Červené tlačítko a práce s ním. Všeobecná diskuze.
Zdravim kolegove
, chtel bych se zeptat zkusenejsich na neco co me dnes napadlo. Mel jsem docela naspech, takze jsem poprve pri parkovani jeste pred vypnutim motoru otocenim klicku ho vypnul tim tlacitkem na stopku
ani nevim jak me to napadlo, asi proste v rychlosti ikdyz to samozrejme normalne delam naopak, ze otocim klicem a pak jeste prepnu na stop. Asi je to banalita, jen me napadlo, muze to pripadne necemu vadit? Netusite nekdo? Dikes 
-
koudáček
- Už mám víc než deset
- Příspěvky: 21
- Registrován: pát 28 čer 2013, 20:54
- Bydliště: Mor.Budějovice
dannyrko-tak asi jeden příklad představ si že ti při zastavení poběží větrák na chladiči a když vypneš klíček tak ho zastavíš a když dáš stop tlačítko tak vypneš motor,ale větrák poběží dál než se ochladí voda v chladiči proto to stop tlačítko má přednost před vypnutím kličkem.
čekatel na people-už je doma mazel,GTi125
Výrobce tam to tlačítko nedal pro nic za nic. Já teda přesně nevím co přesně odpojuje ta STOPka,jestli jen zapalování, nebo přívod paliva,ale učitě je lepší a šetrnější zastavit jen motor, než klíčkem típnout celou elektriku.
A jen tak na okraj....jestlipak jsi si četl návod ?
A jen tak na okraj....jestlipak jsi si četl návod ?
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- Gek
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7760
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Myslím si, že je úplně jedno, čím vypneš motor. Červené tlačítko je bezpečnostní a proto je hned po ruce. Já vypínám někdy klíčkem, jindy knoflíkem. Ale spíše klíčkem. Někdy se mi stane, že pal zapomenu vypnout klíček.
Koukni se znovu do návodu. Bude tam jistě " zastavení motoru"
Nakonec si to můžeš tady přečíst sám. Tohle je stálé téma různých fór, stejně jako co je lepší. Jestli kůže nebo textil.
Motorkáři
Koukni se znovu do návodu. Bude tam jistě " zastavení motoru"
Nakonec si to můžeš tady přečíst sám. Tohle je stálé téma různých fór, stejně jako co je lepší. Jestli kůže nebo textil.
Motorkáři
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Tak nechci vypadat jako kverulant, ale já vypínám zásadně klíčkem. A navíc, správně udělaná elektrika na skútru/v autě zajistí, aby v případě potřeby běžel ventilátor chladiče chladící kapaliny i po vypnutí klíčkem, zamčení a opuštění skútra/auta. Napětí na ventilátor jde mimo spínací skřínku. U mě teda ověřeno a funguje to tak jak popisuju, i na autě i na Downu. Nezaregistrovali jste někdy v parném létě, že jste k parkovišti popojížděli, dojeli, zaparkovali, zamkli, odcházeli a ventilátor hučel?? to je ono, to je tento případ ... Voda se prostě musí dochladit za každou cenu

Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Tohle rudé tlačítko je tam prvotně pro případ pádu stroje, případného zlomení klíčku ve spínačce a nutnosti vypnutí elektrických obvodů pro přepravu a přípravu paliva. Takový nouzový STOP, jako na všech možných strojích. Bacha na to, spousta obvodů zůstává pod proudem. Tak aby jste pak v pohodě nastartovali, vždy vypnout i klíček !!!
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
- Gek
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7760
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Některé stroje točí startérem i při vypnutém červeném tlačítku. !!! Na to pozor. Nejednoho občana to už potrápilo. Co my jsme se nalítali s Hondou. A ne a ne chytnout. Tlačili jsme ji jak o duši a nic. Ani neslíbila. Tak jsme povolali kamaráda se svíčákem. Byla to naše první " velká " motorka a nic jsme ještě doma neměli. On přijel, přepnul ten zku.... vypínač a nastartoval. Jojo. Chybama se člověk učí.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
Ano Geku, taky už jsem startoval a nic. Startér točil, ale motor nechytal.
Děti si v garáži hrály, což jsem poznal i podle zapnutého blinkru.
Je to jak píše Jouza, Honza i Gek a to tak, že červené tlačítko je v první řadě uvažováno jako bezpečnostní nebo nouzový spínač. Motor by se měl zastavovat otočením klíčku do polohy "OFF". Našel jsem to i v návodu. Červené tlačítko a vypnutí motoru.
Honzo, co se týká chodu ventilátoru i po vypnutí klíčku. Vím, že to tak některá auta mají, měla to i jedna naše služební Felicie, ale nejsem si jistý, že je to tak správně. Moje auta (Sharan a Mondeo) ani Yager to tak nemají - mám to odzkoušené a kdyby měli, tak bych to určitě předělal. Ono se to nezdá, ale ten ventilátor má docela slušnou spotřebu a pokud jede jen z akumulátoru, tak mu dá dost zabrat, zvláště u skůtru. Navíc, proč chladit vodu, která se už ničím nezahřívá a stejně nejede čerpadlo?
Je to jak píše Jouza, Honza i Gek a to tak, že červené tlačítko je v první řadě uvažováno jako bezpečnostní nebo nouzový spínač. Motor by se měl zastavovat otočením klíčku do polohy "OFF". Našel jsem to i v návodu. Červené tlačítko a vypnutí motoru.
Honzo, co se týká chodu ventilátoru i po vypnutí klíčku. Vím, že to tak některá auta mají, měla to i jedna naše služební Felicie, ale nejsem si jistý, že je to tak správně. Moje auta (Sharan a Mondeo) ani Yager to tak nemají - mám to odzkoušené a kdyby měli, tak bych to určitě předělal. Ono se to nezdá, ale ten ventilátor má docela slušnou spotřebu a pokud jede jen z akumulátoru, tak mu dá dost zabrat, zvláště u skůtru. Navíc, proč chladit vodu, která se už ničím nezahřívá a stejně nejede čerpadlo?
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4372
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
To je náhoda, sice jsem v "cizím" vláknu, ale právě na tohle jsem se chtěl zeptat v tom našem
Na Skútrfóru se to teď zase řešilo, sice u jiné značky, ale tam právě tvrdili, že při vypnutí klíčkem se ventilátor nesepne, zatímco při vypnutí tlačítkem ještě může dochlazovat. Schválně jsem se díval do manuálu k DWNT a je tam výslovně napsáno, že tlačítko plní bezpečnostní funkci a NEMÁ se používat při již běžícím motoru. Takže za mě jasné, vždy jsem vypínal klíčkem a nebudu to měnit. Stejně před vypnutím zpravidla už nějakou dobu motor nezatěžuji než zaparkuji nebo se dostanu do garáže
Na Skútrfóru se to teď zase řešilo, sice u jiné značky, ale tam právě tvrdili, že při vypnutí klíčkem se ventilátor nesepne, zatímco při vypnutí tlačítkem ještě může dochlazovat. Schválně jsem se díval do manuálu k DWNT a je tam výslovně napsáno, že tlačítko plní bezpečnostní funkci a NEMÁ se používat při již běžícím motoru. Takže za mě jasné, vždy jsem vypínal klíčkem a nebudu to měnit. Stejně před vypnutím zpravidla už nějakou dobu motor nezatěžuji než zaparkuji nebo se dostanu do garáže
Honda Forza 300 (2019) 
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)