Odpruzeni podvozku
Re: Odpruzeni podvozku
Hm hm hm. Prvně tedy ale použiju olej Interflon. S teflonem může být citlivost ještě lepší, protože to je přesně to, co tomu schází.
Downtown 300
Re: Odpruzeni podvozku
Jenom malý dotaz pro pamětníky, co jezdili s Downtownem. Už na něm jezdím jenom do práce a po Brně a všímám si na předku stále víc dvou věcí a nevím, jestli jsem si na ně dříve tak zvykl, že jsem je nevnímal, nebo se mi projevuje nějaká drobná chyba. Teď, když stále střídám Integru s Downem, mi to trochu vadí.
Projev 1 - když jedu na Downu v koloně minimální rychlostí (v Brně furt) a stabilizuji rovnováhu řídítky jemně pravá/levá, tak musím překonávat odpor, který se mi nelíbí - už jsem kvůli tomu dal novou přední gumu a zlepšení zcela minimální. Na Integře to jde lehce, přestože je za jízdy daleko stabilnější a Downtown padá do zatáček jak Němci do krytu. Downtown Heidenau, Integra Pirelli.
Projev 2 - když jedu z práce, musím po prvních pěti metrech na vyhrazeném parkování sjet z cca 8 cm vysokého schodu a přední vidle (nebo něco jiného) vydají ránu jako by šly na doraz. Nebo pokud začínám jízdu na hrbech tak to chvilku taky jakoby rachotí a po chvíli jízdy je to v klidu. Jakoby se tím pohybem natlakoval olej nebo něco takového. Divné, ale tohle je tam myslím co to mám, olej jsem neměnil nikdy. Možná bych měl.
Projev 1 - když jedu na Downu v koloně minimální rychlostí (v Brně furt) a stabilizuji rovnováhu řídítky jemně pravá/levá, tak musím překonávat odpor, který se mi nelíbí - už jsem kvůli tomu dal novou přední gumu a zlepšení zcela minimální. Na Integře to jde lehce, přestože je za jízdy daleko stabilnější a Downtown padá do zatáček jak Němci do krytu. Downtown Heidenau, Integra Pirelli.
Projev 2 - když jedu z práce, musím po prvních pěti metrech na vyhrazeném parkování sjet z cca 8 cm vysokého schodu a přední vidle (nebo něco jiného) vydají ránu jako by šly na doraz. Nebo pokud začínám jízdu na hrbech tak to chvilku taky jakoby rachotí a po chvíli jízdy je to v klidu. Jakoby se tím pohybem natlakoval olej nebo něco takového. Divné, ale tohle je tam myslím co to mám, olej jsem neměnil nikdy. Možná bych měl.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7716
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpruzeni podvozku
Ad 1: Když koriguješ, je to jako by byla uprostřed jakási aretace ?? Pokud ano, je to vymačkané ložisko v krku řízení. Většinou máš řidítka rovně a za jízdy ložisko schytá mnoho ran. Tím se vymačká jakási ploška, která toto zapříčiní.
Ad 2: Začal bych výměnou oleje ve vidlích.
A když už jsme u vidlí, také jsem jednou měnil za jiné vidle.
Ad 2: Začal bych výměnou oleje ve vidlích.
A když už jsme u vidlí, také jsem jednou měnil za jiné vidle.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Odpruzeni podvozku
Ad1: To je perfektně definováno, je tam přesně takový důlek. Těch ran to za loňský rok schytalo fakt hodně, najezdil jsem na Downu několik tisíc kilometrů po neuvěřitelně špatných okreskách a vůbec jsem to nešetřil. To podezření jsem měl, ale myslel jsem, že ložisko vydrží víc. Musím se podívat jak vlastně vypadá a jak to vyměnit.
Ad2: Stejně to musím rozdělat, tak jen zjistit co tam patří za olej.
Takže Geku díky, máš to u mně, není nad zkušenost. Přes zimu seženu co je třeba a na jaře to dám jednomu mechanikovi na letišti, nebo to udělám sám, uvidíme. Neměla by to být žádná hrůza, doufám. Plasty z předku jdou demontovat dobře.
Ad2: Stejně to musím rozdělat, tak jen zjistit co tam patří za olej.
Takže Geku díky, máš to u mně, není nad zkušenost. Přes zimu seženu co je třeba a na jaře to dám jednomu mechanikovi na letišti, nebo to udělám sám, uvidíme. Neměla by to být žádná hrůza, doufám. Plasty z předku jdou demontovat dobře.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7716
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpruzeni podvozku
Není zač. Rád jsem pomohl. Hlavně jde o to, kolik oleje do vidlice nalít. Málo je špatně, hodně je snad horší.
A jaký olej ?? Tlumičový, nějaký lepší. Já jsem používal tenhle. Ještě tak možná 10W, ale spíše tento, tedy 15W. Jednou jsem chtěl ušetřit a dal jsem do vidlic olej z PARAMO. Je pravda, že stál 80 korun, ale za měsíc jsem ho vylil a koupil LM - 15W. Je sice dražší, ale spolehlivě vidloval a nehoupal.
Takže doporučuji nějaký dobrý olej.
A jaký olej ?? Tlumičový, nějaký lepší. Já jsem používal tenhle. Ještě tak možná 10W, ale spíše tento, tedy 15W. Jednou jsem chtěl ušetřit a dal jsem do vidlic olej z PARAMO. Je pravda, že stál 80 korun, ale za měsíc jsem ho vylil a koupil LM - 15W. Je sice dražší, ale spolehlivě vidloval a nehoupal.
Takže doporučuji nějaký dobrý olej.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Odpruzeni podvozku
Ten olej vypadá dobře. Ještě jsem si přečetl co se tady psalo o vidlích na Kymco Clubu a někdo doporučoval rovnou měnit i gufera. Co Ty na to ? Ta ložiska už jsem našel třeba tady
http://www.2hmoto.cz/cz/nahradni-dily-f ... mplet.html" onclick="window.open(this.href);return false;, ještě se podívám na originály, tohle je RMS, což je snad taky OK ? Na ty moje štreky už Downa tahat nebudu.
http://www.2hmoto.cz/cz/nahradni-dily-f ... mplet.html" onclick="window.open(this.href);return false;, ještě se podívám na originály, tohle je RMS, což je snad taky OK ? Na ty moje štreky už Downa tahat nebudu.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7716
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpruzeni podvozku
Pokud netečou, myslím si, že je zbytečné je měnit. Jen bych olej vypustil, nechal řádně vykapat a nalil nový. Ložiska RMS neznám, ale stojí za tím SKF, tak bych se asi nebál.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Odpruzeni podvozku
Netečou ani žádnou ránu nedostaly, takže to tak udělám. RMS je docela značka, tak to asi vezmu. A dám i nové destičky, ať má Down pěkné vánoce, zaslouží si to.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6557
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpruzeni podvozku
Před nalitím nového oleje doporučuji proplach, já poroplachoval petrolejem. Vylít starý olej, nalít do vidle petroleje stejně jako je předepsané množství oleje (nebo malinko méně) a tak alespoň 20x pohýbat trubkou z krajní do krajní polohy, vylít, nechat přes noc vykapat a pak teprve lít nový olej. Překontroluj pohledem, případně i nehtem pochromovaný povrch trubek. Pokud tam najdeš náznak podélných rýh, vyměň raději i gufera a prachovky. Je jen otázka času, kdy to přestane těsnit. To jsou rady od kamarádů motorkářů, co to už párkrát dělali.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7716
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpruzeni podvozku
Nechci dělat machry, ale já osobně bych neproplachoval. Jen pověsit a nechat přes noc vykapat, občas je pootočit. Stejně nikdy jsem nedával při výměně oleje v motoru proplachový olej. Ale to je na vkusu každého soudruha.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Odpruzeni podvozku
Chlapci nespěchám, počkám až se domluvíte. Třeba se ještě někdo přidá. Taky není petrolej jako petrolej (jak jsem nedávno náhodou v práci zjistil) a bylo by škoda, kdyby reagoval s nějakými aditivy v oleji.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6557
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpruzeni podvozku
Přesně jak píše Gek, je to na vkusu každého soudruha. Nesporné ale je, že po proplachu jsem z vidlic lil nepěkný až odporný, takový hlenovitý hnus. Ale nikomu tento postup nenutím
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7716
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpruzeni podvozku
Olej jsem vylíval horní zátkou. To znamená vidle ven. Ten proplach možná ano, ale spíš bych vzal nějaký benzínový čistič. Prohrkat a vylít. Nechat celou noc vykapat. Pak nalít olej. Jen nevím, jestli by čistič nenablemcal gugera. Já to nedělal.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Odpruzeni podvozku
Techničák by žrát gumu neměl. Stejně si myslím,že na vidlích,co jsou na Downtownu nic moc nevymyslíš. Někdo se snažil je vylepšit,ale bez výsledku. Známý laboroval i na vidlích z burgmana - pružiny,oleje- aby se vrátil k tovární variantě.
Já je vloni celé rozebral,vyčistil,dal předepsaný olej a nějaké extra zlepšení ...
Psal jsem sice 60% ale v jedné vidli nebyl olej,ale ředěná grafitová vazelína made in italy.
Já je vloni celé rozebral,vyčistil,dal předepsaný olej a nějaké extra zlepšení ...
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Re: Odpruzeni podvozku
No chytřejší nejsem, ale ještě jsem nemluvil s mechanikem, co by to eventuálně dělal. Přesunul si dílnu někam jinam. Je to taky šikula a závodník na motocyklech, tak to jistě dělal a o tlumičích potažmo vidlích něco ví. Předestřu mu Vaše zkušenosti a uvidím. Zkusím se za ním stavit ve čtvrtek. A všem díky.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr