Jarní startování
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
Dovoluji si přiložit kopii odpovědi od p.Štáhlavského z Vídně(já myslel,že jsou v Německu.
--------------------------------------------------------------------------------
Dobrý den pane Procházka,
o Vašem případu vím a dost intenzivně jsem ho řešil s Vašim jmenovcem panem Procházkou. Systematicky jsem prošli celé vozidlo a nakonec jsme s panem Procházkou došli k závěru, že se jedná o ozubený převod startéru, který se skládá z mezilamel a ty byli již opotřebované a unavené. Po výměně tohoto dílu mi pan Procházka sdělil, že je vše v pořádku a že vozidlo startuje bezvadně. Avšak po několika úspěšných pokusech a následném několikadenním stání vozidla nešlo vozidlo opět nastartovat. Konzultoval jsem to opět s panem Procházkou a ten mi sdělil, že dle jeho názoru je na vině baterie, která pochopitelně předchozí závadou dostala dost zabrat. Pan Procházka mi řekl, že se pokusí sehnat novou silnou baterii, aby ověřil, zda je jeho podezření správné. Osobně jsem stejného názoru jako pan Procházka. Je nutné to zkusit, abychom věděli, zda dojde k nějaké změně či nikoliv. Pak uvidíme jak postupovat dále.
Strašně rád Vám pomohu, ale takto přes mail musím postupovat dle informací pana Procházky a on zase dle mých instrukcí. Není to jednoduché. Nic méně panu Procházkovi plně důvěřuji a v oblasti servisu a zkušenností patří mezi naše nejlepší prodejce. Je pravdou, že 500ccm motory nejsou u nás tak rozšířené jako 50ccm. Tomu také odpovídají zkušennosti z praxe.
Ohledně Vaši poznámky o ostatních vozidlech Xcting 500, je to asi tak, že např. model se vstřikováním má jiný systém, než karburátorový. Není možné tyto typy srovnávat. Je zde i odlišný systém převodů startérů. Při špatném startu u systému vstřikování můžeme například vyměnit řídící jednotku, u karburátoru to nelze. Ano občas se mi zde na stole objeví nějaké technické problémy, ale od toho jsem zde. A nejedná se pouze o vozidlo Xciting. Nemáme žádnou informaci od výrobce, že by se právě u konkrétního modelu řešila nějaká sériová vada. Vozidel Xciting bylo prodáno řádově tisíce a pokud znáte 4 případy poruchy startování, pak to je zanedbatelné procento. Další věc je, že ta zmiňovaná 4 vozidla mohou mít jinou příčinu, jiný průběh kilometrů, jinak opotřebovaný motor a jinak používaný systém startování. Každý případ se musí řešit v počátku individuálně a až po zjištění opravdové příčiny se dá hodnotit, zda jde o tutéž závadu.
Jen pro upřesnění, v segmentu jednoválcových motorů s většími obsahy je vzhledem ke koncepci většinou používán decompresor, či jiné zařízení, které usnadňuje startování. Xciting toto zařízení nemá a ve většině případů funguje. Je však možné, že při nižších teplotách, kdy jsou větší valivé odpory mechanických částí motoru a nižší výkon aku může dojít k sečtení těchot negativních sil a hodnot a tím k problému se startováním.
Nyní počkám pane Procházka na test pomocí silnější baterie a uvidíme, jak vše dopadne. Poté se spojíme, buďto přes pana Procházku, či takto přes mail a uvidíme.
--------------------------------------------------------------------------------
Dobrý den pane Procházka,
o Vašem případu vím a dost intenzivně jsem ho řešil s Vašim jmenovcem panem Procházkou. Systematicky jsem prošli celé vozidlo a nakonec jsme s panem Procházkou došli k závěru, že se jedná o ozubený převod startéru, který se skládá z mezilamel a ty byli již opotřebované a unavené. Po výměně tohoto dílu mi pan Procházka sdělil, že je vše v pořádku a že vozidlo startuje bezvadně. Avšak po několika úspěšných pokusech a následném několikadenním stání vozidla nešlo vozidlo opět nastartovat. Konzultoval jsem to opět s panem Procházkou a ten mi sdělil, že dle jeho názoru je na vině baterie, která pochopitelně předchozí závadou dostala dost zabrat. Pan Procházka mi řekl, že se pokusí sehnat novou silnou baterii, aby ověřil, zda je jeho podezření správné. Osobně jsem stejného názoru jako pan Procházka. Je nutné to zkusit, abychom věděli, zda dojde k nějaké změně či nikoliv. Pak uvidíme jak postupovat dále.
Strašně rád Vám pomohu, ale takto přes mail musím postupovat dle informací pana Procházky a on zase dle mých instrukcí. Není to jednoduché. Nic méně panu Procházkovi plně důvěřuji a v oblasti servisu a zkušenností patří mezi naše nejlepší prodejce. Je pravdou, že 500ccm motory nejsou u nás tak rozšířené jako 50ccm. Tomu také odpovídají zkušennosti z praxe.
Ohledně Vaši poznámky o ostatních vozidlech Xcting 500, je to asi tak, že např. model se vstřikováním má jiný systém, než karburátorový. Není možné tyto typy srovnávat. Je zde i odlišný systém převodů startérů. Při špatném startu u systému vstřikování můžeme například vyměnit řídící jednotku, u karburátoru to nelze. Ano občas se mi zde na stole objeví nějaké technické problémy, ale od toho jsem zde. A nejedná se pouze o vozidlo Xciting. Nemáme žádnou informaci od výrobce, že by se právě u konkrétního modelu řešila nějaká sériová vada. Vozidel Xciting bylo prodáno řádově tisíce a pokud znáte 4 případy poruchy startování, pak to je zanedbatelné procento. Další věc je, že ta zmiňovaná 4 vozidla mohou mít jinou příčinu, jiný průběh kilometrů, jinak opotřebovaný motor a jinak používaný systém startování. Každý případ se musí řešit v počátku individuálně a až po zjištění opravdové příčiny se dá hodnotit, zda jde o tutéž závadu.
Jen pro upřesnění, v segmentu jednoválcových motorů s většími obsahy je vzhledem ke koncepci většinou používán decompresor, či jiné zařízení, které usnadňuje startování. Xciting toto zařízení nemá a ve většině případů funguje. Je však možné, že při nižších teplotách, kdy jsou větší valivé odpory mechanických částí motoru a nižší výkon aku může dojít k sečtení těchot negativních sil a hodnot a tím k problému se startováním.
Nyní počkám pane Procházka na test pomocí silnější baterie a uvidíme, jak vše dopadne. Poté se spojíme, buďto přes pana Procházku, či takto přes mail a uvidíme.
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.
-
Petr 65
- Už mám víc než deset
- Příspěvky: 64
- Registrován: ned 18 bře 2012, 08:46
- Bydliště: Ústí nad Labem
to je mazání medu kolem huby(omlouvám se za ten výraz kolego,mám tím na mysli naše všech huby),Já měl najeto 2000km a nestartovalo to.To asi není opotřebením motoru.Nechci dělat chytrého ale nezaměnil si Wieden s Wien?Tedy Rakousko s Německem?
Pařez,Pionýr,Jawa 350,Yamaha 750YZFŤing Ťong 50ccm,Kymco Exciting 500i,Kymco Myroad 700
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
S tím Německem a Rakouskem máš pravdu.To jsem zmastil já.
Ten poradce z Německa je jediná moje šance,protože ten servisnam je v prdeli,neví jak dál.Věřím,že teď je baterka vyřízená po těch nepovedených startech.Koupil bych novou,ale na zimu se mě nechce.Ta stavající byla 1rok stará a stejně to nechytalo.
Ten poradce z Německa je jediná moje šance,protože ten servisnam je v prdeli,neví jak dál.Věřím,že teď je baterka vyřízená po těch nepovedených startech.Koupil bych novou,ale na zimu se mě nechce.Ta stavající byla 1rok stará a stejně to nechytalo.
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.
-
Petr 65
- Už mám víc než deset
- Příspěvky: 64
- Registrován: ned 18 bře 2012, 08:46
- Bydliště: Ústí nad Labem
Já raději připlatil za záruku.Je to hodně peněz ale dlouho jsem studoval fora a názory abych zjistil,že u skůtrů se to asi vyplatí.Venku,hlavně v Itálii,je to všechno denně jeté a je mormální,že(ve skutečnosti ne na tacho)mají najeto po osmi letech i 60 až 80 tisíc.Pak je jedno co si koupíš.Nedávno se mi svěřil pán,že už dvakrát dělal motor na burgmanovi,který měl údajně 18000km.Motúvěr má celkem slušné splátky a tak rozhodnutí nelituji.
Pařez,Pionýr,Jawa 350,Yamaha 750YZFŤing Ťong 50ccm,Kymco Exciting 500i,Kymco Myroad 700
Jenom kulím oči a koukám na tu smršť názorů a aktivit. Díky za pomoc. Hlavně tu, že v tom nejsem sám, i když si připadnu jako hloupý Janek mezi odborníky a můžu se něco dozvědět a něco podniknout a ne plakat nad vyhaslou mašinou. Ten Němec je pro mne díky Frantovi nadějí. Vyndal jsem teď baterku, mám ji doma, nabíjím a zítra ráno to zkusím. Včera večer (8 stupňů) se mi to s teplou a nabitou baterkou povedlo. Uvidíme zítra. Kdyby ta baterka byla v fakt slabá a já chtěl investovat do nějaké solidní, poraďte prosím, co vybrat.
Honda Lead 50, Honda Lead 100, Kymco Xciting 500i
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
Já jsem měl vybranou tuto:Baterie MOTOBATT MBTX12U / YTX12-BS ( 12V 14AH ) - QuadFlex Baterry v Sccoterschop( Praha nebo Brno.)
Ještě před měsícem stála 1500Kč Psali někde že má startovací proud 200,jednou tolik než normální.Podívej se na ni a uvidíš,píšou,že se hodí do
Kymco 500i.Já počkám na jaro,v zimě nejezdím !!! mám to jenom pro radost a jezdím jenom když je hezky !!!(když to startuje !!!!!!)
Rád jsemTě poznal a doufám že se někdy potkáme a popláčeme si na ramenou.
Ještě před měsícem stála 1500Kč Psali někde že má startovací proud 200,jednou tolik než normální.Podívej se na ni a uvidíš,píšou,že se hodí do
Kymco 500i.Já počkám na jaro,v zimě nejezdím !!! mám to jenom pro radost a jezdím jenom když je hezky !!!(když to startuje !!!!!!)
Rád jsemTě poznal a doufám že se někdy potkáme a popláčeme si na ramenou.
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4936
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Chlapi, mě je to opravdu, ze srdce líto a věřte, že jsem s vámi.
.
KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava