Pneu našich miláčků

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7760
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » pon 02 zář 2013, 08:28

Budeš spokojen.
Jen bych prosil trochu rozvést tohle (dluhé vrásy odvodu vody=náchylnější k vyskákání vzorku)
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4349
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Rosi45 » pon 02 zář 2013, 09:09

Tak moje Maxxiska je taky po 7tisících na značkách opotřebení. Už to spolu asi do zimy dojedeme.Nic dlouhého už neplánuji.A letos už jsem určenou částku na skůtra proinvestoval.
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4372
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » pon 02 zář 2013, 11:04

Tak po 4700 km mám vzorek nějak moc hluboký, takže asi hned tak měnit nebudu... :cry: A to se na silnopůrky tak těším :lol:
Akorát přemýšlím, pokud by mi to vyšlo třeba na servisku po 10t km, tak jestli je lepší přivézt pneu do skútr servisu nebo si nechat udělat výměnu s vyvážením i montáží/demontáží v pneuservisu? Další variantou je pohrát si s demontáží sám a pak přinést do servisu jen kolo a novou pneu... montuju celkem rád, čas si udělám, jen abych to napoprvé zvládl.
Honda Forza 300 (2019) Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
viteon
Mladší Kecálek
Příspěvky: 292
Registrován: pon 29 dub 2013, 20:24
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od viteon » pon 02 zář 2013, 11:19

taky mám ještě po asi 5800km slušný vzorek, celkově cca 4mm. Mám ale pocit, že značky minimálního vzorku jsou na 1mm a ne na předepsaných 1,6 - pletu se?
Naposledy upravil(a) viteon dne pon 02 zář 2013, 14:05, celkem upraveno 1 x.
:!: B/125 :!:

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pon 02 zář 2013, 14:03

Geku tak nevím, jestli to popíšu tak abys to pochopil, ale kdyby ne, ttak dovysvětlím ve SL. Dunlop Scoot smart má dlouhé vzorkové drážky od středu až ke kraji pneu. Kaučuk mezi rýhama je pak náchylnější na vyskákání (jako když jsou špatné tlumiče=vyskákaný vzorek), protože není zpěvněn nedrážkovanou částí gumy. Michelin Power Pure má vrásy kratší, tak doufám, že se ta teorie potvrdí.
Gandalfe, já demontuju a montuju sám, je jen potřeba momentový klíč s rozsahem 28, 35 a 120 N/m a zvládneš to v pohodě sám standartním nářadím :wink:
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4349
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Rosi45 » úte 10 zář 2013, 20:16

Honzo, těch 120 je předpokládám na osu. Zítra mě přijde silnopůrka , tak abych věděl. Dík.

-Tak už je doma. Made in Serbia,čili asi pečená u Savy. Mimochodem tu kupuje Mitas :shock:

http://ekonomika.idnes.cz/cesti-gumarni ... nomika_neh
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
JaKo
Mladší Kecálek
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 22 srp 2013, 07:55
Bydliště: Radostov

Příspěvek od JaKo » čtv 12 zář 2013, 07:42

Místo původních pneu Kenda jsem, po 7600km, přezul na Michelin Power Pure SC. Subjektivně se mi jeví(po cca 200km) tak, že jsem přesedl na jiný stroj. Ochotněji jde do náklonu, v zatáčkách drží jako přibitý. Původní pneu sice měli ještě něco málo vzorku(rozhodně nebyly slítnutý až na značky), nicméně od předchozího majitele byly sjetý tak nějak divně - v náklonech byly gumy slyšet jako bych měl pneu z traktora :( , za mokra měl skůtr na nerovnostech tendenci cestovat ze strany na stranu - jak zapršelo bylo to spíš trápení. Za mě tedy - MPP SC - úplně jiný požitek z jízdy :wink:
Honda NC750X DCT(http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=107300), Kymco Downtown 300i(plexi Kymco MZO 153, kufr Kappa K53) prodáno
Jinak taky Jarda Kohout

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4349
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Rosi45 » čtv 12 zář 2013, 08:56

Myslím s po předchozích zkušenostech, že "vyskákaný" vzorek na bocích, bude je konci života i u těchto pneu.
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4372
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » čtv 12 zář 2013, 18:36

A není ten "hluk v náklonech" způsoben právě tím, že se pneu sjížděly primárně ve střední části běhounu a málo se ojížděly boky? Je pravda, že já taky nejsem mistrem velkých náklonů, ale myslím, že cíleným sjížděním boků se dá takovému hluku předejít nebo ho aspoň omezit. Ale tohle musí rozlousknout zkušenější piloti :wink:
Honda Forza 300 (2019) Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
Bobo76
Starší Kecal
Příspěvky: 1104
Registrován: čtv 21 dub 2011, 20:54
Bydliště: okolí valmezu

Příspěvek od Bobo76 » čtv 12 zář 2013, 19:33

Má osobní zkušenost hlavně na přední pneu s podsekaným vzorkem. V 15 tisících jsem měnil obě pneu za silnopůrky (zatím velká spokojenost) u původních pneu byla ojetá pouze zadní a právě u přední jsem měl s vzorek jakš takš ale s podsekaným vzorkem tzn. že u drážek které šli napříč pneumatikou byla hloubka dezénu větší u první hrany a menší u druhé hrany drážky. výsledek byl dost zvláštní chování v náklonech a samozřejmě větší hlučnost. V servisu mi kluk co jezdí silniční motorky řekl že je to důsledek špatně projížděných zatáček. Lépe řečeno brzdění v náklonu kdy právě ta druhá hrana po směru jízdy dostává na frak. Takže rezimé zní pokud projíždíte zatáčky s rozmyslem a pod plynem jak se má, tak by jste se tomuto neduhu na pneumatikách měli vyhnout.
Kymče Xciting 500 koupený (20.4.2011) zatím až na nějaké maličkosti spokojený majitel

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3064
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » pát 13 zář 2013, 07:49

Je to naprosto normální jev na těchto bočních lamelách vzorku. Jednoho dne vás to donutí gumu vyměnit i když nebude úplně sjetá. Řízení se stává časem čím dál tím víc nepříjemné, nakonec se budete bát pustit byť jen jedno řidítko a v zatáčkách ma stroj tendenci zavírat řidítka. Na rovině by se řidítka bez držení okamžitě rozkmitala. Po přezutí předku se jízdní vlastnosti neuvěřitelně zlepší. Takže jestli už někdo pozorujete popsané chování, netrapte se zbytečně, protože to bude pořád horší a požitek z jízdy žádný.

Dvousměsové gumice se zase mají tendenci sjíždět do střechy. Měkčí boky zmizí rychleji a mašina do zatáček úplně padá a hrozně blbě se narovnává. Děsně nepříjemné je tohle chování.

Obrázek
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
JaKo
Mladší Kecálek
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 22 srp 2013, 07:55
Bydliště: Radostov

Příspěvek od JaKo » pát 13 zář 2013, 07:54

Teď jsi to trefil, to bylo přesně ono...jako bych Ti o tom vyprávěl :D
Honda NC750X DCT(http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=107300), Kymco Downtown 300i(plexi Kymco MZO 153, kufr Kappa K53) prodáno
Jinak taky Jarda Kohout

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pát 13 zář 2013, 08:03

To Rosi> jo jo .. 120 Nm je na ose. Více v servisním manuálu. Chtěl jsem ti uložit obrázky na rajče, ale tak mi to nějak blbne, takže když tak mi pošli mejla do SZ a já ti pošlu obrázek s momentama přímo pro zadní kolo, mám to vyzobnuté z manuálu. :wink: [/img]
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4349
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Rosi45 » pát 13 zář 2013, 08:43

Honzo dík. Už jsem to v manuálu vyšmejdil. Úplně jsem na něj zapomněl ;-)
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7760
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » stř 02 říj 2013, 13:49

Gandalf píše:No vidíš a já žil v přesvědčení, že přední guma vydrží takřka dvojnásobek životnosti zadní... :shock:
Přesně takovou zkušenost jsem měl u Biga. Dva zadky na jeden předek. A myslím že i u Kymčáka jsem to měl stejné. Na přední origo, dvě zadní. Tedy až na to, když mě přední Bridgestovna naprdla a vyhodil jsem obě.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Odpovědět