Jarní startování

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7760
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » stř 24 dub 2013, 21:42

Dnes jsem vyjel. Na cuk. Potom po pár kilometrech se mu moc nechtělo. Pak zase hned. Nevím, nechápu.

V případě, že má kolega Františka praudu, tak moje baterka je po smrti. Mám ji šest let.
Naposledy upravil(a) Gek dne stř 24 dub 2013, 22:09, celkem upraveno 2 x.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3397
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » stř 24 dub 2013, 21:59

ANebo obětovat úložnej prostor pod sedlem a zabudovat tam autobaterku.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
František Procházka
Expert
Příspěvky: 1950
Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
Bydliště: Chrastava

Příspěvek od František Procházka » stř 24 dub 2013, 22:08

Kámoš kupoval do Hondy 1800 bat, 18Ah a startovací proud 260A ta by stím startováním Kyma pěkně zatočila.
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9499
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » čtv 25 dub 2013, 06:32

Tak to vypadá, že letošek bude ve znamení nových baterek. Já to zkusím dneska s autobaterií a pak taky nejspíš pořídím novou.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » čtv 25 dub 2013, 11:14

František Procházka píše:Podle kolegy,který kupuje novou bat. do moto.,tak mu řekli odborníci,že dnešní baterky vydrží 2-3roky.To mě posadilo do kolen.
To je bohužel Františku pravda. Ale hodně záleží na způsobu používání. Počet startů, následná doba dobíjení po startu = doba jízdy, doba "odstávky", správně nastavené dobíjení v moto (auto), okolní teplota, čistota kontaktů akumlátoru, ...
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7760
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » čtv 25 dub 2013, 11:19

Tak mi ještě prosím řekni, jestli co koupit. Varta startovací proud 100A, nebo Yuasa - startovací proud 200A ?? Nějaké další hodnoty které pohlídat ??
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » čtv 25 dub 2013, 12:33

Čím vyšší startovací proud, tím lépe, alespoň u XCitingu. Dát řekněme 60-80A pro 100A Vartu bude větší námaha, než pro 200A Yuasu. Po pěti 5-ti sekundových neuspěšných startech na tom ta Yuasa bude podstatně lépe. Ale co je důležité, ta hodnota startovacího proudu udaná výrobcem, musí být měřená podle stejné metodiky, čili EN, DIN, IEC :!: Jinak by se srovnávalo nesrovnatelné. :roll:

Pak samozřejmě aby seděly rozměry a póly + a - na správných stranách. Kapacita je jasná. Pozor na akumulátory s výrazně vyšší kapacitou (až 2x) při stejných rozměrech. Mají pak nižší startovací proud a i ta kapacita platí při odběru nižšího proudu, protože prostě s fyzikálního hlediska nelze do stejné nádoby nacpat více materiálu. Nejlépe dej odkaz, které bys chtěl koupit. :wink:
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7760
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » čtv 25 dub 2013, 12:49

VATRA
YUASA
BANER
Našel jsem ještě tuhle
A taky tuhle



Jednu z těchto. Yuasa je favorit. Mám tam VATRU a je tam cca 5 let.
Koukám, že všechny mají startovací proud 200A. :shock:
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3064
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » čtv 25 dub 2013, 13:18

Určitě Yuasu, ale dej si pozor ať ti neprodají výrobek jejich dceřinné společnosti Toplite. To by sis moc nepolepšil od současného stavu. Beze srandy ... :!:
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » čtv 25 dub 2013, 16:23

Já bych se vyloženě na značku nespoléhal. U značkových bych odečítal minimálně 20-30% z ceny jen za tu značku. Pravda je, že kolikrát se ty akumulátory dělají na stejné lince, jen se na ně nalepí samolepky nebo potisky různých značek. Nebo se pak třídí a ty "druhojakostní" dostanou samolepku nějaké "noname" značky, prodávané třeba za poloviční cenu. Koukni třeba tady, kde v předposledním odstavci píšou "Společnost Yucell - výrobce akumulátorů pro řadu průmyslových odvětví, se zabývá produkcí olověných baterií více než 18 let. Továrny Yucell v Číně využívají rovněž známější a slavnější značky jakými jsou např. Yuasa." Já bych klidně do toho Yucellu šel nebo do Exidu. Pokud ti stávající Varta vydržela 5 let, tak není co řešit. Ale když chceš ověřenou kvalitu a jsi ochoten za ní zaplatit, tak jak píše Jouza, Yuasu originál. :wink:
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9499
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » čtv 25 dub 2013, 20:25

Tak pokus s autobaterií nedopadl :-(. ALE, baterka nebyla nová, nýbrž vyřazená. Soused tvrdil, že nabíjel, ale když mi ji dovezl, měla 12,7V. Při startování napětí klesalo na cca 8V.

Milou autobaterku jsem dal na poctivou nabíječku s trafem z měděnýho drátu a zítra jí dám druhou šanci. Když to ani pak nedopadne, vymontuju startér a vezmu ho na proměření k expertovi.

Já na to přijdu! :evil:
Naposledy upravil(a) manet125 dne sob 27 dub 2013, 03:02, celkem upraveno 1 x.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » pát 26 dub 2013, 16:55

Mildo, je pravda, že by ve vinutí startéru mohl být mezizávitový zkrat. To by ale i startér točil jako by líně. Pokud je akumulátor opravdu ok, tak pokud při startu poklesne napětí z 12,7V na 8V, to by se zahřály kabely ke startéru tak, že bys i rukou měl teplo cítit. Zkus kabely "ošahat" před startem a pak po něm. :wink: Ale raději opatrně, aby ses třeba i nespálil. :roll:
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
František Procházka
Expert
Příspěvky: 1950
Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
Bydliště: Chrastava

Příspěvek od František Procházka » pát 26 dub 2013, 21:00

Kupoval jsem Yuasu za 1400Kč v Praze.Podle mě dobrá cena.
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9499
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » pát 26 dub 2013, 21:09

Učiněn další startovací pokus. Autobaterie nabitá na 13,3V. Při startování klesalo napětí na 11,2V a Škyťákův startér se jen líně převaloval a relátko cvakalo jak o život. Startovací kabely se lehce ohřály.
Druhý pokus jsem udělal s Kymco baterkou se stejným, ještě horším výsledkem.
Baterkou to není, startér půjde ven a k doktorovi.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5473
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » sob 27 dub 2013, 01:06

Doporučuji Yuasa baterie. I Tatránkovi se líbí :lol:
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Odpovědět