Technika jízdy
- Macek
- Starší Kecal
- Příspěvky: 746
- Registrován: úte 13 srp 2013, 12:23
- Bydliště: ..u čtyř bambuli..
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technika jízdy
..Twist of the Wrist II je velmi poučný film.. základ je furt stejný, jak pro velké tak malé motorky.. ale spíše si z toho vezme víc člověk jako já, než jako je buchtik.. na stodvacetpětce při maximální rychlosti 110 km/h a ničím mezi nohama, je to trochu mimo mísu.. a to co buchtik napsal svědčí o tom, že nemá moc naježděno.. a nejde o množství kilometrů..
Kája je pro mě PAN motorkář a to co dokázal na Downu nad tim zůstává rozum stát.. každopádně takové ježdění je o zvládnutí jízdy samotné, motorky, strachu a svých vlastních fyzických možností.. a to Kája všechno ví a dává.. klobouk dolů..
..Buchtiku to co píšeš o brzdění v náklonu v zatáčce jsou hovadiny, nevěřím, že jsi někdy v náklonu jel.. nelíbí se mi jak tu jsou fšichni politicky korektní, myslím že ti víc pomůžu když ti to řeknu na plnou hubu.. na tvojem skutřiku už puštění plynu během vteřiny sníží rychlost ze 100 na 60.. teorie brždění nebrždění je tady zcestná a debata zbytečná..
Kája je pro mě PAN motorkář a to co dokázal na Downu nad tim zůstává rozum stát.. každopádně takové ježdění je o zvládnutí jízdy samotné, motorky, strachu a svých vlastních fyzických možností.. a to Kája všechno ví a dává.. klobouk dolů..
..Buchtiku to co píšeš o brzdění v náklonu v zatáčce jsou hovadiny, nevěřím, že jsi někdy v náklonu jel.. nelíbí se mi jak tu jsou fšichni politicky korektní, myslím že ti víc pomůžu když ti to řeknu na plnou hubu.. na tvojem skutřiku už puštění plynu během vteřiny sníží rychlost ze 100 na 60.. teorie brždění nebrždění je tady zcestná a debata zbytečná..
..jezdím.. to je hlavni..
- buchtik
- Mladší Kecálek
- Příspěvky: 330
- Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technika jízdy
Ať vám nepraskne žilka hoši ... čtěte a přemýšlejte. Ale neříkám, že jsem mistr světa, ale funguje mi to. To co popisuji jsem si natrénoval.
Nevím proč se na mně zlobíte že jsem blbec. Vy tak jezdit nemusíte, nikoho přeci nenutím Až budu jezdit na něčem takovým jako Sršeň,tak to bude vyžadovat jinou techniku jízdy v zatáčce.
Pokud jste opravdu viděli video https://www.youtube.com/watch?v=BZaeBbpyz-s (asi od 8:00 minuty) tak je tam přesně to, co jsem napsal já. A uvědomte si rozdíl, o čem mluví Sršeň a o čem mluvím já. On motorkách a rychlostech výrazně nad 100, já o skůtru s maximálkou 100.
To, že brzdění zadní brzdou motorku v zatáčce narovná ... to Sršeň tvrdí taky. Jenomže on jede 150 a narovnání ho vyžene ze zatáčky pryč a proto varuje, že zadní brzdou ne - že je motorka neovladatelná a vy vyjedete příkopu. To co předváděli v tomto videu při brzdění v náklonu - to zdaleka není nouzové brzdění do zastavení. Možná to byl blbý záběr ... jen to narovnání vidět bylo.
Krom toho oni zadní kolo odlehčí tak, že se zvedá, proto varuje před zadní brzdou, kdy při odlehčení zadního kola a současném brzdění kolo ztratí přilnavost a jde do smyku. To není případ skútru, který na přední rozhodně nepostavím, tedy ani zadní kolo tolik neodlehčím, abych šel do smyku při lehkém zabrzdění zadní brzdou v náklonu pro narovnání stroje.
V 80-90 km/hod. na tečně ze směrem ze zatáčky jsem "skoro" narovnaný a proto mohu brzdit na plný ceres přední brzdou (oběma brzdami) až do zastavení v rámci svého pruhu.
A to v náklonu prostě nejde. Taky Sršeň říká -- zkuste si to přední brzdou v náklonu opatrně a jemně dvěma prsty v malé rychlosti. Jemně brzdit - to mi v nouzi nepomůže.
A ještě jedna věc - na manévr, který popisuji, musíte mít taky trochu místa, které si musíte připravit. Pravou zatáčku musíte jet ke krajnici a levou blíže středu. Pak máte prostor na nouzové brzdění "podle Buchtíka".
===
EDIT: 13.4.17
- taky je rozdíl mezi nožní zadní brzdou motorky, která má ke komfortu a pohotovosti ruční zadní brzdy na skútru hoódně daleko.
- pokud máte málo místa, tak po výrazném snížení rychlosti v trase tečny, můžete v konci brzdění ještě zkorigovat směr a zatočit do směru zatáčky, protože již neměníte brzdný účinek a s konstatním brzdění se náklon zahajuje docela v pohodě.
====
Zkuste popsat jak brzdíte nouzově v náklonu v zatáčce vy - napnout ruce, jen přední a jen jemně ??? A už jste v tom, že
Nevím proč se na mně zlobíte že jsem blbec. Vy tak jezdit nemusíte, nikoho přeci nenutím Až budu jezdit na něčem takovým jako Sršeň,tak to bude vyžadovat jinou techniku jízdy v zatáčce.
Pokud jste opravdu viděli video https://www.youtube.com/watch?v=BZaeBbpyz-s (asi od 8:00 minuty) tak je tam přesně to, co jsem napsal já. A uvědomte si rozdíl, o čem mluví Sršeň a o čem mluvím já. On motorkách a rychlostech výrazně nad 100, já o skůtru s maximálkou 100.
To, že brzdění zadní brzdou motorku v zatáčce narovná ... to Sršeň tvrdí taky. Jenomže on jede 150 a narovnání ho vyžene ze zatáčky pryč a proto varuje, že zadní brzdou ne - že je motorka neovladatelná a vy vyjedete příkopu. To co předváděli v tomto videu při brzdění v náklonu - to zdaleka není nouzové brzdění do zastavení. Možná to byl blbý záběr ... jen to narovnání vidět bylo.
Krom toho oni zadní kolo odlehčí tak, že se zvedá, proto varuje před zadní brzdou, kdy při odlehčení zadního kola a současném brzdění kolo ztratí přilnavost a jde do smyku. To není případ skútru, který na přední rozhodně nepostavím, tedy ani zadní kolo tolik neodlehčím, abych šel do smyku při lehkém zabrzdění zadní brzdou v náklonu pro narovnání stroje.
V 80-90 km/hod. na tečně ze směrem ze zatáčky jsem "skoro" narovnaný a proto mohu brzdit na plný ceres přední brzdou (oběma brzdami) až do zastavení v rámci svého pruhu.
A to v náklonu prostě nejde. Taky Sršeň říká -- zkuste si to přední brzdou v náklonu opatrně a jemně dvěma prsty v malé rychlosti. Jemně brzdit - to mi v nouzi nepomůže.
A ještě jedna věc - na manévr, který popisuji, musíte mít taky trochu místa, které si musíte připravit. Pravou zatáčku musíte jet ke krajnici a levou blíže středu. Pak máte prostor na nouzové brzdění "podle Buchtíka".
===
EDIT: 13.4.17
- taky je rozdíl mezi nožní zadní brzdou motorky, která má ke komfortu a pohotovosti ruční zadní brzdy na skútru hoódně daleko.
- pokud máte málo místa, tak po výrazném snížení rychlosti v trase tečny, můžete v konci brzdění ještě zkorigovat směr a zatočit do směru zatáčky, protože již neměníte brzdný účinek a s konstatním brzdění se náklon zahajuje docela v pohodě.
====
Zkuste popsat jak brzdíte nouzově v náklonu v zatáčce vy - napnout ruce, jen přední a jen jemně ??? A už jste v tom, že
Naposledy upravil(a) buchtik dne pát 21 dub 2017, 11:20, celkem upraveno 4 x.
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;
- Macek
- Starší Kecal
- Příspěvky: 746
- Registrován: úte 13 srp 2013, 12:23
- Bydliště: ..u čtyř bambuli..
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technika jízdy
..Sršeň jezdit umi, ale občas taky mele nesmysly.. ja osobně v zatačce v naklonu nebrzdim.. naopak přidávám plyn.. a motorka se rovná při použití kterekoli brzdy..
..tvoji techniku rači nikomu neraď ať nemaš nikoho na svědomí.. sam si jezdi a brzdi jak chceš.. ale v koloně bych za Tebou jet nechtěl..
..rady od Sršně se Tě stejně netykaji, opravdu radí spíš motorkářům na dospělých motorkách..
..tvoji techniku rači nikomu neraď ať nemaš nikoho na svědomí.. sam si jezdi a brzdi jak chceš.. ale v koloně bych za Tebou jet nechtěl..
..rady od Sršně se Tě stejně netykaji, opravdu radí spíš motorkářům na dospělých motorkách..
..jezdím.. to je hlavni..
Re: Technika jízdy
Jestli je to na mě, tak vidím, že tu přebujelou korektnost bereš opravdu vážně. Nemám to také příliš rád, ale lepší než na motorkářích,kde je většina dotazů na cokoliv předmětem výsměchu a debilních odpovědí. Stačí nahlédnout do fóra.
Já jsem reagoval na rovnání motorky v náklonu zadní brzdou! Nic víc. Rozhodně se ti moto nenarovná,ale podklouzne. V tom věřím Pepovi.
Jsem dalek tomu, abych někomu radil jak má jezdit.
A nikdo tě nenutí jet za mnou v koloně.
Jedu na co mám a i přes to, že nebrousím slidery po asfaltu (což se po skútru ani nechce), si jízdu užívám a zatím vždy dojel živý a zdravý do cíle, byť o několik desítek minut později a doufám, že to tak bude i nadále.
NAZDAR
Já jsem reagoval na rovnání motorky v náklonu zadní brzdou! Nic víc. Rozhodně se ti moto nenarovná,ale podklouzne. V tom věřím Pepovi.
Jsem dalek tomu, abych někomu radil jak má jezdit.
A nikdo tě nenutí jet za mnou v koloně.
Jedu na co mám a i přes to, že nebrousím slidery po asfaltu (což se po skútru ani nechce), si jízdu užívám a zatím vždy dojel živý a zdravý do cíle, byť o několik desítek minut později a doufám, že to tak bude i nadále.
NAZDAR
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
- Macek
- Starší Kecal
- Příspěvky: 746
- Registrován: úte 13 srp 2013, 12:23
- Bydliště: ..u čtyř bambuli..
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technika jízdy
..tys to napsal dobře..
..reagoval jsem na Buchtika.. ten má v textu přesršňováno..
..a dobrá, ode dneška jezdim před tebou..
..reagoval jsem na Buchtika.. ten má v textu přesršňováno..
..a dobrá, ode dneška jezdim před tebou..
..jezdím.. to je hlavni..
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7713
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technika jízdy
Tady končím. Došly mi argumenty. Jen vlastně jednu poznámku. Dost je u zatáček křížů, to jsou ti, co brzdili náhle v náklonu, nebo už brzdit nestihli vůbec. Jinak už nemám co dodat. Ale nechci nikomu brát iluze, a jak řekl kdysi klasik "je to na vkusu každého soudruha".
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
Re: Technika jízdy
No ještě se červenám, když čtu co m.j. o mně píše Macek a myslím, že trošku spíš hodně přehání, ale to hlavní je asi cit pro kombinaci stroje, pneumatik a vozovky, protože ten jediný umožní bezpečně chodit po té tenké hranici mezi pádem a bezpečnou jízdou.
Jednou jsem viděl nějaké video a tam na okruhu závodily osminky skútry a mezi nimi, spíše za nimi, jedna dospělá motorka a neměla šanci. Bylo to proto, že v některých specifických situacích ztrátu řazením a váhu stroje nelze nahradit výkonem. Ten okruh byl po rovině jedna zatáčka za druhou a ty osminky nadupané a očesané mašiny s variátorem, žádné ořezávátka.
Takže asi spíš jen trochu teorie, více citu a vědomí, že než v zatáčce sáhnu na brzdu to vždycky můžu položit o trochu víc než si myslím.
I když - možná jste viděli bratry Marquezovy v letošní Velké ceně Argentiny. Kdo toho citu má více než tihle dva, snad jen Valentino, a přesto ...
Jednou jsem viděl nějaké video a tam na okruhu závodily osminky skútry a mezi nimi, spíše za nimi, jedna dospělá motorka a neměla šanci. Bylo to proto, že v některých specifických situacích ztrátu řazením a váhu stroje nelze nahradit výkonem. Ten okruh byl po rovině jedna zatáčka za druhou a ty osminky nadupané a očesané mašiny s variátorem, žádné ořezávátka.
Takže asi spíš jen trochu teorie, více citu a vědomí, že než v zatáčce sáhnu na brzdu to vždycky můžu položit o trochu víc než si myslím.
I když - možná jste viděli bratry Marquezovy v letošní Velké ceně Argentiny. Kdo toho citu má více než tihle dva, snad jen Valentino, a přesto ...
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr