Jarní startování
Nešťastné chladné startování
Dobrý večer všem. Dnes jsem po nespočetných ránech a teď i dnech, kdy jsem se pokoušel nastartovat svoje Kymco 500i (2010, 6000 km), našel tyto stránky a řádky, kde jsem našel útěchu v tom, že nejsem sám. Koupil jsem si ho pro radost i denní ježdění do práce, ale při poklesu teploty pod cca 12 stupňů nemám šanci nastartovat. Na jaře jsem byl 3x v servisu a byl jsem vždy za zprominutím blbce, protože diagnostika nic neukázala a startovali to tam jako o závod - úspěšně. Vyměnili tedy filtr, celé léto v pohodě - ale teď. Pokaždé, když někam dojedu se modlím, abych odsud také odjel. Kolikrát ráno jsem se oblékl a pak zase svlékl a jel autobusem. Koupil jsem novou baterku, nabíječku - večer baterku odmontuji, hýčkám a nabíjím ji v teple, ráno ji nasadím a startér se točí, jako by táhnul tuny, vynulují se hodiny, světélka zablikají...a nic. Je vybito. Něco jsem si tady přečetl (jsem laik) - cosi o řídící jednotce, vačkách, těžkých převodech startéru. Vyrazím do servisu (Rohan Česká Skalice) - prosím, poraďte, co po nich mám chtít? Jsem už po záruce, ale...Díky za radu i čas.
Honda Lead 50, Honda Lead 100, Kymco Xciting 500i
-
Petr 65
- Už mám víc než deset
- Příspěvky: 64
- Registrován: ned 18 bře 2012, 08:46
- Bydliště: Ústí nad Labem
Ahoj,myslím,že jsem tu nejfundovanější v tomto tématu.Zrada je ve vstřikování.Také jsem byl dvě jara za blbce ale těsně před koncem záruky jsem se nedal.Tvrdě jsem vyžadoval řešení problému a výsledek se dostavil.Po uznání výrobní vady si myslím,že se i po záruce můžeš odvolat na můj případ a požadovat(vzhledem k tvým dřívějším reklamacím)výměnu.Stejně jako ty jsem si koupil nový stroj pro radost a každodenní ježdění do práce.Dvě jara mi Exciting přinášel místo radosti vrásky.myslím,že je vše popsané v mých příspěvcích.Jak si můžeš všimnout,i před našimi kolegy motorkáři jsem byl trochu za hlupáka.Nicméně výměna vstřikování,které je prý stavěno na asijské teploty,pomohlo.Trochu zavádějící je výměna vačky,která proběhla zároveň.Zkus si zavolat do Kymca ve Weidenu a poradit se tam.Mluví česky a jsou velice ochotní.Nyní Myroad startuje bez problémů i v5 st.Doporučuji přejít o stupeň výše.Exciting byl pokus o velkého skůtra,Myroad je dokonalý výtvor.Prodělal jsem pajdu za dva roky ale konečně mám skůtra pro radost. 
Pařez,Pionýr,Jawa 350,Yamaha 750YZFŤing Ťong 50ccm,Kymco Exciting 500i,Kymco Myroad 700
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
-
Petr 65
- Už mám víc než deset
- Příspěvky: 64
- Registrován: ned 18 bře 2012, 08:46
- Bydliště: Ústí nad Labem
http://www.kymco.de/kontakt.html
Pařez,Pionýr,Jawa 350,Yamaha 750YZFŤing Ťong 50ccm,Kymco Exciting 500i,Kymco Myroad 700
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
Dík Petře.
Rybičko,Tobě jsem obratem odepsal,dlouhou odpověd.Ale tak jsem se přitom rozhodil,že jsem kretén po přečtení odpovědi,-neodeslal.Odepsal aspoň Petr.
Já ho mám stále v servisu už 4měsíc a stále nic.Výměna startéru,nová baterka,
výměna nějakého dílu z Německa,který měl určitě zajistit startování,všechno k hovnu.NIC.Volání do Prahy,na Moravu,psaní do Němec .NIC nepomohlo.Opravář je s toho nešťasný.Já nejezdím !!!!!
Rybičko,Tobě jsem obratem odepsal,dlouhou odpověd.Ale tak jsem se přitom rozhodil,že jsem kretén po přečtení odpovědi,-neodeslal.Odepsal aspoň Petr.
Já ho mám stále v servisu už 4měsíc a stále nic.Výměna startéru,nová baterka,
výměna nějakého dílu z Německa,který měl určitě zajistit startování,všechno k hovnu.NIC.Volání do Prahy,na Moravu,psaní do Němec .NIC nepomohlo.Opravář je s toho nešťasný.Já nejezdím !!!!!
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
Nějak mě to tam skočilo vícekrát,tak jsem to smazal.
Naposledy upravil(a) František Procházka dne pon 08 říj 2012, 21:45, celkem upraveno 1 x.
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4936
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Safra, co se to děje?
Naposledy upravil(a) jakattara dne pon 08 říj 2012, 23:04, celkem upraveno 1 x.
KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
Pánové, moc Vám děkuji za odpovědi, zkusím vyrazit do servisu vybaven argumenty a vytisknu si je. Myroad bych si koupil, ale teď splácím úvěr za Xciting 500 a tak si ten sen asi jen tak nesplním. A manželka do teď rozdýchává tu koupi před 2 roky. (Už jsem ji podezříval, že mi sype do nádrže cukr). Hezký večer. Ještě k té výměně fajfky nebo kabelu. Ona ta baterka jakoby nemohla utáhnout ten startér - slyším při startování tu hroznou námahu. A u toho ty blikající světýlka a nulování hodin...
Honda Lead 50, Honda Lead 100, Kymco Xciting 500i
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
Mě se dokonce přetočil tachometr.Tak jsem to celé rozebral a ručičku jsem vlastní rukou dal zpět.Kupodivu to fungovalo.jedem čas jsem jezdil s odkrytým tunelem,abych mohl měnit svíčku.Zkoušel jsem všechno možný a výsledek 0.Nejhorší na tom je že to nejde ani prodat,když to nestartuje.A to jsem na Kyma koupil turistický plexi a stím sem ujel cestu jenom do opravny.To ty jseš na tom ještě hůř.Nejde mě to do hlavy,měl jsem tolik motorek a se žádnou jsem neměl sebemenší problém,až na starý kolena ,teď.
Držím ti palce,atˇto dají dohromady.Dej prosím vědět.
K tý baterce.Když jsem přijel do servisu a startoval,první bylo,že mám blbou baterku.A pak startér(jak jsem psal) a nebyla to pravda.
Držím ti palce,atˇto dají dohromady.Dej prosím vědět.
K tý baterce.Když jsem přijel do servisu a startoval,první bylo,že mám blbou baterku.A pak startér(jak jsem psal) a nebyla to pravda.
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
Dneska jsem mluvil s technikem(dá li se tak nazvat),nic nového.Spolupracuje s Němci,p.Štáhlavským.Zase mě přesvěčoval o špatné baterce.Teď mu to věřím,protože dostala na prdel,tím nepovedeným soustavným startováním a vybíjením.Dneska jsem dostal eim. adresu na p.Štáhlavského,tak mu napíšu.
Nejde mě do hlavy,že tahle závada je u 500 jak s karburátorem r.v.05 a stříkačkou r.v.2010. V Německu tuhla závadu kupodivu neznaj.(jestli nekecaj).
Nejde mě do hlavy,že tahle závada je u 500 jak s karburátorem r.v.05 a stříkačkou r.v.2010. V Německu tuhla závadu kupodivu neznaj.(jestli nekecaj).
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.
-
Petr 65
- Už mám víc než deset
- Příspěvky: 64
- Registrován: ned 18 bře 2012, 08:46
- Bydliště: Ústí nad Labem
Tuhle písničku jsem slyšel několikrát.Včetně případu,kdy se mi zlomil stojan.Prý se to nikdy nestalo,stejně jako startování,stejně jako se mi prý bezdůvodně rozsvítila vada na motoru.Tyto stroje jsou bezchybné ale jen do té doby než si ho koupíš.Originál pneu Kendo jsem zmydlil za 4000 km,dal jsem Metzeler a za 4000 se mi zdálo,že vůbec neubývá.Stejně tak to bude s originál baterkou.Vrcholem byl můj soubooj o reklamaci stojanu,větší nehoráznost jsem nezažil.Ostuda Kymca a prodejce TOPMOTO Teplice.
Pařez,Pionýr,Jawa 350,Yamaha 750YZFŤing Ťong 50ccm,Kymco Exciting 500i,Kymco Myroad 700
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
Rybičko-dovolil jsem si Tvůj vlas o startování okopírovat a vložit jako přílohu dopisu,který jsem posílal do Německa.Snad to pomůže a poradí co stím.Proto že to není jenom můj problém.!!!!
Jak se něco dozvím tak dám vědět.
Jak se něco dozvím tak dám vědět.
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
Dovoluji si přiložit kopii odpovědi od p.Štáhlavského z Vídně(já myslel,že jsou v Německu.
Další akce ...----------------------------Přesun do složky: Odeslané-----------------------------Označ email: Jako nepřečtený Červenou barvou Modrou barvou Zelenou barvou Zrušit označení-----------------------------Přidat všechny příjemceZobraz hlavičkuUložit celou zprávu
--------------------------------------------------------------------------------
Dobrý den pane Procházka,
o Vašem případu vím a dost intenzivně jsem ho řešil s Vašim jmenovcem panem Procházkou. Systematicky jsem prošli celé vozidlo a nakonec jsme s panem Procházkou došli k závěru, že se jedná o ozubený převod startéru, který se skládá z mezilamel a ty byli již opotřebované a unavené. Po výměně tohoto dílu mi pan Procházka sdělil, že je vše v pořádku a že vozidlo startuje bezvadně. Avšak po několika úspěšných pokusech a následném několikadenním stání vozidla nešlo vozidlo opět nastartovat. Konzultoval jsem to opět s panem Procházkou a ten mi sdělil, že dle jeho názoru je na vině baterie, která pochopitelně předchozí závadou dostala dost zabrat. Pan Procházka mi řekl, že se pokusí sehnat novou silnou baterii, aby ověřil, zda je jeho podezření správné. Osobně jsem stejného názoru jako pan Procházka. Je nutné to zkusit, abychom věděli, zda dojde k nějaké změně či nikoliv. Pak uvidíme jak postupovat dále.
Strašně rád Vám pomohu, ale takto přes mail musím postupovat dle informací pana Procházky a on zase dle mých instrukcí. Není to jednoduché. Nic méně panu Procházkovi plně důvěřuji a v oblasti servisu a zkušenností patří mezi naše nejlepší prodejce. Je pravdou, že 500ccm motory nejsou u nás tak rozšířené jako 50ccm. Tomu také odpovídají zkušennosti z praxe.
Ohledně Vaši poznámky o ostatních vozidlech Xcting 500, je to asi tak, že např. model se vstřikováním má jiný systém, než karburátorový. Není možné tyto typy srovnávat. Je zde i odlišný systém převodů startérů. Při špatném startu u systému vstřikování můžeme například vyměnit řídící jednotku, u karburátoru to nelze. Ano občas se mi zde na stole objeví nějaké technické problémy, ale od toho jsem zde. A nejedná se pouze o vozidlo Xciting. Nemáme žádnou informaci od výrobce, že by se právě u konkrétního modelu řešila nějaká sériová vada. Vozidel Xciting bylo prodáno řádově tisíce a pokud znáte 4 případy poruchy startování, pak to je zanedbatelné procento. Další věc je, že ta zmiňovaná 4 vozidla mohou mít jinou příčinu, jiný průběh kilometrů, jinak opotřebovaný motor a jinak používaný systém startování. Každý případ se musí řešit v počátku individuálně a až po zjištění opravdové příčiny se dá hodnotit, zda jde o tutéž závadu.
Jen pro upřesnění, v segmentu jednoválcových motorů s většími obsahy je vzhledem ke koncepci většinou používán decompresor, či jiné zařízení, které usnadňuje startování. Xciting toto zařízení nemá a ve většině případů funguje. Je však možné, že při nižších teplotách, kdy jsou větší valivé odpory mechanických částí motoru a nižší výkon aku může dojít k sečtení těchot negativních sil a hodnot a tím k problému se startováním.
Nyní počkám pane Procházka na test pomocí silnější baterie a uvidíme, jak vše dopadne. Poté se spojíme, buďto přes pana Procházku, či takto přes mail a uvidíme.
Další akce ...----------------------------Přesun do složky: Odeslané-----------------------------Označ email: Jako nepřečtený Červenou barvou Modrou barvou Zelenou barvou Zrušit označení-----------------------------Přidat všechny příjemceZobraz hlavičkuUložit celou zprávu
--------------------------------------------------------------------------------
Dobrý den pane Procházka,
o Vašem případu vím a dost intenzivně jsem ho řešil s Vašim jmenovcem panem Procházkou. Systematicky jsem prošli celé vozidlo a nakonec jsme s panem Procházkou došli k závěru, že se jedná o ozubený převod startéru, který se skládá z mezilamel a ty byli již opotřebované a unavené. Po výměně tohoto dílu mi pan Procházka sdělil, že je vše v pořádku a že vozidlo startuje bezvadně. Avšak po několika úspěšných pokusech a následném několikadenním stání vozidla nešlo vozidlo opět nastartovat. Konzultoval jsem to opět s panem Procházkou a ten mi sdělil, že dle jeho názoru je na vině baterie, která pochopitelně předchozí závadou dostala dost zabrat. Pan Procházka mi řekl, že se pokusí sehnat novou silnou baterii, aby ověřil, zda je jeho podezření správné. Osobně jsem stejného názoru jako pan Procházka. Je nutné to zkusit, abychom věděli, zda dojde k nějaké změně či nikoliv. Pak uvidíme jak postupovat dále.
Strašně rád Vám pomohu, ale takto přes mail musím postupovat dle informací pana Procházky a on zase dle mých instrukcí. Není to jednoduché. Nic méně panu Procházkovi plně důvěřuji a v oblasti servisu a zkušenností patří mezi naše nejlepší prodejce. Je pravdou, že 500ccm motory nejsou u nás tak rozšířené jako 50ccm. Tomu také odpovídají zkušennosti z praxe.
Ohledně Vaši poznámky o ostatních vozidlech Xcting 500, je to asi tak, že např. model se vstřikováním má jiný systém, než karburátorový. Není možné tyto typy srovnávat. Je zde i odlišný systém převodů startérů. Při špatném startu u systému vstřikování můžeme například vyměnit řídící jednotku, u karburátoru to nelze. Ano občas se mi zde na stole objeví nějaké technické problémy, ale od toho jsem zde. A nejedná se pouze o vozidlo Xciting. Nemáme žádnou informaci od výrobce, že by se právě u konkrétního modelu řešila nějaká sériová vada. Vozidel Xciting bylo prodáno řádově tisíce a pokud znáte 4 případy poruchy startování, pak to je zanedbatelné procento. Další věc je, že ta zmiňovaná 4 vozidla mohou mít jinou příčinu, jiný průběh kilometrů, jinak opotřebovaný motor a jinak používaný systém startování. Každý případ se musí řešit v počátku individuálně a až po zjištění opravdové příčiny se dá hodnotit, zda jde o tutéž závadu.
Jen pro upřesnění, v segmentu jednoválcových motorů s většími obsahy je vzhledem ke koncepci většinou používán decompresor, či jiné zařízení, které usnadňuje startování. Xciting toto zařízení nemá a ve většině případů funguje. Je však možné, že při nižších teplotách, kdy jsou větší valivé odpory mechanických částí motoru a nižší výkon aku může dojít k sečtení těchot negativních sil a hodnot a tím k problému se startováním.
Nyní počkám pane Procházka na test pomocí silnější baterie a uvidíme, jak vše dopadne. Poté se spojíme, buďto přes pana Procházku, či takto přes mail a uvidíme.
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.