Akumulátor a jeho údržba
Právě ten startovací proud u Varty mě taky zarazil. Páč když jsem kupoval baterku do Agility Yuasa měla 56A, a Varta něco kolem 30A no a samozřejmě byla za pěkný peníz. U tý 50ky jsem to neřešil,bo to má nakopávačku ale XC... No děkuji za rady, musím to ještě proštudovat a napsat prudérní dotaz do Varty - kdysi jsem tam psal a celkem uspokojivě a rychle mi odpověděli.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
Re: Akumulátor a jeho údržba
Tak jsem napsal ten prudérní dotaz do Varty a tam se na mě vys... Tak jsem zaprudil jinde a toto mi napsali: Dobrý den,co se týče doporučení, zda Vartu nebo Yuasu, pak můžeme doporučit Yuasu. Varta v loňském roce změnila cenovou politiku, došlo k rapidnímu poklesu ceny u motobaterií a v tuhle chvíli bohužel ještě nedokážeme odhadnout, zda se to nějakým způsobem neodrazilo na kvalitě baterií. Pokud hledáte levnější alternativu k Yuase, pak můžu vřele doporučit baterii od značky Exide – s touto značkou máme dlouhodobě velmi dobré zkušenost
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9420
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Re: Akumulátor a jeho údržba
U Exide mi odešel článek během asi měsíce. Baterka byla nová, tak jsem ji reklamoval a vyměnil za Yuasu
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
- buchtik
- Mladší Kecálek
- Příspěvky: 330
- Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Shrnutí údržby baterií
Naposledy upravil(a) buchtik dne stř 19 srp 2015, 08:15, celkem upraveno 9 x.
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4280
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Akumulátor a jeho údržba
Celkem mne dostala informace "odborníka na autobaterie fy. Bosch" v druhé polovině ČLÁNKU.
Konkrétně toto: Zákazníkům říkáme, že pro navrácení energie potřebné pro start je nutné podle dobíjecí soustavy průměrně ujet více než padesát až šedesát kilometrů.
Jezdím od listopadu do března pravidelně každý pracovní den autem - nastartuji, vyjedu před dům, jdu zavřít bránu, znovu nastartuji (protože neodejdu pryč od auta s běžícím motorem) a jedu cca 20 km do práce. Odpoledne to samé zpět. Takže podle odborníka musím mít zákonitě několikrát za zimu vybitý akumulátor. Ještě, že to ten akumulátor neví...
Konkrétně toto: Zákazníkům říkáme, že pro navrácení energie potřebné pro start je nutné podle dobíjecí soustavy průměrně ujet více než padesát až šedesát kilometrů.
Jezdím od listopadu do března pravidelně každý pracovní den autem - nastartuji, vyjedu před dům, jdu zavřít bránu, znovu nastartuji (protože neodejdu pryč od auta s běžícím motorem) a jedu cca 20 km do práce. Odpoledne to samé zpět. Takže podle odborníka musím mít zákonitě několikrát za zimu vybitý akumulátor. Ještě, že to ten akumulátor neví...
Honda Forza 300
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9420
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Re: Akumulátor a jeho údržba
Nápodobně. Žena z dcerou se vozí každý den 2,5km ráno a odpoledne to samé zpět. Ještě jsem u naší Fabie nezaznamenal problém se startováním. Pořád ještě je v ní baterie z továrny, sedm let stará.
Ještě že to ta baterka neví
Ještě že to ta baterka neví
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Re: Akumulátor a jeho údržba
To víš, to jsou ty baterky bez paměťového efektu. Ona to sice ví, že se nestačila za těch pár km dobít, ale do druhýho dne to zapomene a točí jak plně nabitá
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6554
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Akumulátor a jeho údržba
Sousedka má Golfa 1,9 TDi a popojíždí asi 5 km tam a 5 zpátky max 3x týdně a baterka to vydrží max 2 roky .. holt diesel je diesel .. tam jsou ty proudy jinačí
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Re: Akumulátor a jeho údržba
Tak snad se dá spočítat, kolik energie sežere startér za 2s chodu. Vždyť se to nabije zpátky za pár minut Ještě když to přeženu.
Downtown 300
Re: Akumulátor a jeho údržba
No právě že ne. Příklad startovací proud 200A na 12V je 2400w co ti teče kabelem. Při kapacitě baterky 12Ah (data z mého XC) je celá energie vyčerpaná za 3.5 minuty!!! Teoreticky samozřejmě, protože baterie se dostane na nějaký volty a už nenastartuješ. Když budeš startovat 5sekund, vyčerpáš cca 6%kapacity což je 0.72Ah. Kdyby to dobíjelo 2Ah budeš tento deficit vracet do baterky 22minut.
V případě auta je kapacita baterky podstatně větší ale to i startovací proudy. Dále musíš vzít v potaz výkon alternátoru, který třeba v zimním období nemusí zpočátku pokrýt celou spotřebu el. energie v autě - světla, topení, rádio atd. a proud začne vracet do baterky až po nějaký době a zatím svištíš na štávu z baterky. Toš tak
V případě auta je kapacita baterky podstatně větší ale to i startovací proudy. Dále musíš vzít v potaz výkon alternátoru, který třeba v zimním období nemusí zpočátku pokrýt celou spotřebu el. energie v autě - světla, topení, rádio atd. a proud začne vracet do baterky až po nějaký době a zatím svištíš na štávu z baterky. Toš tak
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
Re: Akumulátor a jeho údržba
Startét na tvým skůtříčku má 2400W? Na mým asi 300W = 25A během 1-2s. Dejme tomu 45s na dobití zpátky.
A jeden z posledních lidí, co jsem viděl, že museli dobíjet baterku v provozovaným autě, byl fotr, někdy na konci osmdesátých.
A jeden z posledních lidí, co jsem viděl, že museli dobíjet baterku v provozovaným autě, byl fotr, někdy na konci osmdesátých.
Downtown 300
Re: Akumulátor a jeho údržba
Pokud máš na baterce startovací 130A,což je taková průměrná baterka pro Downtown pak celkový výkon který dokáže poskytnout je cca 1500W. Kolk bere samotný startér je věc jiná. Protože při startování jsou v činnosti i jiné věci,které berou šťávu,ale to snad víš né? A snad víš, že ikdyž máš skůtra zaparkovaného v garáži, elektronika z baterky bere nějakou energii, pak baterka prochází procesem samovybíjení. Takže když jdeš strartovat, není baterka nikdy 100% nabitá.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
Re: Akumulátor a jeho údržba
Že mám v autě a skútru baterii zjišťuji vždy, až nemůžu nastartovat Trošku kecám samozřejmě, ale že bych se o ně nějak úzkostlivě staral - jako většina uživatelů - to teda ne. V zimě při odstávce udržovací nabíjení u skútra a autem jezdím denně do práce, občas na lyže, tak dokud startuje ok, pak zkusím jednou nabít a jestli nedrží - ahoj
Je zvláštní, že žádná baterie nevydrží tak dlouho, jako ten originál v novém autě z prvovýroby.
Je zvláštní, že žádná baterie nevydrží tak dlouho, jako ten originál v novém autě z prvovýroby.
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Re: Akumulátor a jeho údržba
Tak snad se bavíme právě o tom, kolik sežere startér. Že pár blbostí okolo žere dalších 20W nemá význam.
Nejdýl, co jsem na něm nejel, byl 1 měsíc v zimě, co bylo pod 3°C Pak jsem přišel a nažvejkl ho...
Jo a mám dojem, jako kdyby neměl sytič (hlópá jednotka). Už při 6°C špatně startuje. Buď musím držet startér 4s nebo přidávat plyn.
Nejdýl, co jsem na něm nejel, byl 1 měsíc v zimě, co bylo pod 3°C Pak jsem přišel a nažvejkl ho...
Jo a mám dojem, jako kdyby neměl sytič (hlópá jednotka). Už při 6°C špatně startuje. Buď musím držet startér 4s nebo přidávat plyn.
Downtown 300
- romishowski62
- Už mám víc než deset
- Příspěvky: 98
- Registrován: pon 18 bře 2013, 16:55
Re: Akumulátor a jeho údržba
Ahoj všichni ! Tož zajímavá diskuse.Zrovna mi odešla origo Kymco baterie po 4 letech a nechal jsem se ukecat v servisu ke koupi Exide li-on baterie.Překvapilo mě ovšem,že nabitá baterie má pouze 13.2 V .Nezatížená.Tak nevím,jestli se nepletu,že baterie ať je olověná nebo li-on ,by mela mít 13,7 V. Jaký je váš názor?
Zdá se mi totiž,že kymco nestartuje na první protočení startéru ale až třeba na počtvrté
Zdá se mi totiž,že kymco nestartuje na první protočení startéru ale až třeba na počtvrté
Kymco 300i,56600km, ABS,bílo-černý,kufr GIVI s brzdovými světly ,Roman,Romiš jak je libo...