Jak možná víte z mých dřívějších příspěvků, zvažoval jsem tyto kandidáty:
- Yamaha X-Max 400 - po osobním vyzkoušení mne zklamala velmi štíhlá přední kapotáž, dosti malé plexi, poměrně malý prostor pro nohy, který neumožňuje mnoho poloh a už vůbec ne jejich natažení vpřed. Design je na můj vkus také poněkud "divoký". Na druhé straně bych si nedovolil zpochybňovat spolehlivost značky, kvalitu a zpracování materiálů nebo dynamické vlastnosti motoru. Navíc prodejce naznačil poměrně vstřícné kroky ohledně (mezi ostatními nejvyšší) kupní ceny.
- Kymco Xciting 400 - prodávat se začne až příští rok, ale prošel jsem řadu testů a recenzí. Cena v západní Evropě leží přesně mezi X10 a X-Maxem. Vzhledově se mi líbí moc, ale... nutností je jiné plexi. Další mínusy - méně místa pro nohy, jen poloviční kapacita prostoru pod sedlem, relativně tvrdší podvozek, pouze jediná neuzamykatelná schránka pod řídítky s 12V zásuvkou (Yamaha je zcela bez zásuvky, jen s přípravou). Jednoznačným pozitivem je má zkušenost s brněnským prodejcem i servisem. Celkem děsivě vypadá bohužel montážní sada pro držák kufru, která hyzdí jinak nádhernou zadní část skútru:
Hrozivá konstrukce nosiče kufru:
- Suzuki Burgman 400 - je jednoduše příliš drahý a to jak kupní cenou, tak náhradními díly a navíc faktem, že do nejbližšího autorizovaného servisu to mám z domu přes 80 km. To může být sice při bezproblémovém provozování v pohodě, ale pokud bych musel náhodou častěji řešit v záruce nějaké problémy, bylo by to velmi nepříjemné. Jinak ho respektuji, jako legendu v této třídě a to z hlediska ergonomie, pohodlí i kvality. Uvidíme, co přinese příští rok, třeba nového prodejce přímo v Brně a akční slevu
- Sym Maxsym 400 - "taiwanský Burgman", který nabízí za atraktivní cenu solidní kvalitu i výbavu, ale takřka všichni testéři, včetně českých, se shodli na disharmonickém naladění podvozku, kdy příliš měkká přední a naopak tvrdá zadní část působí nepříjemně a to zejména na nerovnostech nebo při prudším brzdění.
- nakonec jsem si nechal X10 350 - motoricky sice nejslabší (330ccm), ale po dynamické stránce velmi vychvalovaný a přímo srovnávaný s plnotučnými čtyřstovkami. Reálná maximálka 141 je sice nižší než u Yamahy nebo Kymca (151, resp. 155 km/h), ale jízda v těchto rychlostech je i tak už poměrně nepříjemná a mimochodem na našich silnicích ilegální
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jízda ve 120 bude relativně příjemná na všech. Ale u Piaggia mohu prokazatelně počítat se spotřebou o 0,5-1 l paliva nižší, uživatelé běžně jezdí za 3-3,5 l. V jednom z testů se měřené zrychlení 0-100 km/h pohybuje u všech kolem 7 vteřin +/- pár desetin. Samozřejmě čtyřstovka bude mít o něco lepší pružné zrychlení, ale ani v tom dle testérů Piaggio výrazně nezaostává.
Všeobecně je v testech pozitivně hodnoceno pohodlné odladění podvozku, nejlepší ochrana jezdce, nejvíce místa pro nohy, největší zavazadlový prostor (52l), nejlépe vybavená přístrojová deska, jejíž palubní počítač zobrazuje údajně zcela reálné hodnoty, ať už spotřeby, dojezdu, teplot apod. Nemluvě o podsvícených symbolech ovladačů na celých řídítkách, osvětleném podsedadlovém prostoru, 12V zásuvce a USB konektoru, velké uzamykatelne schránce a dvou menších nebo elektrickém ovládání krytu nádrže a zámku sedla. Samozřejmě to znamená i riziko, že se toho může více pokazit (pokud je tam namontované nějaké to kazítko). Lákavý je také prodloužený servisní interval - malá prohlídka s výměnou oleje po 10t, velká s údržbou variátoru po 20t km i překvapivě solidní ceny za tento servis.
Vždy tu bude otázka "italské" spolehlivosti, kvality zpracování a také rychlosti dodávek náhradních dílů. Ale jak uživateli, tak nezávislými mechaniky i samotným servisem (ještě aby tvrdil něco jiného) jsem byl opakovaně ubezpečen, že si dělám zbytečné starosti. A pokud bych se i přesto spálil, nebudu to před Vámi tajit a bude to pro všechny názorným poučením
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)