Stránka 1 z 3
Olej do předních vidlic
Napsal: úte 30 črc 2013, 10:15
od mulah
Asi jsem si aktivoval kurvítko na svém stroji. Protože jsem odhalil že mi uniká olej z levé přední vidle. Nejprv jsem našel 2kapky na podlaze (ještěže mám garáži dlažbu),ale myslel jsem, že je to brzdovka z doby kdy jsem jí měnil. Jenže včera tam byly kapky zase, tak jsem čichovou zkouškou vyloučil brzdovku, a páč uniklý olej měl narůžovělou barvu,což vylučuje převodový i motorový olej a chladivo mám čirý, zbývá jen olej ve vidlích. A páč celá levá vidle byla zasviněná olejem z vnitřní strany, viník úniku byl nalezen - propouštějící gufero.
Demontáž vidle mám už nacvičenou,ale kde seženu co tam patří za olej a hlavně kolik toho tam patří,protože hodně oleje je špatně a málo ještě hůř a v návodu o tom nic nepíšou.
A i s výměnou toho gufera to nebude snadný, protože jsem ho v katalogu nikde nenašel.
Napsal: úte 30 črc 2013, 16:46
od motorr66
Vašku, zkus naštudovat tyto stránky, snad to pomůže.
http://www.kymco-ersatzteilshop.de/
Napsal: úte 30 črc 2013, 17:07
od Gek
Taky jsem tento údaj nenašel. Ale zkus zavolat do Práglu do servisu. Tam ti to snad prozradí. Nebo nějaký dealer Kymco u vás.
Napsal: úte 30 črc 2013, 19:59
od mulah
No, možnost navštívit servis mě taky napadla. Musím tam stejně koupit vzduchovej filtr,tak zavedu řeč na vidle a uvidím, třeba bude majitel sdílnej.
Napsal: úte 30 črc 2013, 21:19
od manet125
V návodu ke Kawě je uvedeno množství pro novou (suchou) vidlici a množství pro výměnu. Takže se zeptej raději i na tohle aby jsi nepřelil.
Napsal: stř 31 črc 2013, 07:27
od jouza74
Vašku, myslím, že mám pro tebe způsob jak ten problém s tekoucím guferem vyřešit. Na tuhle adresu
j.stahlovsky@msa-germany.de. napiš všechny dotazy kolem tlumičového oleje a hlavně nového gufera. Tenhle pán (Jiří Šťáhlovský) u Kymca zastává funkci vrchního technika, myslím si že do zítřejšího poledne dostaneš fundovanou odpověď. Nezapomeň se zmínit, že jsi v Kymco-clubu.

Napsal: stř 31 črc 2013, 08:56
od mulah
No vidíš, to mě nenapadlo. Já teda už někam napsal,ale naděje na odpověď jsem si moc nedával.
Napsal: pát 02 srp 2013, 10:55
od mulah
Takže dnes jsem dostal odpověď na svůj dotaz ohledně oleje do vidlí.
SAE 20 125mm stlačeno bez pružiny.
Nějak mě to mate,ale co se dá dělat. Naštěstí mám cvičné vidle, tak to rozdělám a uvidím
Napsal: pát 02 srp 2013, 11:02
od Gek
Podle mě je to rozměr od hora k hladině oleje při stlačené vidle bez pružiny.
No snad jsem to víc nezamotal.

Napsal: pát 02 srp 2013, 11:29
od manet125
Je vidět, že si někdo dal s odpovědí hodně práce. Holt jsme zvyklí na Jouzovy elaboráty

Napsal: pát 02 srp 2013, 12:37
od mulah
Geku, to jako myslíš, že vypustit olej, vyndat pružinu,zamáčknout vidli na doraz a pak lít tak dlouho až bude hladina oleje 125mm od okraje. Pak jakože tu vidli zase vytáhnout, jebnout tam pružinu a zašpuntovat to. To mě pos..
Jakoby nestačilo napsat : vejde se 0.xxx oleje.
Napsal: pát 02 srp 2013, 12:42
od Gek
Ano. Tak si to myslím, že to je. Taky mě překvapuje tento postup, ale už jsem se s tím setkal. Jednodušší je určitě napsat " nalij tam 350 ml oleje, ale tohle se mi zdá opravdu přesnější. Jen nevím jak to měřit. Trubka je úzká, ale asi s baterkou a pomalu lít. Nevím. Ale rozhodně to popiš.
Napsal: pát 02 srp 2013, 14:11
od mulah
Ok. Je ale blbý, že prakticky za 3 týdny je "akce" a ono to chčije docela dost. Minule jsem to celý odmastil a vyčistil, najel asi tak 10km a už tekla kapka dolů. Takže bych to měl asi do akce stihnout že??? Gufera jsem našel
tady a ještě nějakej olej. Litrová flaška by měla stačit né?
Napsal: pát 02 srp 2013, 14:39
od Gek
Hele a co ty náhradní vidle ??
Napiš nebo zavolej do té Prahy nebo do říše. Kolik ml oleje se tam leje. Litr by myslím stačit měl. Do Biga jsem lil Liqui Moly ( co taky jiného ) a to jejich " nejtvrdší " olej 15 W. Do dlouhé enduro vidle se lilo 663 ml, tak tady bude určitě méně.
Pokud budu měnit i v Kymčáku, dám ho tam taky.
Napsal: pát 02 srp 2013, 23:28
od mulah
Ty náhradní vidle jsou dobrý. Choděj tak jak mají, olej z nich neteče, gufera jsou jako nový. Taky mě už napadlo, že bych je přehodil. Jenže.....
Za prvé jsou stříbrný a už se na nich krabatí barva, jak pod ní oxiduje hliník a já mám fakt moc hezký černý. A za druhé, když vyměním vidlice nevím,jak zajistit aby byli obě správně rovnoběžně rovně - víš jak to myslím ne? Abych jako neměl řidítka rovně a přitom bych mohl jezdit na kruháči dokola. To je samozřejmě přehnaný,ale je třeba počítat dopředu se vším.
Jo a jinak jsem dneska změřil maximální krok vidle a ten je 125mm. Tak teď nevím jestli těch 125mm, co mi napsal z toho servisu,neznamená taky něco jiného,než hladina oleje.