Příspěvek
od Vyhlos » čtv 23 lis 2017, 19:16
Nikdo nechce pájet cínem, ta stříbrná pájka se taví i propanbutanovým turbohořákem, je to prostě slitina stříbra a nevím čeho dalšího, aby se snížila teplota tavení. Nevím jak to dělají, ale ve svařovacích potřebách prodávají krásný PB hořák s přívlastkem turbo, který tu slitinu stříbra skutečně roztaví tak, že se s tím dá pájet jako cínem, teče to jako cín, zabíhá líp než cín, protože ta teplota je tam daleko vyšší. Ale jen jeden typ stříbrného drátu takto funguje.
Cín je měkota a tím by to nedrželo, bez zvláštních opatření nelze spoléhat na to, že to nebouchne. Můj brácha letoval nádrže tak, že je naplnil benzínem až po vrch a zapálil. Viděl jsem to na vlastní oči, když opravoval hrdlo nádrže na staré Oktávii. Pro mne děs, pro něj rutina.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr