Servis - rady a triky
- forman
- Expert
- Příspěvky: 2573
- Registrován: sob 02 črc 2011, 18:57
- Bydliště: Nedaleko Uherska
- Kontaktovat uživatele:
Servis - rady a triky
Tak jsem začal se servisem ve 40000 km. Nevím kdo co přede mnou udělal, tak dělám vše.
Odkrytoval jsem motorku abych zjistil co vše budu potřebovat. Musel jsem dokoupit univerzální klíč na olej.filtr a nástavec TORX 50 na matice zadního kola který mi v sadě chyběl.
Dnes jsem se pustil do výměny oleje v převodovce. Vypouštěcí šroub je klasika nástrčák 19tka a napouštěcí imbus. Po nalití 850 ml oleje hotovo.
Potom hurá do rozvodovky. Tam je to oříšek. Aby se dal vypustit olej musí se provést - Demontáž výfuku, zadního kola, brzdových třmenů horního šroubu na rozvodovce potom sklopit celou rozvodovku a vypustit olej. Napouští se otvorem po vymontování čidla 185ml.
Kompletní foto kam budu přidávat další poznatky.T A D Y
Odkrytoval jsem motorku abych zjistil co vše budu potřebovat. Musel jsem dokoupit univerzální klíč na olej.filtr a nástavec TORX 50 na matice zadního kola který mi v sadě chyběl.
Dnes jsem se pustil do výměny oleje v převodovce. Vypouštěcí šroub je klasika nástrčák 19tka a napouštěcí imbus. Po nalití 850 ml oleje hotovo.
Potom hurá do rozvodovky. Tam je to oříšek. Aby se dal vypustit olej musí se provést - Demontáž výfuku, zadního kola, brzdových třmenů horního šroubu na rozvodovce potom sklopit celou rozvodovku a vypustit olej. Napouští se otvorem po vymontování čidla 185ml.
Kompletní foto kam budu přidávat další poznatky.T A D Y
Slyším na jméno RUDA
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9420
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Re: Servis - rady a triky
Proč má kyvka na konci ještě jednu, krátkou? Nebo je to při provozu pevné a sklápí se jen, když se chceš dostat ke kříži?
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
- forman
- Expert
- Příspěvky: 2573
- Registrován: sob 02 črc 2011, 18:57
- Bydliště: Nedaleko Uherska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servis - rady a triky
Kývou se obě, a abych řekl pravdu,tak mě to moc nezajímá jak to funguje,hlavně že to funguje. Toto píšou v manuálu.: Vedení zadního kola / odpružení Hliníkový odlitek, uložení kyvného ramena z jedné strany systémem BMW Motorrad Paralever; vzpěra WAD (tlumení v závislosti na zdvihu); hydraulicky z řídítek nastavitelné předpětí pružiny (plynulé), zpětný útlum tlumiče nastavitelný.
Slyším na jméno RUDA
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9420
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Re: Servis - rady a triky
Tohle mám na Tengaice taky, jmenuje se to odskok. To poznáš, až povalíš někde po polňačceforman píše:.... zpětný útlum tlumiče nastavitelný.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Re: Servis - rady a triky
Takhle dělený to podle mě dělají kvůli zachycení reakcí kardanu při akceleraci a deceleraci. Když bývaly kardany vcelku bez záchytného ramena (to je to nahoře, ale u jiných výrobců a tipů i dole) celý stroj se houpal při prudší změně zatížení.
Sice se to jeví jako zbytečně složité, ale má to i své výhody. Když takhle zlomíš, potažmo sundáš zadní část kardanu, nejspíš půjde kardan vytáhnout z převodovky i bez rozebírání kyvné vidlice. Guzzi to má vyřešené trochu jinak sundavací hruškou kardanu (4 šrouby)
Na mojí 750 žádné rameno záchytu reakce není, proč taky. Kvůli těm 48 poníkům to není potřeba, sice občas trošku pohoupu, ale alespoň je jízda zajímavější.
Sice se to jeví jako zbytečně složité, ale má to i své výhody. Když takhle zlomíš, potažmo sundáš zadní část kardanu, nejspíš půjde kardan vytáhnout z převodovky i bez rozebírání kyvné vidlice. Guzzi to má vyřešené trochu jinak sundavací hruškou kardanu (4 šrouby)
Na mojí 750 žádné rameno záchytu reakce není, proč taky. Kvůli těm 48 poníkům to není potřeba, sice občas trošku pohoupu, ale alespoň je jízda zajímavější.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7713
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servis - rady a triky
Jen bych si dovolil doplnit Jouzíkův vyčerpávající výklad. Ten jev se jmenuje myslím klopný efekt.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
Re: Servis - rady a triky
Jak často se mění olej v té rozvodovce ?
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
- forman
- Expert
- Příspěvky: 2573
- Registrován: sob 02 črc 2011, 18:57
- Bydliště: Nedaleko Uherska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servis - rady a triky
Proč se ptáš??? Připadá ti to jako pakárna? Mě taky,ale není to zase tak hrozné.
Každých 10 000 km:
- výměna motorového oleje
- výměna olejový filtru
- výměna vzduchový filtru
Každých 20 000 km:
- výměna olej v kardanu
- kontrola seřízení ventilů
- kontrola synchronizace
- výměna brzdové kapaliny (min. 1x / 2 roky)
Každých 40 000. km:
- výměna svíček
- výměna oleje v převodovce
Každých 60 000 km:
- výměna řemenu alternátoru
Každých 10 000 km:
- výměna motorového oleje
- výměna olejový filtru
- výměna vzduchový filtru
Každých 20 000 km:
- výměna olej v kardanu
- kontrola seřízení ventilů
- kontrola synchronizace
- výměna brzdové kapaliny (min. 1x / 2 roky)
Každých 40 000. km:
- výměna svíček
- výměna oleje v převodovce
Každých 60 000 km:
- výměna řemenu alternátoru
Slyším na jméno RUDA
Re: Servis - rady a triky
Né,já jen ze zajímavosti Při každé druhé výměně pneu vyměníš olej v kardanu.
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6554
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servis - rady a triky
Kamarád má GS adventre a mu doporučili olej v kardanu měnit každých 10 tis. km, prý nestojí moc a výrazně se prodlouží životnost ..
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
- forman
- Expert
- Příspěvky: 2573
- Registrován: sob 02 črc 2011, 18:57
- Bydliště: Nedaleko Uherska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servis - rady a triky
Teď když už vím jak na to,tak to není problém. Víc jak 25 min mi trvat nemůže.
Slyším na jméno RUDA
- forman
- Expert
- Příspěvky: 2573
- Registrován: sob 02 črc 2011, 18:57
- Bydliště: Nedaleko Uherska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servis - rady a triky
Dnes dopoledne jsem pokračoval se servisem. Zahřál jsem motor tak aby to zahřálo i olejový chladič. Potom vypustit, vypouštěcí šroub - naštěstí na obyčejný imus. Potom vymontovat koupeným univerzálním klíčem olejový filtr. Šlo to výborně. Napustil jsem nový olej a znovu zahřát,tak aby to proběhlo olejovým chladičem,nechat trochu odstát a po kontrole hladiny v hladovém oku,trochu dolít.
Ještě jsem měl čas než mně zavolá Zdenička k obědu,tak jsem zkontroloval ventilové vůle. Hotovo a teď už si budu jen tak lehce hrát.
Na řadu přijdou přídavné mlhové světla (BMW) a možná denní světla,která mi zbyla z LTéčka.
Ještě jsem měl čas než mně zavolá Zdenička k obědu,tak jsem zkontroloval ventilové vůle. Hotovo a teď už si budu jen tak lehce hrát.
Na řadu přijdou přídavné mlhové světla (BMW) a možná denní světla,která mi zbyla z LTéčka.
Slyším na jméno RUDA
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9420
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Re: Servis - rady a triky
Bezva . Hlavně z toho neudělej kolotoč
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6554
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servis - rady a triky
Dobrý praca!! Rudo
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..