Olej

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej

Příspěvek od jakattara » čtv 05 kvě 2016, 06:33

A já si myslel ( a nevím proč ale) že z 10w 40 níž tj.na 5w 40 se jít nemůže. Výše jooo, ale níž ne. :roll: :roll: :roll:
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej

Příspěvek od HonzaH » čtv 05 kvě 2016, 06:41

Já mám zse v povědomí opak. 5W-40 je kvalitativně lepší olej a tak na něj z 10W-40(kvalitativně horší než 5W-40) přejít (sestoupit) můžeš, ale jakmile ho jednou začneš plnit, už se na 10W-40 nevracet, motoru to nedělá dobře. Zkusím pohledat článek ing. Černého, českého olejářského guru ... dokonce to máme i TADY na stránkách. Pěkný článek z odkazu v Mildově příspěvku a v něm na konci dole odkaz na rady ing. Černého :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej

Příspěvek od jakattara » čtv 05 kvě 2016, 07:24

Díky za objasnění, už se jim pročítám ;)
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Re: Olej

Příspěvek od mulah » úte 09 kvě 2017, 21:43

Vlóni jsem zkusil experimentovat s olejem, kvůli startování a z 10W40 jsem začal lít 5w40. No po dlouhém pozorování, jsem zjistil, že vliv to má a XC i v 5 stupních nastartovalo, což s 10W se mi bez autobaterky nepodařilo.
No ale podle předpokladů XC začlo olej papat. A to docela dost. u 10W jsem spotřeboval 2dcl na 1000km, a s 5W jsem někde na 8dcl :-) A to už je docela obtěžující.
Tak jsem se ptal v Kymcu ve Varech copa by stálo přetěsnění a odpověď: Dobrý den
přetěsnění motoru, zabroušení ventilů cca 10.000 kč
V ceně je výměna ložisek, gufer, těsnění, výměna oleje, zabroušení a seřízení ventilů.
V ceně není výbrus, písty a pístní kroužky pokud by jich bylo zapotřebí.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej

Příspěvek od HonzaH » stř 10 kvě 2017, 06:44

8 dcl je už dost ... :roll: .. nevíš, v jakém stavu je motor ve tvém druhém XC? .. možná by stálo za to zkusit vyměnit??? :wink:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Re: Olej

Příspěvek od mulah » čtv 11 kvě 2017, 23:33

Motor z meho druhého xc je někde ve sběrných surovinách, neb jsem ho tam dal z důvodu nepoužitelnosti :-)
. Jinam ten můj motor co se týká výkonu v pohodě, jen chroupe olej. A řekl bych že jen za studena. No na najetých 50K km to neni špatny a musi to ještě vydržet nějakou dobu
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej

Příspěvek od HonzaH » pát 12 kvě 2017, 06:33

50K na jednobuch není špatné ... dokud nebude nezbytně nutné, nehrabal bych do toho .... :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

KokoBongo
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: úte 22 čer 2021, 09:31

Re: Olej

Příspěvek od KokoBongo » úte 22 čer 2021, 19:42

Je to logické 10W je v zimě samozřejmě více viskóznější, tedy hůře maže za nižších teplot oproti 5W. 5W je ale díky své schopnosti lépe při nízké teplotě mazat také řidší. To, že lépe maže je dobře u motorů, které špatně startují za studena. Xciting 500 motor totiž trpí zakarbonováním, kdy dochází ke zvýšení jeho komprese a je nutné vyvinout větší sílu na jeho nastartování. To je s ohledem na jinou směs (do 15°C) míchanou přes ECU důvod špatných studených startů. Jakmile se motor trochu ohřeje a promaže, naskočí.

5W mu v tomto tedy pomůže. ALE. Tím, že je řídký lépe protéká pístními kroužky a tedy je "žrán" motorem. A tím zase dochází k rychlejší karbonizaci spalovacího prostoru a výfukové soustavy :( Začarovaný kruh. Řešení je přebrousit a přetěsnit.

Tedy lépe asi vlastně dávat 10W40. Nebo najít speciální aditivovaný olej který poskytuje nízký třecí odpor při nízké teplotě, ale zůstává zároveň hustý. To ale logicky nejde dohromady - moderní aditiva ale dokážou zázraky... :boj:

Odpovědět