Pomoc po výměně variátoru

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Pomoc po výměně variátoru

Příspěvek od mulah » čtv 07 čer 2012, 20:48

Prosím vás všechny o pomoc.
Dneska jsem vyměnil stávající originál variátor na Agilce, když jsem byl v tom, tak jsem vyměnil i palivový filtr. A teď problém.
A) zaboha jsem nemohl nastartovat, Až šla baterka do kytek. Na kick ani neškytla. Po dobití baterie a dalším úmorným startování se nakonec uráčila a nastrtovala. Další nastartování (páč mi to cíplo) zase porod - Chytla snad až po 20 vteřinách
B) nedrží volnoběh, chcípá a když jsem to byl projet ,tak do 3/4 plynu dobrý, když jsem dal naplno,začala se dusit a střílet do výfuku
C) Prostě nejede. Origo válečky byly 6g v novým variátoru (naraku sport) jsou taky 6g. Zrychlení skoro žádný,na rovince kdy se starým jsem v půlce dosáhl restrikce,tak teď na konci mám sotva 40km/h a připadá mi, že motor nemá otáčky
D) Novej čep co jsem dostal s novým varcem je úplně stejně dlouhej jako origo. O kolik ho mám zkrátit abych to odbloknul (na origo čepu je takovej zápich asi 6mm od kraje - že by značka???)

Tak se kluci ukažte a sypejte rady co s tím. Protože v tomto stavu se nedá jezdit.

Nedělal jsem opravdu nic jinýho než výměnu varce a palivofiltr (tím to není, páč jsem tam vrátil starej a změna žádná)
A jestli vám to pomůže s identifikací, tak když jsem měl vždycky našláplou nádrž tak to startovalo hůř (tak 3 vteřinky než chytla) a když bylo v nádrži půlka a míň tak stačilo o startér jen zavadit a už chytla.
Jo a měl jsem blokátor varce - to jen jestli by někoho napadlo, že jsem tam nacpal stopper



Děkuju moc za rady
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » pát 08 čer 2012, 06:48

Tak ono každá taková práce a tunění, byť jen padesátky chce své. U některých new varců je třeba i přetryskovat, tak jestli to není tvůj případ. A co se té drážky na stávajícím válečku týká - kdysi na něm byl prsten/restrikce a tu někdo na soustruhu stočil. S válečkem nic nerob a nech tam ten new. Jinak já při montáži multivaru nakonec použil jen multivar a zbytek nechal origo.
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3031
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » pát 08 čer 2012, 08:06

Tak jestli mohu teoretizovat. Podle mě tam dochází k tomu, že nový variátor řadí podstatně dřív (v nižších otáčkách) něž originál, bohužel motor v té chvíli nemá otáčky ve kterých je maximální výkon. Dochází k tomu, že v tak nízkých otáčkách nestačí spálit všechno palivo, to pak detonuje ve výfuku. Já bych do karburátoru nesahal, když ti to předtím šlapalo dobře. Budeš si asi ještě muset dokoupit testovací sadu válečků do toho varce a zkoušet a zkoušet. Vůbec bych se nedivil, kdyby jsi skončil na váze 4,5 ,nebo 5 gramů. Rozdíl v potřebné váze válečků oproti originálním se dá vysvětlit rozdílným vnitřním třením při přeřazování variátoru. Tuningové sady bývají vyrobeny z ušlechtilejších materiálů a přesněji než originály z hromadné výroby.
Jestli mám pravdu, nebo ne si můžeš vyzkoušet doma. Když jí dáš na hlavní stojan, tak abys měl zadní kolo bezpečně ve vzduchu. Nezatížený motor by něměl mít takový problém přeprat předčasně řazený tvrdší převod. Takže by měl celkem bez dušení a střílení vyběhnout až k omezovači. Jestli ne, tak jsem vedle. :wink:
Ten problém se startem po výměně palivového filtru má na svědomí podtlakový ventil pod nádrží. Tahle součástka nahrazuje klasický kohoutek jak ho známe z Jaw. Zavírá se samočině v momentě, kdy z něho karburátor vakuovou hadičkou přestane odsávat vzduch, tzn. při vypnutí klíčku. Otevírá se opět přes podtlak vyvinutý karburátorem a ten zase vzniká otáčením motoru. Ty když jsi měnil palivový filtr určitě ti vytekl všechen benzín z hadiček + celý prostor v novém palivovém filtru. Dohromady to může být asi tak 1 dcl. Pouhým zkompletováním palivového přívodu se benzín do karburátoru nedostane. Je nutné na delší dobu vytvořit podtlak, který otevře ventil pod nádrží, aby se mohly řádně zaplavit všechny zavzdušněné prostory. V praxi to může trvat třeba i 2 minuty, kdy se musí motor točit, aniž by se do něho dostávalo palivo. Pokud tedy nemáš baterii v bezvadné kondici, může po takové době klidně už jenom otáčet motorem a přitom už není schopna dodat dostatek proudu pro pořádné nabuzení zapalování. Tohle jsem si zažil na vlastní kůži. Určitě si ještě pořádně zkoukni stav té vakuové hadičky mezi karbcem a podtlakovým ventilem. Rozhodně to musí být perfektně na obou koncích utěsněné. U padesátek je každá chybička děsně znát.
A poslední co tě překvapilo? Výška hladiny paliva v nádrži může mít vliv na dobu za jakou motor nastartuje. Má v tom prsty zase ten podtlakový ventil. Více paliva = větší tlak na membránu ventilu = potřeba vytvořit vyšší podtlak, aby se ventil otevřel a palivo mohlo z nádrže dál. Což opět směruje pozornost k ověření bezvadého stavu podtlakového potrubí mezi ventilem a karburátorem. Tak to je snad vše. :wink:
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » pát 08 čer 2012, 08:51

:o :o :o
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » pát 08 čer 2012, 09:40

Já to říkal - jouza je buch :) .
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1169
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » pát 08 čer 2012, 13:07

Podle mě máš dva problémy - karburátor a variátor. Oba zároveň asi nevyřešíš, takže dej zpátky origo variátor a uvidíš, jak to pojede. Dokud to nebude ok, neřeš variátor.

A - Naprostý souhlas s Jouzou. Já vždycky raději šlapu nakopávačkou, ale viděl bych to na problém s podtlakovým ventilem nebo hadičkama k němu.
B - Zkusil bych vyčistit karburátor. Jestli se ti při výměně filtru nedostal do hadičky prach nebo jiný bordel, který je teď v karburátoru.
C - Já měl obdobný problém. Origo válečky byly 6,5g a u Malossi Multivar byly 6g. Po výměně varce to "řvalo", ale nejelo víc než 40 km/h. Až po výměně origo kontrastní pružiny za tu, která byla v sadě k Multivaru, bylo vše ok. Malinko se zvedla maximálka - asi o 5 km/h, ale podstatně se zlepšila dynamika jízdy. Zrychlit ze 40 km/h na 60 km/h už netrvalo věčnost. Takže pokud byla v sadě k varci i kontrastka, určitě ji zkus vyměnit. Pokud tam pružina není, bude problém s válečkama. Jak psal Jouza - jsou moc těžké.
D - S čepem nic nedělej. U Multivaru byl taky nový čep a dokonce i restrikční kroužek, který se na ten čep dal nasadit - ten tam snad nemáš? Jinak čep musí volně chodit jak ve varci, tak na hřídeli motoru. Pokud nechodí volně, je to problém, který jsem zažil v Jarkách. :roll:
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pát 08 čer 2012, 15:56

Kucí,výborně. Taky bych to tipnul na válečky, neboť motor moc netočil a jak mistr Jouza pravil, origo varec je nějaký železo,kdežto nový je z hliníku.
K tomu benzínu. Ono to už nestartovalo ještě před výměnou. A jak jsem čekal než se baterka dobije, tak jsem to vyměnil abych jen nečučel do blba.
Dále mě napadlo, že i na ten samotnej start už může být na variátoru (bez kontrastky) těžší převod,čímž to víc šťaví baterku a ta už nemá sílu na zapalování - ikdyž baterka je letos nová,stejně tak svíčka.
No dneska mám volný odpoledne,zkusim vrátit starej variátor a uvidí se. Pokud bude problém vyřešen je jasný že je to varcem a musím objednat válečky (a můžu vesele jezdit než dorazí).

A ještě bych poprosil rozvinout tu diskusi kolem čepu.

Přecejen když ho zkrátím, půjdou řemenice víc k sobě a zvedne mi to maximálku (o to mi jde) a logicky když ho zkrátím moc,tak zase řemenice nepůjdou tak od sebe a budu se z křižovatky odstrkávat nohama. Nějakej prostor pro manipulaci tam musí být ne? Přece jen se prodávají čepy,na odstranění restrikce (a to by mě zajímalo jak je dlouhej)
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1169
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » pát 08 čer 2012, 16:34

Ten čep bych rozhodně nekrátil, jeho délka je spočítaná tak, aby byl variátor v ose se zadní řemenicí. Zkrácením čepu riskuješ rychlejší opetřebení řemene a jeho roztržení :!:
Originální restrikce je nálisek na čepu, který se buď ubrousí na soustruhu nebo se prostě koupí čep bez nálisku (např. zde). Pokud tedy nemáš na čepu restrikční kroužek, nic nebrání polořemenicím dostat se k sobě. Abychom si rozuměli, tady je foto sady Multivar. Restrikční kroužek (červený) se na čep (zelený) nenasazuje, ale vyhazuje se do plastů. :wink:
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3031
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » pát 08 čer 2012, 16:47

Cossmánku mi si budem rozumět. :wink: Jako když mě husím sádlem maže. :P Jinak řečeno, líp to říct nejde. :lol:
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pát 08 čer 2012, 16:53

pravdu díš. V odkazu je kroužek 20x38 - ty rozměry má jak origo kroužek,tak i ten co mi přišel s variátorem. Dobře dám na tvojí radu krátit ho nebudu. Snad jen kdybych se nudil, tak bych z něj třeba půl milasu sundal jakem by to mělo vliv - přecejen mám jeden náhradní.

No valim do garáže s tím něco udělat
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pát 08 čer 2012, 19:52

Tak jsem tam hodil původní varec. A hnedle na první šťouch naskočila. \tak jsem to projel a táhne jak za starých časů. Jenom to občas střelí do výfuku, což dřív holka nedělala. Takže objednávám válečky. Vemu 4g a 5g a budu kombinovat.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1169
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » sob 09 čer 2012, 08:36

Jouzo, na tvoje znalosti nemám :roll: , ale občas je potřeba "zamachrovat". 8)

mulah: Takže problém bude opravdu jen ve variátoru. Válečky nekupuj, 4g a 5g je celkem dost velký rozdíl a moc s tím nenakombinuješ. Doporučuji koupit testovací sadu válečků v příslušném rozměru a hmotnostech. Já pro Multivar koupil 16x13mm, 5,5g/6g/6,5g/7g a teď jezdím na kombinaci 3x6g + 3x6,5g. Na těch testovacích válečcích se dá normálně jezdit a když se na pouzdrech objeví hranky, tak je vyměníš za novou sadu. Já takhle jezdím cca 18.000 km a pouzdra měním tak po 4-5.000 km. Několik náhradních sad pouzder jsem koupil zároveň s testovací sadou válečků (za jedno poštovné), což vzhledem k ceně a výdrži běžných válečků vyšlo dokonce levněji. :wink:

Ten čep opravdu nemá smysl zkracovat. Pokud na něm nemáš žádný další kroužek nasazený, dostanou se řemenice až k sobě. Někteří tuneři zjišťují až kam se jim dostane řemen tak, že si na varec udělají fixem čáru. Jak řemen postupně jede nahoru, fix se smaže, takže pak vidí až kam řemen vyjel.
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » sob 09 čer 2012, 15:19

No já sice nejsem žádnej expert, ale když koupím 4 a 5,tak s těma 6g to mám pěkně po půl gramu od 4 do 6. A ono dělit to ještě na čtvrt gramy už mi přijde úchylný.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1169
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » sob 09 čer 2012, 15:55

U padesátky to úchylné není, ale samozřejmě je to tvoje volba. :wink:
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » sob 09 čer 2012, 21:16

Zajímavá, opravdu velica zajímavá diskuze ... tady se člověk i něčemu přiučí ... teda teoreticky .. Díky kluci :wink: :D :D
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Odpovědět