Akumulátor a jeho údržba
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9425
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Asi teď trošku vyvratím tvůj předposlední příspěvek Cossíku. Odpojil jsem baterku za stavu 12.7V z nabíječky a jal se startovat. Nastartoval jsem (na brnk), nechal chvíli vrčet a vypnul. Druhé startování proběhlo za tři minuty a prd. Nezatížená baterka měla 12.5V, při startování ale šla na 6V. Nechal jsem toho na 5 minut a potom zapnul světla. Napětí kleslo na 11.5V a dál klesalo tempem 0.5V za minutu. Zkusil jsem druhou baterku z Kawy a dělo se úplně to samé. Z toho usuzuji, že baterky jsou v pořádku a problém je někde mezi baterkou a startérem. Vedle baterky cvakalo (spíš drnčelo) relé. To jsem vydělal, vyzkoušel a spínalo. Nebylo však připojené na startér. Zítra budu pídit dál.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9425
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Přesunu se do Jarního startování
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7716
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Yuasa je objednaná. V pondělí je doma. Ještě dotaz. Asi to bude v návodu, asi jsem to už dělal, ale když se ze mě stává pamětník, začínám zapomínat.
Baterku naliji a měla by být nabitá. Mám ji pak i přesto dát na nabíječku ??
Baterku naliji a měla by být nabitá. Mám ji pak i přesto dát na nabíječku ??
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Obecný postup aktivace nového VRLA gelového nebo AGM akumulátoru je podle chytré knihy je takovýto.
Postavit akumulátor na rovnou podložku. Odstranit ochrannou folii z nalévacích otvorů a kolmo k rovině nasadit kontejner s elektrolytem. Zatlačit na kontejner a nechat pomalu přelít elektrolyt - trvá to cca 20 minut. Během přelévání nenaklánět ani kontejner ani akumulátor, jen je možné na kontejner občas zlehka poklepat. Po přelití elektrolytu sundat kontejner, jen přikýt nalévací otvory a akumulátor nechat odstát (1 hodina). Poté připojit na nabíječku pro AGM/gel akumulátory a nechat dobít. Teprve po dobití uzavřít nalévací otvory pevným zamáčknutím zátek a pak již nikdy neotvírat !!! Poté je možno akumulátor umístit do vozidla.
Ale je tam i jedna důležitá věta.
"Přesný návod na aktivaci konkrétního typu a provedení akumulátoru byste měli obdržet od prodejce spolu s akumulátorem."
Takže určitě podle návodu výrobce, který se může od obecného lišit
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Postavit akumulátor na rovnou podložku. Odstranit ochrannou folii z nalévacích otvorů a kolmo k rovině nasadit kontejner s elektrolytem. Zatlačit na kontejner a nechat pomalu přelít elektrolyt - trvá to cca 20 minut. Během přelévání nenaklánět ani kontejner ani akumulátor, jen je možné na kontejner občas zlehka poklepat. Po přelití elektrolytu sundat kontejner, jen přikýt nalévací otvory a akumulátor nechat odstát (1 hodina). Poté připojit na nabíječku pro AGM/gel akumulátory a nechat dobít. Teprve po dobití uzavřít nalévací otvory pevným zamáčknutím zátek a pak již nikdy neotvírat !!! Poté je možno akumulátor umístit do vozidla.
Ale je tam i jedna důležitá věta.
"Přesný návod na aktivaci konkrétního typu a provedení akumulátoru byste měli obdržet od prodejce spolu s akumulátorem."
Takže určitě podle návodu výrobce, který se může od obecného lišit
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9425
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Děkuji, objednal jsem si ji v Brně s vlastním odběrem
YUASA YTX14-BS
YUASA YTX14-BS
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
Tak jsem konečně dnes uved baterku do provozu.V sobotu jsem Kyma nenatočil tak jsem mu pomohl autobaterkou.Dneska ráno na Rozkoši opět nenastartoval.Opět přes autobat. Cestou domu i když byl Kym zahřáty,starty nic moc.Domu jsem dojel a hned jsem novou baterku nalil
a dal na nabíječku.Přesně tu co má Gek.Tak jsem zvědav,zatím nabíjím.
Přitom ma ta stará 13.3O
a dal na nabíječku.Přesně tu co má Gek.Tak jsem zvědav,zatím nabíjím.
Přitom ma ta stará 13.3O
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.