Technika jízdy

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4280
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Technika jízdy

Příspěvek od Gandalf » pát 25 dub 2014, 09:55

Snad jsem nic nepřehlédl a říkám si, technika jízdy je taky technika, tak proč to nevložit sem?

VIDEO Twist of the wrist 2

(edit: video sice odebrali, ale když pohledáte, je stále ke stažení jinde :wink: )

Kromě autoškoly jsem nikdy žádnou speciální motoškolu nebo snad kurzy na uzavřeném okruhu neabsolvoval. Proto jsem se zájmem kouknul na výše uvedené video. Je tam ale dost věcí, které jsem nepochopil nebo si je ani neumím představit. Proto bych uvítal diskusi s přispěním těch zkušenějších motorkářů z nás :wink:
Řeší se tam sice i záležitosti čistě motorkářské, ale mám za to, že velká část je univerzálně použitelná i pro skútry.
Naposledy upravil(a) Gandalf dne čtv 13 dub 2017, 06:01, celkem upraveno 2 x.
Honda Forza 300 Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
viteon
Mladší Kecálek
Příspěvky: 292
Registrován: pon 29 dub 2013, 20:24
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od viteon » pát 25 dub 2014, 10:30

o protisměrném řízení jsem porvé slyšel asi před měsícem, občas to zkouším, ale zažité to nemám vůbec. Ale funguje to tak. Pořád si myslím, že zatáčím pr.elí :)

každopádně super video!!!!
:!: B/125 :!:

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pát 25 dub 2014, 15:34

A hlavně. Ono se řekne jet za deště prudkou zatáčku pod plynem,ale....strach je sfině.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: Technika jízdy

Příspěvek od Rosi45 » stř 22 bře 2017, 17:48

Pokračování diskuze o brždění z vlákna Kymco Yager GT 125.
Naprosto souhlasím s Rudou. Vždycky jsem brzdil - a budu - zejména přední brzdou a to i na kole. Vždyť proto jsou na motocyklech (většinou),dva obrovské kotouče. Proto mě neustále překvapuje,kolik lidí upřednostňuje zadní,podstatně méně účinnou - brzdu.

https://www.youtube.com/watch?v=63pCWms ... i&index=12" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=BZaeBbpyz-s" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=AK9f0nnmomM" onclick="window.open(this.href);return false;
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Technika jízdy

Příspěvek od HonzaH » čtv 23 bře 2017, 06:43

Proto třeba nechápu Ladínka, jak může přední brzdu skoro nepoužívat .. já to mám tak 60/40 nebo 70/30, tipnul bych, víc brzdím předkem, bo jsou tam 4 desky, 2 kotouče a účinnost je výrazně větší, ale jak může Ladík přední skoro nebrzdit ani přes solidní kompresi a tedy Burgmanovo motorem brždění, prostě nechápu ?!? ... ne ...:roll: :?: :|
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5411
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Re: Technika jízdy

Příspěvek od motorr66 » čtv 23 bře 2017, 08:58

Kluci, abych upřesnil: jen jsem chtěl zjistit vliv přední brzdy na počet najetých km na přední gumu. Jinak, nejsem sebevrah a samozřejmě přední brzdu používám, jako snad většina motorkářů. Tentokrát to bylo sakra odříkání a zatím je na přední pneu 17500 km, až budu letos měnit, zadokumentuji. Je to origo Bridgestone. Tož tak.
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Re: Technika jízdy

Příspěvek od manet125 » čtv 23 bře 2017, 11:20

Všiml jsem si, že má Ládínek často položenou jednu ruku na Jančiným stehně. To bude asi důvod :shock: :mrgreen:
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1169
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Re: Technika jízdy

Příspěvek od Cossman » čtv 23 bře 2017, 12:33

Kluci, já nepsal, že nepoužívám přední brzdu, ale že "se třeba při brždění snažím využívat motor a pak na dobrždění většinou jen zadní brzdu", to znamená třeba při dojezdu na červenou. Jinak nejsem závodník, nejezdím stylem plyn-brzda a snažím se předvídat. Na skútru jezdím hlavně do práce, takže intervaly na semaforech cestou už znám. A když v dálce vidím zelenou a můžu tím pádem tušit, že to už neprojedu, tak rozhodně nepřidávám, abych pak nemusel o to prudčeji brzdit, ale jedu tak, abych v pohodě zastavil. :wink:

Možná se pletu, ale myslím, že když jsou ve předu 2 kotouče, tak ne pro posílení brzdného účinku, ale proto, že má moto duální brzdy. To znamená, že při brždění "jen" zadní, brzdí i jeden kotouč přední. Yager duální brzdy nemá, proto má ve předu jen jeden kotouč.
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Technika jízdy

Příspěvek od HonzaH » úte 28 bře 2017, 08:36

Nene .. to co píšeš platí JEN pokud má moto duál-systém. Spousta moto má vpředu 2 kotouče a duál nemá, jako např. i Burgman. Je to o celkové hmotnosti/hybnosti/setrvačných silách a brzdném účinku :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1169
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Re: Technika jízdy

Příspěvek od Cossman » úte 28 bře 2017, 20:19

OK, v tomhle se nevyznám ... :oops:
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Technika jízdy

Příspěvek od buchtik » stř 12 dub 2017, 18:06

K brzdám: ono je používání a používání zadní brzdy.

Já to aplikuji tak, že běžné provozní brzdění dělám motorem a dle potřeby zadní brzdou. Potřebu ostrého brzdění zahajuji vždy zadní brzdou a s nepatrným časovým skluzem přední brzdou. Přední musí mít "VŽDY" na počátku velmi plynulý nástup. Pokud za přední hamtneš bleskově tak, jak je to možné dělat bez následku v autě, tak to na motorce (v zatáčce nebo v mírné korekci směru, počátku vyhýbacího manévru) může mít za následek stržení řidítek do strany nebo rozkmitání stroje.

Myslím, že zahájení brzdění zejména v náklonu v zatáčce má svou výhodu - zadní brzda stroj narovná a přední brzdu je možno použít s vyšší jistotou. Tuto fázi nouzového brzdění v náklonu v zatáčce jsem si vícekrát zkoušel na prázdné silnici a vycházelo mi to nejjistěji.

Jinak v optimálních podmínkách naprosto přímé jízdy lze použít jak přední i zadní souběžně nebo jen přední ... jak je komu libo.

Pro mně je výše uvedný postup universálnější a bezpečnější. Začínat vždy jen přední brzdou jistě je možné, ale taky je možné to lehce zmastit.
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7713
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Re: Technika jízdy

Příspěvek od Gek » stř 12 dub 2017, 19:24

Nechci se dohadovat, teorie dobrá, ale rád bych se zeptal, jestli jsi někdy měl potřebu ostrého brzdění v ostrém provozu, tedy ne na prázdné silnici. Já ano, několikrát. Když mi například auto nedalo přednost, nebo mi na přechod pro chodce těsně vjel debil na kole. Zodpovědně říkám, že jsem neměl čas na nepatrný časový skluz na použití přední brzdy. Brzdil jsem okamžitě vším co jsem měl. A to jsem ještě stihl vymáčknout spojku. ( měl jsem SUZUKI DR-BIG - 800 ) a debilovi nadávat, že mu rozbiju hubu, jen co ho chytím. Nechytil, protože ujel a já měl starosti s pomalu se pokládajícím strojem. Udržel jsem ho, ale stálo mě to hodně sil a řevu.
Tím chci říct, že brzdová teorie je jedna věc a praxe je druhá věc.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: Technika jízdy

Příspěvek od Rosi45 » stř 12 dub 2017, 19:40

Ano. Brzdil na mokru i ušima! Vzal jsem za obě naplno. Díky ABS tady možná píšu tenhle příspěvek.
Nicméně to já vidím tak, že i když na to pořádně hrábneš, tak přední dva kotouče, nebo jeden obrovský, udělají víc práce než zadní dvoupístkový mrňous .
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: Technika jízdy

Příspěvek od Rosi45 » stř 12 dub 2017, 19:45

buchtik píše:K brzdám: ono je používání a používání zadní brzdy.
Myslím, že zahájení brzdění zejména v náklonu v zatáčce má svou výhodu - zadní brzda stroj narovná a přední brzdu je možno použít s vyšší jistotou
Myslím, že borci typu Míra Lisý nebo Pepa Sršeň to vidí malinko jinak.
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Re: Technika jízdy

Příspěvek od Vyhlos » stř 12 dub 2017, 19:47

No já nevím, nouzové brzdění v náklonu, to bych moc nezkoušel ... Ale třeba se pletu. A jinak se shoduji s Gekem, když se to přihodí a je to skutečně na krev, tak stihnu akorát brzdit vším co mám a snad kontrolovat jestli už nejsem ve smyku. A hlavně hledám kudy se vyhnu. Takže podle mne to chce hlavně pořád udržovat aktivního autopilota (jezdit a zase jezdit), aby byl čas vůbec na cokoli. A to abs na mokru, taky proto jsem si koupil tu Integru.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Odpovědět