Lepení olejového filtru

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 707
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Lepení olejového filtru

Příspěvek od Vyhlos » sob 01 zář 2018, 15:31

No chtěl bych se poradit. Před cestou na sraz si chci zítra vyměnit olej a zkontrolovat (případně nastavit) ventily na Hondě 700D a v manuálu jsem narazil na to, že se má filtr přilepit, přesněji lepit v závitu. Filtr je stejný jako v autě, je trošku menší (na rozdíl od skútru, kde je filtr úplně jiný). V autech jsem závit vždycky jenom natřel olejem stejně jako to gumové těsnění, a našrouboval zpět. Není problém, mám Loctite na závity, ale je mi to trošku divné. Vy co máte silnější stroje a stejný filtr, taky to lepíte ? No a ještě samozřejmě nemám klíč na filtr, tak doufám, že se mi to podaří povolit klasicky klínovým řemenem. Tak díky za názor.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3397
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Re: Lepení olejového filtru

Příspěvek od mulah » sob 01 zář 2018, 21:53

Lepit filtr??? to slyším prvně. Já sice klíč na filtry mám (z číny za 2usd), ale když jsem neměl, tak našroubování proběhlo normálně rukou,nikdy ani kapička neprolínala a při demontáži byl sviňák vždy tak zakouslej, že jsem ho pokaždý musel prorazit šroubovákem a následně povolit. Prorazit ho šlo vždycky krásně, bo je to ze slabýho plechu, akorát pak bylo všechno zajebaný od oleje - no co, alespoň to nerezlo.
Jo a viděl jsem pár příspěvků, kde borci utahovali klíčem filtr (KN s nanýtovaným šestihranem) a po pár kilometrech jim to normálně ten šestihran ustřelilo a olej začal valit tou dírou ven - to že pak zadní gumou ten olej přejížděli, to snad nemusím psát. Takže s utahováním určitě nepřehánět.
Kdo hledá, najde tady klikej
Ten nanýtovanej šestihran je tam totiž jen na povolení toho filtru.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4349
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: Lepení olejového filtru

Příspěvek od Rosi45 » ned 02 zář 2018, 08:22

Utahuju rukou a potom čtvrt otáčky klíčem.
Máš s ventily nějaký problém? Osobně bych do toho nehrabal. Vždyť Honda se seřizuje po x tisících km :shock:
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7760
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Re: Lepení olejového filtru

Příspěvek od Gek » ned 02 zář 2018, 08:34

Vždycky a jenom rukou. Namazat ó kroužek olejem a utáhnout rukou. Na povolování jsou různé klíče, dobrý je páskový, nebo univerzal.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5473
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Re: Lepení olejového filtru

Příspěvek od motorr66 » ned 02 zář 2018, 12:53

Filtr nelepit, Loctite nebrat ! Nebo něco urveš při povolování. Pozdravuj mi toho, kdo Ti poradil :boj:
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Lepení olejového filtru

Příspěvek od buchtik » ned 02 zář 2018, 15:30

Napiš přesně formulaci, jak je to v manuálu napsáno, máš k dispozici českou i anglickou verzi ? Není to jen "ztraceno v překladu" ?
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Lepení olejového filtru

Příspěvek od HonzaH » pon 03 zář 2018, 06:29

Já taky vždycky a na všem zásadně jen rukou ... bez jakéhokoliv dalšího následného dotahování jakýmkoliv vercajkem ... a nelepit. Namazat těsnící kroužek a našroubovat. Jen u Škoduly 105 byl průchozí šroub s křídlatou hlavou, ale dotaholval jsem taky jen rukou ..
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4349
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: Lepení olejového filtru

Příspěvek od Rosi45 » pon 03 zář 2018, 08:32

HonzaH píše:Já taky vždycky a na všem zásadně jen rukou ....
To co ty utáhneš svojí tlapou, tam já musím použít werkzeuge :mrgreen:
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 707
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Re: Lepení olejového filtru

Příspěvek od Vyhlos » úte 04 zář 2018, 20:22

Tak děkuji za rady, lepit nebudu, filtr je navíc přístupný, tak mohu zkontrolovat. No s ventily problém žádný, starý olej je taky poměrně čistý, takže nechat ventily jak jsou je taky možnost.
Intervaly kontrol jsou 12000 km. Mám necelých 36000 a při 24000 se dělaly přímo v Hondě.
Plasty už mám dole, ale ještě sundat chladič a kdo ví co ještě … Alespoň jsem se zbavil asfaltem nalepeného drobného štěrku zevnitř.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Odpovědět