Akumulátor a jeho údržba

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
forman
Expert
Příspěvky: 2573
Registrován: sob 02 črc 2011, 18:57
Bydliště: Nedaleko Uherska
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od forman » ned 17 úno 2013, 18:10

skippin píše:Zapoměl jsem vložit odkaz na obecné informace o baterkách:
http://baterie-motocykl.heureka.cz/pora ... tobaterii/
Petře jsi limitován hlavně rozměrem(není tam místo na víc) a vybírej s co největším startovacím proudem.
Slyším na jméno RUDA

skippin
Už mám víc než deset
Příspěvky: 39
Registrován: pát 15 úno 2013, 17:44
Bydliště: Val.Mez.

Příspěvek od skippin » pon 18 úno 2013, 07:18

Já jsem dlouhé roky používal na udržování baterky v autě obyčejné trafo, ke kontrolkám v elektrorozvaděči - takovéto zalité 24VAC/2W.
K tomuto trafu jsem dal 2diody a toto jsem zapojil do zásuvky 12V v autě.
Vzhledem k nízkému výkonu trafa si baterka sama brala jen to co potřebovala. Vždy jsem nastartoval i když baterka byla již po smrti.

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » úte 19 úno 2013, 16:55

Kucí potřebuju pomoci. Koupil jsem si do Agilitky novou baterku. No a návod k ní je ve všech jazycích, jen né v češtině. Jde mi o to že na boku tý baterky je jakoby přepadová trubička a přes ní je takovej gumovej špunt. V návodu jsem vyčetl, že před nalitím se to musí odšpuntovat. Ale už jsem nikde nevyčetl jestli ten špunt po nalití musím vrátit. Víte jak,abych to nezašpuntoval a baterka pak nebouchla (já vím, to je extrém ale stát se to může),nebo špunt tam nedal a camrala se kyselina ven. Někde jsem o tý baterce četl, že má zajištěnej elektrolit a je to VARTA.
Zašpuntovat nebo nešpuntovat???
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
František Procházka
Expert
Příspěvky: 1950
Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
Bydliště: Chrastava

Příspěvek od František Procházka » úte 19 úno 2013, 17:55

Nemůžeš tu baterku upřesnit.Značku známe a dál ??? 12V a kolik A??
Ty jsi jí sám nalejval z takových 6 lahviček??? Já co mám tu novou,tak naleju
kyselinu(nebo co to je) a komplet zazátkuju.Konec.
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.

skippin
Už mám víc než deset
Příspěvky: 39
Registrován: pát 15 úno 2013, 17:44
Bydliště: Val.Mez.

Příspěvek od skippin » úte 19 úno 2013, 19:24

Bezúdržbová baterie. Balení obsahuje suchou baterii a plastovou kapsli s daným obsahem elektrolytu a zátkou. Pro uvedení do provozu je nutné kapsli narazit na baterii, nechat obsah přetéci dovnitř, ponechat jí min 45min otevřenou kvůli úplnému průběhu reakce a odvětrání, poté zazátkovat a nabít do plné kapacity. Upozornění: baterii nabíjíme speciální nabíječkou maximálně 1/10 hodnoty jejího jmenovitého proudu, jinak hrozí její zničení! Elektrolyt: kyselina sírová o vysoké čistotě naředěná destilovanou vodou

Uživatelský avatar
František Procházka
Expert
Příspěvky: 1950
Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
Bydliště: Chrastava

Příspěvek od František Procházka » úte 19 úno 2013, 19:36

Přesně tak,jak je pečlivě popsáno! Žádný problém.
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » úte 19 úno 2013, 19:48

Hadička se podle mě už nesmí zašpuntovat, protože slouží na odvětrání.

Klasické akumulátory

Jejich nevýhodou je větší hodnota samovybíjení (l % denně) a odpařování kapaliny, která uniká při chemických reakcích uvnitř baterie při nabíjení a vybíjení. Akumulátor se musí při nečinnosti jednou za tři měsíce dobíjet. U několika let starých baterií počítejte s vybíjením až 5 % denně. Důležité je také mít na odvětrání baterie připevněnou hadičku ústící pod motorku. Když tak neuděláte, velmi agresivní výpary vám zdevastují okolí baterie. Zrezne vám rám, zpuchří sedlo a všechny věci v dosahu.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9425
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » úte 19 úno 2013, 20:15

Skoro vše o akumulátorech a nabíjení
Odkaz hodím i do prvního příspěvku, aby se nám líp hledalo.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » úte 19 úno 2013, 20:16

je to tahle : http://www.battery.cz/motobaterie-varta ... h-12v.html
A na tom obrázku je ten špunt červenej (v pravo nahoře)
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5416
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » stř 20 úno 2013, 02:34

Vašku, pozor, nešpuntovat ! Já tam mám nasunutou hadičku k odvětrání a je vyvedena pod moto. Mám to takto na Tatranovi :wink:
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » stř 20 úno 2013, 06:35

Jo jo, taky se přikláním k názoru, že ten špunt je tam jen na dobu od výroby po nastartování baterie dolitím elektrolytu a 1. nabitím. Pak je třeba na hrdlo, kde je červený špunt nasadit silikonovou hadičku, která je vyvedena pod moto. Červený špunt pošli do "Košic". Oplatí se občas zkontrolovat, že se hadička nesesmekla. :wink:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » stř 20 úno 2013, 15:42

Já su ale blbec. Já študuju v návodu co s tím špuntem a teď vezmu baterku do ruky a pod tím špuntem je samolepa jako kráva "remove and discard"
Tzn - sundej a zahoď. Díky všem za odpovědi, třeba o tom že hadičku vyvést někam do pryč se tam taky nepíše.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
František Procházka
Expert
Příspěvky: 1950
Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
Bydliště: Chrastava

Příspěvek od František Procházka » stř 20 úno 2013, 15:54

A je to vyřešené.!!
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » stř 20 úno 2013, 17:27

Nevadí. Kdo se ptá, ten se dozví. Znám dost lidí, kteří měli na baterii napsáno " DO NOT OPEN" Stejně to vyďoubali šroubovákem, jeden dolil destilku a normálně nabil. Sice pak bylo divné, že se bat nevejde do kastlíku. No a to samé udělal umělec mému Kymovi. Baterku jsem koupil novou a s ní musel jsem i pojistkovou skříňku, kteroužto to sežralo.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
František Procházka
Expert
Příspěvky: 1950
Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
Bydliště: Chrastava

Příspěvek od František Procházka » stř 20 úno 2013, 20:35

Nedávno jsme řešili,co s baterkou v zimě,tady je návod" Údržba motobaterie

Jak již bylo zmíněno, motobaterie jsou specifické tím, že nemají zajištěn celoroční provoz ve vozidle a zvláště při skladování vyžadují péči. Tu zajistíte předně tím, že baterii odpojíte od motocyklu a uskladníte ji při teplotě 10 - 20°C.
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.

Odpovědět