Jarní startování
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
Super, Mildo
Hlavně to teď nesmíš chcípnout

Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
-
tata22
- Už mám víc než deset
- Příspěvky: 20
- Registrován: sob 22 zář 2012, 17:55
- Bydliště: České Budějovice
AHOJ, předem se omlouvám za svojí neznalost. Nejsem bohužel technicky příliš zdatný a přestože jsem se snažil přečíst tady vaše poznámky a rady tak z toho úplně moudrý nejsem
Takže k mému problému. Mám Kymco City 50 cm od loňska, najeto cca 1000 km. Když syn používá skůtr každý den tak startuje pohodově, po týdnu s obtížemi ale když jsem ho měl odstaven asi 14 dní tak jsem tedy myslel, že nenastartuji. Už jsem to skoro vzdával. Nicméně pak ano. V servisu mi poradili vždycky naprázdno párkrát nášlapným startérem zkusit (s vpnutým klíčkem), pak párkrát otočit plynem a pak teprve startovat elektrickým startérem. Nešlo to a ani nášlapným. Startér točil normálně ale nechtělo to chytnout. Už se mi to stalo poněkolikáté. Nakonec ale jsem vždycky nastartoval. Benzín používám 98, v servisu jsem byl zatím jen po 500 km na garančce. Prosím o nějakou radu ale žádná měřidla napětí a podobné věci doma nemám a ani tomu moc nerozumím. Do servisu se mi nechce, teď je léto, takže kluk jezdí denně a problém nemá. Předem díky.
Ahoj tato22, celou tu dobu se tady řeší problémy se startováním XCitingu 500. Tam je pár věcí špatně od výrobce zvolených a proto se s tímto problémem potká dříve či později každý majitel tohoto stroje. Kdežto tvůj stroječek je z jiného soudku. U tebe bude s největší pravděpodobností potřeba jen baterku vyjmout a pořádně nabít. Pokud by se potom problémy řádově do měsíce vrátily, bude nejspíš zapotřebí zakoupit baterii novou. Jestli se dobře pamatuji, zrovna tebe prodejce při koupi podvedl s rokem výroby stroje o několik let. Přitom ke každému skútru je hned od výrobce dodávána baterie. Tak teď když už znáš skutečný rok výroby skútru, znáš i minimální stáří akumulátoru. Jestli je starší pěti let, dá se očekávat, že se tento problém zase vrátí ...
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
Jouzíku, pokud jsem Tatu22 pochopil správně, tak si dovolím s tebou nesouhlasit. Pokud po delší odstávce startér točí "normálně", motor dlouho nechce chytnout, ale nakonec chytne, tak akumulátor bude zřejmě v pořádku. Viděl bych to spíše na problém s přívodem benzínu (podtlakový ventil) nebo nějakou netěsnost karburátoru. Benzín se z karburátoru vypaří a pak startér dlouho točí než se zase naplní. Pokud by totiž byl aku vybitý a vše ostatní ok, tak by motor musel chytnout na 3. max. 5 šlápnutí. A to se mu taky nechce. Ještě by mohl být problém s automatickým sytičem, i když to asi ne, když je startování bez problémů pokud se jezdí každodenně.
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
-
tata22
- Už mám víc než deset
- Příspěvky: 20
- Registrován: sob 22 zář 2012, 17:55
- Bydliště: České Budějovice
no, jak říkám jsem laik ale na baterii bych taky netipoval, protože jí jednak dobíjím pravidelně přes zimu a jednak točí dobře startérem a skutečně nejde natičit ani nožním startérem. Pokud by to byl problém s tím podtlakovým ventilem či karburátorem tak co s tím ? Servis ? Je to pořád v záruce ale jak jim to dokážu ? když tam přijedu tak to určitě chytí a když to tam nechám v sezoně týden tak mi určitě řeknou, že to pořád zkoušeli a je to o.k. známe to
Ještě když jsem jezdil na benzin 95 tak se mi stalo, že po zahřátí motoru a "vypnutí"í sytiče byly tak nízké otáčky, že to chcíplo. Teď když čepuji 98 tak se to zlepšilo ale taky se mu moc nechce. Nemůže to s tím nějak souviset nebo nevede Vás to nějakým směrem v úvaze ?
Ještě když jsem jezdil na benzin 95 tak se mi stalo, že po zahřátí motoru a "vypnutí"í sytiče byly tak nízké otáčky, že to chcíplo. Teď když čepuji 98 tak se to zlepšilo ale taky se mu moc nechce. Nemůže to s tím nějak souviset nebo nevede Vás to nějakým směrem v úvaze ?
No něco podobného mi Agilitka v létě taky dělala, že byl volnoběh po jízdě moc nízko a zdechalo to po příjezdu na křižovatku. Řešil jsem to přidáním volnoběhu na karburátoru o čtvrt až půl otáčky. Ale starty byly ok.
Těžko radit, pokud si na to netroufáš a máš to v záruce, tak asi servis. Ale právě že je to závada, která se projeví až po delší době, tak to tam asi alespoň týden budeš muset nechat. Hlavně jim zdůraznit, že to nechce chytat až po týdnu, aby to nezkoušeli každý den. I když solidní servis by mohl podle popsaných příznaků podtlakový ventil vyměnit s tím, že pokud by to dělalo dále, řešili by to pak dál.
Těžko radit, pokud si na to netroufáš a máš to v záruce, tak asi servis. Ale právě že je to závada, která se projeví až po delší době, tak to tam asi alespoň týden budeš muset nechat. Hlavně jim zdůraznit, že to nechce chytat až po týdnu, aby to nezkoušeli každý den. I když solidní servis by mohl podle popsaných příznaků podtlakový ventil vyměnit s tím, že pokud by to dělalo dále, řešili by to pak dál.
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Kluci podtlakový ventil to nebude. Kdyby byl špatný, měl bys problémy i druhý den a nemusel by jsi čekat týden. Netěsnost karburátoru by v tom mohla mít prsty, to ano, ale chtěl bych, jestli by jsi ještě něco nevyzkoušel. Mě když po 4 letech dávala baterka sbohem, tak taky jenom točila startérem a prd. Musel jsem v té době třeba 5x dlouho točit startérem, pak stačilo jednou drcnout startpákou a frčelo se. Problém se však stupňoval a další věcí které se to nelíbilo, byly blinkry. Začaly blikat podstatně rychleji a v nízkých teplotách se cvakání relé změnilo na takové souvislé chrčení.
K tomu pokusu: Nevím tedy, ale když máš zapnutý klíček a nenatočený motor, jdou ti zapnout blinkry? Mě ano. Pokud tedy takto mohou blikat, zkus při zapnutých blinkrech podržet zmáčknutý startér. Jestli je baterka v dobré kondici, nebude s tím mít problém a motor normálně naskočí. Pokud už na to nemá sílu, očekával bych, že buď se změní frekvence blikačů (zrychlí), nebo zaskočí pastorek startéru a startér bude mít co dělat motorem otočit, nebo pastorek vůbec nezaskočí a uslyšíš jen tiché bzučení elektromotoru. Pokud se projeví některá z popsaných situací, můžeš pokus ještě zopakovat s baterií posílenou přes startovací kabely energií akumulátoru z auta. Ta by měla zajistit bezproblémový start i s blikači.
K tomu pokusu: Nevím tedy, ale když máš zapnutý klíček a nenatočený motor, jdou ti zapnout blinkry? Mě ano. Pokud tedy takto mohou blikat, zkus při zapnutých blinkrech podržet zmáčknutý startér. Jestli je baterka v dobré kondici, nebude s tím mít problém a motor normálně naskočí. Pokud už na to nemá sílu, očekával bych, že buď se změní frekvence blikačů (zrychlí), nebo zaskočí pastorek startéru a startér bude mít co dělat motorem otočit, nebo pastorek vůbec nezaskočí a uslyšíš jen tiché bzučení elektromotoru. Pokud se projeví některá z popsaných situací, můžeš pokus ještě zopakovat s baterií posílenou přes startovací kabely energií akumulátoru z auta. Ta by měla zajistit bezproblémový start i s blikači.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
Jouzíku s tím podtlakovým ventilem máš asi pravdu. Ale baterka to podle mě nejspíš taky nebude. Tata psal, že to dlouho točí a nechce chytnout, ale na konec chytne. To by špatná baterka nedala. A taky píše, že mu to nechce chytnout ani startpákou. Já bych hledal problém v přívodu benzínu do karburátoru. Možná vyměnit palivový filtr, vyčistit karbec, zkontrolovat svíčku, vzduchový filtr a zkontrolovat hadičky k podtlakovému ventilu. On ten podtlakový ventil nemusí být úplně špatný. Když je v karburátoru benzín, tak to stíhá dodávat, ale když se po týdnu odpaří, tak mu to trvá déle. Co při startu trošičku přidat plyn? Nepomůže to? Když to tedy nakonec chytne (s plynem nebo bez?), tak už to pak jede nebo to třeba chytne a hned zdechne?
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Tak baterka je tedy v pohodě, teď by to chtělo pro jistotu vyměnit palivový filtr a moje pozornost se upíná k automatickému sytiči. Podle toho chcípání za studena to vypadá, že zatuhnul v poloze pro teplý motor a za studena svoji funkci nevykonává. Jestli si troufneš ho z karburátoru vyndat a ověřit jeho funkčnost nevím,ale někdo to bude muset udělat ...
Tenhle odkaz by ti mohl pomoci ...http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... tartovani/
Tenhle odkaz by ti mohl pomoci ...http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... tartovani/
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013