Jarní startování

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
František Procházka
Expert
Příspěvky: 1950
Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
Bydliště: Chrastava

Příspěvek od František Procházka » čtv 16 kvě 2013, 20:21

Tak hlavně,že jsi na to přišel.šikulka.
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pát 17 kvě 2013, 07:07

Tak Mildo, ať to vydrží ... :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » pon 20 kvě 2013, 14:50

Super, Mildo :!: Hlavně to teď nesmíš chcípnout :!: :lol: :lol: :lol:
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

tata22
Už mám víc než deset
Příspěvky: 20
Registrován: sob 22 zář 2012, 17:55
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od tata22 » stř 26 čer 2013, 10:56

AHOJ, předem se omlouvám za svojí neznalost. Nejsem bohužel technicky příliš zdatný a přestože jsem se snažil přečíst tady vaše poznámky a rady tak z toho úplně moudrý nejsem :( Takže k mému problému. Mám Kymco City 50 cm od loňska, najeto cca 1000 km. Když syn používá skůtr každý den tak startuje pohodově, po týdnu s obtížemi ale když jsem ho měl odstaven asi 14 dní tak jsem tedy myslel, že nenastartuji. Už jsem to skoro vzdával. Nicméně pak ano. V servisu mi poradili vždycky naprázdno párkrát nášlapným startérem zkusit (s vpnutým klíčkem), pak párkrát otočit plynem a pak teprve startovat elektrickým startérem. Nešlo to a ani nášlapným. Startér točil normálně ale nechtělo to chytnout. Už se mi to stalo poněkolikáté. Nakonec ale jsem vždycky nastartoval. Benzín používám 98, v servisu jsem byl zatím jen po 500 km na garančce. Prosím o nějakou radu ale žádná měřidla napětí a podobné věci doma nemám a ani tomu moc nerozumím. Do servisu se mi nechce, teď je léto, takže kluk jezdí denně a problém nemá. Předem díky.

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3064
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » stř 26 čer 2013, 11:40

Ahoj tato22, celou tu dobu se tady řeší problémy se startováním XCitingu 500. Tam je pár věcí špatně od výrobce zvolených a proto se s tímto problémem potká dříve či později každý majitel tohoto stroje. Kdežto tvůj stroječek je z jiného soudku. U tebe bude s největší pravděpodobností potřeba jen baterku vyjmout a pořádně nabít. Pokud by se potom problémy řádově do měsíce vrátily, bude nejspíš zapotřebí zakoupit baterii novou. Jestli se dobře pamatuji, zrovna tebe prodejce při koupi podvedl s rokem výroby stroje o několik let. Přitom ke každému skútru je hned od výrobce dodávána baterie. Tak teď když už znáš skutečný rok výroby skútru, znáš i minimální stáří akumulátoru. Jestli je starší pěti let, dá se očekávat, že se tento problém zase vrátí ...
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » stř 26 čer 2013, 13:39

Jouzíku, pokud jsem Tatu22 pochopil správně, tak si dovolím s tebou nesouhlasit. Pokud po delší odstávce startér točí "normálně", motor dlouho nechce chytnout, ale nakonec chytne, tak akumulátor bude zřejmě v pořádku. Viděl bych to spíše na problém s přívodem benzínu (podtlakový ventil) nebo nějakou netěsnost karburátoru. Benzín se z karburátoru vypaří a pak startér dlouho točí než se zase naplní. Pokud by totiž byl aku vybitý a vše ostatní ok, tak by motor musel chytnout na 3. max. 5 šlápnutí. A to se mu taky nechce. Ještě by mohl být problém s automatickým sytičem, i když to asi ne, když je startování bez problémů pokud se jezdí každodenně.
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

tata22
Už mám víc než deset
Příspěvky: 20
Registrován: sob 22 zář 2012, 17:55
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od tata22 » stř 26 čer 2013, 13:54

no, jak říkám jsem laik ale na baterii bych taky netipoval, protože jí jednak dobíjím pravidelně přes zimu a jednak točí dobře startérem a skutečně nejde natičit ani nožním startérem. Pokud by to byl problém s tím podtlakovým ventilem či karburátorem tak co s tím ? Servis ? Je to pořád v záruce ale jak jim to dokážu ? když tam přijedu tak to určitě chytí a když to tam nechám v sezoně týden tak mi určitě řeknou, že to pořád zkoušeli a je to o.k. známe to :(
Ještě když jsem jezdil na benzin 95 tak se mi stalo, že po zahřátí motoru a "vypnutí"í sytiče byly tak nízké otáčky, že to chcíplo. Teď když čepuji 98 tak se to zlepšilo ale taky se mu moc nechce. Nemůže to s tím nějak souviset nebo nevede Vás to nějakým směrem v úvaze ?

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » stř 26 čer 2013, 14:08

No něco podobného mi Agilitka v létě taky dělala, že byl volnoběh po jízdě moc nízko a zdechalo to po příjezdu na křižovatku. Řešil jsem to přidáním volnoběhu na karburátoru o čtvrt až půl otáčky. Ale starty byly ok.

Těžko radit, pokud si na to netroufáš a máš to v záruce, tak asi servis. Ale právě že je to závada, která se projeví až po delší době, tak to tam asi alespoň týden budeš muset nechat. Hlavně jim zdůraznit, že to nechce chytat až po týdnu, aby to nezkoušeli každý den. I když solidní servis by mohl podle popsaných příznaků podtlakový ventil vyměnit s tím, že pokud by to dělalo dále, řešili by to pak dál. :roll:
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3064
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » čtv 27 čer 2013, 07:19

Kluci podtlakový ventil to nebude. Kdyby byl špatný, měl bys problémy i druhý den a nemusel by jsi čekat týden. Netěsnost karburátoru by v tom mohla mít prsty, to ano, ale chtěl bych, jestli by jsi ještě něco nevyzkoušel. Mě když po 4 letech dávala baterka sbohem, tak taky jenom točila startérem a prd. Musel jsem v té době třeba 5x dlouho točit startérem, pak stačilo jednou drcnout startpákou a frčelo se. Problém se však stupňoval a další věcí které se to nelíbilo, byly blinkry. Začaly blikat podstatně rychleji a v nízkých teplotách se cvakání relé změnilo na takové souvislé chrčení.
K tomu pokusu: Nevím tedy, ale když máš zapnutý klíček a nenatočený motor, jdou ti zapnout blinkry? Mě ano. Pokud tedy takto mohou blikat, zkus při zapnutých blinkrech podržet zmáčknutý startér. Jestli je baterka v dobré kondici, nebude s tím mít problém a motor normálně naskočí. Pokud už na to nemá sílu, očekával bych, že buď se změní frekvence blikačů (zrychlí), nebo zaskočí pastorek startéru a startér bude mít co dělat motorem otočit, nebo pastorek vůbec nezaskočí a uslyšíš jen tiché bzučení elektromotoru. Pokud se projeví některá z popsaných situací, můžeš pokus ještě zopakovat s baterií posílenou přes startovací kabely energií akumulátoru z auta. Ta by měla zajistit bezproblémový start i s blikači.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

tata22
Už mám víc než deset
Příspěvky: 20
Registrován: sob 22 zář 2012, 17:55
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od tata22 » čtv 27 čer 2013, 08:30

o.k., večer to zkusím, díky

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » čtv 27 čer 2013, 15:16

Jouzíku s tím podtlakovým ventilem máš asi pravdu. Ale baterka to podle mě nejspíš taky nebude. Tata psal, že to dlouho točí a nechce chytnout, ale na konec chytne. To by špatná baterka nedala. A taky píše, že mu to nechce chytnout ani startpákou. Já bych hledal problém v přívodu benzínu do karburátoru. Možná vyměnit palivový filtr, vyčistit karbec, zkontrolovat svíčku, vzduchový filtr a zkontrolovat hadičky k podtlakovému ventilu. On ten podtlakový ventil nemusí být úplně špatný. Když je v karburátoru benzín, tak to stíhá dodávat, ale když se po týdnu odpaří, tak mu to trvá déle. Co při startu trošičku přidat plyn? Nepomůže to? Když to tedy nakonec chytne (s plynem nebo bez?), tak už to pak jede nebo to třeba chytne a hned zdechne?
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

tata22
Už mám víc než deset
Příspěvky: 20
Registrován: sob 22 zář 2012, 17:55
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od tata22 » čtv 27 čer 2013, 17:50

Chytne a hned zdechne. Pak znova natočím a zase zdechne, většinou až na potřetí se to chytne. Když se snažím přidat plyn ještě než se to pořádně rozdýchá (už nastartováno) tak taky zdechne. Musím to chvíli nechat než jakoby naskočí sytič a pak už je to o.k.

tata22
Už mám víc než deset
Příspěvky: 20
Registrován: sob 22 zář 2012, 17:55
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od tata22 » čtv 27 čer 2013, 18:47

Tak blinkry v pohodě, i světlo a když nastartují tak žádný problém. Takže baterka to asi nebude. fakt ale je, že na tom kluk denně jezdí do práce a zpět, cca 20 km celkem. Chytá na první pokus.

Uživatelský avatar
trotl
Expert
Příspěvky: 1531
Registrován: čtv 11 lis 2010, 11:23
Bydliště: Ostrava Poruba

Příspěvek od trotl » čtv 27 čer 2013, 19:44

U Koráda sem měl podobný problém-připadalo mi to jako že mi padá benzín.Řešil sem to tak,že sem měl pod sedlem malou lahvičku s benzínem,ten sem natáhl do injekční stříkačky ,sundal jsem benzínovou hadičku u pal.filtru a stříkl benzín přímo do karbecu. :wink:

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3064
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » pát 28 čer 2013, 06:58

Tak baterka je tedy v pohodě, teď by to chtělo pro jistotu vyměnit palivový filtr a moje pozornost se upíná k automatickému sytiči. Podle toho chcípání za studena to vypadá, že zatuhnul v poloze pro teplý motor a za studena svoji funkci nevykonává. Jestli si troufneš ho z karburátoru vyndat a ověřit jeho funkčnost nevím,ale někdo to bude muset udělat ...

Tenhle odkaz by ti mohl pomoci ...http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... tartovani/
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Odpovědět