Akumulátor a jeho údržba

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pon 15 dub 2013, 07:25

To zní nejlogičtěji. Asi bych taky dal to, co tam má být. Není nic horšího, když ušetříš pár korun na poštovném a odpálí ti to něco jiného z apár tisíců ... ale to už je na tobě .... :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pon 15 dub 2013, 15:01

No dýýýť. Já vyndal ten co tam byl, přinesl ho do krámu a chlápek mi přinesl identickej, tak nebylo co řešit. Už to je na svým místě a funguje to, tak jak má.
Až na tu podělanou baterku. No snad se to zlepší až to podařádně protáhnu, jinak půjde košmo.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pon 15 dub 2013, 15:24

Venco ... nedělal bych si plané naděje .... :wink: :? :) :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pon 15 dub 2013, 18:38

Čoveče, dneska jsem byl parkovat auto do garáže a jen tak zkusmo jsem zmáčkl ten startér a ono to i párkrát otočilo motorem,nicméně žádná sláva. Ve čtvrtek jedu na ty zkoušky Agilitkou, neb autem bude žena v práci, tak se uvidí. Možná to chce jen uležet aby se baterka po nalití vzpamatovala.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9425
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » pon 15 dub 2013, 18:54

Dlouho nevydrží :-(
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1173
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » úte 16 dub 2013, 12:33

Dívat se při koupi akumulátoru na startovací proud je zásadní věc. :roll: No, chybama se člověk učí.

Olověné akumulátory žádné "formátování" nepotřebují. Když chceš po ní větší proud než na který je stavěná, je to jako bys ji zkratoval. Takže je to jak píše Milda. Přetěžování ji podstatně zkrátí životnost.
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » úte 16 dub 2013, 18:43

Já na ten strartovací proud koukal, ale zdálo se mi to dobrý, páč jsem měl změřeno,že startér bere 8A a tak mi to přišlo jako dobrý a bohužel na jinou baterku jsem nekoukal.
No jó,mám toho teď nějak moc a tak se občas vyvrbí nějaká chyba. Naštěstí tahle chyba stála jen 212kč (plná nádrž benzínu).
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1173
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » úte 16 dub 2013, 19:58

Já to sice změřené nemám, ale nezdá se mi, že startér v zátěži bere jen 8A. Na prázdno možná jo, ale při točení motorem? :roll:

Ale i kdyby to bylo jen 8A, tak každý elektro motor má špičkový odběr při rozběhu, což je běžně 10 i více krát, než při bězném provozu. To by v tvém připadě znamenalo špičkový odběr 80A, i když jen na cca sekundu, ale to ta baterka nedá. :cry:
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » stř 17 dub 2013, 08:06

Joooo ... ta znám ... když nedá, tak prostě nedá ..... :wink: :) .. jo pardon, o baterkách se bavíme ... aha, tak jo .... :wink: :D :D
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
František Procházka
Expert
Příspěvky: 1950
Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
Bydliště: Chrastava

Příspěvek od František Procházka » stř 17 dub 2013, 13:23

Honzo dobrý,taky mě to napadlo.Když dá tak je to kurva a když nedá tak je kráva.Vím patří to jinam.Omůlouvám se.
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1173
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » čtv 18 dub 2013, 10:45

:lol: Ale i u baterek to platí. :wink: :lol:
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » čtv 18 dub 2013, 13:44

Já mám baterku VARTA a ta má startovací proud 100 A. Koukal jsem na Yuasu, ta má startovací proud 200 A. Dnes mi Vartu měřili na zátěžovém měřáku. Po zátěži to kleslo na 12 a měřitel říkal, že není úplně špatná. Tak nevím. Jestli ji hodit do kopru a koupit 200 ampérovou Yuašu.
Zdenda včera měřil dobíjení a říkal, že je to dobré.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
František Procházka
Expert
Příspěvky: 1950
Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
Bydliště: Chrastava

Příspěvek od František Procházka » čtv 18 dub 2013, 22:11

Tu 200A mám já.ale bohužel neumím říct,zda to pomůže.Ještě jsem jí neuved doi provozu.Startuji na starou již odepsanou odborníkem.
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1173
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » pát 19 dub 2013, 11:16

Záleží na tom, jakou zátěží a jak dlouho ji zatěžoval, ale to už asi moc šťourám. :roll: Pán byl profík a pokud řekl, že je ještě ok, tak mu věřme. :wink:

Jestli je dobrá i do Tvého XCitingu můžeš ještě sám jednoduše vyzkoušet. Nejdříve ji nabij. Po nabití ji nechej alespoň 2-3 hodiny (může být i 24 hodin, ale týden už může být moc :wink: )v klidu, pak změř napětí. Mělo by být více než 12,6V. Pak ji zapoj do skůtru, připoj k ní voltmetr a startuj. Pokud během startu neklesne pod 12V, je ok. Když neklesne pod 11V, dá se ještě použít, ale je možné, že už řídící jednotka nedá správně impuls pro svíčku, takže by asi bylo dobré se pomalu připravit na nákup nové. Pokud klesne pod 11V je na "odpis". Ale určitě ji nevyhazuj, dá se použít tam, kde není třeba velký doběr, např. fotovoltaika. :wink:
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1173
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » pát 19 dub 2013, 11:36

To dobíjení by podle napětí 13,7V se světly a 13,5V s hefty mohlo být ok, ale pokud nevíš jaký při tom napětí teče proud, není to 100%. Ještě změř, kolik to dává bez světel, bez heftů, prostě bez jakékoliv jiné zátěže. Dalo by se to z toho alespoň přibližně odvodit. :wink:
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Odpovědět