Používaný olej a spotřeba oleje
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4936
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Mě by to tedy celkem zajímalo 
KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
Mě taky. Olej stárnutím určitě degraduje, ale rozhodně né tolik aby bylo potřeba ho po roce nebo dvou měnit. Já jsem někde na Discovery viděl, kde měli 4kovýho Golfa, který měl na oleji najeto 10000km,tak ho podrobily nějakým testům,jako spotřeba, zrychlení,emise atd. Pak vyměnily olej a udělali testy znova. Výsledky se dali předpokládat. Z nuly na 100km/h byl s čerstvým olejem rychlejší, spotřeba nižší o 0.4l a emise samozřejmě o X% nižší. A ve finále vzali ten olej na rozbor, kde v oleji našli částice železa, mědi,chromu a já nevím čeho všeho,co tam nemělo co dělat.
Takže výsledek je jasný. Měnit olej,měnit olej, měnit olej.
Takže výsledek je jasný. Měnit olej,měnit olej, měnit olej.
O olejích,jejich vlastnostech, degradacích a jiných specifikách ,je na internetu spousty odborných,zajímavých článků.
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
- motorr66
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 5473
- Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
- Bydliště: Starojická Lhota
- Kontaktovat uživatele:
Mám na skútrech zkušenosti jak s Castrol, tak Repsol a rozdíl vidím jen v ceně. Pokud dodržíme správně počet předepsaných km na výměnu, myslím, že nebude problém. Toto je věčné téma a nikdy neumře

Pomalu, ale jistě ...
Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...
Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...
Já bych se třeba vůbec nebál Mogulu 4t ani "polo" ani "plné" syntetice.
Komu se nechce hledat tak třeba zde:http://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku
nebo tady:http://www.oleje.cz/obsah/motocyklova_maziva
Zejména u prvního odkazu je ke konci článku vysvětlení různých mýtů.
Tak si pěkně počtěte
Komu se nechce hledat tak třeba zde:http://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku
nebo tady:http://www.oleje.cz/obsah/motocyklova_maziva
Zejména u prvního odkazu je ke konci článku vysvětlení různých mýtů.
Tak si pěkně počtěte
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Je možné, že u polo nebo plné syntetiky motorového oleje není degradace ve smyslu absorbce vzdušné vlhkosti tak markantní jako u starých minerálních olejů. Pokud to tak je, tím lépe pro nás
co nám od poslední výměny zbylo v obalu 0,75 ltr nového netknutého oleje. Každopádně vím, že když jsem v minulé firmě zajišťoval tribotechniku a čištění olejových náplní v hydraulických lisech, hydromotorech (320kW) a velkých převodovkách (280kW), tak se pokaždé z oleje čištěním "vyloučilo" nemalé množství vody
které tam nikdo nemohl nalít, olej si ho naabsorboval
Nicméně pravdou zůstává, že "oleje" je věčné téma !
))
Nicméně pravdou zůstává, že "oleje" je věčné téma !
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Dík za odkazy, k tomu se určitě dostanu, i když totálně nestíhám číst na netu vše co bych chtěl. Na odreagování teda aspoň škádlím majitele svatého Buráka
Jedna logická věc: Přes zimu má olej nabírat vodu ze vzduchu v kártru, kde se furt mění se změnou venkovní teploty (odvětráním). Jenže z pod pístních kroužků a od ventilů, musí jít do oleje tolik páry, že nějaká zimní půlkapka je proti tomu směšná.
Jedna logická věc: Přes zimu má olej nabírat vodu ze vzduchu v kártru, kde se furt mění se změnou venkovní teploty (odvětráním). Jenže z pod pístních kroužků a od ventilů, musí jít do oleje tolik páry, že nějaká zimní půlkapka je proti tomu směšná.
Downtown 300
- Gek
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7760
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Dnes se mi dostal do ruky nový katalog Liqui Moly motorbike. Je tam, mimo jiné, jedna příjemná věc, a to převodový olej pro skútry v malém balení.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
Je to prosté. Na přístrojovce máš takový ty čudlíky. A jeden z nich (vpravo nahoře) je utopenej,aby se nedal tak lehce mačkat jako ty dva na řízení hodin. No a ten zapuštěnej čudl nějakým ďoubátkem (ideální křížový šroubovák) zmáčkneš na +3 sekundy a ono se to vynuluje 
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500