Petře jsi limitován hlavně rozměrem(není tam místo na víc) a vybírej s co největším startovacím proudem.skippin píše:Zapoměl jsem vložit odkaz na obecné informace o baterkách:
http://baterie-motocykl.heureka.cz/pora ... tobaterii/
Akumulátor a jeho údržba
Já jsem dlouhé roky používal na udržování baterky v autě obyčejné trafo, ke kontrolkám v elektrorozvaděči - takovéto zalité 24VAC/2W.
K tomuto trafu jsem dal 2diody a toto jsem zapojil do zásuvky 12V v autě.
Vzhledem k nízkému výkonu trafa si baterka sama brala jen to co potřebovala. Vždy jsem nastartoval i když baterka byla již po smrti.
K tomuto trafu jsem dal 2diody a toto jsem zapojil do zásuvky 12V v autě.
Vzhledem k nízkému výkonu trafa si baterka sama brala jen to co potřebovala. Vždy jsem nastartoval i když baterka byla již po smrti.
Kucí potřebuju pomoci. Koupil jsem si do Agilitky novou baterku. No a návod k ní je ve všech jazycích, jen né v češtině. Jde mi o to že na boku tý baterky je jakoby přepadová trubička a přes ní je takovej gumovej špunt. V návodu jsem vyčetl, že před nalitím se to musí odšpuntovat. Ale už jsem nikde nevyčetl jestli ten špunt po nalití musím vrátit. Víte jak,abych to nezašpuntoval a baterka pak nebouchla (já vím, to je extrém ale stát se to může),nebo špunt tam nedal a camrala se kyselina ven. Někde jsem o tý baterce četl, že má zajištěnej elektrolit a je to VARTA.
Zašpuntovat nebo nešpuntovat???
Zašpuntovat nebo nešpuntovat???
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
Nemůžeš tu baterku upřesnit.Značku známe a dál ??? 12V a kolik A??
Ty jsi jí sám nalejval z takových 6 lahviček??? Já co mám tu novou,tak naleju
kyselinu(nebo co to je) a komplet zazátkuju.Konec.
Ty jsi jí sám nalejval z takových 6 lahviček??? Já co mám tu novou,tak naleju
kyselinu(nebo co to je) a komplet zazátkuju.Konec.
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.
Bezúdržbová baterie. Balení obsahuje suchou baterii a plastovou kapsli s daným obsahem elektrolytu a zátkou. Pro uvedení do provozu je nutné kapsli narazit na baterii, nechat obsah přetéci dovnitř, ponechat jí min 45min otevřenou kvůli úplnému průběhu reakce a odvětrání, poté zazátkovat a nabít do plné kapacity. Upozornění: baterii nabíjíme speciální nabíječkou maximálně 1/10 hodnoty jejího jmenovitého proudu, jinak hrozí její zničení! Elektrolyt: kyselina sírová o vysoké čistotě naředěná destilovanou vodou
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7716
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Hadička se podle mě už nesmí zašpuntovat, protože slouží na odvětrání.
Klasické akumulátory
Jejich nevýhodou je větší hodnota samovybíjení (l % denně) a odpařování kapaliny, která uniká při chemických reakcích uvnitř baterie při nabíjení a vybíjení. Akumulátor se musí při nečinnosti jednou za tři měsíce dobíjet. U několika let starých baterií počítejte s vybíjením až 5 % denně. Důležité je také mít na odvětrání baterie připevněnou hadičku ústící pod motorku. Když tak neuděláte, velmi agresivní výpary vám zdevastují okolí baterie. Zrezne vám rám, zpuchří sedlo a všechny věci v dosahu.
Klasické akumulátory
Jejich nevýhodou je větší hodnota samovybíjení (l % denně) a odpařování kapaliny, která uniká při chemických reakcích uvnitř baterie při nabíjení a vybíjení. Akumulátor se musí při nečinnosti jednou za tři měsíce dobíjet. U několika let starých baterií počítejte s vybíjením až 5 % denně. Důležité je také mít na odvětrání baterie připevněnou hadičku ústící pod motorku. Když tak neuděláte, velmi agresivní výpary vám zdevastují okolí baterie. Zrezne vám rám, zpuchří sedlo a všechny věci v dosahu.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9425
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Skoro vše o akumulátorech a nabíjení
Odkaz hodím i do prvního příspěvku, aby se nám líp hledalo.
Odkaz hodím i do prvního příspěvku, aby se nám líp hledalo.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
je to tahle : http://www.battery.cz/motobaterie-varta ... h-12v.html
A na tom obrázku je ten špunt červenej (v pravo nahoře)
A na tom obrázku je ten špunt červenej (v pravo nahoře)
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6557
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Jo jo, taky se přikláním k názoru, že ten špunt je tam jen na dobu od výroby po nastartování baterie dolitím elektrolytu a 1. nabitím. Pak je třeba na hrdlo, kde je červený špunt nasadit silikonovou hadičku, která je vyvedena pod moto. Červený špunt pošli do "Košic". Oplatí se občas zkontrolovat, že se hadička nesesmekla. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Já su ale blbec. Já študuju v návodu co s tím špuntem a teď vezmu baterku do ruky a pod tím špuntem je samolepa jako kráva "remove and discard"
Tzn - sundej a zahoď. Díky všem za odpovědi, třeba o tom že hadičku vyvést někam do pryč se tam taky nepíše.
Tzn - sundej a zahoď. Díky všem za odpovědi, třeba o tom že hadičku vyvést někam do pryč se tam taky nepíše.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7716
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Nevadí. Kdo se ptá, ten se dozví. Znám dost lidí, kteří měli na baterii napsáno " DO NOT OPEN" Stejně to vyďoubali šroubovákem, jeden dolil destilku a normálně nabil. Sice pak bylo divné, že se bat nevejde do kastlíku. No a to samé udělal umělec mému Kymovi. Baterku jsem koupil novou a s ní musel jsem i pojistkovou skříňku, kteroužto to sežralo.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
Nedávno jsme řešili,co s baterkou v zimě,tady je návod" Údržba motobaterie
Jak již bylo zmíněno, motobaterie jsou specifické tím, že nemají zajištěn celoroční provoz ve vozidle a zvláště při skladování vyžadují péči. Tu zajistíte předně tím, že baterii odpojíte od motocyklu a uskladníte ji při teplotě 10 - 20°C.
Jak již bylo zmíněno, motobaterie jsou specifické tím, že nemají zajištěn celoroční provoz ve vozidle a zvláště při skladování vyžadují péči. Tu zajistíte předně tím, že baterii odpojíte od motocyklu a uskladníte ji při teplotě 10 - 20°C.
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.