Stránka 7 z 11

Napsal: ned 19 kvě 2013, 20:41
od manet125
Přesně tu samou co má Gek mám taky a o nabíjení nebyla v návodu zmínka, tak jsem ji aktivoval podle něj a od té doby Škyťák startuje.

Napsal: ned 19 kvě 2013, 20:44
od Gandalf
Já dnes startoval po ránu před cestou do práce, rozsvítily se ciferníky, zavířily ručičky budíků, zmáčknu spouštěč... a ani ťuk :shock: Druhý pokus... to samé, tak přemítám, že v noci zase tak chladno nebylo a jezdil jsem tři dny po sobě do práce bez problémů, vždy na první škrtnutí....
A pak se podívám, že jsem si já trouba nesklopil boční stojan :lol:
Tak pardon za OT, ale už to vypadalo, že tady opravdu skončím :wink:

Napsal: úte 21 kvě 2013, 10:14
od František Procházka
Tak v neděli po návratu z výletu,jsem okamžitě nalil novou baterku.
A začal nabíjet.Byl jsem s toho na mrtvici.Zapojil jsem nabíječku z Lídlu a pořád svítilo že se nabíjí (už několik hodin).Že se opravdu nabíjela jsem zjištoval pomocí měřáku.Tím ,že nesvítila zelená(ukončení nabíjení) jsem usoudil,že nabíječka je asi porouchaná (občas mě spadla).
přerušil jsem nabíjení a v pondělí jsem mazal ke kámošovi pro svoji 2 nabíječku.Po zapojení opět asi 3h svítila kontrolka nabíjení.
Je mě divné,že dobíjení baterky trvalo tak dlouho,(asi 6h)když píšou,že po nalití je 75%kapacity.

Jak dlouho jste dobíjeli baterku po nalití.Geku a Mildo(máme stejnou).teď mě ukazuje 12,87A a ta stará v Kymu má dokonce 12,93A. Jsem z toho jelen !!!!!
Jo, nakonec u nabíječky z L. se rosvítila zelená.Tak fungují obě.
Jsem zvědav, jak bude teď Kym startovat .

Napsal: úte 21 kvě 2013, 10:52
od Cossman
Františku, doba nabíjení záleží na tom, kolik A je schopna nabíječka dát. Pokud je akumulátor nabitý na 75%, tak je to u 12Ah teoreticky 9Ah. Gelovka by se měla nabíjet proudem o velikosti 0,1 kapacity, takže max 1,2A. Čili dobití 3Ah by mělo teoreticky trvat 2,5 hodiny. Prakticky to bude déle, protože proud bude postupně klesat, jelikož by nemělo být překročeno napětí 14,4V (to by měla nabíječka ohlídat). Chytřejší nabíječky pak ještě můžou přepnout na tzv. ekvalizaci, to je nabíjení sníženým proudem při napětí 13,6-13,8V a až po několika dalších hodinách ukončit nabíjení.

Napětí 12,87V, případně 12,93V, by sice ukazovalo na 100% nabití, ale tyto hodnoty jsou pouze orientační. Záleží totiž na stavu uvnitř akumulátoru (stáří) a hlavně sulfataci, která se projevuje rychlým poklesem napětí při větším odběru - startování. Popsáno je to tady na straně 23-25.

P.S.: Františku, starý akumulátor nevyhazuj. Dá se ještě použít tam, kde není třeba velkého odběru, např. osvětlení ve spojení s fotovoltaikou. :wink:

Napsal: úte 21 kvě 2013, 11:13
od Gek
Já nevím. Nalil jsem, odložil jsem, vyvětral jsem, dal jsem nabíjet a šel jsem spát. Ráno nabito, zřejmě nabíječka ekvalizovala . :lol:

Napsal: úte 21 kvě 2013, 11:20
od František Procházka
Dík za odpovědi,trošku jste mě uklidnili.Tak ten čas odpovídá.
U nabíječek píšou,že se sami regulujou.Já nabíjení neovlivnim a to je dobře.(pro baterku).

Napsal: úte 21 kvě 2013, 17:40
od manet125
Kawa dnes taky dostala novou gelovku. Yuasa byla za 2500,-, tak jsem vzal Exide za 1300,-. Při správné péči vydrží dlouho.

Napsal: sob 01 čer 2013, 13:07
od lukin1233
ach jo.tak baterka taky k.o :cry:

Napsal: sob 01 čer 2013, 18:59
od mulah
Tak já mám momentálně baterky 2 :D . Jednu 3měsíce starou a druhou rok starou.

Napsal: sob 01 čer 2013, 19:45
od lukin1233
tak to se máš.já zatím každé ráno startuji přes nabíječku

Napsal: sob 01 čer 2013, 20:14
od mulah
Tak to máš lepší. Já mám sice baterky dvě, XC-čka taky dvě ale nejezdí zatím ani jedno :cry: Ještě že agilitka drží prapor :lol:

Napsal: pon 03 čer 2013, 18:10
od lukin1233
aha,tak to my zas něco uniklo :oops: .jdu číst.

Napsal: pon 10 čer 2013, 10:46
od lukin1233
Je normální. aby 12 v baterka ukazovala přes. 15v ?to fakt. nechápu .a jak má. pod 15 tak uz nenastartuji.

Napsal: pon 10 čer 2013, 16:43
od manet125
Zkusil jsi jiný měřák? Tím bych začal ať máš jasno.

Napsal: pon 10 čer 2013, 17:13
od lukin1233
Baterka v autě ukazuje 12 a něco .