Chybí jeden ventil? Nevadí, počkám

, však je
co rozebírat
Vpravo nahoře jsou ozubená kola od startéru, čnící šroub pod rotorem alternátoru přitahuje napínák řetězu vyvažovací hřídele.
A v napínáku je problém. Kawasaki ho vyrobila tak, že na počátku životnosti byl v polovině svého rozsahu, navíc montovali delší pružinku, takže když bylo potřeba řetěz přitáhnout, pružina už byla na doraz a napínák skoro taky. Tohle neřešili až do roku 2008!! (výroba začala 1987)
Teď čekám, až budu mít vypálený přípravek na stažení rotoru, abych se mohl podívat na stav řetězu. Nový řetěz stojí 3200,-, náhrada neexistuje.
Řeším ale záhadu.
Je možné, aby se rozvodový řetěz po 58.000 km nátáhl jen o 0,4mm?
Nový řetěz má rozteč na 21 čepech 127mm, výměna nastává při 128,9mm.
Napadá mě, že jsem motorku koupil s 27.000km, ale ona měla najeto podstatně víc a někdo stihl výměnu rozvoďáku a doufám, že i vyvažováku. V to ale nedoufám, neb napínák je na doraz. No nic, uvidíme až to rozeberu.
PS: Opět začlo sněžit a vím proč. Protože jsem vzal hrablo a udělal místo pro nový sníh

Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210