Stránka 1 z 4
Vzduchový filtr
Napsal: ned 06 bře 2011, 20:03
od Gek
Našel jsem jiný než origo vzduchový. filtr na 500 Xciting. Zajimají mě zkušenosti, jestli je někdo máte. Nevím taky jestli toto filtr na jedno použití, nebo se dá vyprat. Pokud je na jedno, tak origo stojí 750, což je podstatně méně. Možná se jedná o tuningový, ale nejsem tuner. Hledal jsem nějakou náhradu za originál, ale nenašel jsem nic.
Jen
tento
Napsal: ned 06 bře 2011, 20:12
od manet125
Já si myslím, že jsou to jen takový tlachy pro odůvodnění vysoké ceny. Pokud by měl motor dostávat víc vzduchu, měl by mít i jinak seřízený karburátor, nebo co tam máš. A nemyslím si, že případné zvýšení výkonu je adekvátní k ceně filtru Lightech
Napsal: ned 06 bře 2011, 20:31
od manet125
Ja táák. Kdyby to tak bylo, pak to smysl má. Příště prosím nakopnout

Napsal: pon 07 bře 2011, 03:25
od motorr66
Ani na Kyma zatim neni adekvatni nahrazka filtru.Ale jak jsem psal,mi to dve vymeny oleje vydrzi a jsem spokojen.Zkousel jsem jej oprat a vysusit,ale dusil se a nechtel jit do otacek.Mam karbec a ten chce svoje

Napsal: pon 07 bře 2011, 05:20
od jakattara
Já mám na Nimbusu papírový, tak že co se týče praní, neperu a kupuji origo za 250,- . Ale myslím, že pokud máš nějaký takový, musíš ho po každém praní napustit nějakým specielním olejem. Ten už nevím jak se jmenuje, ale vím že jeho cena se pohybovala mezi 100 - 200,- .
Napsal: pon 07 bře 2011, 07:00
od manet125
Mě zatím stačilo vyfoukat stlačeným vzduchem
Napsal: pon 07 bře 2011, 08:38
od Gek
Já ho vyfoukám taky. Filtr je ale mastný, to nevím proč, ale taky ho měním jako Láďa ob výměnu. Ale je to 800

. No co se dá dělat. NA papírové utěrky to jezdit nebude a Pavel z AB mi radil, abych neexperimentoval ani s molitanem. Mám stříkátko a ty nemají molitan rádi.
No a kdybych našel nějakou náhradu, tak bych ji měnil pokaždé. Nebo KN, to bych koupil hned. To je na furt. Vypereš, nastříkáš a jedeš.
Napsal: pon 07 bře 2011, 19:20
od motorr66
Nic netrvá věčně, ani láska k jedné slečně ... Však příjde den, kdy někdo čistě náhodou vymyslí náhražku i pro naše Kymčáky

Zatím - origo a vijóóóóóóóó !
Napsal: stř 16 bře 2011, 06:43
od jakattara
Pánové a případně i slečny a dámy já jen přidám poznatek k jízdě na mé agilitce po výměně právě tady v tomto vlákně probírajícím vzduchovém filtru. Nejspíše půjde jen o poznatky, které vice uvítají pinďourovi jedinci, ale i tak

.

Jak už jsem tady někde psal, v loňském roce jsem se připravoval na letošní motosezónu tím, že jsem dělal garančku a komplet rozborku/zborku mého dvoukolového přítele Nimba, ve které jsem právě poprvé měnil i tento filtr. Původní ještě nebyl - nejspíše pro občasnou kontrolu a očištění - ve stavu takřka nepoužitelném, ale protože jsem jej měl již doma, jeho výměnu jsem provedl. Jen musím podotknout, že válečky už byly vyměněny před 2-mi tis.km a ejhle - při včerejším "drandění" , jak rád používá moje milá Trotlíná toto slovo k jízdě na skútru, jsem zjistil, že výměna tohoto filtrů má velký vliv na chod a takový poklid motoru. Tedy po rovince a jízdě po Metancity jsem nijak moc změny nezaznamenal, ale při jízdě mimo město a hlavně v kopcích to bylo úplně o něčem jiném. Tam kde jsem ke konci loňské sezóny jezdil 35, jsem byl schopen udržet rychlost 45-50km tachometrových. Tak že pro naše společně zkušenosti s dodávkou náhradních dílů, já ihned dnes objednávám náhradní filtr a určitě s jeho výměnou příště nebudu ... Safra já nevím, jak se tomu slovu říká
UŽ VÍÍÍÍÍÍÍÍÍM blik

otálet

Napsal: stř 16 bře 2011, 07:44
od motorr66
Napsal: stř 16 bře 2011, 07:46
od motorr66
Nicméně, Petře, máš pravdu, a i silné motory poznají, kdy má filtr dost.Dám nový a letím jak střela,okolo 10-tis.km už začíná tah slábnout,spotřeba jde nahoru,a na volnoběh občas chcípne.Karbec je na to citlivější

Napsal: stř 16 bře 2011, 07:53
od jakattara
To taky

.
.......ale já myslel otálet ...........
Hned to opravím

Napsal: stř 16 bře 2011, 07:59
od jakattara
Asi je to jedno jestli 50, nebo 500ccm, viď ? Motor prostě potřebuje své. Ale to jsem zase u jednoho a to u toho, že já si
ho za těch pár korun uložit ve sklepě dovolit můžu. Ten tvůj je krapet drahší, viď ?

Napsal: stř 16 bře 2011, 08:59
od Gek
Bohužel ano. Dá se pořídit bratru za 740 korun.

Ale jak správně Petr říká: Každý motor potřebuje co jemu jest. Prostě náhrada není.
Jednou , dvakrát ho vyfoukám a jde do kontíku. Ted mám nějak mastný ten filtr. Chce to dole povolit občas hadičku a vylít sajrajt.
Napsal: stř 16 bře 2011, 09:07
od jakattara
Jj, to jsem se dočetl v době, kdy jsem čekal na to až mi příjde TP s Brna, kde jsem skotík kupoval a dělávám to dost často. Tedy když si na to vzpomenu a pokaždé se divím, kolik tam toho je. Nezdá se mi, že by to byl přímo olej, spíše taková olejová voda, ale sajrajt to je řádný i tak.
