Servis - rady a triky

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
forman
Expert
Příspěvky: 2573
Registrován: sob 02 črc 2011, 18:57
Bydliště: Nedaleko Uherska
Kontaktovat uživatele:

Servis - rady a triky

Příspěvek od forman » ned 29 lis 2015, 17:13

Tak jsem začal se servisem ve 40000 km. Nevím kdo co přede mnou udělal, tak dělám vše.
Odkrytoval jsem motorku abych zjistil co vše budu potřebovat. Musel jsem dokoupit univerzální klíč na olej.filtr a nástavec TORX 50 na matice zadního kola který mi v sadě chyběl.
Obrázek
Dnes jsem se pustil do výměny oleje v převodovce. Vypouštěcí šroub je klasika nástrčák 19tka a napouštěcí imbus. Po nalití 850 ml oleje hotovo.
Obrázek
Potom hurá do rozvodovky. Tam je to oříšek. Aby se dal vypustit olej musí se provést - Demontáž výfuku, zadního kola, brzdových třmenů horního šroubu na rozvodovce potom sklopit celou rozvodovku a vypustit olej. Napouští se otvorem po vymontování čidla 185ml.
Obrázek

Kompletní foto kam budu přidávat další poznatky.T A D Y
Slyším na jméno RUDA

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Re: Servis - rady a triky

Příspěvek od manet125 » ned 29 lis 2015, 19:06

Proč má kyvka na konci ještě jednu, krátkou? Nebo je to při provozu pevné a sklápí se jen, když se chceš dostat ke kříži?
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
forman
Expert
Příspěvky: 2573
Registrován: sob 02 črc 2011, 18:57
Bydliště: Nedaleko Uherska
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis - rady a triky

Příspěvek od forman » ned 29 lis 2015, 20:03

Kývou se obě, a abych řekl pravdu,tak mě to moc nezajímá jak to funguje,hlavně že to funguje. Toto píšou v manuálu.: Vedení zadního kola / odpružení Hliníkový odlitek, uložení kyvného ramena z jedné strany systémem BMW Motorrad Paralever; vzpěra WAD (tlumení v závislosti na zdvihu); hydraulicky z řídítek nastavitelné předpětí pružiny (plynulé), zpětný útlum tlumiče nastavitelný.
:mrgreen:
Slyším na jméno RUDA

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Re: Servis - rady a triky

Příspěvek od manet125 » ned 29 lis 2015, 20:06

forman píše:.... zpětný útlum tlumiče nastavitelný.
:mrgreen:
Tohle mám na Tengaice taky, jmenuje se to odskok. To poznáš, až povalíš někde po polňačce :mrgreen: :mrgreen:
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3031
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Re: Servis - rady a triky

Příspěvek od jouza74 » pon 30 lis 2015, 08:02

Takhle dělený to podle mě dělají kvůli zachycení reakcí kardanu při akceleraci a deceleraci. Když bývaly kardany vcelku bez záchytného ramena (to je to nahoře, ale u jiných výrobců a tipů i dole) celý stroj se houpal při prudší změně zatížení.

Obrázek

Sice se to jeví jako zbytečně složité, ale má to i své výhody. Když takhle zlomíš, potažmo sundáš zadní část kardanu, nejspíš půjde kardan vytáhnout z převodovky i bez rozebírání kyvné vidlice. Guzzi to má vyřešené trochu jinak sundavací hruškou kardanu (4 šrouby)

Obrázek

Na mojí 750 žádné rameno záchytu reakce není, proč taky. Kvůli těm 48 poníkům to není potřeba, sice občas trošku pohoupu, ale alespoň je jízda zajímavější.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7713
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis - rady a triky

Příspěvek od Gek » pon 30 lis 2015, 10:55

Jen bych si dovolil doplnit Jouzíkův vyčerpávající výklad. Ten jev se jmenuje myslím klopný efekt.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: Servis - rady a triky

Příspěvek od Rosi45 » stř 02 pro 2015, 08:48

Jak často se mění olej v té rozvodovce ?
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
forman
Expert
Příspěvky: 2573
Registrován: sob 02 črc 2011, 18:57
Bydliště: Nedaleko Uherska
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis - rady a triky

Příspěvek od forman » stř 02 pro 2015, 17:11

Proč se ptáš??? Připadá ti to jako pakárna? Mě taky,ale není to zase tak hrozné.

Každých 10 000 km:
- výměna motorového oleje
- výměna olejový filtru
- výměna vzduchový filtru

Každých 20 000 km:
- výměna olej v kardanu
- kontrola seřízení ventilů
- kontrola synchronizace
- výměna brzdové kapaliny (min. 1x / 2 roky)

Každých 40 000. km:
- výměna svíček
- výměna oleje v převodovce

Každých 60 000 km:
- výměna řemenu alternátoru

:yes: :yes:
Slyším na jméno RUDA

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: Servis - rady a triky

Příspěvek od Rosi45 » stř 02 pro 2015, 17:58

Né,já jen ze zajímavosti :D Při každé druhé výměně pneu vyměníš olej v kardanu.
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis - rady a triky

Příspěvek od HonzaH » čtv 03 pro 2015, 11:21

Kamarád má GS adventre a mu doporučili olej v kardanu měnit každých 10 tis. km, prý nestojí moc a výrazně se prodlouží životnost .. :wink:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
forman
Expert
Příspěvky: 2573
Registrován: sob 02 črc 2011, 18:57
Bydliště: Nedaleko Uherska
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis - rady a triky

Příspěvek od forman » pát 04 pro 2015, 07:25

Teď když už vím jak na to,tak to není problém. Víc jak 25 min mi trvat nemůže. :lol: :lol:
Slyším na jméno RUDA

Uživatelský avatar
forman
Expert
Příspěvky: 2573
Registrován: sob 02 črc 2011, 18:57
Bydliště: Nedaleko Uherska
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis - rady a triky

Příspěvek od forman » sob 05 pro 2015, 12:46

Dnes dopoledne jsem pokračoval se servisem. Zahřál jsem motor tak aby to zahřálo i olejový chladič. Potom vypustit, vypouštěcí šroub - naštěstí na obyčejný imus. Potom vymontovat koupeným univerzálním klíčem olejový filtr. Šlo to výborně. Napustil jsem nový olej a znovu zahřát,tak aby to proběhlo olejovým chladičem,nechat trochu odstát a po kontrole hladiny v hladovém oku,trochu dolít.
Ještě jsem měl čas než mně zavolá Zdenička k obědu,tak jsem zkontroloval ventilové vůle. Hotovo a teď už si budu jen tak lehce hrát.
Na řadu přijdou přídavné mlhové světla (BMW) a možná denní světla,která mi zbyla z LTéčka. :yes:
Slyším na jméno RUDA

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Re: Servis - rady a triky

Příspěvek od manet125 » sob 05 pro 2015, 14:45

Bezva :). Hlavně z toho neudělej kolotoč :P :D
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis - rady a triky

Příspěvek od HonzaH » pon 07 pro 2015, 08:52

Dobrý praca!! Rudo :wink: :yes:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Odpovědět