Olej
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7716
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Já jezdím na TENTO olej. 5-50 je hodně rozsahový olej, jak vidíš na tabulce od Formana. Když dáš 10 - 40 nic nepokazíš.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4931
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Já taky 10W40. Bylo mi řečeno, že ty s tím nižším číslem jsou určeny do teplejších podnebí '.
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6557
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Pak taky platí obecné pravidlo, že pokud začneš motoru dávat plnou syntetiku (5W?), neměl bys pak už přecházet na polosyntetiku (10W?). Naopak to možné je. Pokud mažeš 10W?, kdykoliv můžeš přejít na lepší plnou syntetiku 5W? ..
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
- motorr66
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 5416
- Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
- Bydliště: Starojická Lhota
- Kontaktovat uživatele:
Tak tak, kluci - na naše podmínky jednoznačně 10W40 a značku nechávám na zkušenostech. Dle mých - lepší je hustší olej. Např. Castrol nebrat na Kyma, je dost řídký a guferka zdvihátek po čase začnou propouštět a tím pádem se spotřeba oleje začně spalováním zvyšovat. Gek doporučuje dobrý olej.
Pomalu, ale jistě ...
Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...
Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...
olej
Díky všem za odpovědi.Dám tam 10W40.
Jo a s tím přechodem na jiný olej by to mělo být obráceně-pokud máte 15W40 tak rozhodně nedávat polo nebo plnou syntet.-lepsí olej rozpouští usazeniny a karbon a pak netlakuje jak by měl.teda doufám.
Díky David
Jo a s tím přechodem na jiný olej by to mělo být obráceně-pokud máte 15W40 tak rozhodně nedávat polo nebo plnou syntet.-lepsí olej rozpouští usazeniny a karbon a pak netlakuje jak by měl.teda doufám.
Díky David
Včera když jsme se vraceli z projížďky, se mi rosvítila kontrolka "olej servis".
Byl jsem z toho zaskočen, neb den předtím jsem to tlačítko mačkal a ukazovalo mi to na oleji 1800km a stav celkovýho tachometru je 17650km. Olej tam je, mazat to maže. Nevíte proč se mi to rozsvítilo??? Jasně že není problém tu kontrolku zhasnout,ale jen tak "SAMO" (samy se u nás doma rozbíjejí hračky ) se to nerosvílilo že??
Byl jsem z toho zaskočen, neb den předtím jsem to tlačítko mačkal a ukazovalo mi to na oleji 1800km a stav celkovýho tachometru je 17650km. Olej tam je, mazat to maže. Nevíte proč se mi to rozsvítilo??? Jasně že není problém tu kontrolku zhasnout,ale jen tak "SAMO" (samy se u nás doma rozbíjejí hračky ) se to nerosvílilo že??
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6557
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Ahaááá ... tak já to blbě přečetl ... máš pravdu Geku ... to by svítila konvička .... tak všecko zpěééét ... všecek nálev vylejt ... udělám čulibrka, bouchnu sebou o zem a padím ...
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Zdar! Tak s těmi výměnam i mezi 10W na 5W nebo naopak na 15W by už problém není.
Cituji: " Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv. Tedy krátce, možné je všechno. Samozřejmě, že i zde platí některé výjimky, i dnes ještě potkáme na silnicích a v autoservisech dvacet i více let staré škodovky a žigulíky. Tam je potom na místě určitá opatrnost."
Odborníci radí zde:
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... vych-oleju
doporučují přečíst více článků zde:
http://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku
Vyvrací se zde spoustů mýtů a polopravd. Vyjadřují ce zde jen odborníci v oboru.
Cituji: " Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv. Tedy krátce, možné je všechno. Samozřejmě, že i zde platí některé výjimky, i dnes ještě potkáme na silnicích a v autoservisech dvacet i více let staré škodovky a žigulíky. Tam je potom na místě určitá opatrnost."
Odborníci radí zde:
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... vych-oleju
doporučují přečíst více článků zde:
http://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku
Vyvrací se zde spoustů mýtů a polopravd. Vyjadřují ce zde jen odborníci v oboru.
Kymco Xciting 500iR - 7.400 km (já 4.400 km)
Honza jméno mé
Honza jméno mé
Víš, to je všechno strašně krásný, ale musíš počítat s tím , že dobrá syntetika ti může (a taky to udělá) rozpustit usazeniny z minerálu a ty ti někde něco přicpou a budeš pěkně v krdeli. Nehledě na to, že když ti výrobce něco předepisuje, nedělá to proto, aby dělal z lidí blbce,ale proto, že pro to má své opodstatnění v konstrukci motoru atd.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
Re: Olej
Trochu to tu oživým. Při letošní výměně olej jsem vypustil 10W-40 a dal 5W-40. Udělal jsem to z důvodu abych podpořil starty za studena.
Můj postřeh je takový, že to opravdu za studena trošku lépe točí, ale to může být jen pocit. Fakt ale je, že podstatně rychleji zhasne kontrolka mazání, řekl bych že za poloviční čas - a to bych řekl že je dobře. Abych posoudil jestli se nezvýšila spotřeba oleje, na to ještě nemám najety potřebné km, po Lůně už bude jasno No teoreticky jsem změnil zimní číslo, tzn, že jestli to olej bude papkat víc, tak jen do doby než se zahřeje.
A další postřeh kolegy z roboty když jsem z tama odjížděl, tak jsem to rázněji odšťouchl a povídal, že mi to docela hulí. Nevím, nemůžu posoudit neviděl jsem ani před ani pod.
Něco jsem vyčetl, a čím větší rozsah oleje, tím rchlejší je jeho degradace. Proto v manuálu ke stroji píšou pro 5W-50 interval výměny 5000km.
Můj postřeh je takový, že to opravdu za studena trošku lépe točí, ale to může být jen pocit. Fakt ale je, že podstatně rychleji zhasne kontrolka mazání, řekl bych že za poloviční čas - a to bych řekl že je dobře. Abych posoudil jestli se nezvýšila spotřeba oleje, na to ještě nemám najety potřebné km, po Lůně už bude jasno No teoreticky jsem změnil zimní číslo, tzn, že jestli to olej bude papkat víc, tak jen do doby než se zahřeje.
A další postřeh kolegy z roboty když jsem z tama odjížděl, tak jsem to rázněji odšťouchl a povídal, že mi to docela hulí. Nevím, nemůžu posoudit neviděl jsem ani před ani pod.
Něco jsem vyčetl, a čím větší rozsah oleje, tím rchlejší je jeho degradace. Proto v manuálu ke stroji píšou pro 5W-50 interval výměny 5000km.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500