolínko přívodu směsi do bloku motoru, zaškrtil přívod benzínu a nechal pořádně vyfoukat zbytky benzínu točením motoru startérem. Agilitky zase chytla. Co může být za problém? Je normální že se při opakovaném neúspěšném startování dostane benzín i do vzduchového filtru? Podle mně vyteklo tak půl litru benzínu přes vzduchový filtr. Tipujiu podle toho že benzín byl prostě všude.
pozn.: Povrch svíčky byl černý a potažený sazemi. To asi znamená že má bohatou směs? Jak upravím bohatost směsi na karburátoru. Doufám že to jde i bez výměny jehly.
Je to více problému najednou tak to zrekapituluju:
- samovolné chcípnutí motoru po cca 20 km na plný plyn a nemožnost znovu nastartovat
- benzín ve vzduchovém filtru
- černý a sazemi pokrytý povrch svíčky
Díky za postřehy.
Prosím o radu.
Agilitka startuje v pohodě a jezdí v pohodě. Dokonce na jedno až dvě našlápnutí chytne bez startéru.
Pokud se ale jede delší trasa (cca 20 km) na plný plyn tak při zastavení Agilitky, třeba na semaforu samovolně chcípne motor a již nejde nastartovat. Stalo se mi to již podruhé. Mám najeto cca 11 tkm dle tachometru. Zrovna včera. Startoval jsem a startoval po samovolném chcípnutí motoru na semaforu a nevšiml si, že teče benzín i ze vzduchového filtru. Tak jsem Agilitku dotlačil do garáže (naštěstí to chcíplo poblíž garáže) a vylil benzín ze vzduchového filtru, sundal jsem svíčku a vyčistil a nic.
Tak jsem sundal přívod vzduchu do karbece a kolínko přívodu směsi do bloku motoru, zaškrtil přívod benzínu a nechal pořádně vyfoukat zbytky benzínu točením motoru startérem. Agilitky zase chytla. Co může být za problém? Je normální že se při opakovaném neúspěšném startování dostane benzín i do vzduchového filtru? Podle mně vyteklo tak půl litru benzínu přes vzduchový filtr. Tipujiu podle toho že benzín byl prostě všude.
pozn.: Povrch svíčky byl černý a potažený sazemi. To asi znamená že má bohatou směs? Jak upravím bohatost směsi na karburátoru. Doufám že to jde i bez výměny jehly.
Je to více problému najednou tak to zrekapituluju:
- samovolné chcípnutí motoru po cca 20 km na plný plyn a nemožnost znovu nastartovat
- benzín ve vzduchovém filtru
- černý a sazemi pokrytý povrch svíčky
Díky za postřehy.
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7716
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru
Řekl bych, že tam teče hodně benzínu - uchlastává se - bohatá směs. Když jedeš na plný knedlík a prudce ubereš, nestřelí si do výfuku ??
Chtělo by to seřídit bohatost směsi.
Chtělo by to seřídit bohatost směsi.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru
Zdarec.
Do výfuku to nestřílí. Ale bohatost směsi by chtěla poštelovat ale nevim jak.
Do výfuku to nestřílí. Ale bohatost směsi by chtěla poštelovat ale nevim jak.
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7716
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru
Tady je to popsané. KLIK
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru
Tak jsem to přečetl. Dobrá teorieGek píše:Tady je to popsané. KLIK
![Yes :Y:](./images/smilies/icon_yes.gif)
A hlavně nějaké zkušenosti s řešením stejných nebo podobných problémů.
Děkuji.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4931
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru
Safra, tak to vůbec netuším ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...
Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru
Pokud by ti mělo protéct 0,5l přes karburátor ven do airboxu a do motoru. Musel by jsi nepřetržitě startovat nejmíň 0,5 hodiny, čemuž nevěřím. Proč tedy do motoru teče benzín pořád i když motor stojí ? Protože se ti nejspíš občas zasekne podtlakový ventil na spodku nádrže a nechá tak benzín v klidu z nádrže vytékat. Špatná barva elektrod svíčky + samovolné chcípaní, můžou být dílem mizerně fungujícího automatického sytiče, to je ta věc, ke které v karburátoru vede kabel. Jestliže již není plně hybný, nedokáže svůj okruh po zahřatí uzavřít a tak stále přidává nějaké to palivo navíc. To by pak vysvětlilo i ty mizerné starty zahřátého motoru. Já bych šel po těchhle dvou věcech.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4931
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru
Já věděl, že se jouzík zamyslí. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6557
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru
Jo jo ... kdepak náš Jouzík .... to je studnice
... s tím bych se vydal klidně na konec světa, bez obav z nějaké poruchy
![Yes :yes:](./images/smilies/icon_good.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Yes :yes:](./images/smilies/icon_good.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Yes :yes:](./images/smilies/icon_good.gif)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru
Startoval jsem tak cca vždy 1/2 minuty v kuse a asi 6x až 7x za sebou s drobnými pauzami. Toho benzínu nakonec vyteklo cca 2 litry (zjištěno při vypouštění nádrže). Podtlakový ventil to asi bude ale ne závada na něm, protože benzín z toho vytekl za 11 tkm jenom teď jednou. Nevím zda je to možné, ale když jsem Agilitku zbavoval přebytečného benzínu v motoru tak jsem nejprve demontoval zapalovací svíčku a otočil jsem startérem a hned po otočení startéru se z motoru uvolnil velmi vysoký tlak a otvorem po svíčce expandoval ven. Jako když se uvolní stlačený vzduch s benzínem. Vůbec nechápu jak je to možné když už byla svíčka venku. Stál jsem od otvoru po svíčce cca 1,5m a normálně mi to stříklo vzduch s benzínem do obličeje. Pak už se to neopakovalo. No a na to konto si myslím, zda tento stav nemohl způsobit otevření podtlakového ventilu pod nádržíjouza74 píše:Pokud by ti mělo protéct 0,5l přes karburátor ven do airboxu a do motoru. Musel by jsi nepřetržitě startovat nejmíň 0,5 hodiny, čemuž nevěřím. Proč tedy do motoru teče benzín pořád i když motor stojí ? Protože se ti nejspíš občas zasekne podtlakový ventil na spodku nádrže a nechá tak benzín v klidu z nádrže vytékat. Špatná barva elektrod svíčky + samovolné chcípaní, můžou být dílem mizerně fungujícího automatického sytiče, to je ta věc, ke které v karburátoru vede kabel. Jestliže již není plně hybný, nedokáže svůj okruh po zahřatí uzavřít a tak stále přidává nějaké to palivo navíc. To by pak vysvětlilo i ty mizerné starty zahřátého motoru. Já bych šel po těchhle dvou věcech.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Agilitky vůbec nechcípá. Naopak beží plynule, nestřílí do výfuku a po zahřátí po jízdě cca 30 km kdy došel benzín jsem jej dolil a motor nastartoval bez problému. Teď jsem prováděl měření a na 100 km si vezme cca něco pod 4 litry (chtělo by to nejspíše lehce ochudit směs). To že to chcíplo bylo pouze dvakrát za 11 tkm a teď při posledním chcípnutí jela Agilitka na plný plyn cca 20km. Zřejmě ji dělají problém dlouhodobé vysoké otáčky.
Když jsem testoval spotřebu tak jsem právě najel 30 km na trati kde jsem jel 50% město a 50% dálnice a jsem dojel nádrž do prázdna. Dolil jsem benzín a po krátkých protočeních z důvodu natažení benzínu motor naskočil normálně a já jsem mohl pokračovat v jízdě a dojet do garáže
Co se týká automatického sytiče tak po nastartování studeného motoru má motor vyšší otáčky a po cca 1 minutě se otáčky postupně začnou snižovat. Takže aut. sytič nejspíše funguje ale zkusím jej podle manuálu přeměřit.
Že se to tu snažím řešit je z důvodu nespolehlivosti Agilitky, protože nevím, kdy se to stane znovu a nerad bych Agilitku tlačil 20 km do garáže.
Takže děkuji všem za ochotu a případné rady.
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6557
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru
No to jsem z toho Janek ??? Kde by se tam ten tlak mohl uvolnit, jedině že by to byl 2T, to by mohl být pod pístem v prostoru kliky a pokud by se podařilo zastavit motor tak, že by píst byl v HÚ, pak by teoreticky pod pístem mohla zůstat směs vzduch s benzínem, možná lehce natlakovaná, ikdyž bys vyšrouboval svíci a po protočení motoru by píst jdoucí do DÚ mohl směs z pod pístu přetlačit nad něj ... Pokud v tu dobu bude vyšroubovaná svíce, chrstne to ven. ... Jiné vysvětlená mě nenapadá. Nicméně 4ltr/100km je už hóóódně velká spotřeba na 125 ccm
To by fakt chtělo poladit na bohatosti směsi.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru
Agilitka se ve 2T nedělá i padouch je 4T.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
- buchtik
- Mladší Kecálek
- Příspěvky: 330
- Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru
Když teče benzín proudem a až do sání, tak si nezavírá plovák karburátoru.
U dvoutaktu hrozí ve vhodné poloze pístu i zaplavení klikovky a při následném pokusu o start o zničení motoru.
Tedy rozebrat a zkontrolovat uzavírací sedlo plováku, zda uzavře přítok benzínu a současně těsnost plováku- zda v něm nešplouchá benzín.
U dvoutaktu hrozí ve vhodné poloze pístu i zaplavení klikovky a při následném pokusu o start o zničení motoru.
Tedy rozebrat a zkontrolovat uzavírací sedlo plováku, zda uzavře přítok benzínu a současně těsnost plováku- zda v něm nešplouchá benzín.
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;
Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru
Předej to někomu, kdo karbecům trochu rozumí, ať to rozdělá a vše zkontroluje.
Máš změřenou spotřebu?
Máš změřenou spotřebu?
Downtown 300
Re: Agility City 125 - samovolné chcípnutí motoru
Měřil. Spotřeba cca 4 litry na 100 km.