Světla, blinkry, odrazky - téma o všem co svítí, nebo odráží
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9420
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
To je Kymco People 200. Ve skutečnosti je to myslím 160ccm.
Hezky odráží, viď.
viewtopic.php?t=405&start=30
Hezky odráží, viď.
viewtopic.php?t=405&start=30
Naposledy upravil(a) manet125 dne úte 22 led 2013, 18:33, celkem upraveno 1 x.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Tak konečně se taky dostávám k psaní. Denní svícení svítí a mám zabudovány dva nové napáječe USB na navigaci a kameru (1A/5V a 2,1A/5V). Ještě musím vyměnit zatím provizorní přepínač napáječů USB (napřímo a přes klíček) ukrytý na držáku zespoda v prostoru mezi světlomety. Nemám tam zatím vodotěsný, bude někdy v polovině týdne. Pojistky na USB a denní svícení vodotěsné jsou. Na ten přepínač taky zapojím zásuvku ve schránce, protože tam mi "poběží" záložní GPS. Ale to až někdy v týdnu. A taky musím těm drátům vevnitř dát víc "štábní kultury" i když nejsou vidět.
Jak to vypadá a svítí je na obrázcích viz níže.
http://www.fotoalbum.cz/downtown-denni- ... 0o2537671/
Je to velmi odlehčený pavouk odminula (dural 7075), na který jsem přidělal dva světlomety certifikované na denní svícení. Ve zvětšeném kastlíku nahoře na pavoukovi je elektronika pro vypnutí denního svícení jakmile rozsvítím velká světla nebo parkovačky. Na tom kastlíku je taky báglík na smartphone s navigací.Je to tam napasované na milimetry, ale nic se nedotýká ani při vibracích a rejd to neomezuje. Hrazdu už mám taky konečně naeloxovanou.
Fotky jsou na mírném slunci, až bude nebe bez mráčku budou rozdíly ještě větší. Foto 4 jasně říká, že používat parkovačky jako denní svícení prostě nejde, stejně jako potkávací světla na obr. 5, které jsou jenom o chloupek lepší. Optika sice osvětlí silnici před námi, ale vidět není, protože zdroj světla je schován někde vevnitř. Na potkávačky vlastnost dobrá, na denní svícení úplně nejhorší. Nejlepší viditelnost mají dálková světla na obrázku 6, slunce však neporazí ani ty. Na denní světla na obrázku 8 ale zdaleka nemají. Nekompromisní jas reflektorů s LED, barevná teplota a výška od země snad zajistí viditelnost i na delší vzdálenost. Můj foťák tu dynamiku nevezme, rozdíl je ještě podstatně větší..
No uvidíme co na to STK. Vše je s rezervou podle předpisu - výška od země, vzdálenost od podélné osy, tvar držáků neomezující viditelnost reflektorů i elektrické zapojení . Ale v nejhorším stačí povolit 7 lehce dostupných šroubů a vytáhnout jeden konektor ....
Pokud by to někoho zajímalo jak vypadal "pavouk" před odlehčením tak je tady.
http://www.fotoalbum.cz/moto/a19772f0o2537671/#2355529
Až budu vyměňovat přepínač vyfotím i po odlehčení a přihodím.
Vyhloš
Jak to vypadá a svítí je na obrázcích viz níže.
http://www.fotoalbum.cz/downtown-denni- ... 0o2537671/
Je to velmi odlehčený pavouk odminula (dural 7075), na který jsem přidělal dva světlomety certifikované na denní svícení. Ve zvětšeném kastlíku nahoře na pavoukovi je elektronika pro vypnutí denního svícení jakmile rozsvítím velká světla nebo parkovačky. Na tom kastlíku je taky báglík na smartphone s navigací.Je to tam napasované na milimetry, ale nic se nedotýká ani při vibracích a rejd to neomezuje. Hrazdu už mám taky konečně naeloxovanou.
Fotky jsou na mírném slunci, až bude nebe bez mráčku budou rozdíly ještě větší. Foto 4 jasně říká, že používat parkovačky jako denní svícení prostě nejde, stejně jako potkávací světla na obr. 5, které jsou jenom o chloupek lepší. Optika sice osvětlí silnici před námi, ale vidět není, protože zdroj světla je schován někde vevnitř. Na potkávačky vlastnost dobrá, na denní svícení úplně nejhorší. Nejlepší viditelnost mají dálková světla na obrázku 6, slunce však neporazí ani ty. Na denní světla na obrázku 8 ale zdaleka nemají. Nekompromisní jas reflektorů s LED, barevná teplota a výška od země snad zajistí viditelnost i na delší vzdálenost. Můj foťák tu dynamiku nevezme, rozdíl je ještě podstatně větší..
No uvidíme co na to STK. Vše je s rezervou podle předpisu - výška od země, vzdálenost od podélné osy, tvar držáků neomezující viditelnost reflektorů i elektrické zapojení . Ale v nejhorším stačí povolit 7 lehce dostupných šroubů a vytáhnout jeden konektor ....
Pokud by to někoho zajímalo jak vypadal "pavouk" před odlehčením tak je tady.
http://www.fotoalbum.cz/moto/a19772f0o2537671/#2355529
Až budu vyměňovat přepínač vyfotím i po odlehčení a přihodím.
Vyhloš
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9420
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Precizně provedené. Nepředpokládám, že denní svícení budeš používat i v noci. Pak bych se bál toho, že plexi bude fungovat jako světlovod a bude rušit.
Něco podobneho jsem zažil, když jsem nainstaloval velké plexi na Peopla . Spravila to pryžová lemovka v místě, kde hrana plexi vedla kolem světlometu.
Něco podobneho jsem zažil, když jsem nainstaloval velké plexi na Peopla . Spravila to pryžová lemovka v místě, kde hrana plexi vedla kolem světlometu.
Nebudu, to světlo je fakt síla. Ještě přeleštím plexi a udělám jednoduchý štítek proti odrazům a zapnu to jen za bílého dne. A světlovod to bude zcela určitě, zrovna jsem si s něčím takovým v práci hrál.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
Máš to fajné,já taky o dodatečném svícení uvažuju,jen ty světla bych chtěl šópnout na vidle - tuším že je tam má Ládík. A jednu podstatnou věc u deního svícení nesplňuješ. A to minimální vzdálenost mezi světly. Přesně ve vyhlášce píšou toto: vzdálenost svítilen od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm) a to je taky důvod proč jsem to ještě neudělal. Moc mě totiž neláká na každou STK to sundavat a bát se jestli zrovna policajtovi co mě bude stavět večer stará nedala
A máš tam značku RL ???
A máš tam značku RL ???
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
Rl tam je, homologace je vylisovaná na skle. A k té vzdálenosti, motorka není auto, takže podle mne platí :
VÝTAH Z PŘEDPISU EHK č. 53.01, doplněk 11 z 9.12. 2010
6.13.4.1.1 Nezávislá denní svítilna může být montována nad, pod nebo po straně jiné přední svítilny/světlometu. Pokud jsou tyto svítilny/světlomety nad sebou, musí být vztažná osa umístěna v podélné střední rovině vozidla; pokud jsou tyto svítilny po straně, nesmí být okraj svítící plochy dále než 250 mm od podélné střední roviny vozidla.
VÝTAH Z PŘEDPISU EHK č. 53.01, doplněk 11 z 9.12. 2010
6.13.4.1.1 Nezávislá denní svítilna může být montována nad, pod nebo po straně jiné přední svítilny/světlometu. Pokud jsou tyto svítilny/světlomety nad sebou, musí být vztažná osa umístěna v podélné střední rovině vozidla; pokud jsou tyto svítilny po straně, nesmí být okraj svítící plochy dále než 250 mm od podélné střední roviny vozidla.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
Právě proto, že se ve vyhlášce vůbec neřeší jestli auto,nebo moto,ale vozidlo,takže tím je to dané.
http://www.policie.cz/clanek/svetla-pro ... iceni.aspx
http://www.policie.cz/clanek/svetla-pro ... iceni.aspx
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
Ono vždycky všechno nějak dopadne, tak počkám jak dopadne tohle. Já mám spíš obavy, že nějaký trouba začne tvrdit, že mě takhle umístěná navigace omezuje ve výhledu. A to by mi vadilo ze všeho nejvíc, protože čím je navigace umístěná dále od směru převažujího pohledu, tím víc je rušívé se na ni dívat. Za rok, co s ní takhle jezdím už si jinou polohu ani nechci představovat. A když jsme u toho, používá někdo z Vás kameru ?
Kde ji máte umístěnou ? Nechci snímat bláznivé kousky na silnici ale jen identifikovat obce, kterými projedu. Mám jakýsi privátní projekt na důchod.
Kde ji máte umístěnou ? Nechci snímat bláznivé kousky na silnici ale jen identifikovat obce, kterými projedu. Mám jakýsi privátní projekt na důchod.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
Ještě tři citáty z té evropské normy:
6.13.4.1.4 V případě dvou denních svítilen nesmí být vzdálenost mezi jejich svítícími plochami větší než 420 mm.
6.13.5 Geometrická viditelnost
Horizontálně: směrem ven 20° a směrem dovnitř 10°.
Vertikálně: směrem vzhůru 10° a směrem dolů 10°.
6.13.6. Orientace
Směrem dopředu. Svítilna (svítilny) se může pohybovat současně s úhlem řízení.
Když se světla spustí potmě je rovnoměrně ozářena celá plocha, ještě jsem s tím nebyl nikde ve volném prostoru tak nevím jak daleko to dosvítí.
Světlo je intenzívní, bílé, měkce rozptýlené.
6.13.4.1.4 V případě dvou denních svítilen nesmí být vzdálenost mezi jejich svítícími plochami větší než 420 mm.
6.13.5 Geometrická viditelnost
Horizontálně: směrem ven 20° a směrem dovnitř 10°.
Vertikálně: směrem vzhůru 10° a směrem dolů 10°.
6.13.6. Orientace
Směrem dopředu. Svítilna (svítilny) se může pohybovat současně s úhlem řízení.
Když se světla spustí potmě je rovnoměrně ozářena celá plocha, ještě jsem s tím nebyl nikde ve volném prostoru tak nevím jak daleko to dosvítí.
Světlo je intenzívní, bílé, měkce rozptýlené.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr