Akumulátor a jeho údržba

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9425
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » sob 20 dub 2013, 20:05

Asi teď trošku vyvratím tvůj předposlední příspěvek Cossíku. Odpojil jsem baterku za stavu 12.7V z nabíječky a jal se startovat. Nastartoval jsem (na brnk), nechal chvíli vrčet a vypnul. Druhé startování proběhlo za tři minuty a prd. Nezatížená baterka měla 12.5V, při startování ale šla na 6V. Nechal jsem toho na 5 minut a potom zapnul světla. Napětí kleslo na 11.5V a dál klesalo tempem 0.5V za minutu. Zkusil jsem druhou baterku z Kawy a dělo se úplně to samé. Z toho usuzuji, že baterky jsou v pořádku a problém je někde mezi baterkou a startérem. Vedle baterky cvakalo (spíš drnčelo) relé. To jsem vydělal, vyzkoušel a spínalo. Nebylo však připojené na startér. Zítra budu pídit dál.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9425
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » ned 21 dub 2013, 07:43

Dneska to vyzkouším a proměřím s autobaterií. Třeba má Škyťák větší nároky, než Kawa.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9425
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » ned 21 dub 2013, 09:41

Dnes ráno: čerstvě nabitá baterka, chytl na brnk. Druhý pokus neůspěšný :evil:
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
František Procházka
Expert
Příspěvky: 1950
Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
Bydliště: Chrastava

Příspěvek od František Procházka » ned 21 dub 2013, 10:11

to mě je líto,držím palce ať na to přijdeš.Je to k posrání,hledat závadu v elektrice.
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9425
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » ned 21 dub 2013, 16:10

Přesunu se do Jarního startování
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » čtv 25 dub 2013, 18:52

Baterka si mi vzpamatovala. Startér točí motorem jak za mlada. A stačilo jet 2x do Sokolova (15km) a zpět. Asi holt potřebovala nějaký čas po nalití a dobití.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » pát 26 dub 2013, 09:02

Yuasa je objednaná. V pondělí je doma. Ještě dotaz. Asi to bude v návodu, asi jsem to už dělal, ale když se ze mě stává pamětník, začínám zapomínat.
Baterku naliji a měla by být nabitá. Mám ji pak i přesto dát na nabíječku ??
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1173
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » pát 26 dub 2013, 16:43

Obecný postup aktivace nového VRLA gelového nebo AGM akumulátoru je podle chytré knihy je takovýto.
Postavit akumulátor na rovnou podložku. Odstranit ochrannou folii z nalévacích otvorů a kolmo k rovině nasadit kontejner s elektrolytem. Zatlačit na kontejner a nechat pomalu přelít elektrolyt - trvá to cca 20 minut. Během přelévání nenaklánět ani kontejner ani akumulátor, jen je možné na kontejner občas zlehka poklepat. Po přelití elektrolytu sundat kontejner, jen přikýt nalévací otvory a akumulátor nechat odstát (1 hodina). Poté připojit na nabíječku pro AGM/gel akumulátory a nechat dobít. Teprve po dobití uzavřít nalévací otvory pevným zamáčknutím zátek a pak již nikdy neotvírat !!! Poté je možno akumulátor umístit do vozidla.

Ale je tam i jedna důležitá věta.
"Přesný návod na aktivaci konkrétního typu a provedení akumulátoru byste měli obdržet od prodejce spolu s akumulátorem."

Takže určitě podle návodu výrobce, který se může od obecného lišit :!: :wink:
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » pon 29 dub 2013, 12:31

Baterka je doma. Dnes proběhne aktivace. Cena 1526 korun.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9425
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » stř 15 kvě 2013, 13:46

Jakou Yuassu jsi Geku koupil? Mi se nechce hledat ;). Děkuji :).
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » stř 15 kvě 2013, 14:06

Yuasa YTX14-BS
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9425
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » stř 15 kvě 2013, 14:42

Děkuji, objednal jsem si ji v Brně s vlastním odběrem
YUASA YTX14-BS
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4286
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » stř 15 kvě 2013, 15:56

Mildo u těch jsem si byl vloni vyzvednout malý aku do UPSky a zatím funguje :wink:
Honda Forza 300 Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9425
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » stř 15 kvě 2013, 17:57

To proto, že ještě nemají po záruce :D. Cenu mají dobrou a 10 minut po objednání přišlo avízo "Zboží je nachystáno k odběru".
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
František Procházka
Expert
Příspěvky: 1950
Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
Bydliště: Chrastava

Příspěvek od František Procházka » ned 19 kvě 2013, 19:41

Tak jsem konečně dnes uved baterku do provozu.V sobotu jsem Kyma nenatočil tak jsem mu pomohl autobaterkou.Dneska ráno na Rozkoši opět nenastartoval.Opět přes autobat. Cestou domu i když byl Kym zahřáty,starty nic moc.Domu jsem dojel a hned jsem novou baterku nalil
a dal na nabíječku.Přesně tu co má Gek.Tak jsem zvědav,zatím nabíjím.
Přitom ma ta stará 13.3O
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.

Odpovědět