Olej
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4931
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej
A já si myslel ( a nevím proč ale) že z 10w 40 níž tj.na 5w 40 se jít nemůže. Výše jooo, ale níž ne.
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6557
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej
Já mám zse v povědomí opak. 5W-40 je kvalitativně lepší olej a tak na něj z 10W-40(kvalitativně horší než 5W-40) přejít (sestoupit) můžeš, ale jakmile ho jednou začneš plnit, už se na 10W-40 nevracet, motoru to nedělá dobře. Zkusím pohledat článek ing. Černého, českého olejářského guru ... dokonce to máme i TADY na stránkách. Pěkný článek z odkazu v Mildově příspěvku a v něm na konci dole odkaz na rady ing. Černého
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4931
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej
Díky za objasnění, už se jim pročítám
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...
Re: Olej
Vlóni jsem zkusil experimentovat s olejem, kvůli startování a z 10W40 jsem začal lít 5w40. No po dlouhém pozorování, jsem zjistil, že vliv to má a XC i v 5 stupních nastartovalo, což s 10W se mi bez autobaterky nepodařilo.
No ale podle předpokladů XC začlo olej papat. A to docela dost. u 10W jsem spotřeboval 2dcl na 1000km, a s 5W jsem někde na 8dcl A to už je docela obtěžující.
Tak jsem se ptal v Kymcu ve Varech copa by stálo přetěsnění a odpověď: Dobrý den
přetěsnění motoru, zabroušení ventilů cca 10.000 kč
V ceně je výměna ložisek, gufer, těsnění, výměna oleje, zabroušení a seřízení ventilů.
V ceně není výbrus, písty a pístní kroužky pokud by jich bylo zapotřebí.
No ale podle předpokladů XC začlo olej papat. A to docela dost. u 10W jsem spotřeboval 2dcl na 1000km, a s 5W jsem někde na 8dcl A to už je docela obtěžující.
Tak jsem se ptal v Kymcu ve Varech copa by stálo přetěsnění a odpověď: Dobrý den
přetěsnění motoru, zabroušení ventilů cca 10.000 kč
V ceně je výměna ložisek, gufer, těsnění, výměna oleje, zabroušení a seřízení ventilů.
V ceně není výbrus, písty a pístní kroužky pokud by jich bylo zapotřebí.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6557
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej
8 dcl je už dost ... .. nevíš, v jakém stavu je motor ve tvém druhém XC? .. možná by stálo za to zkusit vyměnit???
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Re: Olej
Motor z meho druhého xc je někde ve sběrných surovinách, neb jsem ho tam dal z důvodu nepoužitelnosti
. Jinam ten můj motor co se týká výkonu v pohodě, jen chroupe olej. A řekl bych že jen za studena. No na najetých 50K km to neni špatny a musi to ještě vydržet nějakou dobu
. Jinam ten můj motor co se týká výkonu v pohodě, jen chroupe olej. A řekl bych že jen za studena. No na najetých 50K km to neni špatny a musi to ještě vydržet nějakou dobu
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6557
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej
50K na jednobuch není špatné ... dokud nebude nezbytně nutné, nehrabal bych do toho ....
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Re: Olej
Je to logické 10W je v zimě samozřejmě více viskóznější, tedy hůře maže za nižších teplot oproti 5W. 5W je ale díky své schopnosti lépe při nízké teplotě mazat také řidší. To, že lépe maže je dobře u motorů, které špatně startují za studena. Xciting 500 motor totiž trpí zakarbonováním, kdy dochází ke zvýšení jeho komprese a je nutné vyvinout větší sílu na jeho nastartování. To je s ohledem na jinou směs (do 15°C) míchanou přes ECU důvod špatných studených startů. Jakmile se motor trochu ohřeje a promaže, naskočí.
5W mu v tomto tedy pomůže. ALE. Tím, že je řídký lépe protéká pístními kroužky a tedy je "žrán" motorem. A tím zase dochází k rychlejší karbonizaci spalovacího prostoru a výfukové soustavy Začarovaný kruh. Řešení je přebrousit a přetěsnit.
Tedy lépe asi vlastně dávat 10W40. Nebo najít speciální aditivovaný olej který poskytuje nízký třecí odpor při nízké teplotě, ale zůstává zároveň hustý. To ale logicky nejde dohromady - moderní aditiva ale dokážou zázraky...
5W mu v tomto tedy pomůže. ALE. Tím, že je řídký lépe protéká pístními kroužky a tedy je "žrán" motorem. A tím zase dochází k rychlejší karbonizaci spalovacího prostoru a výfukové soustavy Začarovaný kruh. Řešení je přebrousit a přetěsnit.
Tedy lépe asi vlastně dávat 10W40. Nebo najít speciální aditivovaný olej který poskytuje nízký třecí odpor při nízké teplotě, ale zůstává zároveň hustý. To ale logicky nejde dohromady - moderní aditiva ale dokážou zázraky...