Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

frodo
Už mám víc než deset
Příspěvky: 22
Registrován: ned 09 srp 2015, 06:59

Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Příspěvek od frodo » pon 17 srp 2015, 22:44

Zdarec.
Když už jsem se dal na řešení problému samovolného chcípnutí motoru tak rovnou vyřeším problém se zajímavými zvuky z oblasti variátoru. Zní to jako kdyby řetěz dřel o kus kovu s proměnnou frekvencí dření. Zvuky se ozívají nad 50 km/h a jsou slyšet až do maximální rychlosti a jejich frekvence se liší podle aktuální rychlosti a podle toho jak se hodně tahá za plyn. Co to asi může být za závadu. :cry:

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3034
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Příspěvek od jouza74 » úte 18 srp 2015, 06:16

Tak tohle budeš muset rozebrat. Točí se tam toho spousta. Jde ten zvuk od přední, nebo od zadní řemenice, nebo ti to splývá v prostoru ? Je to slyšet i když bys to zkusil na hlavním stojánku ?
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4282
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Příspěvek od Rosi45 » úte 18 srp 2015, 15:40

Mě to na B 125 dělala povolená matice na spojce.
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

frodo
Už mám víc než deset
Příspěvky: 22
Registrován: ned 09 srp 2015, 06:59

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Příspěvek od frodo » úte 18 srp 2015, 16:19

jouza74 píše:Tak tohle budeš muset rozebrat. Točí se tam toho spousta. Jde ten zvuk od přední, nebo od zadní řemenice, nebo ti to splývá v prostoru ? Je to slyšet i když bys to zkusil na hlavním stojánku ?
Při jízdě na Agilitce je skřípání slyšet jakoby uprostřed nebo lehce z pravé strany motorky po směru jízdy. Když jsem sundal kryt variátoru a zkoušel to na stojánku na plný plyn, nebylo to slyšet. Takže pouze v zátěži to vyluzuje ty pazvuky. Jo a když se jede třeba do kopce tak jsou pazvuky silnější a když se povolý trochu plyn tak pazvuky změní frekvenci a hlasitost. Už jsem sundal všechny pohyblivé části a rozebral odstředivou spojku. Zůstaly tam pouze osy od motoru a konečné redukce.

Asi to vypadá na ložisko. Ale které :?: . Když zakvrdlám s osou z motoru, tak ta se ani nehne a když zakvrdlám osou z konečné redukce tak s ní velmi nepatrně pohnu nahoru a dolu a je slyšet tiché cvakání. Nevím zda je v pořádku ta malá vůle na ose konečné redukce. No a co teď :?: Jak to zjistit alespoň s nějakou přesností, abych nemusel měnit všechny ložiska :idea: .

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Příspěvek od HonzaH » stř 19 srp 2015, 07:01

Vůle, byť sebemenší, na výstupní hřídeli z koncového převodu rozhodně v pořádku není. Pokud to budeš řešit, doporučuji vyměnit všechna ložiska i gufera koncového převodu najednou, ušetříš si dvojitou práci (materiál zase tolik stát nebude :wink: )
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3034
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Příspěvek od jouza74 » stř 19 srp 2015, 09:13

Podle všeho je na této hřídeli kuličkové ložisko. Cvakání, vůli a pazvuky by mohla způsobovat prasklá klec kuliček. Jestli je to tak, nebylo by dobré dál na tom jezdit.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

frodo
Už mám víc než deset
Příspěvky: 22
Registrován: ned 09 srp 2015, 06:59

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Příspěvek od frodo » stř 19 srp 2015, 21:07

Mám takový pocit, že jsme Agilitku koupily jako novou a již od koupě to chrastilo, ale málo. Na dotaz prodejci, proč to chrastí, jsem Agilitku přivezl k prodejci a prodejce mi následně odpověděl, že je to normální. Jenže chrastění se časem zesilovalo až k dnešnímu docela hlasitému chrastění. Tak snad to bude jedno z těch ložisek v konečné redukci.

frodo
Už mám víc než deset
Příspěvky: 22
Registrován: ned 09 srp 2015, 06:59

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Příspěvek od frodo » stř 19 srp 2015, 23:39

Ještě dotaz. Trubička předního kola variátoru (kolo ve kterém jsou válečky) má drobnou vůli v kole variátoru. To je v pořádku nebo ne?

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3034
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Příspěvek od jouza74 » čtv 20 srp 2015, 06:55

Nevím přesně co myslíš. Máš na mysli vůli mezi klikovou hřídelí a trubičkou, nebo mezi trubičkou a vnitřní polořemenicí. Na obojím nějaká vůle musí být, ale ne zas taková, aby to mělo šanci na zaseknutí skřížením.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Příspěvek od HonzaH » čtv 20 srp 2015, 06:57

Pokud myslíme stejnou trubičku, tak ta extra velkou vůli mít taky nemá, nicméně musí jít lehce posouvat po hřídeli. Není ale vyloučeno, že se to ve zkušebním provozu v Kymcu přehřívalo a trubička měla tendenci se přidírat, tak vůli zvětšili, ale to je model od modelu a je to čistě hypotéza (pak by to mohlo cinkat i chrastit)... to ti tu může ale odpovědět snad jen další majitel steného scoota :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

frodo
Už mám víc než deset
Příspěvky: 22
Registrován: ned 09 srp 2015, 06:59

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Příspěvek od frodo » čtv 20 srp 2015, 20:11

Zdarec.
Tak jsem do toho skočil rovnýma nohama. Sundal jsem výfuk a polokyvku. Sundal jsem zadní kolo a rozebral konečnou redukci. Foto viz níže. Obě ložiska o obu hřídelí měla slušnou vůli. Už jsou venku. Ale nevím jak vyexportovat ložiska zatlačená do zakryté díry. Nelze je totiž vyklepnout. Nemáte někdo nápad jak to dostat ven eventálně odkaz na eshop kde se prodává stahovák na tuto specialitku. Díky.

http://ulozto.cz/xk1W3TEA/dsc00154-jpg
http://ulozto.cz/xX5qxbkU/dsc00155-jpg
http://ulozto.cz/xCbGYsX8/dsc00156-jpg
http://ulozto.cz/x5bTqphn/dsc00157-jpg
http://ulozto.cz/x2bEhKZv/dsc00158-jpg

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Příspěvek od mulah » čtv 20 srp 2015, 20:34

Já bych na to ložisko heftnul tyčku s trhákem. Stejně ho chceš měnit, ta o nic nejde.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Příspěvek od HonzaH » pát 21 srp 2015, 06:02

Tak tak, buďto přivařit kulatinu s vyklepávacím závažím na druhém konci a nebo pokud se dá za ložisko jeho vnitřní dírou něco zaháknout (roztemovaný a ohnutý konec kulatiny), tak možná nebude svářečka ani potřeba. Jen by to pak chtělo dát majzla abys ložisko v jeho lůžku nezkřížil :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Příspěvek od Gek » pát 21 srp 2015, 08:18

Přesně podle toho jak píše Honza, jsem vždy vyndával utopená ložiska. Vyklepávacím háčkem.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

frodo
Už mám víc než deset
Příspěvky: 22
Registrován: ned 09 srp 2015, 06:59

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Příspěvek od frodo » ned 23 srp 2015, 08:37

Tak jsem pořídil toto http://vybaveni-autoservisu.cz/stahovak ... 33-mm.html.
Jsem trochu blázen na nářadí :P . Teď poscháním nějakou menší ledničku a troubu (horkovzdušku mám) na import ložisek. Doma bych asi nepochodil :lol: .

Odpovědět