Lepení, lepidla a zkušenosti s lepením

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Re: Lepení, lepidla a zkušenosti s lepením

Příspěvek od manet125 » stř 22 lis 2017, 01:30

Kdyby prasklinka byla v ploše, bylo by to snadné, ale ona je pod plechem, na docela namáhaném místě.
Pro ilustraci bych to vyfotil, ale motorka je teď zaparkovaná pod střechou u šváry.

Kdyby to šlo jen belzonou, zajel bych si to zalepit do Chodova a pořád by mě to vyšlo levněji, než ji kupovat :D
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Lepení, lepidla a zkušenosti s lepením

Příspěvek od HonzaH » stř 22 lis 2017, 06:17

Vyprdni se Milošu na lepení, to je jen a pouze nouzová oprava. Přeci jen Tengájovy vibrace líp snese pájení než lepení. Sundej přes zimu nádrž, benál nalij do kanystru, nech nádrž řádně odvětrat a nach si to "natvrdo" zapájet. Každý šikula co má kyslík-acetylen, zkušenosti s pájením a není úplná lopata ti to za pár šestáků zapájí. To je ovšem můj názor. :wink: 8) :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Re: Lepení, lepidla a zkušenosti s lepením

Příspěvek od manet125 » stř 22 lis 2017, 06:36

I nad tím jsem uvažoval, je to tutovka, ale nikdo už netrefí originálně zašlý lak, nemluvě o zalakovaných samolepkách.
Když nebude držet lepidlo, tak to nechám zaletovat, nebo budu tankovat do 18 litrů :D
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7713
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Re: Lepení, lepidla a zkušenosti s lepením

Příspěvek od Gek » stř 22 lis 2017, 08:06

Skoro by se dalo říci. " Dej tam nejt a nech to bejt " ale to bohužel nejde. Jestliže je to v hodně namáhané části, je otázkou času, kdy lepidlo povolí a nádrž znovu poteče. V tom případě se kloním částečně k Honzovu názoru. Částečně proto, že rozhodně bych nenechal jen nádrž odvětrat a to ani řádně. S autogenem jsem pracoval, kamarád vyprávěl jak stará hodně odvětraná nádrž lítá ( fakt měl kliku ) a určitě bych v nejhorším případě nechal foukat do nádrže vzduch v nejlepším naplnit nádrž vodou a prasklinu zaletovat mosazí ( natvrdo zapájet.) Malý hořák a šikovné ruce barvu tolik neopálí a i tak bych se na barvu vybodl. Je to enduro a kousek "štětkového laku" nebo nádrž s jinou barvou nikoho nerozhodí. Případně stříknout celou nádrž. To že se netrefí přesně stejná barva by mě ani nevadilo. A samolepky ? Budou tam holt jiné. Tak tohle nech na další zimu.

Kup tmel a skus to zalepit. Uvidíš.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Re: Lepení, lepidla a zkušenosti s lepením

Příspěvek od manet125 » stř 22 lis 2017, 15:49

Koupím tmel, zalepím a uvidím :wink:
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Re: Lepení, lepidla a zkušenosti s lepením

Příspěvek od Vyhlos » stř 22 lis 2017, 21:45

Je to na Tobě. Já bych taky volil letování, zkusil bych stříbrnou pájku s nízkým bodem tání (ve svařovacích potřebách tenký drát obalený boraxem - jen jeden je skutečně lehce tavitelný !!!). Dá se pájet bez kyslíku jen propanbutanovým turbohořákem na dvoukilovou láhev. Pájel jsem tak solární kolektory, u kterých byly špatně provedené sváry a tekly. Jde to jak cínem, zasažená oblast je relativně malá, není to složité a dá se to dělat doma.
Ale vůbec nejlepší je asi zavařit to TIGem, to je skoro za studena, když se bude chladit okolí. Jestli chceš, dám Ti kontakt na kamaráda kovotlačitele, je to úplný kouzelník a umí moc. Železo není na TIG moc dobré a bublá, ale už nám vařil do práce a krásně jemně. A je to taky motorkář, má krásného choppera po tátovi Václavovi. To byl můj kamarád, taky pasíř a kovotlačitel, ale už není mezi námi. Poslal bych Ti spojení na soukromé zprávy. Minimálně poradí. Až uvidíš jeho choppera pochopíš, že ví jak vypadá pěkná nádrž.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Re: Lepení, lepidla a zkušenosti s lepením

Příspěvek od manet125 » čtv 23 lis 2017, 00:54

Prosím pošli. Děkuji.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7713
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Re: Lepení, lepidla a zkušenosti s lepením

Příspěvek od Gek » čtv 23 lis 2017, 13:12

Cín bude držet stejně jako lepidlo a plamenem na nádrž bez bezpečnostních úprav bych nikdy nešel.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Re: Lepení, lepidla a zkušenosti s lepením

Příspěvek od Vyhlos » čtv 23 lis 2017, 19:16

Nikdo nechce pájet cínem, ta stříbrná pájka se taví i propanbutanovým turbohořákem, je to prostě slitina stříbra a nevím čeho dalšího, aby se snížila teplota tavení. Nevím jak to dělají, ale ve svařovacích potřebách prodávají krásný PB hořák s přívlastkem turbo, který tu slitinu stříbra skutečně roztaví tak, že se s tím dá pájet jako cínem, teče to jako cín, zabíhá líp než cín, protože ta teplota je tam daleko vyšší. Ale jen jeden typ stříbrného drátu takto funguje.
Cín je měkota a tím by to nedrželo, bez zvláštních opatření nelze spoléhat na to, že to nebouchne. Můj brácha letoval nádrže tak, že je naplnil benzínem až po vrch a zapálil. Viděl jsem to na vlastní oči, když opravoval hrdlo nádrže na staré Oktávii. Pro mne děs, pro něj rutina.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7713
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Re: Lepení, lepidla a zkušenosti s lepením

Příspěvek od Gek » čtv 23 lis 2017, 20:12

Četl jsem nepozorně. Ty jsi psal jako cín. Mea culpa.
Já jsem v kolbence navářel hrdla nádrží na Avii, byla plná nafty. Bál jsem se, ale mistr mě dloubal kolenem a ječel " dělej ", ale s benzínem si si to nelajskl. Nádrž ano, ale plnou vody.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Odpovědět