Variátor bez vodítek?
Variátor bez vodítek?
ahoj,
tak já se zeptám jako alpaka.Může vůbec fungovat variátor bez vodítek.Nezdál se mi výkon,po koupení jsme nedočkavě najeli cca 100km a šel jsem válečky a světe div se,přítlačák žádná vodítka nemá,ani stopa po nějakém poškození,tři válečky mají hranky,na všem je napsáno Kymco.Vypadá to na origo,nemám s čím porovnat.Mám schánět válečky a vodítka do origo variátoru,nebo rovnou celý nový.Bohužel jsem trochu vyčerpal investice,tak multivar nebude asi,zatím:-)Díky za radu
tak já se zeptám jako alpaka.Může vůbec fungovat variátor bez vodítek.Nezdál se mi výkon,po koupení jsme nedočkavě najeli cca 100km a šel jsem válečky a světe div se,přítlačák žádná vodítka nemá,ani stopa po nějakém poškození,tři válečky mají hranky,na všem je napsáno Kymco.Vypadá to na origo,nemám s čím porovnat.Mám schánět válečky a vodítka do origo variátoru,nebo rovnou celý nový.Bohužel jsem trochu vyčerpal investice,tak multivar nebude asi,zatím:-)Díky za radu
Kymco People GT125i r.v.2011 černý démon
Re: Variátor bez vodítek?
Tak pokud jsi tam našel vše co je v tomto schématu, tak je varec asi kompletní.
https://www.skutry-levne.cz/nahradni-di ... -125i.html
https://www.skutry-levne.cz/nahradni-di ... -125i.html
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
Re: Variátor bez vodítek?
Je to tak.
V tomhle typu variátoru nejsou vodítka,je to trochu jiný princip.Prostě GT má všechno jinak:-)
V tomhle typu variátoru nejsou vodítka,je to trochu jiný princip.Prostě GT má všechno jinak:-)
Kymco People GT125i r.v.2011 černý démon
Re: Variátor bez vodítek?
I Downtown má taký variátor, tak přiznám se, že jsem na to prvně docela koukal, když jsem to kolegovi rozebral. Na variátoru se nemá co rozbít, takže pokud nemá vůli jako prase na čepu, nebo není odrbaná řemenice, jiný bych nekupoval. Variátor se musí po čepu pěkně pohybovat. Spíš bych si zjistil kolik je váha originálních válečků a kolik váží tvoje válečky, nikdo neví jestli to někdo "netuningoval" do prodeje - dal tam nějaký válečky co tam pasovaly.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
Re: Variátor bez vodítek?
Podle análů 18x14 13g,sehnal jsem narychlo(protože jsem nedočkavej) 13,5g,zatím jsem to jen profičel,rozjezd dobrý,max 95km dle gps,ale mezi 40 a 55km se přidusí.Hlavně že jede,předpokládám,že svíčka co ta fakt patří udělala svoje.Ted už snad jenom pružina spojky,ale tu se mi už letos nechce řešit.Já jsem postupně časem hodím díly co se na to hodí,třeba se najde další "já",co bude stejně mimo mísu a k něčemu mu to bude.Už jsem ženě oznámit,že když nás jedna stopa chytí,na jaře pořídím Multivar 2000 s bílou kontrastkou.
Jinak ty co tam byli mi mikrováha ukázala 13g schodně na všech.
Jinak ty co tam byli mi mikrováha ukázala 13g schodně na všech.
Kymco People GT125i r.v.2011 černý démon
Re: Variátor bez vodítek?
S tím multivarem, já ti nevím. Přijdou mi to jako vyhozený prašule. Já osobně jsem měl možnost ozkoušet multivar na 500. Tak jasně že ten prvotní odšťouch byl lepší ale to jenom proto, že multivar jede furt na 6000 ot. Jsme byli na letišti a zkoušely jsme sprinty. Na tom rozjezdu moje xc ztratilo tak 10metrů a tu ztrátu jsem držel ož do 150km/h, a když vezmu v úvahu, že to tomu kámošovi bere o litr víc tak docela bezpředmětný.
Jinak tu výměnu kontrastky udělej hned , když už to máš rozebraný. Nic na tom není. Já si dělal takovej speciální klíč, ale tak nějak si už nepamatuju, jestli jsem ho dělal kvůli tý kontrastce, nebo kvůli rozběhovým pružinkám
Jinak tu výměnu kontrastky udělej hned , když už to máš rozebraný. Nic na tom není. Já si dělal takovej speciální klíč, ale tak nějak si už nepamatuju, jestli jsem ho dělal kvůli tý kontrastce, nebo kvůli rozběhovým pružinkám
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
Re: Variátor bez vodítek?
Jaj,do spojky se mi ale vůbec nechtělo,pružina,pružinky,zastavovací klíč....tohle v kombinaci se mnou zavání problemy:-)
http://www.scootland.cz/zbozi/malossi-k ... malossi-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
typuju že bílou standart nic pokazím,a pružinky ve spojce,pokud to už rozhodím nechat?
http://www.scootland.cz/zbozi/r-p-unive ... vaci-klic/" onclick="window.open(this.href);return false;
tohle vypadá šikovně,už jsem si vyrobil jakýsi hento,ale na spojku mi asi nepůjde,je to svařená odpornost,neukážu:-)
http://www.scootland.cz/zbozi/malossi-k ... malossi-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
typuju že bílou standart nic pokazím,a pružinky ve spojce,pokud to už rozhodím nechat?
http://www.scootland.cz/zbozi/r-p-unive ... vaci-klic/" onclick="window.open(this.href);return false;
tohle vypadá šikovně,už jsem si vyrobil jakýsi hento,ale na spojku mi asi nepůjde,je to svařená odpornost,neukážu:-)
Kymco People GT125i r.v.2011 černý démon
Re: Variátor bez vodítek?
Bílá je fajn, ale myslím, že bude o něco tvrdší než origo, ale to by neměl být problém. Ten klíč je taky dobrej, ale za 600... já si ho udělal. 2 plocháče,jeden dlouhej jeden krátkej na koncích čepíky na závit abych je mohle měnit na 500 a 125 a dlouhej ve ve 2/3 sešroubovanej s krátkým. Hotový za 20 minut v práci
A pružinky v rozběhový spojce nech plavat, teda pokud nejdou vytahaný
A pružinky v rozběhový spojce nech plavat, teda pokud nejdou vytahaný
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
Re: Variátor bez vodítek?
http://technicke-zajimavosti.blogspot.c ... unkce.html" onclick="window.open(this.href);return false;
člověk se pořád učí:-) tím míň přestanu klást hloupé otázky,ale pravda je,že variátor dal zabrat i lidem,co se tím živí...
člověk se pořád učí:-) tím míň přestanu klást hloupé otázky,ale pravda je,že variátor dal zabrat i lidem,co se tím živí...
Kymco People GT125i r.v.2011 černý démon
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7713
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Variátor bez vodítek?
Neboj nic. Každý kladl. Jen klaď dál.
A jak jsi napsal, člověk se stále učí a já dodám, že žádný učený z nebe nespadl. A kdo tady ví, rád odpoví. Někdy nashle.
A jak jsi napsal, člověk se stále učí a já dodám, že žádný učený z nebe nespadl. A kdo tady ví, rád odpoví. Někdy nashle.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
Re: Variátor bez vodítek?
Dovolím si s tebou Vašku nesouhlasit. Multivar u 125 určitě smysl má - jak při rozjezdu, tak při zrychlení třeba ze 40 km/h při předjíždění. Psal jsem to tady. Otáčky se při rychlosti 40-80 km/h pohybují v rozmezí 4,5-7,5 tisíc podle toho, jak bereš za plyn a spotřeba se mi zvedla max o 0,2 l. Válečky i vodítka jsem měnil jednou po cca 13.500 km z 12,5g na 9g a jezdím na nich do teď, kdy mám na Multivaru celkem najeto asi 19.600 km. Každopádně se blíží konec jeho životnosti, protože se z něho začaly linout takové pískavé pazvuky při zpomalování 40-20 km/h a má na středu vůli, takže budu v brzké době objednávat nový.mulah píše:S tím multivarem, já ti nevím. Přijdou mi to jako vyhozený prašule. Já osobně jsem měl možnost ozkoušet multivar na 500. Tak jasně že ten prvotní odšťouch byl lepší ale to jenom proto, že multivar jede furt na 6000 ot. Jsme byli na letišti a zkoušely jsme sprinty. Na tom rozjezdu moje xc ztratilo tak 10metrů a tu ztrátu jsem držel ož do 150km/h, a když vezmu v úvahu, že to tomu kámošovi bere o litr víc tak docela bezpředmětný.
Jinak tu výměnu kontrastky udělej hned , když už to máš rozebraný. Nic na tom není. Já si dělal takovej speciální klíč, ale tak nějak si už nepamatuju, jestli jsem ho dělal kvůli tý kontrastce, nebo kvůli rozběhovým pružinkám
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Re: Variátor bez vodítek?
Jako já ho nezatracuju, u 125 to bude taky asi něco jiného než u 500, třeba věřim tomu, že Soníkovic Zoidbergovi by to velmi prospělo, neboť rozjezd se koná při 3000otáčkách ale motor zabere až při nějakých 6000, takže než se dosáhne těch správných otáček, tak se to docela vleče, ale pak to řásně zatáhne. S multivarem by se tento problém určitě vyřešil, ale já ho řešit zatím nebudu, protože Soník je nezkušený jezdec, tak to na ní není alespoň při rozjezdech moc rychlý. A samozřejmě to nejdůležitější. Multivar na 500 je za 6000 a na 125 za 2500
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
Re: Variátor bez vodítek?
tak bílá maloska je tam,podle toho co jsem pochopil z debat a doporučení jsem do origo variátoru použil místo původních 13g 13,5g válečky.Jinak nový vzduch. filtr a nová svíčka NGK podle výrobce.Pravda je že maloska byla o cca 5cm delší a zkusil jsem si do spojky zavřít původní a u malosky jsem asi valil oči jako při zácpě,takže silnější rozhodně je:-)
Výsledek:Rozjezd lepší,okolo tachometrových 45 se sportovní pocit citelně ochladí a potom pomalu stoupá do max: v jednom105,ve dvou 90(tacháč kecá podle měření cca o 5).Nemám s čím porovnat,zátěž cca 160kg,táhlý ošklivý kopec Železných hor a Pípl nás táhnul statečně 60km/h.Mám mu ještě nějak pomáhat nebo je to na obsah125 a psaný výkon 10,9Kw už to pravé ořechové?Díky za Vaše postřehy a rady
Výsledek:Rozjezd lepší,okolo tachometrových 45 se sportovní pocit citelně ochladí a potom pomalu stoupá do max: v jednom105,ve dvou 90(tacháč kecá podle měření cca o 5).Nemám s čím porovnat,zátěž cca 160kg,táhlý ošklivý kopec Železných hor a Pípl nás táhnul statečně 60km/h.Mám mu ještě nějak pomáhat nebo je to na obsah125 a psaný výkon 10,9Kw už to pravé ořechové?Díky za Vaše postřehy a rady
Kymco People GT125i r.v.2011 černý démon