Stránka 1 z 2
Olej
Napsal: ned 04 lis 2012, 16:23
od david
Ahoj prosím o radu,potřebuji vyměnit olej na excitingu 500 karbur.
a nevím jaký olej tam patří.Někde jsem zaslechl 5W50(SJ) jinde zase 4W40(SJ).Poraďte mi prosím.
Díky David Oktávec
Napsal: ned 04 lis 2012, 17:12
od forman
Olej je stejný jak pro stříkačku,tak i pro karburátor.

[/b]
Napsal: ned 04 lis 2012, 20:20
od Gek
Já jezdím na
TENTO olej. 5-50 je hodně rozsahový olej, jak vidíš na tabulce od Formana. Když dáš 10 - 40 nic nepokazíš.
Napsal: pon 05 lis 2012, 04:41
od jakattara
Já taky 10W40. Bylo mi řečeno, že ty s tím nižším číslem jsou určeny do teplejších podnebí

'.
Napsal: pon 05 lis 2012, 06:37
od HonzaH
Pak taky platí obecné pravidlo, že pokud začneš motoru dávat plnou syntetiku (5W?), neměl bys pak už přecházet na polosyntetiku (10W?). Naopak to možné je. Pokud mažeš 10W?, kdykoliv můžeš přejít na lepší plnou syntetiku 5W? ..

Napsal: pon 05 lis 2012, 18:50
od motorr66
Tak tak, kluci - na naše podmínky jednoznačně 10W40 a značku nechávám na zkušenostech. Dle mých - lepší je hustší olej. Např. Castrol nebrat na Kyma, je dost řídký a guferka zdvihátek po čase začnou propouštět a tím pádem se spotřeba oleje začně spalováním zvyšovat. Gek doporučuje dobrý olej.

olej
Napsal: úte 06 lis 2012, 18:49
od david
Díky všem za odpovědi.Dám tam 10W40.
Jo a s tím přechodem na jiný olej by to mělo být obráceně-pokud máte 15W40 tak rozhodně nedávat polo nebo plnou syntet.-lepsí olej rozpouští usazeniny a karbon a pak netlakuje jak by měl.teda doufám.
Díky David
Napsal: úte 06 lis 2012, 19:43
od motorr66
Davide, není zač. A napiš prosím něco o sobě zde:
viewtopic.php?t=294
Napsal: pon 08 črc 2013, 15:48
od mulah
Včera když jsme se vraceli z projížďky, se mi rosvítila kontrolka "olej servis".
Byl jsem z toho zaskočen, neb den předtím jsem to tlačítko mačkal a ukazovalo mi to na oleji 1800km a stav celkovýho tachometru je 17650km. Olej tam je, mazat to maže. Nevíte proč se mi to rozsvítilo??? Jasně že není problém tu kontrolku zhasnout,ale jen tak "SAMO" (samy se u nás doma rozbíjejí hračky

) se to nerosvílilo že??
Napsal: pon 08 črc 2013, 15:52
od HonzaH
To bych šacoval na vadný tlakový snímač .... zkus ho přemostit a když kontrolka zhasne, tak je to on

Napsal: pon 08 črc 2013, 16:40
od Gek
Já bych ho zkusil ještě jednou zmačknout a podržet chvilku. Já si myslím, že to se snímačem až tak nesouvisí. To by musela svítit konvička.
Napsal: úte 09 črc 2013, 06:50
od HonzaH
Ahaááá ... tak já to blbě přečetl ... máš pravdu Geku ... to by svítila konvička .... tak všecko zpěééét ... všecek nálev vylejt ... udělám čulibrka, bouchnu sebou o zem a padím ...

Napsal: úte 09 črc 2013, 13:18
od trudic
Zdar! Tak s těmi výměnam i mezi 10W na 5W nebo naopak na 15W by už problém není.
Cituji: " Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv. Tedy krátce, možné je všechno. Samozřejmě, že i zde platí některé výjimky, i dnes ještě potkáme na silnicích a v autoservisech dvacet i více let staré škodovky a žigulíky. Tam je potom na místě určitá opatrnost."
Odborníci radí zde:
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... vych-oleju
doporučují přečíst více článků zde:
http://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku
Vyvrací se zde spoustů mýtů a polopravd. Vyjadřují ce zde jen odborníci v oboru.
Napsal: úte 09 črc 2013, 16:53
od mulah
Víš, to je všechno strašně krásný, ale musíš počítat s tím , že dobrá syntetika ti může (a taky to udělá) rozpustit usazeniny z minerálu a ty ti někde něco přicpou a budeš pěkně v krdeli. Nehledě na to, že když ti výrobce něco předepisuje, nedělá to proto, aby dělal z lidí blbce,ale proto, že pro to má své opodstatnění v konstrukci motoru atd.
Re: Olej
Napsal: stř 04 kvě 2016, 22:50
od mulah
Trochu to tu oživým. Při letošní výměně olej jsem vypustil 10W-40 a dal 5W-40. Udělal jsem to z důvodu abych podpořil starty za studena.
Můj postřeh je takový, že to opravdu za studena trošku lépe točí, ale to může být jen pocit. Fakt ale je, že podstatně rychleji zhasne kontrolka mazání, řekl bych že za poloviční čas - a to bych řekl že je dobře. Abych posoudil jestli se nezvýšila spotřeba oleje, na to ještě nemám najety potřebné km, po Lůně už bude jasno

No teoreticky jsem změnil zimní číslo, tzn, že jestli to olej bude papkat víc, tak jen do doby než se zahřeje.
A další postřeh kolegy z roboty když jsem z tama odjížděl, tak jsem to rázněji odšťouchl a povídal, že mi to docela hulí. Nevím, nemůžu posoudit neviděl jsem ani před ani pod.
Něco jsem vyčetl, a čím větší rozsah oleje, tím rchlejší je jeho degradace. Proto v manuálu ke stroji píšou pro 5W-50 interval výměny 5000km.