PMR, bluetooth - vše co se týká komunikace
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9499
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
PMR, bluetooth - vše co se týká komunikace
Natrefil jsem na zajímavé bezdrátové řešení komunikace mezi jednotlivými řidiči. Jedná se o PMR vysílačku, která je přes bluetooth propojená s HF sadou v přilbě. Nahodil jsem dotaz na zkušenosti na skůtrfóru.cz v tématu Vysílačky PMR
Interphone Tribe
Popis funkce
Stránky věnované komunikacím Interphone
Vzhledem ke včerejší zkušenosti s asi 7 let starou Cobrou, kdy jsem neslyšel Ládínka prakticky na pár stovek metrů, si chci pořídit něco novějšího. Jen mám trochu obavy z hlasové aktivace vysílání.
Interphone Tribe
Popis funkce
Stránky věnované komunikacím Interphone
Vzhledem ke včerejší zkušenosti s asi 7 let starou Cobrou, kdy jsem neslyšel Ládínka prakticky na pár stovek metrů, si chci pořídit něco novějšího. Jen mám trochu obavy z hlasové aktivace vysílání.
Naposledy upravil(a) manet125 dne stř 08 čer 2011, 16:23, celkem upraveno 1 x.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4936
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Ono něco na té moto-komunikaci něco je. Já budu řešit první to moto, ju?

KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9499
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Vzhledem k tomu, že jsem o malilinkatý krůčíček napřed, rozhodl jsem se, že se definitivně zbavím drátů mezi přilbou a vysílačkou. Pořídil jsem si Interphone F4 a Tribe.jakattara píše:Ono něco na té moto-komunikaci něco je. Já budu řešit první to moto, ju?![]()
TRIBE je v podstatě vysílačka PMR (nemá mikrofon a repro, veškerá komunikace s ostatními probíhá přes interkom), která je přes bluetooth spojedná s interkomem v přilbě. tudíž mám na výběr, jestli s někým chci pokecat přes BT na vzdálenost až 500m, nebo s vámi milí přátelé po vlnách PMR na vzdálenost větší. Aktivace vysílání se provádí hlasem.
Dnes dopoledne jsem to zkoušel s bráchem asi tak půl hodiny při jízdě městem. Vše fungovalo bezvadně. Zbývá ještě vyzkoušet dosah mimo město a naučit se s tím zacházet.
S Interphone F4 se dá v pohodě komunikovat přes TRIBE s ostatními, poslouchat navigaci a telefonovat. Bohužel jde využít jen jedna věc z vyjmenovaného. Když volám, nemůžu vysílat a poslouchat pokyny z navigace. Telefon vždy přeruší GPS a PMR. To je zatím vše co o tom vím, víc se dozvím při dalších testech
PS: To je důvod, proč jsem teď tak málo aktivní a nemažu vám příspěvky
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4936
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Mildo, kráááásnééé a pěknéééééé. Jen na konec maličkost - na kolik by mě tato srandička vyšla? 
KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
- motorr66
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 5473
- Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
- Bydliště: Starojická Lhota
- Kontaktovat uživatele:
V Ostrave jsou stejne obchody, u nas je dokonce taky Proton - ale na jih to je zase jina vyjizdka Bobomanet125 píše:Proton, Euronics, Okay Elektro, Datart.... Všechny tyhle obchody a ještě i další jsou v Brně, tak se projeď![]()
![]()
Pomalu, ale jistě ...
Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...
Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...
- Gek
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7760
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
U nás jsou obchody z cihel. Kamenné už jsme dávno překonali. Pokrok nezastavíš.
Jistě by se v Pardubicích taky spousta obchodů našla, případně i v Hradci Králové. Takže máš Bobo možnost vyjíždět do všech směrů.
Jistě by se v Pardubicích taky spousta obchodů našla, případně i v Hradci Králové. Takže máš Bobo možnost vyjíždět do všech směrů.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9499
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Přidávám zkušenost
Prubnul jsem teď nedávno s bráchem při cestě na Grossglockner kombinaci Interphone F4 a Tribe a musím říct, že cestování dostalo úplně jiný rozměr, když jsme si mohli pokecat o krásách okolní přírody. Brášule jel s PMR Cobra 275 a kabelovou náhlavkou a mě slyšel naprosto bezvadně díky šumovým filtrům v F4. Dosah mezi PMR Tribe a Cobrou byl cca 500m, pak se začalo ozývat rušení a ke ztrátě spojení došlo asi po 1000m. To ale bylo hlavně způsobeno tím, že brácha měl vysílačku v náprsní kapse. Mít ji na řidítkách, tak je to určitě lepší. Tribe má hlasovou aktivaci a dá se na ni dobře zvyknout, stačí vyslovit třeba jméno, nebo dvakrát zopakovat první slovo sdělované věty.
Baterie v F4 vydržely celý den, ale na noc šly raději na nabíječku, v Tribe "odešly" po cca 8 hodinách (vyřešeno připojením k zásuvce pod sedlem). Musím ale napsat, že jsme si pořád měli s bráchem co říct. Zkrátka jsme pořád žvanili . Jelikož jezdím za vysokým plexi na skůtru, tak nebyl problém se srozumitelností v rychlostech okolo 110 km/h, ale bráchova náhlavka, díky absenci šumového filtru pobrala, kromě mluvení, i aerodynamický hluk přilby (brácha sedlá enduro s nízkým štítkem).
Po aktualizaci software v F4 lze tuto použít i s motonavigací Garmin Zümo 660 (předtím docházelo ke zpoždění povelů a odbočku paní hlásila až za ní). Prioritní propojení je pak F4 - Tribe a to je přerušováno povely z navigace. Mě to vadilo, tak jsem na navi vypnul BT a cestu sledoval jen na displayi.
Dle mého názoru je kombinace F4 a Tribe dokonalá. Nikde se nemotají žádné dráty a spojení je spolehlivé a čisté.
Prubnul jsem teď nedávno s bráchem při cestě na Grossglockner kombinaci Interphone F4 a Tribe a musím říct, že cestování dostalo úplně jiný rozměr, když jsme si mohli pokecat o krásách okolní přírody. Brášule jel s PMR Cobra 275 a kabelovou náhlavkou a mě slyšel naprosto bezvadně díky šumovým filtrům v F4. Dosah mezi PMR Tribe a Cobrou byl cca 500m, pak se začalo ozývat rušení a ke ztrátě spojení došlo asi po 1000m. To ale bylo hlavně způsobeno tím, že brácha měl vysílačku v náprsní kapse. Mít ji na řidítkách, tak je to určitě lepší. Tribe má hlasovou aktivaci a dá se na ni dobře zvyknout, stačí vyslovit třeba jméno, nebo dvakrát zopakovat první slovo sdělované věty.
Baterie v F4 vydržely celý den, ale na noc šly raději na nabíječku, v Tribe "odešly" po cca 8 hodinách (vyřešeno připojením k zásuvce pod sedlem). Musím ale napsat, že jsme si pořád měli s bráchem co říct. Zkrátka jsme pořád žvanili . Jelikož jezdím za vysokým plexi na skůtru, tak nebyl problém se srozumitelností v rychlostech okolo 110 km/h, ale bráchova náhlavka, díky absenci šumového filtru pobrala, kromě mluvení, i aerodynamický hluk přilby (brácha sedlá enduro s nízkým štítkem).
Po aktualizaci software v F4 lze tuto použít i s motonavigací Garmin Zümo 660 (předtím docházelo ke zpoždění povelů a odbočku paní hlásila až za ní). Prioritní propojení je pak F4 - Tribe a to je přerušováno povely z navigace. Mě to vadilo, tak jsem na navi vypnul BT a cestu sledoval jen na displayi.
Dle mého názoru je kombinace F4 a Tribe dokonalá. Nikde se nemotají žádné dráty a spojení je spolehlivé a čisté.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210