no konecne hotovo...
nasiel som vinnika lenivosti skutru
povodna pruzina daleko pod limitom dlzky a uplne zmaknuta,ani sa necudujem,ze po zohriati variatoru ako keby ani nebola...
Vymenil som teda variator a nahodil bielu malossi pruzinu,remen sice este nevyzeral najhorsie ale miestami bol viac zodraty tak som nahodil aj novy kevlarovy.Povodny variator bol tiez viac menej ok,na valcekoch boli akurat male zodrate plosky.
Okrem toho prisla nova sviecka,nadz na motorovy olej som vylial a doplnil novy,komplet vymeneny olej v prevodovke,vymenil som aj brzdovu kvapalinu.Chladiacu som len dolial nakolko este budem musiet rozoberat motor takze tu vymenim potom.
Co sa tyka sekundarneho vzduchu ako som ocakaval,od ventilu smeruje hadica uplne hore ku zadnemu svetlu.Tam je skryty uz len filter a to je vsetko.System teda nie je riadeny ziadnym podtlakovym ventilom a ani elektronikou.Ventil sekundarneho vzduchu je jednoduchy jednocestny,nic viac,cele to teda frci na priamom nasavani z vyfuku - kazdym cyklom si vyfuk cucol aj trosku vzduchu tadialto.Zatial som ventil zaslepil na vstupe plastovym stuplom a zvysok systemu vyhodil zo skutra.Kedze som teraz robil viac uprav neviem ake to ma nasledky na samotnu jazdu,ked doladim skusim toto sanie hodit spat a porovnat rozdiel.Teraz je to rozhodne citit akurat nosom,za skutrom to smrdi/vonia ako zo starej MBcky...
Vymenil som aj pruzinky v spojke,hodil som tam rovno tie najtvrdie.S povodnymi sa pakne chytali okolo 4200 otacok,teraz tesne pod 5000.Cakal som viac.
Rozhodne ma ale sklamal ten multivar.Ocakaval som,ze uz tak ako je bude lepsi ako seria a nasledne malym doladenim sa z toho bude dat vytrieskat maximum,pravda je ale uplne ina.Maximalka klesla a akceleracia je velmi vlazna.Skutrik inak ide celkom v pohode,do velmi prudkeho kopca kde predtym siel ledva 15 si teraz kludne slape 35,aj po 30tich km stale bez problemov ale to je zasluha novej pruziny.
Budem musiet nahodit tazsie valceky,lebo teraz to toci zbytocne 7000 celu dobu,na rovinke sa ani nedokaze naplno otvorit a nad 65km/hod sa nedostane,predtym sa vysplhal na 70tku.
No a tu taka otazka ako poriesit valceky na testovanie?Kupovat na slepo sadu valcekov za 10evri a skusat sa mi velmi nechce,hlavne ked vobec netusim okolo akej hodnoty sa hybat.S origo valcekmi malossi (9,1g podla papierov,9,0 gramu podla vahy) toci skuter 7000.Skusil som nahodit povodne valceky 8,5g = cca7250-7300 otacok.Maximalny vykon skutra v kw je pri 6500 a krutiaci pri 6000 otackach a tam by som sa rad dostal.
Tu ale asi blba matematika 0,5g = 250 otacok asi fungovat nebude ci?
inak by som tam musel narvat valceky cca 10,5-11g aby som sa dostal na pozadovanych cca 6000 az 6200 otacok