Super 8 - 50/4T (2T)

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

Uživatelský avatar
Psycho vlk Wolf
Už mám víc než deset
Příspěvky: 80
Registrován: stř 09 čer 2010, 08:06
Bydliště: Praha 4 / Lhotka

Příspěvek od Psycho vlk Wolf » pát 11 čer 2010, 07:55

Tak jsem se byl včera podívat a vykoupat na Slapech. Cestou tam mi na pumpě při volnoběhu chcípl motor, ikdyž byl zahřátý. Tak jsem z kámošem poladil volnoběžnou trysku a bylo to v cajku, ovšem když se motor protůroval a pak pustil plyn, tak se otáčky nevrátily do volnoběhu a byly trošku zvednuté a motor škubal a chtěl jet. Ovšem už šlo dobře nastartovat. Cestou zpátky jsem to ještě nějak poladil a už to šlape. Ovšem musím startovat s troškou plynu, jinak smůla. A po rovině to dá 70km/h (real 65) a pomaličku to šlo přes. Nechtěl jsem to zatím moc drtit, tak nevím kam by to časem vylezlo. Přemýšlím, jestli by nebyl špatný laděný výfuk. :lol:

novotnj7
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: pon 26 črc 2010, 20:38

Rady

Příspěvek od novotnj7 » pon 26 črc 2010, 22:16

Ahoj
Poříádil jsem si jetého kymca super8 4t najeto 2800km po dlouhým rozmýšlená zda nový 2t nebo jetý 4t, jsem nakonec pořídil ten jetý. Chtěl jsem většího skůtra na kterym při dvouch metrech nebudu vypadat tak směšně a 50cm aby na tom mohla jezdit přítelkyně, ten 4 tak nakonec zvítězil kvůli spotřebě, bál jsem se aby ten 2t nešel se spotřebou nad 3l (4l). Kymco se mi vzhledově a cenově líbil nejvíc. Ale má pár mušek, který bych chtěl odstranit.
Startování za tepla je trošku slabší a stává se mi když dojedu a zastavím, má to tendenci chcípat. Dá se to někde nastavit aby to nechcipalo a lépe to startovalo? Četl jsem tu o šroubu pomocí kterého se nastaví bohatost směsi, má to souvislost s tím chcípáním?
Asi mám i v čoudu baterku, doporučili by jste mi nějakou?
Což mi asi nejvíce vadí je že skůtr má velmi špatné zrychlení přijde mi že do 20 km/h to zrychluje dobře, ale pak to jako usne :-) a jen pozvolna leze nahoru. Nevím zda jsem nekoupil špatný kus nebo je to u 4t normální?
Maximálka 63 km/h není taky žádnej zázrak, pokud by to ale dobře zrychlovalo tak by mě to zas až tolik netrápilo.
Přemýšlel jsem o pár úpravách, napíšete mi prosím někdo jaké máte zkušenosti u tohoto modelu s tuningem. Jestli má smysl kupovat tuningovou CDI zda to vylepší to zrychlení, jaké jsou nežádoucí účinky... Uvažuji o výměně válce na 70 cm (80cm). Máte s tím někdo zkušenosti zda ta 80 není moc, nebo jakou by jste doporučili, co vše to obnáší a jaký to má účinek na jízdu a spotřebu.
Pomohla by tomu zrychlení výměna variátoru (asi blbá otázka motorum zas tolik nerozumím)
Nebydlíte někdo v okolí Strakonic, docela bych to s někym probral. Díky za rady
kymco Super8 4t bez úprav

antilop
Už mám víc než deset
Příspěvky: 26
Registrován: úte 01 čer 2010, 15:30

Příspěvek od antilop » úte 03 srp 2010, 10:19

Ahoj, vezmu to nějak bleskem...

Startování za tepla - ano šroub bohatosti směsi toto pochopitelně přímo ovlivňuje, nejhorší je jeho malá stabilita polohy vzhledem k vibracím. Dá se jednoduše vyřešit např. instalatérským konopím, správnou polohu pak zkusmo zjistit.

Pokud to chcípá po dojetí (prvních několik s je chod motoru nestabilní a buď se udrží nebo to zdechne), lze to s malým úspěchem řešit kombinací bohatost směsi + volnoběžné otáčky, ale moc úspěchu to nedává, nastavit to kloudně nejde. Pro pokus bys mohl zkusit chování se zhasnutými světly, pokud se to nebude projevovat je na vině moje teorie pozdního odpínání světel ve volnoběhu, které zatěžuje motor těch několik vteřin příliš a díky tomu to chípne. Pokud i zhasnutý bude mít po dojetí stejný chování, není to tím. Nicméně, mě to dělalo taky a dělat to přestalo a to úplně záhadně a samo. Stalo se to v těch extrémních horkách a od té doby motor dojíždí normálně. Až mám podezření, jestli to nepřisává falešnej vzduch za karburátorem (kde na něj ústí vstupní hrdlo do motoru) a jestli tomu horko nepomohlo v tom, že ta plastová trubka se konečně přitvarovala a dotěsnila - horkem. Její uchycení ke karburátoru není zrovna povedené.

Baterka v čoudu se pozná jak?

Zrychlení je věcí bezvadnýho chodu válečků ve variátoru. Já si první sadu ojel po 2000km (byly čtvercový místo kulatý), tak jsme jejich dráhy namazal proti všem doporučením vazelínou (Molykou), teď mám najeto 8 tis, tj. jsou tam už 3x dýl jak ty předchozí a jsou furt dobrý. Máš-li najeto 2.8 a nikdo je neměnil, budeš to mít stejný co já, sjetý a variátor línej a nefunkční... Výměna variátoru je zbytečná, ten původní chodí pěkně, stačí pouze uvést do pořádku :-)

Tuningovou CDI nemám, válec mám původní a jede mi to někam přes 70km/h, pak už je vidět že dojdou převody a motor se přetáčí. Válečky mám proti originálu lehčí, tj. otáčky motoru (v oblasti kdy variátor reguluje) vyšší.

U Strakonic bohužel nebydlím. Přeju spokojenost s novým kouskem :-)

novotnj7
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: pon 26 črc 2010, 20:38

Příspěvek od novotnj7 » stř 04 srp 2010, 18:13

Baterka je v čoudu podle nabíječky, kamarád mi půjčil celkem dobrou drahou nabíječku a ta hlásila špatnou baterii, po "nabitý" to startovalo pár dnů a teď se pomalu ani nezapne startér.
Co jsem tak nějak vyčetl na forech, pokud je nepravidelná akcelerace, jsou na vině válečky, které jsou ojeté (hranaté). Jak náročný je vyměnit ty staré válečky! Nikdy jsem to nedělal, snad by mi někdo z kamarádů motorkářů asistoval. Nebo to je složitá operace a mám s tím zaject do servisu?
Prosím o radu jaké válečky koupit, úpravu budu mít jedinou a to CDI až mi přijde z AB. Je třeba měnit i tu pružinu?
na AB jsem našel tyto válečky, nebo tam mám koupit jiné?
Válečky variátoru RMS 16x13-5,7gr
Válečky variátoru RMS 16x13-6,5gr
kymco Super8 4t bez úprav

antilop
Už mám víc než deset
Příspěvky: 26
Registrován: úte 01 čer 2010, 15:30

Příspěvek od antilop » stř 04 srp 2010, 19:34

Vyměnit válečky je jednoduchý - problém ti ale bude dělat sundat variátor z hřídele. K tomu potřebuješ speciální nářadí (nebo nějakou náhražku s rizikem že si něco akorát zku...víš), to nářadí je takovej zubatej plech, kterej se našroubuje na 2 vhodný šrouby v okolí variátoru a těma zubama zamkne řemenici variátoru aby se neotáčela. Ty jí pak klíčem povolíš a můžeš jí sundat dolů. Když to nebudeš mít přidržený, nepovolíš klíčem nic, budeš akorát protáčet motorem. V AB to mají, kup si to. U čtyřtaktu nelze použít žádný finty tzpu piston stopper do díry po svíčce atd, skutečně to musíš zablokovat přípravkem. Jestliže máš tohle, už to rozebereš s běžným nářadím a vlastní výměna je jednoduchá. Já mám válečky 5.7g, doporučuju tuhle váhu. Válec mám původní, zbylé součásti (variátor, kontrastní pružina) taky - hmotnost válečků na všem tomhle přímo závisí. Do servisu bych nejezdil, pokusil bych se vybavit se nářadím a tohle si vyzkoušel sám, nic to není

novotnj7
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: pon 26 črc 2010, 20:38

Příspěvek od novotnj7 » pon 09 srp 2010, 22:25

Tak už mi to přišlo, nová baterie teď startuje parádně, nový variátor malossi a pružiny. Na ty pružiny jsem si už netroufnul protože jsem to neměl jak rozebrat a bál jsem se aby mi to nevystřelilo a nehonil jsem pak díly po garáži. Snad až někdy jindy nebo s tím zajedu do toho servisu kde jsem to koupil. Na variátor jsem si koupil ten klíč, jinak bych dopadl jako u té spojky. Ty staré válečky byly hodně sjeté třeba i na třech stranách pomalu až na kovový kroužek :D . Chtěl jsem připojit fotku ale nenašel jsem na foru jak jí vložit. Ale potřeboval bych se zeptat na pár věcí, v balení variátoru byly ještě dvě věci které nevím na co jsou, jedna je taková měděná (mosazná) normální podložky, v návodu jsem nevyčetl kam s ní a druhá věc je takový plastový kroužek, který se nasazuje na hřídelku toho variátoru, podle mého odhadu je to nějaká restrikce, proto jsem jej tam nedal. Udělal jsem dobře nebo to tam má nějaký význam? Jestli jsem to pochopil správně. Teď když nad tím uvažuji tak jsem asi udělal chybu protože na vyšší rychlost by ten kroužek neměl mít vliv, "čím težší, do určité míry" jsou válečky tím by se měl více roztahovat variátor a řemen variátoru by měl tedy opisovat největší oblouk, asi jde o to aby ten řemen neležel při staru přímo na té hřídelce.
Ještě jsem v balíku dostal takový pytlíček s názvem VARIO BUS KIT SNEL, ale nějak jsem nevěděl co s ním v googlu když se dá vyhledat kod 09KY11 tak je vidět co balení obsahuje, hřídelku která mi na variátor nešla nasadit a podložku s třema pacičkama + šroubek, bohužel nevím k čemu to je.
Po výměně toho variátoru jsem se zrychlením spokojen, asi tak nějak jsem si to představoval, že to nebude trhat asfalt ale bude tam znát to plynulé zrychlování. Oproti tomu předtím to je nebe a dudy. Maximální rychlost se mi ale nezvedla pořád je tam nějakých 60 max 64. Pořádně jsem to ale nezahříval a neprojížděl už bylo dost hodin, navíc jsem se pustil do štělování karburátoru a asi jsem to trochu podělal :-D. Jsou tam tak nějak tři šroubky s kterýma se dá něco dělat, nebo se mýlím? Nahoře u lanka se štěluje volnoběh, pak jsem tam objevil jeden šroub pomocí kterého se asi vypoučtí beznín a nakonec pokud bych seděl na skůtru tak na levé straně z boku je šroubek myslím na bohatost směsi a ten jsem zkoušel otáčet, bohužel od minula se nějak sám utáhnul, nevím zda to bylo zde na foru, ale asi to bude ten co chce omotat konopným provázkem a nastavit tak jedan a půl otáčky od utažení. Děkuji za rady a připomínky.
kymco Super8 4t bez úprav

novotnj7
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: pon 26 črc 2010, 20:38

Příspěvek od novotnj7 » pon 09 srp 2010, 23:10

Podařilo se mi nahrát fotky tak už příspěvek nebudu přepisovat je zde krásně vidět jak jsou válečky sjeté, a popsaný obrázek kde 1.2.3. jsou díly v pytíku který byl k balení přiložen jako vario bus kit snel a pak díly 4.a 5. které byli u malossi variátoru a nevim zda je tam mám dávat a kam.
http://img4.net/public/pview/36713/P8091811.JPG
http://img4.net/public/pview/36714/P8091817.JPG

Obrázek
Obrázek
kymco Super8 4t bez úprav

antilop
Už mám víc než deset
Příspěvky: 26
Registrován: úte 01 čer 2010, 15:30

Příspěvek od antilop » stř 11 srp 2010, 19:57

Už jsem tyi psal vedle (do skutrfora - zbnožňuju dvě fora na totéž :D :D :D ) tak jen ještě pár postřehů navíc:

už si nevybavuju kolik šroubů je zleva na karbci, určitě bohatost a možná vypuštění plovákovky (něž vyndaváš karbec ven) ale to je jedno ten na bohatost poznáš. Je zapuštěn do límce a v originále má mít pod hlavou (ale schovanou v tom límci) gumovou podložku proti pootáčení - a pak ještě péro. Mě nedržel, všude troubím omotat konopím, jen připomínka, bacha ať tam toho nedáš moc a nezacucháš to pod šroub. Pak by nereguloval a ucpal by sis karbec :D :D Skutečně jen trošku jednu nitku do závitů, nikam jinam !!! Je to sra.í než to trefíš a správně to zamotáš, ale já na to od tý doby nešáh. Předtím jsem šteloval bohatost co 100km.

Ty díly jsem ti odpověděl vedle, pokud máš vyměněnej celej variátor tak se na ně vykašli, ten plastovej kroužek je asi fakt restrikce a je dobře žes ho nepoužil. Zamezí přiblížení půlek řemenic až k sobě, tím pádem řemen nemůže až na největší obvod a tím pádem to nepojede jak by mohlo. Ještě pár slov k hlavní trysce (tys jí nazval šroubek). Mění se docela zdlouhavě, vyndat karbec rozebrat plovákovku (blbý těsnění špatně se vrací) a vytočit starou z takovýho unašeče. Chce to trochu nářadí, čistý prostředí a technickej benzín na promytí ale jde to. Já jí měnil asi 5x už. Podívej se na číslo, je vyražený na hlavě (tý trysky :D :D :D ). Asi to bude 82. To jak je velká záleží na spoustě dalších věcí hlavně na dílech vzduchový cesty to kdyžtak probereme pak. Výrobce uvádí že nový stroje choděj zablokovaný na 45km/h a maj trysku 80, po odbloku a tos už udělal maj mít trysku 82. Já mám 86 (nebo 85 - bože já nevím) jenže mám vyndanej restriktor u vzduchovýho filtru (to je taková trubka v sání co přicpává vzduch aby to blbějš jelo kůli těm restrikcím asi :D :D ) pokud ty ho vyndanej nemáš asi ti vyhoví nejlíp ta 82. To proberem kdyžtak pak.

Možná by stálo za to smluvit si jedno z for a fungovat v něm, takhle na dvojito je to akorát zmatek ne??? :D :D

antilop
Už mám víc než deset
Příspěvky: 26
Registrován: úte 01 čer 2010, 15:30

Příspěvek od antilop » stř 11 srp 2010, 20:31

Si říkám, že asi bude užitečný napsat zde souhrnně postřehy co jsem já provedl s motorem abych se popral se všemi těmi zbytečnými problémy a mouchami kterými trpěl. Takže popořadě:

1. vyndán restriktor v sání, podlě mě do motoru nepatří a jedná se pouze o další z restrikcí. Zde celkem záludnou, moc se o ní neví. Otevřít víko vzduchovýho filtru a jedná se o gumovej nátrubek ve stěně víka. Vyndavá se tahem dovnitř, pozor neplést se vstupním nátrubkem s kolínkem, kterej je na víku nasazen zvenčí a směřuje sání. Skutečně mluvím o vnitřním gumovém prstenci, nasazeném ve víku ve žlábku zevnitř. Po odstranění nutno změnit hl trysku, s původní se směs stane chudou, motor v otáčkách na víc plynu vynechává. Zkusmo nalezena tryska 85 nebo 86, originál bývá 80, po odstranění restrikcí může být i 82.

2. hlavní tryska, výmění se po vyndání karburátoru, otevření plovákovky (bacha nevyndavat těsnění z drážky, blbě se vrací) a vyšroubování. Obyčejně se vytočí tryska i s unašečem, pak se to nejlépe v hadru ve svěráku za unašeč chytí (s citem) tryska vyprostí ven, nandá nová a celá sestava zašroubuje zpátky. Je to opruz, odpojení karburátoru a jeho vypuštění není na 2 min ale tak nejmíň na 15min příprav, takže to chce rozmýšlet co udělat a kdy ať se do toho neleze 5x za sebou. Výměna trysky je tak hoďka možná míň, proto to chce nakoupit jich víc a pak úsudkem trefit čím začít a modlit se že už ta první je správně. Možná doporučím i novej filtr vzduchu před touhle operací, ať nedojde k ovlivnění úsudku jestli mám správnou trysku ucpaným filtrem který když vyměním, tak budu potřebovat zas jinou :D :D . Je-li tryska malá cuká to na přidání plynu, je-li velká nedělá to nic jen to hodně žere a možná chcípá po dojetí. Já šel po krocích od malý až to přestalo cukat, teď ujedu na nádrž nejméně 230km a jsem spokojen.

3. bohatost směsi. Hlavně vyřešit věčné protáčení regulačního šroubu, nesmrtelné téma konopí na vodovodní roury. Nepřehnat to, nesmí se dostat pod závit do prostoru jehly toho šroubu. Šroub ale musí spolehlivě držet jinak je to marná práce. Následně nastavit na teplým motoru tak, že decentně zvednu volnoběh (dorazový šroub) a zašroubuju šroub bohatosti - motor zachroptí a málem zdechne. Tehdy vím že jsem moc a začínám točit ven - motor zrychluje a získává pěknej zvuk, od určitý chvíle už nezrychluje pak by dlouho nedělal nic a pak se začal uchlastávat. Čili vrátím k bodu kdy opět zpomaluje a hledám zkusmo metodou půlení inervalu optimum, anebo stačí do místa kde běží nejlíp a ještě kousek směr bohatší. Nutná podmínka skutečně teplej motor, jinak je to marná práce.

4. jakmile jsem spokojen s bohatostí, uberu volnoběh. K tomu nutno mít správnou vůli na plynovém lanku, není-li vůle, bude toto nastavení naprosto nestabilní. Vůle je matka+kontramatka na lanku (na karburátoru), šroub volnoběhu je ten zeshora je na něm péro. Opět nutnej teplej motor, zaplý světla a správnešj volnoběh je stabilní chod, kolo se netočí. Jinak to je 1.900 rpm. Kolo se nesmí točit a motor se nesmí dusit, cokoli mimo to je chyba. Jde to lehce. Při správně nastaveným to dobře funguje za tepla, ale po přechodnou dobu za studena (těsně po vypnutí sytiče) to možná chcípá, ale během chvilky se to upraví. Já to mám takhle, pokud to nechám ve volnoběhu téměř studený (chvíli po vyjetí) tak to pravda chcípá, ale teplý už naopak běží parádně a nechcípá po dojetí, což je jinak častá nepříjemnost a docela otravuje. K odstranění tohoto jevu ještě je potřeba zajistit naprosto těsnou přírubu sání z karburátoru do válce, častej problém je falešnej vzduch je tam dost blbá spona a dost tvrdej materiál. Po dotvarování a zamezení sání falešnýho vzduchu drží volnoběh ukázkově, můžu jezdit ve dvou krpály a pak to pustit a nechcípne. Z fabriky tohle bylo neustálým zdrojem problémů...

No a to je celý - pokud to někomu pomůže jak nejrychlejc nastavit motor aby se zbavil všech jeho trucování, tak jedině dobře a splnilo to účel. Jinak ještě poznámka - všecko mám původní, až na válečky 5.7g a velikost trysky. Restrikce pochopitelně venku.

novotnj7
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: pon 26 črc 2010, 20:38

Příspěvek od novotnj7 » stř 11 srp 2010, 21:51

Bohužel už jsem napsal i na to druhé forum než jsem si to přečetl tady :-D, říkal jsem si prve že bude lepší to napsat na víc míst, abych dostal více odpovědí, ale stejně všichny asi znají obě fora a ke kymcu se více hodí toto forum. Minule před úpravou variátoru jsem zkoušel vyndat ten gumovej nákružek u filtru vzduchu, je hned z druhé strany toho ohnutého kolínka, bohužel to vůbec nejelo rozjel jsem to max na 30, ale bude to tedy chtít zkusit s těma tryskama. Já si prve myslel že ten nákružek je tam proto, aby odváděl vzduch pěkně rovnoměrně na střed filtru. Tu trysku mám myslim 82. když jsem se to snažil přečíst tak jsem myslel že tam je S8 (ale asi to byla 82 :-D ). Myslím že ty šroubky na karbeci mi jsou už celkem jasný a už jsem i spoustu věcí pochytil jak jsem to rozebíral a šteloval. Jsem rád že jsem si to rozebral a viděl jak třeba funguje variátor...
kymco Super8 4t bez úprav

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » úte 30 lis 2010, 14:39

Mě kolega říkal, že je ještě nějaká větší podložka pod karburátorem, kterou je rychlost tlumena a udajně nějaké sůžení výfuku mezi motorem a fukem samotným. Tak ještě prubněte kouknout tady na to. Bohužel, nevím co je na tom pravdy, neboť já na Agilitě nic takového neměl a nemám ... CisFis pánové :wink:
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Uživatelský avatar
Psycho vlk Wolf
Už mám víc než deset
Příspěvky: 80
Registrován: stř 09 čer 2010, 08:06
Bydliště: Praha 4 / Lhotka

Příspěvek od Psycho vlk Wolf » čtv 03 úno 2011, 19:32

Tak hoši potřeboval bych sehnat Super8 nejlépe v červeno bílé barvě ze zadřeným motorem. Je jedno jestli 2T nebo 4T. Ale musí být po vizuální stránce v dobrém stavu a s dobrýma vidlema. Cena mezi 10-15tis kč. Dík.

fitnes
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: pát 07 říj 2011, 14:27

antilop

Příspěvek od fitnes » pát 07 říj 2011, 14:57

Ahojky !Jsem tu nový a už dlouho se trápím ,že mi to nejede jak bych si přestavoval.Mohl bys mi poradit?Vyměnil jsem trisku za větší i ten váleček bez toho kroužku a na konec jsem koupil odblokované cdi .Rychlost se zvýšila na 45km/h víc ani ťuk. Co myslíš s tím udělat ?Myslel jsem zkusit koupit sportovní variátor ,že to pomůže.díky Petr

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » pát 07 říj 2011, 19:47

Zdarec, něco podobnýho se řeší ve vláknu Agility 50. Omrkni to tam. Odkud jsi?
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » pát 07 říj 2011, 20:26

Ahoj pane. Tak bych řekl, že zatím vše co jsi udělal, je dobře. Udajně je prý nějaká podložka pod karburátorem, která se musí dát pryč, ale nevím, neviděl jsem ji. A pokud pořídíš varec od Malossi - Multivar, nic s tím nezkazíš. Jen je to pár peněz na víc ;) .
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Odpovědět