Používaný olej a spotřeba oleje

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

antilop
Už mám víc než deset
Příspěvky: 26
Registrován: úte 01 čer 2010, 15:30

Používaný olej a spotřeba oleje

Příspěvek od antilop » stř 02 úno 2011, 09:03

Ahoj, zajímaly by mě zkušenosti dalších, co se týká motorových olejů a životnosti náplně. Každý máme úplně jinej stroj a pro mě jsou nejcennější info od padesátek (větší motory jsou dělané na daleko větší proběhy, tj. info to co píšeš to já nemám - ovšem když já mám padinu a dotyčný půllitra ... no ale pište taky :) ). O co tedy jde...

Zajímá mě, na jaký olej vaše motory jezdí a jak jsou na tom se spotřebou. Já mám S8 50 čtyřtakt. Měl jsem v motoru původní náplň na prvních 500km ani nevím jakou a následně při jediné garančce na které jsem byl jsem dostal Motorex Scooter viskozity 10W/50, výkonnost oleje nevím (ale určitě dostatečná). Už tehdy jsem si všiml, že to olej trochu žere, je to určitě dáno jednoduchostí strojku a výrobou na dálném východě, ale i tak - má to předepsané intervaly výměn 5.000km (i když jak kde, různé jazykové verze tvrdí naprosto různé proběhy) a 5 tisíc to bez doplňování rozhodně nedá. A pro mě "motor žere olej" pokud není schopen odjezdit výrobcem daný proběh bez doplnění - takže tento strojek žere olej. Následně jsem situaci ještě zdramatizoval tím, že jsem vědom si tohoto handicapu začal používat lehkoběžnou 5W/40 pro auta (API SM/CF), potože to na ní ještě míň žere (benzín) a mnohem líp to jde nastartovat ve chvíli, kdy je to dlouho odstavené a musím na to nohou (olej je řidší, takže nezlomím páku a nevysypu zuby :D ) no ale druhotný jev je že spotřeba (oleje) s lehkoběžnou čtyřicítkou je ještě o chlup větší - logicky. Proto pátrám jak tomu odpomoci, ten motor holt je navržen že tohle asi není priorita a tak jsem se rozhod zkusit teflon poslední generace v přípravku Ekolube Plus. Jachy mi psal, že on použil něco v tomhle duchu a zkušenosti má dobré a já čekám něco podobného. Vím, že první generace těchto přípravků trpěla obsahem chloru, který se ve válci uvolňoval a motor pak korodoval (načež se následně vysypal), ale v daném pokroku vývoje těchto maziv se pokud vím chlor už dávno nepoužívá (ani jako sloučenina) - prostě je to úplně nové složení. Tak jsem zvědav co napáchám, jestli jako další vývojový krok si koupím nový válec anebo to bude fungovat ...

Dovede se někdo další k olejům vyjádřit?? Jinak pro účely zakázané reklamy kupuji na webu ekolube.cz (oleje.cz) a jsem nesmírně spokojen, mají kompletní sortiment výrobců olejů, zasílají za 50Kč, mají i nalévané oleje různých značek. Konkrétně tedy jezdím na Castrol Magnatec příslušné specifikace viz výše. Spotřebu benzínu mám tak 1.7-1.8/100km a to určitě motor nešetřím, peláší pěkně :D Spotřebu oleje mám nevím jakou, sem tam musím dolít :D

MAZIVÁŘSKÉ MÝTY :-)
Naposledy upravil(a) manet125 dne ned 11 čer 2017, 08:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Přidán odkaz na mazivářské mýty, aby se lépe hledalo

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4936
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » stř 02 úno 2011, 11:17

Tak co jsem Nimbus koupil , leju do něj tento olej - http://www.auto77.cz/view_product_detai ... A15W-40-11

Zatím jsem výměnu prováděl 2x, tak na nějaké závěry je asi brzy, ale jsem s ním tak ňák spokojený :wink: .
A co se týče jeho spotřeby, řekl bych, že by mi při výměně něco chybělo - tek decko - jen jsem v průběhu doléval. Zatím u Castrolu zůstanu, problémy jsem nezaznamenal žádné :) . CisFis :)
KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...

antilop
Už mám víc než deset
Příspěvky: 26
Registrován: úte 01 čer 2010, 15:30

Příspěvek od antilop » stř 02 úno 2011, 11:55

Tak v tom případě používáš skoro to samý co já - já mám taky letní viskozitu 40, to znamená že by ses měl dostt ke stejnejm výsledkům co já. Kdybys totiž měl olej třeba 50 nebo 60 a tvrdil mě to nic nežere tak to může bejt klidně pravda a rozdíl chování je díky rozdílu oleje, ale pokud máme oba stejnou čtyřicítku tak je stejně hustá/řídká tj. i spotřeba oleje by měla bejt stejná - máme stejnej motor. Já měnil 3x, kupoval jsem jako nový. A od nova mi furt olej bere, dolejvám. Takže možná to bylo tím tvým teflonem - pokud ti chyběla decka, tak to mě by chyběl půllitr :-))) Kolik teda doleješ mezi výměnama? Měníš po 5.000 km? Já měním jak mě napadne, většinou se do toho připlete zima takže jakobe měním před sezonou bez ohledu na km, pak zase třeba měním zadek převody tak to rovnou vyleju všecko atd. Najeto mám 10.000 za 2 roky, samý dlouhý cesty žádný popojíždění 5km ze vsi do vsi.

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3397
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

olej

Příspěvek od mulah » pát 18 kvě 2012, 23:15

Já dneska byl v autorizovaným servisu Kymco pro náhradní klíč ( nikde jinde neměly odlitky) a taky pro vzduchový filtr. No a nějak jsem se zakecal a protože je načase výměna oleje - tak jsem se zeptal co tam lejou za olej - protože v knížce se píše 15w40 a ten už dneska moc nefrčí. No a serviceman mi řekl,že do Agilitek lejou 10W40. Tak jak to je? 15W40 je minerál a 10-ka je polosyntetika.
Teď mi poraďte co tam mám nalít. Moje Agilita byla v servisu při 500km na první garančce ve stejným servisu co jsem byl dneska já-a předpokládám že tam nalily 10w40. Teď má na hrbu 5000 a je nejvyšší čas to vyměnit
Další věcí je že agilku jsem koupil minulý týden a nevím co tam lil minulý majitel - jestli ten olej vůbec někdy měnil.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4936
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » sob 19 kvě 2012, 00:49

Já už leju jen Castrol 10w 40 určen pro 4T skútry. Jsem teď mimo, ale když klikneš na můj odkaz na motorkářích, na mém profilu ho mám vyfocen ;) .
A nebo koukni na www.multimoto.cz do sekce oleje, má tam dosti dobré ceny za USA kvality. ;)
KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3397
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » ned 20 kvě 2012, 00:25

Už to mám taky vyřešený. Zavolal jsem kámošovi,ten říkal že se stane ....,tak jsem tam nalil 10w40 MIDLAND co mi prodali v Kymcu Karlovy Vary.
A si to má něco do sebe, páč to líp startuje - hlavně za tepla :D
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4936
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » ned 20 kvě 2012, 06:32

Ono ten 15W40 je určen do míst, s teplejším klima, proto je hustší. Jinak midland je gut ;) .
KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3397
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » sob 06 říj 2012, 15:32

Hele,kucí, mám na vás technický dotázek. Páč km přibývají mnohem rychleji, než jsem si před sezonou dokázal představit. Tak už zase musím měnit olej.
A já mám na garáži výbornej olej ELF 10w40 s normou VW505 - takže olej do auta - mám ho 8l a nevím co s ním. Auto mi jezdí na 5w30.
Páč spojku mám suchou,převody jsou mazány extra převodovým olejem , tak se stane prd když ho budu lít do agíly,ne? Nebo se snad pletu???
Samo že bych jí rád dopřál moto olej,jenže tady je to ztracený a zase něco extra objednávat...
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4936
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » sob 06 říj 2012, 15:42

Já bych se toho nebál a určitě bych ho tam dal. Nač kupovat jiný?
KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3397
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » sob 10 lis 2012, 22:57

dneska jsem měl volnou půlhodinku v garáži, tak jsem se jal měnit olej. Něco černýho jsem vypustil,ještě jsem nakopávačkou otočil motorem aby vyteklo úplně všechno. Nalil jsem novej a nějak se mi tam toho vešlo málo - cca 0.5l a byl jsem na vrchu rysky. Tak jsem to jel projet,udělal kolečko okolo města a pořád stejný. Když jsem měnil posledně, tak se tam vlezlo normálka 0.8l.
Je pro to nějaká teorie???
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4936
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » ned 11 lis 2012, 07:20

Tak toto se mi nestalo ještě nikdy. Pokaždé motor zahřeju a nechávám to vykapat než zkontroluji varec, seřídím ventily a bla bla bla .... pokaždé mi tam vleze 0.7l. a ten zbytek mám na dolívání, motor ho za těch 5tisíc sežere. :)
KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3397
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » ned 11 lis 2012, 09:32

No, mě to olej papká trošku víc.Po koupi jsem vyměnil,a nalil 0.8l po 1000km jsem dolil ten zbytek,před Zátokou -2000km jsem dolejval asi tak 0.4,a to co jsem včera vypustil-3000km vypadalo na 0.2 v plechovce tááákováhle louže na dlažbě. Mě nejde o to že to žere olej, toho mám dost,ale že se tam vlezlo tak málo
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3064
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » ned 11 lis 2012, 17:46

Veno zkus ten novej olej trochu odpustit. Když už nebude pěkně novotou zářící, je jasný že se ti blbě vrací zpátky dolů a hledal bych ho nahoře v hlavě u vahadel. Nejspíš přicpanej nějakej kanálek. Čerpadlo ho tam nažene a on se nemůže vrátit dolů do skříně v klidu a včas. Teprve když prostor u vaček je plný oleje, tlak čerpadla urychlí návrat oleje přes přicpané místo. Kdyby to tak skutečně bylo, dala by se tím vysvětlit i vyšší spotřeba oleje, poněvadž kdyby to v hlavě mělo mít přetlak, bude se olej drát kolem dříků ventilů do spalovacího prostoru. Tož zatím asi tak. :wink:
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5473
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » ned 11 lis 2012, 17:58

A Véno, minule jsi měnil i filtr ? Pokud ano, tak ten něco oleje ,,nasaje" , ale pokud měníš olej bez výměny filtru, tak je to ok. U moto se mění olejový filtr co druhou výměnu oleje. Tož tak. :roll:
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3397
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » ned 11 lis 2012, 18:50

motorr66 píše:A Véno, minule jsi měnil i filtr ? Pokud ano, tak ten něco oleje ,,nasaje" , ale pokud měníš olej bez výměny filtru, tak je to ok. U moto se mění olejový filtr co druhou výměnu oleje. Tož tak. :roll:
Olejovej filtr??? Na Agilitě??? No beru to jako srandu....
A zajímalo by mě kam Jouza na ty nápady chodí,páč to zní logicky a je to i docela dost možný, páč se mi stalo,že jsem tam jednou začal dolejvat a spletl jsem si plechovku a tak se mi stalo, že jsem tam kápnul asi decku plného minerálu než jsem si to uvědomil co držím v ruce. Tehdy jsem nad tím mávnul rukou a vypustil to z hlavy,ale když Jouzík zmínil přicpání, tak se mi hned vybavilo, jestli se tam ten minerál trochu nezdrcnul a nepřicpal
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Odpovědět