Chlapi já nechci bejt šťoura,ale vzorky musí být stejně a to tak,aby vzorek za jízdy odváděl vodu směrem ven,tzn. ke krajům pneu. Šipky jsou jedna věc a zdravý rozum druhá. Mám na mašině ty samý vzorky a oba jsou stejným směrem a dobře už od pohledu,tudíž nějaký šipky nehledám a vím,že si na mokru nerozbiju hned hubu. Můžete mi vykládat co chcete o šipkách a moudrosti výrobců,ale nejdřív si zkuste takhle otočit vzorek na svém autě a vlítněte s tím do deště......a pokud se nevyfláknete,tak se pak můžeme bavit dál.forman píše:Vozím v autě už asi dva měsíce kola a nové pneu na moto na přezutí. Dnes jsem byl opět na kontrole s rukou v Novém Městě na Moravě a cestou jsem se konečně stavil v jednom pneuservisu na přezutí.
Udělali to na počkání,vč. vyvážení a nových chromových čepiček cirka za 400.- Kč
Nejdřív něco říkal,že se přední dává obráceně, ale nakonec jsem teď v garáži koukal,že je dal obě podle směrových šipek otáčení. Když se kouknete na vzorek zadní a přední pneu, tak opravdu je přední obráceně.
Už mám namontováno a připraveno na jaro.
No nic nebudu do toho šťourat, budu jezdit.
,
Pneu našich miláčků
Re: Pneu našich miláčků
Kymco Xciting 500i R 2010,nějakej lepší výfuk - je to palba,alespoň přítelka slyší,že se blížím domů
Yuki Matrix 50 2T - brzy půjde do světa
Sháním service manual na stříkačku.
Jojo,jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou vždycky problémy
Yuki Matrix 50 2T - brzy půjde do světa
Sháním service manual na stříkačku.
Jojo,jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou vždycky problémy
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9420
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Re: Pneu našich miláčků
Já to určitě zkoušet nebudu, výrobce má jistě větší zkušenosti než já a má moji důvěru
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6554
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu našich miláčků
Souhlasím s Mildou .. taky to zkoušet nebudu ... jedna věc je auto, kde máš kontakt běhounu a s vozovkou v podstatě pořád stejný a druhá věc je moto pneu, která musí fungovat i v náklonu. Fyziku neošulíš a odstředivé a dostředivé síly holt jsou a kdo je nerespektuje ... jeho volba
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4931
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu našich miláčků
Musím se přiklonit k názoru kamarádů, ten Honzův mi na víc připadá naprosto logický a taky budu respektuji výrobce a ctít jeho zkušenosti.
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...
Re: Pneu našich miláčků
Nekonečné diskuze na téma vzorku a otáčení pneu na všech motofórech.
Každá pneumatika prochází obrovským množstvím zkoušek a testů a jestli si někdo myslí,že výrobce je pitomec a nechá na formách klidně směrovou šipku opačně,je přinejmenším trouba a jeho věc ,jak si gumu nasadí. Až sebou liskne a pojišťovák si toho všimne ...
Něco málo o zkouškách pneu,výrobě forem atd. vím. Howgh.
Každá pneumatika prochází obrovským množstvím zkoušek a testů a jestli si někdo myslí,že výrobce je pitomec a nechá na formách klidně směrovou šipku opačně,je přinejmenším trouba a jeho věc ,jak si gumu nasadí. Až sebou liskne a pojišťovák si toho všimne ...
Něco málo o zkouškách pneu,výrobě forem atd. vím. Howgh.
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Re: Pneu našich miláčků
Sorry chlapi,nepřesvědčíte mě.
Důvody:
1. jezdecké zkušenosti,těžce nabyté,stály mě i pár oděrek od asfaltu,v jedné stopě nejsem nováček
2. logika - vím jaký je úkol drážek dezénu a vím jak má fungovat,pokud se mi zdá vzorek na pneu obráceně - je něco špatně
3. pracuji v automobilovém průmyslu a vím,že ty výrobky vyrábějí lidé. Ne ti inženýři co to vymysleli,ale obyčejní makáči,kterým je fuk co dělají,odkroutí si svoje a jdou domů. V dnešní době je všude málo lidí a ti co přijdou,většinou mladí,nemají k té práci takový vztah jako třeba já. Neuvědomují si,že svým jednáním ohrožují majetek,zdraví nebo i životy lidí v autech. Naše firma bohužel řeší nekvalitní výrobky až u zákazníka častěji,než by se nám líbilo. Ale jak jsem řekl,je málo lidí a kvalitních jako šafránu.
Prosím vás,nevěřte slepě všemu co se píše,ověřujte si informace,pátrejte atd...
Diskusi se ovšem nebráním,ať už tady nebo někde na srazíku. Jen co přestane lejt,budu courat po JČ a Vysočině.
Důvody:
1. jezdecké zkušenosti,těžce nabyté,stály mě i pár oděrek od asfaltu,v jedné stopě nejsem nováček
2. logika - vím jaký je úkol drážek dezénu a vím jak má fungovat,pokud se mi zdá vzorek na pneu obráceně - je něco špatně
3. pracuji v automobilovém průmyslu a vím,že ty výrobky vyrábějí lidé. Ne ti inženýři co to vymysleli,ale obyčejní makáči,kterým je fuk co dělají,odkroutí si svoje a jdou domů. V dnešní době je všude málo lidí a ti co přijdou,většinou mladí,nemají k té práci takový vztah jako třeba já. Neuvědomují si,že svým jednáním ohrožují majetek,zdraví nebo i životy lidí v autech. Naše firma bohužel řeší nekvalitní výrobky až u zákazníka častěji,než by se nám líbilo. Ale jak jsem řekl,je málo lidí a kvalitních jako šafránu.
Prosím vás,nevěřte slepě všemu co se píše,ověřujte si informace,pátrejte atd...
Diskusi se ovšem nebráním,ať už tady nebo někde na srazíku. Jen co přestane lejt,budu courat po JČ a Vysočině.
Kymco Xciting 500i R 2010,nějakej lepší výfuk - je to palba,alespoň přítelka slyší,že se blížím domů
Yuki Matrix 50 2T - brzy půjde do světa
Sháním service manual na stříkačku.
Jojo,jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou vždycky problémy
Yuki Matrix 50 2T - brzy půjde do světa
Sháním service manual na stříkačku.
Jojo,jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou vždycky problémy
Re: Pneu našich miláčků
Rosi45: já tady nechci nikomu říkat,jak si má dát pneumatiku,klidně si ji dejte špuntama dovnitř,mě je to jedno,jen říkám,jak to dělám já. Nikde jinde jsem to zatím neřešil a ani řešit nehodlám. A možná se bude někdo divit,ale ano,už jsem viděl pneu se špatnou šipkou. Jak je to možné nevím,ale viděl jsem to.
Kymco Xciting 500i R 2010,nějakej lepší výfuk - je to palba,alespoň přítelka slyší,že se blížím domů
Yuki Matrix 50 2T - brzy půjde do světa
Sháním service manual na stříkačku.
Jojo,jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou vždycky problémy
Yuki Matrix 50 2T - brzy půjde do světa
Sháním service manual na stříkačku.
Jojo,jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou vždycky problémy
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9420
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Re: Pneu našich miláčků
Náhoda? Já myslím, že ne.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Re: Pneu našich miláčků
Jelikož jsem svého miláčka připravoval k jízdě,kouknul jsem na pneu a budete se divit,mám ho dle mého,šipkama i vzorkem správně. Je to pneu ještě origo od Kymca,takže argumentuji vaším argumentem pánové,že výrobce není žádný pitomec. Takže pokud si někdo chce dát na předek gumu vzorkem obráceně,tak prosím,ale až si rozbijete hubu a skutra,tak tady pak nenaříkejte. Obětoval jsem pár minut a zapátral po netu a kouknul na pár fotek a videí a všude je to stejné. Ale napadla mě jedna věc,já se celou dobu bavím o vzorku,který má drážky převážně do V,tak jako mám já na origo gumách. Ale jsou i vzorky,kde to na pohled není jasné,mají různé cik cak drážky,tam se přiznám,že i já se budu orientovat dle šipek výrobce.
Tady se můžete kouknout na moje gumy: https://astra11.rajce.idnes.cz/Kymco_500iR_ABS
Tady se můžete kouknout na moje gumy: https://astra11.rajce.idnes.cz/Kymco_500iR_ABS
Kymco Xciting 500i R 2010,nějakej lepší výfuk - je to palba,alespoň přítelka slyší,že se blížím domů
Yuki Matrix 50 2T - brzy půjde do světa
Sháním service manual na stříkačku.
Jojo,jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou vždycky problémy
Yuki Matrix 50 2T - brzy půjde do světa
Sháním service manual na stříkačku.
Jojo,jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou vždycky problémy
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4280
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Pneu našich miláčků
Přidám dotaz k pneu - jde o značení Battlaxů v manuálu a v e-shopech.
V e-shopech jsem našel pneu:
Bridgestone BT-023 F 120/70 R17 (přední) a BT-023 R 160/60 R17 (zadní).
V manuálu Honda CTX-700D i na stroji samotném jsou uvedeny parametry pneumatik nepatrně odlišné:
Bridgestone BT-023 F G 120/70 ZR17 M/C a BT-023 R G 160/60 ZR17 M/C.
Indexy pro rychlost i nosnost jsou u všech totožné.
Chci se proto zeptat - mohou být prodávané pneumatiky adekvátní náhradou nebo ty drobné odchylky znamenají nějaký problém? Battlaxy myslím používáte i na Burgmanech, tak jestli jste se takovou odchylkou ve značení třeba také nesetkali?
Děkuji předem
V e-shopech jsem našel pneu:
Bridgestone BT-023 F 120/70 R17 (přední) a BT-023 R 160/60 R17 (zadní).
V manuálu Honda CTX-700D i na stroji samotném jsou uvedeny parametry pneumatik nepatrně odlišné:
Bridgestone BT-023 F G 120/70 ZR17 M/C a BT-023 R G 160/60 ZR17 M/C.
Indexy pro rychlost i nosnost jsou u všech totožné.
Chci se proto zeptat - mohou být prodávané pneumatiky adekvátní náhradou nebo ty drobné odchylky znamenají nějaký problém? Battlaxy myslím používáte i na Burgmanech, tak jestli jste se takovou odchylkou ve značení třeba také nesetkali?
Děkuji předem
Honda Forza 300
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4280
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Pneu našich miláčků
Tak jsem nakonec část vysvětlení našel - R17 nebo ZR17 i pro ostatní:
ZR znamená, že pneumatika je přizpůsobená jízdě nad 240 km/h.
Zkratka ZR zahrnuje jednotku rychlosti V (240km/h>), W(270km/h >) a Y (300 km/h>).
Výrobci používali označení ZR před rokem 1990 pro vysoce výkonné pneumatiky, jelikož označení W a Y neexistovala ... ZR je tedy označení .., ale které můžeme stále nalézt v brožurách výrobců a u prodejců pneumatik.
Pneumatika struktury R a jednotky rychlosti V nebo W nebo Y je tedy pneumatika ZR. Označení "ZR" nemusí být nutně napsáno na stran pneumatiky. Jediné označení, které by vás mělo zajímat, je jednotka rychlosti (V, W nebo Y).
Edit: A "G" v označení modelu pneu je, dle prodejce, jen specifická značka konkrétního výrobce. Jinak ale obojí značení znamená zcela identické pneumatiky.
ZR znamená, že pneumatika je přizpůsobená jízdě nad 240 km/h.
Zkratka ZR zahrnuje jednotku rychlosti V (240km/h>), W(270km/h >) a Y (300 km/h>).
Výrobci používali označení ZR před rokem 1990 pro vysoce výkonné pneumatiky, jelikož označení W a Y neexistovala ... ZR je tedy označení .., ale které můžeme stále nalézt v brožurách výrobců a u prodejců pneumatik.
Pneumatika struktury R a jednotky rychlosti V nebo W nebo Y je tedy pneumatika ZR. Označení "ZR" nemusí být nutně napsáno na stran pneumatiky. Jediné označení, které by vás mělo zajímat, je jednotka rychlosti (V, W nebo Y).
Edit: A "G" v označení modelu pneu je, dle prodejce, jen specifická značka konkrétního výrobce. Jinak ale obojí značení znamená zcela identické pneumatiky.
Honda Forza 300
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
Re: Pneu našich miláčků
No to jsem netušil.
Já jsem si na konci sezóny všiml, že mi nějak ubyl vzorek. Ale paradoxně ho více chybí vepředu než vzadu. Což je divný, když vezmu zatížení a pak taky fakt že se občas přední kolo nacházelo ve vzduchu
Tak nevím kde je zakopanej pes. Jediný mě napadá, že předek je první sada během druhé zadní. Budu se muset podívat na datum výroby - jen si na to vzpomenout
Já jsem si na konci sezóny všiml, že mi nějak ubyl vzorek. Ale paradoxně ho více chybí vepředu než vzadu. Což je divný, když vezmu zatížení a pak taky fakt že se občas přední kolo nacházelo ve vzduchu
Tak nevím kde je zakopanej pes. Jediný mě napadá, že předek je první sada během druhé zadní. Budu se muset podívat na datum výroby - jen si na to vzpomenout
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- motorr66
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 5411
- Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
- Bydliště: Starojická Lhota
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu našich miláčků
Vašku, používáš přední brzdu pořád nebo jen občas? Někde tady jsem popisoval rozdíly.
Pomalu, ale jistě ...
Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...
Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6554
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu našich miláčků
Díky za osvětu, Mojmíre!
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Re: Pneu našich miláčků
No já brzdy moc nepoužívám, véčko brzdí jako kráva Nicméně když už teda brzdím, snažím se oběma. Jinak já mám silniční gumy, takže na nic nejde moc poznat ten brzdovej efekt - kde náběh je ojetej více než konec. No nicméně mám na nich nahrkáno 20000 a nováý ty gumy rozhodně nebyli - na zadku už byla vinou špatnýho huštění vyjetá ploška
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500