Akumulátor a jeho údržba

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » stř 20 úno 2013, 21:43

Nebo do teploty 10 - 20 °C postavíme baterku i s motorkou. Odpojení neuškodí a občasné dobití také ne.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » stř 20 úno 2013, 22:10

A úplně nejlépe nechat celou zimu na udržovačce.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9425
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » čtv 28 bře 2013, 15:27

Chci se zeptat zdejších elektroodborníků, jak mám změřit odběr z baterie. Ne při startování, ale když chci změřit kolik mi toho žere skutr při odstavení a vytáhnutí kličku ze zapalování. Mám digitání měřák co umí měřit AC/DC, ohmy, má dva káblíky (černý a červený) a velký display. Jak změřit volty vím, ale tohle jsem si nezapamatoval.
Obrázek
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1173
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » čtv 28 bře 2013, 16:30

Mildo, proud se měří zapojením multimetru sériově do měřeného obvodu. :wink: Musíš multimetr přepnout na měření stejnosměrného proudu (DCA), nejdříve raději na rozsah 10A. Ten má samostatnou zdířku, z těch 3 na foto tu úplně nahoře. Tam zapojíš červený, černý do té úplně dole. Pak odpojíš kabely z + baterky skůtru. Na + baterky přiložíš červený kablík z multimetru, černý kablík z multimetru přiložíš na odpojené kabely + skůtru. Pokud multimetr nic neukáže nebo to bude méně než 0,2, můžeš přepnout rozsah na menší DCA 200m, ale je potřeba i červený kablík přehodit do prostřední zdířky. Pak je možné rozsah případně dále snižovat. Ale tento multimetr nemá rozsahy právě dobře rozděleny. Ono je možné, že po připojení baterky vznikne špička třeba 1 A a pak bude odběr třeba jen 10 mA. Pokud bude multimetr na rozsahu 200m, tak by ta špička 1 A mohla spálit pojistku (klasická skleněná), která je uvnitř multimetru. Její hodnota je na multimetru napsaná, ale bohužel ji nepřečtu, jen tuším, že je to 200 mA. Možná je to napsané na zadní straně. Měřáku se nic nestane, jen pak nebude měřit proud na žádném rozsahu kromě 10A. Ostatní měření (V, ohm, ...) bude fungovat. Po výměně pojistky by to pak mělo být vše opět OK. :wink:
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
forman
Expert
Příspěvky: 2573
Registrován: sob 02 črc 2011, 18:57
Bydliště: Nedaleko Uherska
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od forman » čtv 28 bře 2013, 16:57

Perfektně popsaný návod. Mám ten samej multimetr a tohle se mi hodí. Ihned si toto vytisknu a díky. :lol: :lol: :lol:
Slyším na jméno RUDA

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9425
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » čtv 28 bře 2013, 17:26

Super, díky moc. Už jsem to někdy zkoušel, ale vycházely mě bludy a myslel jsem si, že to špatně měřím. Ještě jednou dík, o víkendu to prubnu.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pát 29 bře 2013, 07:03

Dobrý popis .... sám bych to líp nezvládl :wink: :) :) ... to bude asi tím, že jsem elektroamatér, ale měřil bych správně :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1173
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » pát 29 bře 2013, 09:37

Když můžu, pomůžu. :wink: Elektro je můj obor.
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5416
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » sob 30 bře 2013, 21:38

Super popis, ten přístroj jsem kdysi měl, ale odešel asi káblík, tak jsem ho dal kámošovi na hraní :wink: Až si ho zase koupím, už budu vědět co s ním :lol:
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » úte 02 dub 2013, 18:27

Hlavně nezapomeň po měření Amper znova přehodit kablíky. Nebo se ti stane to co mě. Dělal jsem doma elektriku do mědi a nějak mi nešel proud na posední zásuvku kde jsem za zapojil vrtačku.. Říkám si asi nějaká zásuvka asi jsem zapoměl nějakej drát do vagosvorky. Budu to muset proměřit jednu po druhý. Vezmu měřák strčím kablíky do dírek .... Otvorilo sa peklo.... záblek .... tma.... kable o půl metru kratší ..... já sem ale debil......
Tak na to pozor. Měřák to ve zdraví přežil a dodnes ho mám na garáži.
Při měření odběru je měřák průchozí!!!!
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » úte 02 dub 2013, 18:34

já mám tenhle Obrázek
Asi 200kč jsem za něj dával,má lepší rozdělení stupnice a hlavně hlasovej signál při průchodnosti
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5416
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » úte 02 dub 2013, 19:22

No ten vypadá dobře a za tu cenu :wink:
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » stř 03 dub 2013, 07:25

Ten še mě taky líbí, mám ten jednodušší a zvukový signál bych uvítal, obzvláště pak v krkolomných pozicích, kdy je člověk smotaný např. pod volantem a chce si "prozvonit" průchody a musím prostě chce nechce poštelovat budík tak, abych viděl na displej, hlavu si mám kolikrát ukroutit :? .. no a navíc za ty peňouze ... :wink:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1173
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » stř 03 dub 2013, 10:32

Přátelé, ten černý multimetr by měl taky mít "bzučák". :idea: Mám ho taky a používám ho právě na "prozvoňování", protože ty dva "profi" multimetry, co mám (jeden doma a jeden v práci), jsou celkem velké a těžké oproti tomuhle prckovi. Pro "prozvoňování" stačí přepnout rozsah na měření diody (mezi "hFE" a "200 ohmů"). :wink:

Žlutý multimetr má oproti černému tyto výhody:
- lepší rozsahy měření sřídavého napětí
- měření proudu až do 20A a to včetně střídavého
- měření kapacity kondenzátorů (jen nechápu, proč je to označeno jako F, když kapacita se značí C :roll: ).

Ale rozsah měření proudu 20A (resp. 10A u černého) a pak až 200mA je na ... :roll: prostě moc velký - je tam velká % odchylka měření. Chtělo by to ještě jeden přidat - 2A (resp. 1A).
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » stř 03 dub 2013, 10:53

Taky má černý bzučátko. Včera mi s ním syneček měřil kolik jde z baterky v klidovém stavu. Něco jde, ale velmi málo. Přesto byla baterka polovybitá. Když jsem rozsvítil světla a zatroubil, skomíral klakson ( trochu ). Tak jsem baterku nabil a pak jsme ji měřili. Bylo to 1,2mA.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Odpovědět