Dusím se při hodně prudkým přidání plynu z volnoběhu
Dusím se při hodně prudkým přidání plynu z volnoběhu
Ahoj všem,
koukám na vaše forum a jste tu pěkný odborníci,proto prosím o radu,na motorkari cz/sk je to samej hejt snad to tady bude normálnější
První věc je,že když zprudka přidám z volnoběhu motorka má tendenci chcípnout,když přidám normálně jak jezdim tak pohoda,ale když to tak zkoušim na stojáka a cuknu s plynem nastane ten problém - je to normální chování? 4t 125 jsem ještě neměl,tak nevim a na FB tvrděj že to je normální,že to není ostra motorka ,ale nějak se mi nezdá že by motor měl takhle fungovat,to nás ve škole neučily,že by se měl malej obsah chovat jinak něco podobnýho se děje,když nastartuju za studena a chci přidat,abych udržel otáčky,začne se dusit a chcípne dokud se trošku neohřeje nemůžu prakticky nic dělat nez mít zaplej sytič.
Pak jsem se chtěl přeptat na ten sekundární systém vzduchu ,je naprosto bezpečný ho odpojit?neprojevilo se někomu zatim žádný negativum?
A ještě do třetice ,nemůžu spálit altík nebo něco když použiju 3W namísto originálních 2W do přístrojovky?
Předem moc díky
koukám na vaše forum a jste tu pěkný odborníci,proto prosím o radu,na motorkari cz/sk je to samej hejt snad to tady bude normálnější
První věc je,že když zprudka přidám z volnoběhu motorka má tendenci chcípnout,když přidám normálně jak jezdim tak pohoda,ale když to tak zkoušim na stojáka a cuknu s plynem nastane ten problém - je to normální chování? 4t 125 jsem ještě neměl,tak nevim a na FB tvrděj že to je normální,že to není ostra motorka ,ale nějak se mi nezdá že by motor měl takhle fungovat,to nás ve škole neučily,že by se měl malej obsah chovat jinak něco podobnýho se děje,když nastartuju za studena a chci přidat,abych udržel otáčky,začne se dusit a chcípne dokud se trošku neohřeje nemůžu prakticky nic dělat nez mít zaplej sytič.
Pak jsem se chtěl přeptat na ten sekundární systém vzduchu ,je naprosto bezpečný ho odpojit?neprojevilo se někomu zatim žádný negativum?
A ještě do třetice ,nemůžu spálit altík nebo něco když použiju 3W namísto originálních 2W do přístrojovky?
Předem moc díky
Re: Dusím se při hodně prudkým přidání plynu z volnoběhu
1) Viděl bych to na bohatost směsi
2) Je to bezpečný - teda alespoň do tý doby než nějakej šulin vymyslí měřit na motorkách emise
3) Ne. Pokud se jedná o pár wattu, bez obav. Kdyby to bylo hodně wattů, nebude ti to dobíjet a nenastartuješ (nevím jestli máš nakopávačku)
2) Je to bezpečný - teda alespoň do tý doby než nějakej šulin vymyslí měřit na motorkách emise
3) Ne. Pokud se jedná o pár wattu, bez obav. Kdyby to bylo hodně wattů, nebude ti to dobíjet a nenastartuješ (nevím jestli máš nakopávačku)
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- buchtik
- Mladší Kecálek
- Příspěvky: 330
- Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dusím se při hodně prudkým přidání plynu z volnoběhu
To je ještě karburace ? A ty si hraješ na závodníka co prudce přidává plyn ? Co je to vůbec za stroj ?
Podle mně je to chudá směs. Ale pokud to zahřáté jede normálně, tak bych byl v klidu. Motor musíš nechat 1-3 min ohřát volnoběhem a pak jet chvilku "langsam" a nezkoušet nesmysly u studeného motoru. Nebo si pohrát s bohatostí volnoběhu. Ale s tím bych počkal, než si to nastavení nějak pokonit.
Podle mně je to chudá směs. Ale pokud to zahřáté jede normálně, tak bych byl v klidu. Motor musíš nechat 1-3 min ohřát volnoběhem a pak jet chvilku "langsam" a nezkoušet nesmysly u studeného motoru. Nebo si pohrát s bohatostí volnoběhu. Ale s tím bych počkal, než si to nastavení nějak pokonit.
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;
Re: Dusím se při hodně prudkým přidání plynu z volnoběhu
Mulah:
Díky smes me taky napadla akorat se mi do toho moc nechce,ale jinej podtlakovej srac,co by mohl bejt v háji
(ze by třeba podtlak šel jinam než má a neměl už sílu nacucnout palivo v tu chvily kdyz prudce pridam) v tom karbecu asi krom toho sekundarniho vzduchovyho udelatka neni,takze uz by to mohl bejt jen falesnej vzduch,ale to jsem ocheckoval dnes a nikde to nevypada,ze by to netesnilo,takze se asi pustim do ty smesy ala 1000x svicka ven na barvu
jo a má to startér i nakopávačku žárovky jsem tam už nacpal,je to jen na ukazatele zařazený rychlosti,za to taky dík už nemám strach co by kdyby
Buchtik:
jelikoz jsem to daval pod Pulsar 125 tak to nejspis bude Pulsar 125 ano je to karburator ,4t,125ccm a na závodníka si nehraju i když za to jako každej rád zatáhnu,ale tuhle zrovna honim do plnejch a zprudka,vždyt je to jen slaboučká dváca.
Problém který mám jsem myslim popsal - děje se to u normálně ohřatýho motoru,zprudka otočíš heftem a motka chce chcípat.dost mi to vadí z principu,protože takhle by se motor chovat neměl,tudíž je něco nejspíš špatně ale každopádně díky za tip zítra zkusim tu směs a neboj,nepokonim budu si pamatovat jak to bylo a v nejhoršim to vrátim zpět do výchozího bodu
Díky smes me taky napadla akorat se mi do toho moc nechce,ale jinej podtlakovej srac,co by mohl bejt v háji
(ze by třeba podtlak šel jinam než má a neměl už sílu nacucnout palivo v tu chvily kdyz prudce pridam) v tom karbecu asi krom toho sekundarniho vzduchovyho udelatka neni,takze uz by to mohl bejt jen falesnej vzduch,ale to jsem ocheckoval dnes a nikde to nevypada,ze by to netesnilo,takze se asi pustim do ty smesy ala 1000x svicka ven na barvu
jo a má to startér i nakopávačku žárovky jsem tam už nacpal,je to jen na ukazatele zařazený rychlosti,za to taky dík už nemám strach co by kdyby
Buchtik:
jelikoz jsem to daval pod Pulsar 125 tak to nejspis bude Pulsar 125 ano je to karburator ,4t,125ccm a na závodníka si nehraju i když za to jako každej rád zatáhnu,ale tuhle zrovna honim do plnejch a zprudka,vždyt je to jen slaboučká dváca.
Problém který mám jsem myslim popsal - děje se to u normálně ohřatýho motoru,zprudka otočíš heftem a motka chce chcípat.dost mi to vadí z principu,protože takhle by se motor chovat neměl,tudíž je něco nejspíš špatně ale každopádně díky za tip zítra zkusim tu směs a neboj,nepokonim budu si pamatovat jak to bylo a v nejhoršim to vrátim zpět do výchozího bodu
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6554
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dusím se při hodně prudkým přidání plynu z volnoběhu
Ahoj. Zkus ještě vyměnit/vyčistit vzduchový filtr. Trochu to vypadá, že motor při prudkém plném heftu nemá dost kyslíku. Pokud potíže přetrvají i když to otestuješ s novým filtrem (případně na test i bez filtru), pustil bych se asi do kontroly karbecu (vyčištění, jehly, plovák..) a případně i do ladění bohatosti směsi. Sousedovi jsem občasně ladil jakousi Čínu 90ccm 4-kolku a když to takto podobně blblo, bylo třeba vyhodit karbec, vyčistit, profoukat, poskládat, poladit směs a na čas zase fungovala téměř normálně.
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Re: Dusím se při hodně prudkým přidání plynu z volnoběhu
@ Honza:
Díky za reakci vzducháč jsem čistil,ale zkusit bez nej me to nenapadlo jeste vyzkousim, pka púrijde asi na radu cisteni diky
Díky za reakci vzducháč jsem čistil,ale zkusit bez nej me to nenapadlo jeste vyzkousim, pka púrijde asi na radu cisteni diky
Re: Dusím se při hodně prudkým přidání plynu z volnoběhu
Ahoj.
To dušení bude moc bohatou směsí. Seřízení je určitě jednodušší a rychlejší než demontáž sekundárního vzduchu. Svíčku u toho až tak řešit nemusíš - ta se sleduje u 2T, aby se chudou směsí nepřehřál a nezadřel. Ale pokud po tom tak toužíš, tak na ideální vzhled svíčky u 4T se můžeš kouknout třeba sem.
Bohatost směsi se nastavuje celkem jednoduše. Dotáhneš šroub regulace bohatosti směsi na doraz, pak povolíš o 2 a půl otáčky a jemně doladíš +- 3/4 otáčky tak, aby šel motor pravidelně a při přidání plynu se nedusil.
Podle servisního manuálu Yagera 125, který má taky karburátor, je povolení šroubu regulace bohatosti směsi z plného dotažení 2 3/8 +- 3/4. Pulsar by to mohl mít zhruba stejně.
To dušení bude moc bohatou směsí. Seřízení je určitě jednodušší a rychlejší než demontáž sekundárního vzduchu. Svíčku u toho až tak řešit nemusíš - ta se sleduje u 2T, aby se chudou směsí nepřehřál a nezadřel. Ale pokud po tom tak toužíš, tak na ideální vzhled svíčky u 4T se můžeš kouknout třeba sem.
Bohatost směsi se nastavuje celkem jednoduše. Dotáhneš šroub regulace bohatosti směsi na doraz, pak povolíš o 2 a půl otáčky a jemně doladíš +- 3/4 otáčky tak, aby šel motor pravidelně a při přidání plynu se nedusil.
Podle servisního manuálu Yagera 125, který má taky karburátor, je povolení šroubu regulace bohatosti směsi z plného dotažení 2 3/8 +- 3/4. Pulsar by to mohl mít zhruba stejně.
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Re: Dusím se při hodně prudkým přidání plynu z volnoběhu
@ Cossman:
Ooo díky mocný
Perfektní návod já sem právě dnes hledal výchozí nastavení a nedohledal,takže jsem nechal zatím být,přesně tohle mi chybělo ke štěstí
Edit:
Tak jsem to zkoušel a vrátil jsem se nejspíš do bodu kde jsem byl,musi se to samo delat kontra vzduchovej(volnobehovej) šroubek,
ale nějak se mi nepovedlo to zlepšit,vždy mi přišlo že je to jen horší,buď nedrželi otáčky nebo to chcíplo pokaždý co jsem přidal.
Ooo díky mocný
Perfektní návod já sem právě dnes hledal výchozí nastavení a nedohledal,takže jsem nechal zatím být,přesně tohle mi chybělo ke štěstí
Edit:
Tak jsem to zkoušel a vrátil jsem se nejspíš do bodu kde jsem byl,musi se to samo delat kontra vzduchovej(volnobehovej) šroubek,
ale nějak se mi nepovedlo to zlepšit,vždy mi přišlo že je to jen horší,buď nedrželi otáčky nebo to chcíplo pokaždý co jsem přidal.