Olej do předních vidlic

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Olej do předních vidlic

Příspěvek od mulah » úte 30 črc 2013, 10:15

Asi jsem si aktivoval kurvítko na svém stroji. Protože jsem odhalil že mi uniká olej z levé přední vidle. Nejprv jsem našel 2kapky na podlaze (ještěže mám garáži dlažbu),ale myslel jsem, že je to brzdovka z doby kdy jsem jí měnil. Jenže včera tam byly kapky zase, tak jsem čichovou zkouškou vyloučil brzdovku, a páč uniklý olej měl narůžovělou barvu,což vylučuje převodový i motorový olej a chladivo mám čirý, zbývá jen olej ve vidlích. A páč celá levá vidle byla zasviněná olejem z vnitřní strany, viník úniku byl nalezen - propouštějící gufero.
Demontáž vidle mám už nacvičenou,ale kde seženu co tam patří za olej a hlavně kolik toho tam patří,protože hodně oleje je špatně a málo ještě hůř a v návodu o tom nic nepíšou.
A i s výměnou toho gufera to nebude snadný, protože jsem ho v katalogu nikde nenašel.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5416
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » úte 30 črc 2013, 16:46

Vašku, zkus naštudovat tyto stránky, snad to pomůže.
http://www.kymco-ersatzteilshop.de/
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » úte 30 črc 2013, 17:07

Taky jsem tento údaj nenašel. Ale zkus zavolat do Práglu do servisu. Tam ti to snad prozradí. Nebo nějaký dealer Kymco u vás.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » úte 30 črc 2013, 19:59

No, možnost navštívit servis mě taky napadla. Musím tam stejně koupit vzduchovej filtr,tak zavedu řeč na vidle a uvidím, třeba bude majitel sdílnej.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9425
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » úte 30 črc 2013, 21:19

V návodu ke Kawě je uvedeno množství pro novou (suchou) vidlici a množství pro výměnu. Takže se zeptej raději i na tohle aby jsi nepřelil.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3034
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » stř 31 črc 2013, 07:27

Vašku, myslím, že mám pro tebe způsob jak ten problém s tekoucím guferem vyřešit. Na tuhle adresu j.stahlovsky@msa-germany.de. napiš všechny dotazy kolem tlumičového oleje a hlavně nového gufera. Tenhle pán (Jiří Šťáhlovský) u Kymca zastává funkci vrchního technika, myslím si že do zítřejšího poledne dostaneš fundovanou odpověď. Nezapomeň se zmínit, že jsi v Kymco-clubu. :wink:
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » stř 31 črc 2013, 08:56

No vidíš, to mě nenapadlo. Já teda už někam napsal,ale naděje na odpověď jsem si moc nedával.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pát 02 srp 2013, 10:55

Takže dnes jsem dostal odpověď na svůj dotaz ohledně oleje do vidlí.
SAE 20 125mm stlačeno bez pružiny.
Nějak mě to mate,ale co se dá dělat. Naštěstí mám cvičné vidle, tak to rozdělám a uvidím
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » pát 02 srp 2013, 11:02

Podle mě je to rozměr od hora k hladině oleje při stlačené vidle bez pružiny.

No snad jsem to víc nezamotal. :roll:
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9425
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » pát 02 srp 2013, 11:29

Je vidět, že si někdo dal s odpovědí hodně práce. Holt jsme zvyklí na Jouzovy elaboráty ;)
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pát 02 srp 2013, 12:37

Geku, to jako myslíš, že vypustit olej, vyndat pružinu,zamáčknout vidli na doraz a pak lít tak dlouho až bude hladina oleje 125mm od okraje. Pak jakože tu vidli zase vytáhnout, jebnout tam pružinu a zašpuntovat to. To mě pos..
Jakoby nestačilo napsat : vejde se 0.xxx oleje.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » pát 02 srp 2013, 12:42

Ano. Tak si to myslím, že to je. Taky mě překvapuje tento postup, ale už jsem se s tím setkal. Jednodušší je určitě napsat " nalij tam 350 ml oleje, ale tohle se mi zdá opravdu přesnější. Jen nevím jak to měřit. Trubka je úzká, ale asi s baterkou a pomalu lít. Nevím. Ale rozhodně to popiš.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pát 02 srp 2013, 14:11

Ok. Je ale blbý, že prakticky za 3 týdny je "akce" a ono to chčije docela dost. Minule jsem to celý odmastil a vyčistil, najel asi tak 10km a už tekla kapka dolů. Takže bych to měl asi do akce stihnout že??? Gufera jsem našel tady a ještě nějakej olej. Litrová flaška by měla stačit né?
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » pát 02 srp 2013, 14:39

Hele a co ty náhradní vidle ??

Napiš nebo zavolej do té Prahy nebo do říše. Kolik ml oleje se tam leje. Litr by myslím stačit měl. Do Biga jsem lil Liqui Moly ( co taky jiného ) a to jejich " nejtvrdší " olej 15 W. Do dlouhé enduro vidle se lilo 663 ml, tak tady bude určitě méně.
Pokud budu měnit i v Kymčáku, dám ho tam taky.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pát 02 srp 2013, 23:28

Ty náhradní vidle jsou dobrý. Choděj tak jak mají, olej z nich neteče, gufera jsou jako nový. Taky mě už napadlo, že bych je přehodil. Jenže.....
Za prvé jsou stříbrný a už se na nich krabatí barva, jak pod ní oxiduje hliník a já mám fakt moc hezký černý. A za druhé, když vyměním vidlice nevím,jak zajistit aby byli obě správně rovnoběžně rovně - víš jak to myslím ne? Abych jako neměl řidítka rovně a přitom bych mohl jezdit na kruháči dokola. To je samozřejmě přehnaný,ale je třeba počítat dopředu se vším.
Jo a jinak jsem dneska změřil maximální krok vidle a ten je 125mm. Tak teď nevím jestli těch 125mm, co mi napsal z toho servisu,neznamená taky něco jiného,než hladina oleje.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Odpovědět