Jarní startování
Re: Jarní startování
Taky jsem nedopadl slavně. Baterka Yuasa na TGB je stará asi 4 roky, v poslední době dostala zabrat (voda v palivu, pořád to chcípalo). Dobil jsem ji, ale už moc nedrží napětí. Blíží-li se teplota k nule, nenastartuji. Koupil jsem gelovku Varta. Do kastlíku je blbý přístup, hlavně k plus kabelu. Nejprve se mi ho nepodařilo dobře utáhnout. Napodruhé až moc dobře, utrhl jsem olověný konektor. Tak jsem to nějak zbastlil, prodloužil kabel a zítra vyzkouším, jestli to bude fungovat.
Dostal jsem doporučení od odborníků v prodejně Čekl na Pze 9: Nalít elektrolyt, nechat 3 hodiny k vytvoření gelu a pak uzavřít, nabít do plna pulzní nabíječkou. Prý ty moto baterie stejně moc nevydrží. To je pravda, v autě mám originál u téměř 12 let a furt OK.
Dostal jsem doporučení od odborníků v prodejně Čekl na Pze 9: Nalít elektrolyt, nechat 3 hodiny k vytvoření gelu a pak uzavřít, nabít do plna pulzní nabíječkou. Prý ty moto baterie stejně moc nevydrží. To je pravda, v autě mám originál u téměř 12 let a furt OK.
Cyborg City 150 (Otloukánek) - prodán, TGB Xmotion 300i, Kymco People 300i, Kymco Xciting 400i ABS, Honda SH 150i (SHimla), Honda Integra 700
Re: Jarní startování
No vidíš. Já jsem tam loni napsal dotaz, že Yuasa mi stojí 1300 a Varta je za 800, tak jak je to s kvalitou. Na to mi odpověděli, že Varta změnila cenovou politiku u motobaterií ale nemůžou mi říct jestli se to nepodepsalo na kvalitě. No a po roce jsem jim napsal ten stejnej dotaz a odpověděli mi, že nejlepší baterie jsou Yuasy a Exide, se kterýma mají výborný zkušenosti, ovšem Varty momentálně patří spíše do podprůměrných.
Jinak nová Yuasa je už doma a ještě zkusím podráždit tu starou, třeba to sní nebude tak špatný drží napětí 13.2V
Jinak nová Yuasa je už doma a ještě zkusím podráždit tu starou, třeba to sní nebude tak špatný drží napětí 13.2V
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
Re: Jarní startování
No Mulahu, nevěřím tomu, že Yuasa je taková kvalita. Gelovka Fiamm mi na menším skútru odešla stejně rychle. Zdá se, že je to samou koncepcí baterie pro motocykl - při startování dochází k hlubokému vybití. A možná i tím, že gelovka dává vysoký startovací startovací proud, ale na úkor životnosti. Možná to vidíte jinak. Pokud jde o Vartu, v autě se mi osvědčila, fungovala nejméně 7 let a pokud vím, je tam stále. Navíc jsem za Vartu YTX14-BS dal u Čekla 837 Kč, což považuji za velmi dobrou cenu.
Ještě jednu zkušenost: Prodejce Cyborga mi tvrdil, že bezejmenné čínské gelovky často vydrží víc než značkové. Tam jsme měnili v záruce, protože odešla jedna cívka na alternátoru, dobíjení bylo vadné a baterii jsem tím pádem úplně odrovnal.
Ještě jednu zkušenost: Prodejce Cyborga mi tvrdil, že bezejmenné čínské gelovky často vydrží víc než značkové. Tam jsme měnili v záruce, protože odešla jedna cívka na alternátoru, dobíjení bylo vadné a baterii jsem tím pádem úplně odrovnal.
Cyborg City 150 (Otloukánek) - prodán, TGB Xmotion 300i, Kymco People 300i, Kymco Xciting 400i ABS, Honda SH 150i (SHimla), Honda Integra 700
Re: Jarní startování
Teda se omlouvám a dávám sem:
Klucí,
dopadl jsem tak, že ze čtyř skútrů mám odstaveny 2 se stejným problémem - nestartují.
TGB - chytne, ale volnoběh neudrží. Problém se už dřív objevoval, pak zmizel. Zdá se mi, jako by byl přicpaný přívod paliva. Myslíte, že je problém v palivovém filtru?
Cyborg - cvaká relé, motor se nehne. Vyměněna baterie, relé, přešel jsem ukostření. Problém přetrvává. Problém přetrvává od zimy, ale vždy se dřív nebo později podařil nastartovat, teď už ne. U teplého motoru problém nebyl.
Oba skútry mám v Praze, daleko od servisu.
Poraďte¨, prosím, co děalt!
Klucí,
dopadl jsem tak, že ze čtyř skútrů mám odstaveny 2 se stejným problémem - nestartují.
TGB - chytne, ale volnoběh neudrží. Problém se už dřív objevoval, pak zmizel. Zdá se mi, jako by byl přicpaný přívod paliva. Myslíte, že je problém v palivovém filtru?
Cyborg - cvaká relé, motor se nehne. Vyměněna baterie, relé, přešel jsem ukostření. Problém přetrvává. Problém přetrvává od zimy, ale vždy se dřív nebo později podařil nastartovat, teď už ne. U teplého motoru problém nebyl.
Oba skútry mám v Praze, daleko od servisu.
Poraďte¨, prosím, co děalt!
Cyborg City 150 (Otloukánek) - prodán, TGB Xmotion 300i, Kymco People 300i, Kymco Xciting 400i ABS, Honda SH 150i (SHimla), Honda Integra 700
Re: Jarní startování
TAk první co bych udělal je nastartoval kabelama přímo přiložením na startér...
TGB je karbec nebo?
TGB je karbec nebo?
Downtown 300
Re: Jarní startování
Tak to je dobrý nápad. Snad ten startér najdu. Jaké jsou poznávací znaky?
TGB 300i je se vstřikováním.
TGB 300i je se vstřikováním.
Cyborg City 150 (Otloukánek) - prodán, TGB Xmotion 300i, Kymco People 300i, Kymco Xciting 400i ABS, Honda SH 150i (SHimla), Honda Integra 700
úspěch
Chtěl bych vám moc poděkovat. Zejména ok8 mi otevřel oči. Startér - protože jsem nevěděl, kde je, nesáhl jsem na něj. Dnes jsem ho objevil i plus konektor od baterky. Šroub jsem nepovolil pro blbý přístup, ale aspoň prostříkl sprayem na kontakty. A výsledek se dostavil. Točil váhavě, proto jsem při 2. startu použil kabely.
Na TGB budu hledat palivový filtr. Myslím si, že je špatně průchozí. Když se nezdaří, budu hledat servis v Praze nebo´na Kladně.
Takže ještě jednoui díky KC za pomoc!
Na TGB budu hledat palivový filtr. Myslím si, že je špatně průchozí. Když se nezdaří, budu hledat servis v Praze nebo´na Kladně.
Takže ještě jednoui díky KC za pomoc!
Cyborg City 150 (Otloukánek) - prodán, TGB Xmotion 300i, Kymco People 300i, Kymco Xciting 400i ABS, Honda SH 150i (SHimla), Honda Integra 700
Re: Jarní startování
No a kde je problém? ve stratéru nebo kontaktech kabelu?
U stříkaček může odejít i podavací čerpadlo = nízký tlak v palivovým okruhu a vstřik pořádně nerozprašuje. Odpoj hadici za filtrem a zkus jak chčije benzín při čerpání. Tlak asi nezjistíš, pokud tam není ventilek jako jsem měl v autě (3 Bar tlak).
To chcípá jen u studenýho motoru nebo i teplýho?
U stříkaček může odejít i podavací čerpadlo = nízký tlak v palivovým okruhu a vstřik pořádně nerozprašuje. Odpoj hadici za filtrem a zkus jak chčije benzín při čerpání. Tlak asi nezjistíš, pokud tam není ventilek jako jsem měl v autě (3 Bar tlak).
To chcípá jen u studenýho motoru nebo i teplýho?
Downtown 300
všechno je jinak
U Cyborga byl zoxidovaný kabel u startéru. A taky je asi slabší ta Varta baterie. Když jsem přes kabely spojil ještě jednu, chytlo to.
TGB jsem dnes po týdnu na parkovišti natočil. Nejdřív točil naprázdno a mě napadlo - stojánek. Tak jsem ho pořádně zatlačil a skůtr chytl. Myslím, že na obou se projevil zimní provoz, resp. sůl. Ta nadělala v elektrice paseku.
Jsem rád a snad, snad už bude pokoj.
Dík za rady, naštěstí se vážné závady nepotvrdily.
TGB jsem dnes po týdnu na parkovišti natočil. Nejdřív točil naprázdno a mě napadlo - stojánek. Tak jsem ho pořádně zatlačil a skůtr chytl. Myslím, že na obou se projevil zimní provoz, resp. sůl. Ta nadělala v elektrice paseku.
Jsem rád a snad, snad už bude pokoj.
Dík za rady, naštěstí se vážné závady nepotvrdily.
Cyborg City 150 (Otloukánek) - prodán, TGB Xmotion 300i, Kymco People 300i, Kymco Xciting 400i ABS, Honda SH 150i (SHimla), Honda Integra 700
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jarní startování
Sůl je sfiňa ... a vždycky bude!

Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Re: Jarní startování
Stojanek byl uvolneny, asi byl spatny kontakt. A tim padem motor bud nenaskocil nebo hned zhasl'
Cyborg City 150 (Otloukánek) - prodán, TGB Xmotion 300i, Kymco People 300i, Kymco Xciting 400i ABS, Honda SH 150i (SHimla), Honda Integra 700
ručník v ringu
Tak jsem to s Cyborgem vzdal. Jednak se mi nepodařil uvolnit šroub, co drží kabel ke startéru. A navíc po tlumeném světle teď už nesvítí ani obrysová. Zřejmě bude zrada někde v elektrice. Start. relé cvaká, to je vše. Zavolal jsem do servisu v Praze, kde jsou ochotni ho přivézt a vzít do péče. O dalším osudu pacienta vás budu informovat. Dík za pomoc!
Cyborg City 150 (Otloukánek) - prodán, TGB Xmotion 300i, Kymco People 300i, Kymco Xciting 400i ABS, Honda SH 150i (SHimla), Honda Integra 700
Re: Jarní startování
U Downtownu se dá konektor přepojit na jiný vedle a pojistka stojanu je tím vyřazena.
Downtown 300
Re: Jarní startování
Jo, Cyborg je Baotian, čistá čína. Kopie Hondy Sh 150, celkem povedená.
Cyborg City 150 (Otloukánek) - prodán, TGB Xmotion 300i, Kymco People 300i, Kymco Xciting 400i ABS, Honda SH 150i (SHimla), Honda Integra 700