Používaný olej a spotřeba oleje

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5411
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » úte 17 bře 2015, 00:06

Bacha, nic se špičkou na konci :!: Stačí imbus 4 nebo 5-ka. :wink:
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » úte 17 bře 2015, 20:02

Tak to je jasné, že ne PH0 :-) Ale PZ3 už by se dala :wink:
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
trudic
Už mám víc než deset
Příspěvky: 31
Registrován: ned 23 čer 2013, 18:51

Příspěvek od trudic » stř 18 bře 2015, 10:37

Janě. Nechci si propíchnout těsnění.
Nakonec ten olej vyměním až dnes.
Interval se tedy nastaví automaticky na dalších 5 nebo 6 tis., jo?
Kymco Xciting 500iR - 7.400 km (já 4.400 km)
Honza jméno mé

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5411
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » stř 18 bře 2015, 10:47

Po vynulování - ano :wink:
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pon 27 dub 2015, 20:54

Hoši, mám takovej teoretickej technickej. Myslíte, že může mít na studené starty vliv olej??? Letos to startovalo na XC dobře (olej 10w40 leichtschlauf od liqui moly) ale po výměně za Total 10w40 to točí jak kdyby bylo -10 stupňů :-(
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » úte 28 dub 2015, 06:41

čistě teoreticky to vliv mít může. každý olej může mít malinko jinou viskozitu při stejné nízké teplotě, ikdyž jsou oba 10W40. Srovnat by se to mělo až při provozních teplotách :? Ale i tak je tam dané rozmezí, které musí ten který olej v té dané kategorii splňovat a je to jako s tolerancema, můžeš to "utočit" na horní nebo dolní hranici ... důležité jsou na označení oleje i ty písmenka SF, SG, SH, SJ, SL ... obecně platí, že čím vyšší písmenko to druhé písmenko za S v abecedě, tím kvalitnější olej to je.
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » úte 28 dub 2015, 08:01

Pěkný článek o OLEJÍCH

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3031
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » úte 28 dub 2015, 08:45

Venco myslím si, že za studena to skutečně vliv může mít. Ovšem jestli je rozdíl i při ohřátým motoru, tak je to nanejvýš podivné a já bych se vrátil k Ligui moly.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » úte 28 dub 2015, 20:16

Za tepla to startuje na výbornou. Tam jde o to vytažení z garáže kde je teď kolem 12 stupňů. Nicméně šéf mi zítra dovalí 2 flašky oleje co dává do svých motokrosových motorek - Castrol tak uvidíme co to udělá :-)
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » stř 29 dub 2015, 06:25

Zajímavý článek Mildo, díky ... jen jsem tak nahlédl, ale bude to poutavé čtení. Při nejbližší příležitosti to "vdechnu" .. :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » stř 29 dub 2015, 19:31

Já už to vdechl a autor článku používá hlavu a potvrdil mi to co jsem si myslel. Ale řešení mého problému jsem tam nenašel.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Rosi45 » stř 29 dub 2015, 20:00

Vrať se k osvědčené značce, nebo bych možná zkusil 10W 50. Měla by být řidší. Já používám Mogul 4t..
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » stř 29 dub 2015, 21:12

Tak v manuelovi píšou, že bych tam měl líti 5w50. Ale to se mě moc nechce, neboť mi to olej lehce papká u 10w40 a mám vážnou obavu že nalitím 5w50 bych tam lil oleje víc než benzínu. Cena toho oleje není zase tak dramatická, tak to ozkouším po tom kastrólu
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » čtv 30 dub 2015, 06:25

Je to Rosi přesně naopak, 10W50 je hustší než 10W40. Zrovna minulý týden jsem to diskutoval s olejářem, když jsem nakupoval olej do Buráka. Je sice viskóznější (rozuměj má vyšší viskozitu), ale to v podstatě znamená "hustější", jelikož má zvýšenou schopnost ulpět na povrchu mazaných součástí i při vyšších provozních teplotách. Řidší jsou právě 5W30 nebo 0W30 ... ale to jsou už tzv. longlife oleje a cena je jinde. :(
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Rosi45 » čtv 30 dub 2015, 10:02

Pravdu díš synu ! ...už se mi to v hlavě plete... :?
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Odpovědět