Olej

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

david
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: ned 06 úno 2011, 13:58

Olej

Příspěvek od david » ned 04 lis 2012, 16:23

Ahoj prosím o radu,potřebuji vyměnit olej na excitingu 500 karbur.
a nevím jaký olej tam patří.Někde jsem zaslechl 5W50(SJ) jinde zase 4W40(SJ).Poraďte mi prosím.
Díky David Oktávec

Uživatelský avatar
forman
Expert
Příspěvky: 2573
Registrován: sob 02 črc 2011, 18:57
Bydliště: Nedaleko Uherska
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od forman » ned 04 lis 2012, 17:12

Olej je stejný jak pro stříkačku,tak i pro karburátor.
Obrázek [/b]
Slyším na jméno RUDA

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » ned 04 lis 2012, 20:20

Já jezdím na TENTO olej. 5-50 je hodně rozsahový olej, jak vidíš na tabulce od Formana. Když dáš 10 - 40 nic nepokazíš.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » pon 05 lis 2012, 04:41

Já taky 10W40. Bylo mi řečeno, že ty s tím nižším číslem jsou určeny do teplejších podnebí ;)'.
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pon 05 lis 2012, 06:37

Pak taky platí obecné pravidlo, že pokud začneš motoru dávat plnou syntetiku (5W?), neměl bys pak už přecházet na polosyntetiku (10W?). Naopak to možné je. Pokud mažeš 10W?, kdykoliv můžeš přejít na lepší plnou syntetiku 5W? .. :wink:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5416
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » pon 05 lis 2012, 18:50

Tak tak, kluci - na naše podmínky jednoznačně 10W40 a značku nechávám na zkušenostech. Dle mých - lepší je hustší olej. Např. Castrol nebrat na Kyma, je dost řídký a guferka zdvihátek po čase začnou propouštět a tím pádem se spotřeba oleje začně spalováním zvyšovat. Gek doporučuje dobrý olej. :wink:
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

david
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: ned 06 úno 2011, 13:58

olej

Příspěvek od david » úte 06 lis 2012, 18:49

Díky všem za odpovědi.Dám tam 10W40.
Jo a s tím přechodem na jiný olej by to mělo být obráceně-pokud máte 15W40 tak rozhodně nedávat polo nebo plnou syntet.-lepsí olej rozpouští usazeniny a karbon a pak netlakuje jak by měl.teda doufám.
Díky David

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5416
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » úte 06 lis 2012, 19:43

Davide, není zač. A napiš prosím něco o sobě zde:

viewtopic.php?t=294
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pon 08 črc 2013, 15:48

Včera když jsme se vraceli z projížďky, se mi rosvítila kontrolka "olej servis".
Byl jsem z toho zaskočen, neb den předtím jsem to tlačítko mačkal a ukazovalo mi to na oleji 1800km a stav celkovýho tachometru je 17650km. Olej tam je, mazat to maže. Nevíte proč se mi to rozsvítilo??? Jasně že není problém tu kontrolku zhasnout,ale jen tak "SAMO" (samy se u nás doma rozbíjejí hračky :-) ) se to nerosvílilo že??
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pon 08 črc 2013, 15:52

To bych šacoval na vadný tlakový snímač .... zkus ho přemostit a když kontrolka zhasne, tak je to on :wink:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » pon 08 črc 2013, 16:40

Já bych ho zkusil ještě jednou zmačknout a podržet chvilku. Já si myslím, že to se snímačem až tak nesouvisí. To by musela svítit konvička.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » úte 09 črc 2013, 06:50

Ahaááá ... tak já to blbě přečetl ... máš pravdu Geku ... to by svítila konvička .... tak všecko zpěééét ... všecek nálev vylejt ... udělám čulibrka, bouchnu sebou o zem a padím ... :oops: :roll:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
trudic
Už mám víc než deset
Příspěvky: 31
Registrován: ned 23 čer 2013, 18:51

Příspěvek od trudic » úte 09 črc 2013, 13:18

Zdar! Tak s těmi výměnam i mezi 10W na 5W nebo naopak na 15W by už problém není.
Cituji: " Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv. Tedy krátce, možné je všechno. Samozřejmě, že i zde platí některé výjimky, i dnes ještě potkáme na silnicích a v autoservisech dvacet i více let staré škodovky a žigulíky. Tam je potom na místě určitá opatrnost."

Odborníci radí zde:

http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... vych-oleju

doporučují přečíst více článků zde:

http://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku

Vyvrací se zde spoustů mýtů a polopravd. Vyjadřují ce zde jen odborníci v oboru.
Kymco Xciting 500iR - 7.400 km (já 4.400 km)
Honza jméno mé

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » úte 09 črc 2013, 16:53

Víš, to je všechno strašně krásný, ale musíš počítat s tím , že dobrá syntetika ti může (a taky to udělá) rozpustit usazeniny z minerálu a ty ti někde něco přicpou a budeš pěkně v krdeli. Nehledě na to, že když ti výrobce něco předepisuje, nedělá to proto, aby dělal z lidí blbce,ale proto, že pro to má své opodstatnění v konstrukci motoru atd.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Re: Olej

Příspěvek od mulah » stř 04 kvě 2016, 22:50

Trochu to tu oživým. Při letošní výměně olej jsem vypustil 10W-40 a dal 5W-40. Udělal jsem to z důvodu abych podpořil starty za studena.
Můj postřeh je takový, že to opravdu za studena trošku lépe točí, ale to může být jen pocit. Fakt ale je, že podstatně rychleji zhasne kontrolka mazání, řekl bych že za poloviční čas - a to bych řekl že je dobře. Abych posoudil jestli se nezvýšila spotřeba oleje, na to ještě nemám najety potřebné km, po Lůně už bude jasno :-) No teoreticky jsem změnil zimní číslo, tzn, že jestli to olej bude papkat víc, tak jen do doby než se zahřeje.
A další postřeh kolegy z roboty když jsem z tama odjížděl, tak jsem to rázněji odšťouchl a povídal, že mi to docela hulí. Nevím, nemůžu posoudit neviděl jsem ani před ani pod.
Něco jsem vyčetl, a čím větší rozsah oleje, tím rchlejší je jeho degradace. Proto v manuálu ke stroji píšou pro 5W-50 interval výměny 5000km.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Odpovědět