Stránka 1 z 2

Nastavenie ventilov na Xcitingu 250

Napsal: stř 25 dub 2007, 09:47
od Bohumír Slavíček
Ahojte kolegovia, vie niekto z vás hodnoty pre nastavenie ventilov na Xcitingu 250?
Vďaka! :lol:

Napsal: čtv 03 kvě 2007, 07:52
od Bohumír Slavíček
Pre Then.

Ďakujem za odpoveď, ale myslím, že si si zmýlil fórum. Je škoda, že do fóra píšu ľudia, ktorí majú problémy typu "zachladená puberta" a pod. :lol:

Napsal: čtv 03 kvě 2007, 13:42
od VLADY
nazdárek si myslím že motor je rovnaký jak na GD tak by som asi dal 0,1 pre oba ventily...

Napsal: čtv 03 kvě 2007, 13:45
od Bohumír Slavíček
Vlady, dík za info. Ešte si to ale pre istotu niekde overím.

Ahoj :lol:

Re: Nastavenie ventilov na Xcitingu 250

Napsal: sob 19 kvě 2007, 15:51
od sasa
Bohumír Slavíček píše:Ahojte kolegovia, vie niekto z vás hodnoty pre nastavenie ventilov na Xcitingu 250?
Vďaka! :lol:
Čau tady máš hodnoty

Technická data a specifikace Xciting 250
šířka vozidla: 810 mm
Výška vozidla: 1450 mm
Délka vozidla: 2255 mm
Výška sedačky: 790 mm
Hmotnost prázdného vozidla: 198 kg
Povolená celková hmotnost: 380 kg
Nejvyšší rychlost: 122 km/h
Rozměr mezi osou předního a zadního kola: 1590 mm
Přední brzda: 2x Scheibenbremse 260 mm Durchmesser
Zadní brzda: 1x Scheibenbremse 240 mm Durchmesser
Přední pérování: Telegabel - Standrohr 40 mm Durchmesser
Zadní pérování: 2x Stossdämpfer (ölgedämpft) einstellbar (Feder)
Velikost předního kola: 120/70-15 56S TL
Velikost zadního kola: 150/70-14 66S TL
Tlak v pneumatikách: vorne: 1,80 - 2,0 bar
hinten: 2,1 - 2,3 bar
Baterie: 12 Volt / 14 Ah
Startér: elektrisch
Obsah nádrže ( Benzín ): 12,8 Liter
Druh pohonné látky: Benzin bleifrei
žárovky: Scheinwerfer: 12V / 60-55W H4
Standlicht: 12V / 5W Glassockel 9mm
Blinker vorn und hinten: 12V / 10W Stecksockel 15mm
Rück- und Bremslicht: LED
Typ motoru: flüssigkeitsgekühlter 1-Zylinder / 4-Takt Motor
Kompresní poměr: 10,6 : 1
Ventilová vule: bei kaltem Motor Ein- / Auslass 0,12 mm
Vrtání x Zdvih: 72,7 x 60 mm
Obsah: 249,0 ccm
Max. točivý moment: 20,1 Nm bei 6500 U/min
Max. výkon: 14,5 kW bei 7250 U/min
Otáčky volnoběhu: 1400 - 1600 U/min
Převodovka: stufenlos
Olej do převodovky: SAE 80/90 (0,23 Liter)
Výměna oleje vidlice: Öl: SAE 30
Ölstand: 70 mm eingefedert bei ausgebauter Gabelfeder
Obsah oleje (motorový olej): Ölwechsel: 0,9 Liter
Druh oleje: Motoröl SAE 15W40
Dotahovací moment: Zylinderkopfschrauben:
M8: 23 Nm
M10: 48 Nm
Spojka: Fliehkraft - Automatik
Délka a velikost osazení omezovače pouzdra variomatiku: 27x63 mm ohne Bund
Válečky variomatiku (hmotnost): 20 Gramm je Rolle
Otryskování karburátoru: Hauptdüse: 1,00 mm
Leerlaufdüse: 0,35 mm
Základní nastavení karburátoru (označení): 2 1/4 Umdrehungen offen
Zapalovací svíčka: NGK DPR 7EA-9
Zapalování: C.D.I (kontaktlos) mit Drehzahlbegrenzung

Napsal: ned 20 kvě 2007, 20:41
od VLADY
Tá ventilová vôla je podozrivá.... takáto mierka bežne nebýva v sade ...... ale ono sa z toho nestriela stotina hore-dole základ je aby nebolo moc málo napr 0,05alebo moc vela napr.0,5... ja som to nastavil skrátka tak podla sedláckeho rozumu . nasávací 0,1 natesno a výfuk 0,1 volnejší.Základ je to nastaviť po zábehu pár tisíc kilákov keď si to už všetko sadlo, a potom sa to už nejak moc nemení je to len viacmenej prevencia.

Napsal: pon 21 kvě 2007, 09:02
od Bohumír Slavíček
Ahojte!

Vďaka za odpovede. Vyskúšam to. :lol:

Napsal: stř 23 kvě 2007, 18:59
od VLADY
jasan nieje čo moc pokaziť....

Napsal: čtv 28 čer 2007, 09:48
od Bohumír Slavíček
Tak som to skúsil a je to OK. Len ten prístup .....
Nevie niekto, na čo je ten mechanizmus medzi oskami vahadielok ventilov?

Vďaka.

Napsal: úte 10 črc 2007, 19:41
od VLADY
Jak oskami ???to v strede je vačka.... a po bokoch na vrchu sú osky na ktorých sú vahadlá a pod nimi samotné ventily s pružnami...nemám také foto čo by som sem hodil názorne...

Napsal: stř 11 črc 2007, 09:57
od Bohumír Slavíček
Ahoj, je to na oskách vahadiel, nie na vačke. Škoda, že som si to neodfotil. Sú to také dve ramienka, jedno je nasunuté na oske sacieho a druhé na oske výfukového ventilu, v strede (nad vačkou) sú spojené čapom na ktorom je nejaká vačka (alebo niečo také) s vratnou pružinkou a na vačke je ozub ktorý to pravdepodobne ovláda.
V každom prípade si to nabudúce odfotím.

Napsal: úte 24 črc 2007, 14:36
od VLADY
Neviem ak nevidím... ak možeš daj sem foto alebo pošli cez SS na scooter fore kde chodím častejšie ako sem... napadá ma že či to nieje dačo ako desmodromický rozvod...teda taký čo aj zatvára ventily nie pružinou ale vačkou aby sa mohol motor viacej točiť a stíhal zatvárať ventily v kratšom čase ako keď to robí pružina a teda tým pádom môže byť ventil dlhšie otvorený a teda je lepšie plnenie valca ...

Napsal: pon 01 říj 2007, 07:20
od Bohumír Slavíček
Tak som nafotil ten zázrak. Nevie niekto, čo to je?
http://www.scooter-tuning.sk/forum/viewtopic.php?t=2835

Napsal: pon 20 led 2014, 22:15
od Rosi45
Pánové, jen technický dotaz. Po kolika kilometrech je na vašich XC předepsané seřízení ventilů ? A dodržujete interval ?

Napsal: úte 21 led 2014, 07:48
od jouza74
Pro xciting 250 jsou předepsané intervaly 4000 km. Určitě se vyplatí to dodržovat, odměnou bude vyšší životnost.