Jarní startování
- Gek
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7760
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Dnes jsem vyjel. Na cuk. Potom po pár kilometrech se mu moc nechtělo. Pak zase hned. Nevím, nechápu.
V případě, že má kolega Františka praudu, tak moje baterka je po smrti. Mám ji šest let.
V případě, že má kolega Františka praudu, tak moje baterka je po smrti. Mám ji šest let.
Naposledy upravil(a) Gek dne stř 24 dub 2013, 22:09, celkem upraveno 2 x.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
To je bohužel Františku pravda. Ale hodně záleží na způsobu používání. Počet startů, následná doba dobíjení po startu = doba jízdy, doba "odstávky", správně nastavené dobíjení v moto (auto), okolní teplota, čistota kontaktů akumlátoru, ...František Procházka píše:Podle kolegy,který kupuje novou bat. do moto.,tak mu řekli odborníci,že dnešní baterky vydrží 2-3roky.To mě posadilo do kolen.
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Čím vyšší startovací proud, tím lépe, alespoň u XCitingu. Dát řekněme 60-80A pro 100A Vartu bude větší námaha, než pro 200A Yuasu. Po pěti 5-ti sekundových neuspěšných startech na tom ta Yuasa bude podstatně lépe. Ale co je důležité, ta hodnota startovacího proudu udaná výrobcem, musí být měřená podle stejné metodiky, čili EN, DIN, IEC
Jinak by se srovnávalo nesrovnatelné.
Pak samozřejmě aby seděly rozměry a póly + a - na správných stranách. Kapacita je jasná. Pozor na akumulátory s výrazně vyšší kapacitou (až 2x) při stejných rozměrech. Mají pak nižší startovací proud a i ta kapacita platí při odběru nižšího proudu, protože prostě s fyzikálního hlediska nelze do stejné nádoby nacpat více materiálu. Nejlépe dej odkaz, které bys chtěl koupit.
Pak samozřejmě aby seděly rozměry a póly + a - na správných stranách. Kapacita je jasná. Pozor na akumulátory s výrazně vyšší kapacitou (až 2x) při stejných rozměrech. Mají pak nižší startovací proud a i ta kapacita platí při odběru nižšího proudu, protože prostě s fyzikálního hlediska nelze do stejné nádoby nacpat více materiálu. Nejlépe dej odkaz, které bys chtěl koupit.
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
- Gek
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7760
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
VATRA
YUASA
BANER
Našel jsem ještě tuhle
A taky tuhle
Jednu z těchto. Yuasa je favorit. Mám tam VATRU a je tam cca 5 let.
Koukám, že všechny mají startovací proud 200A.
YUASA
BANER
Našel jsem ještě tuhle
A taky tuhle
Jednu z těchto. Yuasa je favorit. Mám tam VATRU a je tam cca 5 let.
Koukám, že všechny mají startovací proud 200A.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
Určitě Yuasu, ale dej si pozor ať ti neprodají výrobek jejich dceřinné společnosti Toplite. To by sis moc nepolepšil od současného stavu. Beze srandy ... 
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
Já bych se vyloženě na značku nespoléhal. U značkových bych odečítal minimálně 20-30% z ceny jen za tu značku. Pravda je, že kolikrát se ty akumulátory dělají na stejné lince, jen se na ně nalepí samolepky nebo potisky různých značek. Nebo se pak třídí a ty "druhojakostní" dostanou samolepku nějaké "noname" značky, prodávané třeba za poloviční cenu. Koukni třeba tady, kde v předposledním odstavci píšou "Společnost Yucell - výrobce akumulátorů pro řadu průmyslových odvětví, se zabývá produkcí olověných baterií více než 18 let. Továrny Yucell v Číně využívají rovněž známější a slavnější značky jakými jsou např. Yuasa." Já bych klidně do toho Yucellu šel nebo do Exidu. Pokud ti stávající Varta vydržela 5 let, tak není co řešit. Ale když chceš ověřenou kvalitu a jsi ochoten za ní zaplatit, tak jak píše Jouza, Yuasu originál. 
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9499
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Tak pokus s autobaterií nedopadl
. ALE, baterka nebyla nová, nýbrž vyřazená. Soused tvrdil, že nabíjel, ale když mi ji dovezl, měla 12,7V. Při startování napětí klesalo na cca 8V.
Milou autobaterku jsem dal na poctivou nabíječku s trafem z měděnýho drátu a zítra jí dám druhou šanci. Když to ani pak nedopadne, vymontuju startér a vezmu ho na proměření k expertovi.
Já na to přijdu!
Milou autobaterku jsem dal na poctivou nabíječku s trafem z měděnýho drátu a zítra jí dám druhou šanci. Když to ani pak nedopadne, vymontuju startér a vezmu ho na proměření k expertovi.
Já na to přijdu!
Naposledy upravil(a) manet125 dne sob 27 dub 2013, 03:02, celkem upraveno 1 x.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Mildo, je pravda, že by ve vinutí startéru mohl být mezizávitový zkrat. To by ale i startér točil jako by líně. Pokud je akumulátor opravdu ok, tak pokud při startu poklesne napětí z 12,7V na 8V, to by se zahřály kabely ke startéru tak, že bys i rukou měl teplo cítit. Zkus kabely "ošahat" před startem a pak po něm.
Ale raději opatrně, aby ses třeba i nespálil. 
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9499
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Učiněn další startovací pokus. Autobaterie nabitá na 13,3V. Při startování klesalo napětí na 11,2V a Škyťákův startér se jen líně převaloval a relátko cvakalo jak o život. Startovací kabely se lehce ohřály.
Druhý pokus jsem udělal s Kymco baterkou se stejným, ještě horším výsledkem.
Baterkou to není, startér půjde ven a k doktorovi.
Druhý pokus jsem udělal s Kymco baterkou se stejným, ještě horším výsledkem.
Baterkou to není, startér půjde ven a k doktorovi.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210