Jarní startování

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4372
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » úte 29 led 2013, 20:14

Milé jméno :wink:
Honda Forza 300 (2019) Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
František Procházka
Expert
Příspěvky: 1950
Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
Bydliště: Chrastava

Příspěvek od František Procházka » úte 29 led 2013, 20:58

Rapl je stříkačka??
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.

Uživatelský avatar
František Procházka
Expert
Příspěvky: 1950
Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
Bydliště: Chrastava

Příspěvek od František Procházka » úte 29 led 2013, 21:01

Co s 50,tu budeš prodávat ?
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5473
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » stř 30 led 2013, 02:15

Asi ji neprodá, ale dá jí jméno Krypl, že Trotlíno ? :lol:
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » stř 30 led 2013, 06:23

I kdepááák, dyk ta 50-tka už jméno má, ty jsi Láďo zapoměl, viď ??? .... Trotlíkovic padina-nepadina je přeci Raptor, pokud mě paměť neklame :wink: :) :)
A to mi evokuje otázku na Trotlíka .... všechny tvé moto budou mít už napořád jména od "R" ???? :wink: :D :D
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7760
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » stř 30 led 2013, 07:25

Kampak se nám to jarní startování ale sune. I vy jedni.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
trotl
Expert
Příspěvky: 1531
Registrován: čtv 11 lis 2010, 11:23
Bydliště: Ostrava Poruba

Příspěvek od trotl » stř 30 led 2013, 10:11

Ano Fando,Rapl je stříkačka.Ostatní odpovědi dám do Pokecu.

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3397
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » stř 30 led 2013, 19:46

Já dneska objednával nějakej spotřebák pro auto,a jak jsem ten shop prolejzal,co by bylo ještě třeba,narazil jsem na svíčku do Agilitky. Na tom není nic zajímavýho,ale tu samou svíčku tam měli ještě ve dvou dalších teplotních provedení. To jest,že ve standardu mám CR7HSA a měli CR6HSA a CR8HSA.
I táta mi potvrdil, že když kočíroval fichtla, musel měnit svíčky. Na jaře a podzim musel dávat studenou a na léto zase teplou (možná obráceně,nejsem si jistej)
Jestli by nebylo dobré si na to jaro,když je po ránu kosa dát si teplotně vhodnější svíčku. Je ale možný,že to bude hůře chytat když bude motor horkej.
Další věc je ta, že já na Agilitě mám svíčky vyměněnou za 5minut a jak jsem četl na XCčku to tak jednoduchý není.
Chtělo by to vyjádření experta.... Jouzíku, slyšíš???
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3064
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » stř 30 led 2013, 22:21

Slyším, slyším. Venouši otevíráš "Pandořinu skříňku". Klasické typy svíček se dále zaměřují na klimatickou část Země, kde budou fungovat. Česká republika spadá do tzv. mírného pásma a proto tam je originál tzv. zlatý střed. Kdyby jsi bydlel dejme tomu v Oslu, dostaneš pokyny k tomu, aby jsi svůj stroj osadil teplejší svíčkou CR6HSA. Na Sicílii bude svíčka nejspíš studenější, tedy CR8HSA. Takto to ovšem funguje ve značení u NGK, PAL/Brisk to má obráceně. U ostatních výrobců nevím, tak se raději držte předepsaných hodnot. Jináč se můžete seknout a v létě budete přemejšlet kam vám zmizela spodní ohnutá elektroda.

vysvětlení značení u NGK svíček

Jo ještě jsem chtěl říct, že asi jediný člověk tady na fóru, kterýmu by to mohlo stát za zamyšlení, je Jachy. Ostatním bych doporučoval držet se předepsaných hodnot. Tím spíš, jestliže máte svíčku iridiovou ...
Jinak je to jako vždy na každém jednotlivci, zda-li má chuť experimentovat. Já ne e. 8)
Naposledy upravil(a) jouza74 dne čtv 31 led 2013, 06:49, celkem upraveno 1 x.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » čtv 31 led 2013, 06:37

:shock: :shock: .. to jako že špatně zvoleným typem svíčky se dá spodní ohnutá elektroda "odpálit" ???? :shock: :? .. no to jsou mi věci .... :?: :roll:
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3064
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » čtv 31 led 2013, 07:13

Ano Honzo, je to tak. Sám jsem to zažil v roce 1991 na své dvouválcové ČZ 250 typ 471. Jeli jsme s kámošem na týden do Slovenského ráje. Jeho panelka přestala v Rožnově pod Radhoštěm dobíjet a musela tedy zůstat u nějakýho opraváře aut v Prostřední Bečvě. Dál jsme tedy museli jet ve dvou a s zredukovanou bagáží. Hnal jsem ji tenkrát chudinku skoro pořád na plnej knedlík po té rychlostní silnici od Žiliny směr Poprad. Byl to takový hon na Trabanty. Do kopce jsme jim ujížděli, z kopce jsem na ně neměl. Dodnes nechápu jak to ti východní němci měli vyladěné. Plný auto lidí, na střeše nafouknutý člun + naložená kára a on si to metelí 1,20 kg. Najednou mi to začlo jet jen na jeden válec. Na nejbližším možném místě jsem vyndal svíčky, abych zjistil, že v jednom válci ze spodní elektrody zbyly asi 3 mm a v druhém byla taky pěkně načatá. Dával jsem je prosím pěkně před odjezdem nové. Takže po cca 500 až 600 km Takhle "ukáply". Jenom proto, že v Mototechně tehdy neměli svíčky předepsané. Tak mi teta Běta doporučila tyto jako náhradu. Naštěstí jsem si ty vyndané vzal s sebou a s nima motodovolenou se ctí dokončil.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » čtv 31 led 2013, 11:30

No vida ... asi kvalitní benzín, nebo co ? :D :D každopádně dík za vysvětlenou .. :wink:
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7760
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » čtv 31 led 2013, 13:21

Ještě prosím o jedno vysvětlení. Proč je pro Kymco karbec předepsaná 8 ( studenější ) a pro stříkačku 7 ( teplejší ) ??

Já si myslím, že teplota svíček není pro přírodní teplotní pásma, ale že to souvisí s jakým motorem svíčka pracuje. Tedy tak jsem si to doposud vždy myslel.

A když jsme u svíček, našel jsem hezké video o výrobě svíček
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5473
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » čtv 31 led 2013, 18:47

Video se svíčkami moc pěkné a poučné. Mám rád takovéto istruktážní filmy jak se co dělá :wink: :shock:
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3064
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » pát 01 úno 2013, 07:39

K první otázce: Zodpovědně by ti to mohl říct snad jen někdo z Taiwanu. Ve vašem případě jsou motory stejné až na systém plnění. Dobře naprogramovaná stříkačka je vždy úspornější. Tedy dává trvale chudší směs než karburátor. Žádný jiný důvod mě nenapadá.

V otázce druhé máš určitě částečnou pravdu. Motoráři všech značek jsou při vývoji pohonných jednotek limitováni spoustou faktorů. Jedním z nich je maximální přípustná teplota ve spalovacím prostoru, které jsou schopny odolávat materiály pístu, ventilů, atd.. Podle toho také motor stojí, že. Ale co tím chci říct. Právě volba materiálů je prvotní informací pro to, co si v dalších krocích vývoje může konstruktér dovolit. Takže tím má trochu svázané ruce, protože solidní životnost motoru je dnes brána jako samozřejmost. Takže když jsou vybrány materiál ze kterých motor bude, je tím také dána ona teplota, která může ve válci nastat. Od té chvíle se všichni snaží, aby spalování ve válci bylo co nejdokonalejší, nejúspornější a přitom stále s jistou rezervou vůči max. teplotě. Výrobci svíček nežijí na jiné planetě a samozřejmě tyto teploty znají. A protože vědí, že všichni chtějí pokud možno své stroje prodávat všude ( od rovníku až po polární kruh ), nabízejí i tepelné alternativy svíček, které mají napomáhat udržet optimální teplotu v pracovním prostoru. Dlužno dodat, že opět vzduchem chlazené motory je mnohem složitější udržet v optimální teplotě.

Videa z výroby čehokoliv přímo zbožnuju a strašně rád vzpomínám na svoje začátky v nástrojárně.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Odpovědět