Vzduchový filtr variátor

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Vzduchový filtr variátor

Příspěvek od buchtik » pát 25 čer 2021, 11:11

Mají úplně všechny variátory filtr na vstup chladicího vzduchu ? DT 350 ano, starší Xciting na víku variátoru uchycení pro filtr nemá.

Když jsem u DT 350 zkusil filtr sejmout při chodu motoru, zásadním způsobem zvýšil průchod vzduchu variátorem, I na volnoběh to na výstupech z variátoru pěkně fučelo.
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9425
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Re: Vzduchový filtr variátor

Příspěvek od manet125 » pát 25 čer 2021, 15:00

Úžasné zjištění! :Y: :D Můj život byl obohacen o další poznatek a to jsem myslel, že už vím vše :shock: .

Taky mám jedno zjištění, možná spíš pocit. Ten, že se nudíš a tak spamuješ 8)
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchový filtr variátor

Příspěvek od buchtik » pát 25 čer 2021, 18:42

Děkuji, že jsi vyjádřil své podnětné dojmy přímo k tématu o tom, že se nudím ... není tomu tak. Chtěl jsem věcné informace od zkušených členů fóra. Pro zkušené je moje tápání a hledání informací (ne dojmů a pocitů) možná směšné a proto by měla existovat jednoduchá odpověď a vysvětlení - jak mně utnout.

Jsem si vědom "možného negativního vlivu" prachu ze silnice na opotřebení variátoru, ale protože kovové víko variátoru staršího Xcitingu nemá z výroby žádné šrouby pro připevněné klece filtru, je zřejmé že někteří výrobci to navrhli bez filtru sání, tak se chci v problematice lépe orientovat. Já znám jen DT 125 a DT 350. Jak je sání variátoru konstruováno různými výrobci u malých a velkých kubatur ?

Vím, že chlazení variátorů sportovněji laděných skútrů je věc hodná zřetele s vlivem na životnost řemene a rozdíl proudění vzduchu "s" a "bez" filtru je zásadní.

Ve varci je dost prachu i s filtrem. Čistil jsem molitanový filtr sání variátoru po 20 tis. ... byl sice černý, ale ne ucpaný. Na povrchu bylo z jedné strany několik stébel suché trávy. To co teklo z molitanu při mytí byl černý prach (jako saze), žádná další hrubá nečistota či cokoli svědčícího o silničním prachu a písku.

Z toho, jak komplikované jsou vedeny přivodní kanály sání v plastovém DT 350 víku, mám pocit, že většina bordelu a vodní tříště se usadí v tomto prostoru pod plastovým víkem. (DT 125 měl jen plastové víko ).
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Odpovědět