Jarní startování
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
I kdepááák, dyk ta 50-tka už jméno má, ty jsi Láďo zapoměl, viď ??? .... Trotlíkovic padina-nepadina je přeci Raptor, pokud mě paměť neklame
A to mi evokuje otázku na Trotlíka .... všechny tvé moto budou mít už napořád jména od "R" ????

A to mi evokuje otázku na Trotlíka .... všechny tvé moto budou mít už napořád jména od "R" ????
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Já dneska objednával nějakej spotřebák pro auto,a jak jsem ten shop prolejzal,co by bylo ještě třeba,narazil jsem na svíčku do Agilitky. Na tom není nic zajímavýho,ale tu samou svíčku tam měli ještě ve dvou dalších teplotních provedení. To jest,že ve standardu mám CR7HSA a měli CR6HSA a CR8HSA.
I táta mi potvrdil, že když kočíroval fichtla, musel měnit svíčky. Na jaře a podzim musel dávat studenou a na léto zase teplou (možná obráceně,nejsem si jistej)
Jestli by nebylo dobré si na to jaro,když je po ránu kosa dát si teplotně vhodnější svíčku. Je ale možný,že to bude hůře chytat když bude motor horkej.
Další věc je ta, že já na Agilitě mám svíčky vyměněnou za 5minut a jak jsem četl na XCčku to tak jednoduchý není.
Chtělo by to vyjádření experta.... Jouzíku, slyšíš???
I táta mi potvrdil, že když kočíroval fichtla, musel měnit svíčky. Na jaře a podzim musel dávat studenou a na léto zase teplou (možná obráceně,nejsem si jistej)
Jestli by nebylo dobré si na to jaro,když je po ránu kosa dát si teplotně vhodnější svíčku. Je ale možný,že to bude hůře chytat když bude motor horkej.
Další věc je ta, že já na Agilitě mám svíčky vyměněnou za 5minut a jak jsem četl na XCčku to tak jednoduchý není.
Chtělo by to vyjádření experta.... Jouzíku, slyšíš???
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
Slyším, slyším. Venouši otevíráš "Pandořinu skříňku". Klasické typy svíček se dále zaměřují na klimatickou část Země, kde budou fungovat. Česká republika spadá do tzv. mírného pásma a proto tam je originál tzv. zlatý střed. Kdyby jsi bydlel dejme tomu v Oslu, dostaneš pokyny k tomu, aby jsi svůj stroj osadil teplejší svíčkou CR6HSA. Na Sicílii bude svíčka nejspíš studenější, tedy CR8HSA. Takto to ovšem funguje ve značení u NGK, PAL/Brisk to má obráceně. U ostatních výrobců nevím, tak se raději držte předepsaných hodnot. Jináč se můžete seknout a v létě budete přemejšlet kam vám zmizela spodní ohnutá elektroda.
vysvětlení značení u NGK svíček
Jo ještě jsem chtěl říct, že asi jediný člověk tady na fóru, kterýmu by to mohlo stát za zamyšlení, je Jachy. Ostatním bych doporučoval držet se předepsaných hodnot. Tím spíš, jestliže máte svíčku iridiovou ...
Jinak je to jako vždy na každém jednotlivci, zda-li má chuť experimentovat. Já ne e.
vysvětlení značení u NGK svíček
Jo ještě jsem chtěl říct, že asi jediný člověk tady na fóru, kterýmu by to mohlo stát za zamyšlení, je Jachy. Ostatním bych doporučoval držet se předepsaných hodnot. Tím spíš, jestliže máte svíčku iridiovou ...
Jinak je to jako vždy na každém jednotlivci, zda-li má chuť experimentovat. Já ne e.
Naposledy upravil(a) jouza74 dne čtv 31 led 2013, 06:49, celkem upraveno 1 x.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
Ano Honzo, je to tak. Sám jsem to zažil v roce 1991 na své dvouválcové ČZ 250 typ 471. Jeli jsme s kámošem na týden do Slovenského ráje. Jeho panelka přestala v Rožnově pod Radhoštěm dobíjet a musela tedy zůstat u nějakýho opraváře aut v Prostřední Bečvě. Dál jsme tedy museli jet ve dvou a s zredukovanou bagáží. Hnal jsem ji tenkrát chudinku skoro pořád na plnej knedlík po té rychlostní silnici od Žiliny směr Poprad. Byl to takový hon na Trabanty. Do kopce jsme jim ujížděli, z kopce jsem na ně neměl. Dodnes nechápu jak to ti východní němci měli vyladěné. Plný auto lidí, na střeše nafouknutý člun + naložená kára a on si to metelí 1,20 kg. Najednou mi to začlo jet jen na jeden válec. Na nejbližším možném místě jsem vyndal svíčky, abych zjistil, že v jednom válci ze spodní elektrody zbyly asi 3 mm a v druhém byla taky pěkně načatá. Dával jsem je prosím pěkně před odjezdem nové. Takže po cca 500 až 600 km Takhle "ukáply". Jenom proto, že v Mototechně tehdy neměli svíčky předepsané. Tak mi teta Běta doporučila tyto jako náhradu. Naštěstí jsem si ty vyndané vzal s sebou a s nima motodovolenou se ctí dokončil.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
- Gek
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7760
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Ještě prosím o jedno vysvětlení. Proč je pro Kymco karbec předepsaná 8 ( studenější ) a pro stříkačku 7 ( teplejší ) ??
Já si myslím, že teplota svíček není pro přírodní teplotní pásma, ale že to souvisí s jakým motorem svíčka pracuje. Tedy tak jsem si to doposud vždy myslel.
A když jsme u svíček, našel jsem hezké video o výrobě svíček
Já si myslím, že teplota svíček není pro přírodní teplotní pásma, ale že to souvisí s jakým motorem svíčka pracuje. Tedy tak jsem si to doposud vždy myslel.
A když jsme u svíček, našel jsem hezké video o výrobě svíček
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
K první otázce: Zodpovědně by ti to mohl říct snad jen někdo z Taiwanu. Ve vašem případě jsou motory stejné až na systém plnění. Dobře naprogramovaná stříkačka je vždy úspornější. Tedy dává trvale chudší směs než karburátor. Žádný jiný důvod mě nenapadá.
V otázce druhé máš určitě částečnou pravdu. Motoráři všech značek jsou při vývoji pohonných jednotek limitováni spoustou faktorů. Jedním z nich je maximální přípustná teplota ve spalovacím prostoru, které jsou schopny odolávat materiály pístu, ventilů, atd.. Podle toho také motor stojí, že. Ale co tím chci říct. Právě volba materiálů je prvotní informací pro to, co si v dalších krocích vývoje může konstruktér dovolit. Takže tím má trochu svázané ruce, protože solidní životnost motoru je dnes brána jako samozřejmost. Takže když jsou vybrány materiál ze kterých motor bude, je tím také dána ona teplota, která může ve válci nastat. Od té chvíle se všichni snaží, aby spalování ve válci bylo co nejdokonalejší, nejúspornější a přitom stále s jistou rezervou vůči max. teplotě. Výrobci svíček nežijí na jiné planetě a samozřejmě tyto teploty znají. A protože vědí, že všichni chtějí pokud možno své stroje prodávat všude ( od rovníku až po polární kruh ), nabízejí i tepelné alternativy svíček, které mají napomáhat udržet optimální teplotu v pracovním prostoru. Dlužno dodat, že opět vzduchem chlazené motory je mnohem složitější udržet v optimální teplotě.
Videa z výroby čehokoliv přímo zbožnuju a strašně rád vzpomínám na svoje začátky v nástrojárně.
V otázce druhé máš určitě částečnou pravdu. Motoráři všech značek jsou při vývoji pohonných jednotek limitováni spoustou faktorů. Jedním z nich je maximální přípustná teplota ve spalovacím prostoru, které jsou schopny odolávat materiály pístu, ventilů, atd.. Podle toho také motor stojí, že. Ale co tím chci říct. Právě volba materiálů je prvotní informací pro to, co si v dalších krocích vývoje může konstruktér dovolit. Takže tím má trochu svázané ruce, protože solidní životnost motoru je dnes brána jako samozřejmost. Takže když jsou vybrány materiál ze kterých motor bude, je tím také dána ona teplota, která může ve válci nastat. Od té chvíle se všichni snaží, aby spalování ve válci bylo co nejdokonalejší, nejúspornější a přitom stále s jistou rezervou vůči max. teplotě. Výrobci svíček nežijí na jiné planetě a samozřejmě tyto teploty znají. A protože vědí, že všichni chtějí pokud možno své stroje prodávat všude ( od rovníku až po polární kruh ), nabízejí i tepelné alternativy svíček, které mají napomáhat udržet optimální teplotu v pracovním prostoru. Dlužno dodat, že opět vzduchem chlazené motory je mnohem složitější udržet v optimální teplotě.
Videa z výroby čehokoliv přímo zbožnuju a strašně rád vzpomínám na svoje začátky v nástrojárně.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
