Stránka 1 z 3

Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Napsal: pon 17 srp 2015, 22:44
od frodo
Zdarec.
Když už jsem se dal na řešení problému samovolného chcípnutí motoru tak rovnou vyřeším problém se zajímavými zvuky z oblasti variátoru. Zní to jako kdyby řetěz dřel o kus kovu s proměnnou frekvencí dření. Zvuky se ozívají nad 50 km/h a jsou slyšet až do maximální rychlosti a jejich frekvence se liší podle aktuální rychlosti a podle toho jak se hodně tahá za plyn. Co to asi může být za závadu. :cry:

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Napsal: úte 18 srp 2015, 06:16
od jouza74
Tak tohle budeš muset rozebrat. Točí se tam toho spousta. Jde ten zvuk od přední, nebo od zadní řemenice, nebo ti to splývá v prostoru ? Je to slyšet i když bys to zkusil na hlavním stojánku ?

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Napsal: úte 18 srp 2015, 15:40
od Rosi45
Mě to na B 125 dělala povolená matice na spojce.

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Napsal: úte 18 srp 2015, 16:19
od frodo
jouza74 píše:Tak tohle budeš muset rozebrat. Točí se tam toho spousta. Jde ten zvuk od přední, nebo od zadní řemenice, nebo ti to splývá v prostoru ? Je to slyšet i když bys to zkusil na hlavním stojánku ?
Při jízdě na Agilitce je skřípání slyšet jakoby uprostřed nebo lehce z pravé strany motorky po směru jízdy. Když jsem sundal kryt variátoru a zkoušel to na stojánku na plný plyn, nebylo to slyšet. Takže pouze v zátěži to vyluzuje ty pazvuky. Jo a když se jede třeba do kopce tak jsou pazvuky silnější a když se povolý trochu plyn tak pazvuky změní frekvenci a hlasitost. Už jsem sundal všechny pohyblivé části a rozebral odstředivou spojku. Zůstaly tam pouze osy od motoru a konečné redukce.

Asi to vypadá na ložisko. Ale které :?: . Když zakvrdlám s osou z motoru, tak ta se ani nehne a když zakvrdlám osou z konečné redukce tak s ní velmi nepatrně pohnu nahoru a dolu a je slyšet tiché cvakání. Nevím zda je v pořádku ta malá vůle na ose konečné redukce. No a co teď :?: Jak to zjistit alespoň s nějakou přesností, abych nemusel měnit všechny ložiska :idea: .

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Napsal: stř 19 srp 2015, 07:01
od HonzaH
Vůle, byť sebemenší, na výstupní hřídeli z koncového převodu rozhodně v pořádku není. Pokud to budeš řešit, doporučuji vyměnit všechna ložiska i gufera koncového převodu najednou, ušetříš si dvojitou práci (materiál zase tolik stát nebude :wink: )

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Napsal: stř 19 srp 2015, 09:13
od jouza74
Podle všeho je na této hřídeli kuličkové ložisko. Cvakání, vůli a pazvuky by mohla způsobovat prasklá klec kuliček. Jestli je to tak, nebylo by dobré dál na tom jezdit.

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Napsal: stř 19 srp 2015, 21:07
od frodo
Mám takový pocit, že jsme Agilitku koupily jako novou a již od koupě to chrastilo, ale málo. Na dotaz prodejci, proč to chrastí, jsem Agilitku přivezl k prodejci a prodejce mi následně odpověděl, že je to normální. Jenže chrastění se časem zesilovalo až k dnešnímu docela hlasitému chrastění. Tak snad to bude jedno z těch ložisek v konečné redukci.

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Napsal: stř 19 srp 2015, 23:39
od frodo
Ještě dotaz. Trubička předního kola variátoru (kolo ve kterém jsou válečky) má drobnou vůli v kole variátoru. To je v pořádku nebo ne?

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Napsal: čtv 20 srp 2015, 06:55
od jouza74
Nevím přesně co myslíš. Máš na mysli vůli mezi klikovou hřídelí a trubičkou, nebo mezi trubičkou a vnitřní polořemenicí. Na obojím nějaká vůle musí být, ale ne zas taková, aby to mělo šanci na zaseknutí skřížením.

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Napsal: čtv 20 srp 2015, 06:57
od HonzaH
Pokud myslíme stejnou trubičku, tak ta extra velkou vůli mít taky nemá, nicméně musí jít lehce posouvat po hřídeli. Není ale vyloučeno, že se to ve zkušebním provozu v Kymcu přehřívalo a trubička měla tendenci se přidírat, tak vůli zvětšili, ale to je model od modelu a je to čistě hypotéza (pak by to mohlo cinkat i chrastit)... to ti tu může ale odpovědět snad jen další majitel steného scoota :wink: :)

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Napsal: čtv 20 srp 2015, 20:11
od frodo
Zdarec.
Tak jsem do toho skočil rovnýma nohama. Sundal jsem výfuk a polokyvku. Sundal jsem zadní kolo a rozebral konečnou redukci. Foto viz níže. Obě ložiska o obu hřídelí měla slušnou vůli. Už jsou venku. Ale nevím jak vyexportovat ložiska zatlačená do zakryté díry. Nelze je totiž vyklepnout. Nemáte někdo nápad jak to dostat ven eventálně odkaz na eshop kde se prodává stahovák na tuto specialitku. Díky.

http://ulozto.cz/xk1W3TEA/dsc00154-jpg
http://ulozto.cz/xX5qxbkU/dsc00155-jpg
http://ulozto.cz/xCbGYsX8/dsc00156-jpg
http://ulozto.cz/x5bTqphn/dsc00157-jpg
http://ulozto.cz/x2bEhKZv/dsc00158-jpg

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Napsal: čtv 20 srp 2015, 20:34
od mulah
Já bych na to ložisko heftnul tyčku s trhákem. Stejně ho chceš měnit, ta o nic nejde.

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Napsal: pát 21 srp 2015, 06:02
od HonzaH
Tak tak, buďto přivařit kulatinu s vyklepávacím závažím na druhém konci a nebo pokud se dá za ložisko jeho vnitřní dírou něco zaháknout (roztemovaný a ohnutý konec kulatiny), tak možná nebude svářečka ani potřeba. Jen by to pak chtělo dát majzla abys ložisko v jeho lůžku nezkřížil :wink: :)

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Napsal: pát 21 srp 2015, 08:18
od Gek
Přesně podle toho jak píše Honza, jsem vždy vyndával utopená ložiska. Vyklepávacím háčkem.

Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru

Napsal: ned 23 srp 2015, 08:37
od frodo
Tak jsem pořídil toto http://vybaveni-autoservisu.cz/stahovak ... 33-mm.html.
Jsem trochu blázen na nářadí :P . Teď poscháním nějakou menší ledničku a troubu (horkovzdušku mám) na import ložisek. Doma bych asi nepochodil :lol: .