Pomoc po výměně variátoru
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4931
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Maluch .... Vendoooo .... to se Ti musí líbit
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...
To byla sranda, snad se kolega neurazil To tu ožilo zase
Ale k tématu. Včera jsem dal mezi čep a zadní železný talíř na vari 0,5 podložku, páč se mi zdálo jestli jsem zkracování nepřehnal, že řemínek nejde až úplně dolů a že to zhoršuje převodový poměr (při rozjezdu). Ale takto malé ponížení nemá vůbec vliv. Ještě jsem pro jistotu vše pořádně odmastil, kdyby náhodou.
Odpozoroval jsem podle Vašich informací, že se skutr zdaleko nerozjíždí ve vyžších otáčkách. Otáčkoměr bohužel nemám ale jakmile trochu přidám plyn už má tendenci se hýbat. Takže to bere hned odspoda kde má ale motor podle křivky hrozně malej výkon. Zdaleka ne až kolem 6tis. Je to tedy při rozjezdech slabé jak čaj a v prudším kopci se zkoro nerozjedu.
Jakmile se motor "rozmotá", už to valí ok.
Takže asi nakonec spojkové pružinky co? Kontrasku nevím.
Ale k tématu. Včera jsem dal mezi čep a zadní železný talíř na vari 0,5 podložku, páč se mi zdálo jestli jsem zkracování nepřehnal, že řemínek nejde až úplně dolů a že to zhoršuje převodový poměr (při rozjezdu). Ale takto malé ponížení nemá vůbec vliv. Ještě jsem pro jistotu vše pořádně odmastil, kdyby náhodou.
Odpozoroval jsem podle Vašich informací, že se skutr zdaleko nerozjíždí ve vyžších otáčkách. Otáčkoměr bohužel nemám ale jakmile trochu přidám plyn už má tendenci se hýbat. Takže to bere hned odspoda kde má ale motor podle křivky hrozně malej výkon. Zdaleka ne až kolem 6tis. Je to tedy při rozjezdech slabé jak čaj a v prudším kopci se zkoro nerozjedu.
Jakmile se motor "rozmotá", už to valí ok.
Takže asi nakonec spojkové pružinky co? Kontrasku nevím.
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6554
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Rozhodně, jak radí kluci, tu kontrastku po 7 mi letech nečinnosti vyměň, ta bude v "eremi", pak se uvidí, jestli budou pořeba měnit i spojkové pružinky a nebo je vyměň při jedné rozborce, tolik peňouzů to zase nestojí. Určitě ale taky zkontroluj řemen, časem mohl ztvrdnout a nebo dokonce může být povrch rozpraskaný, kaučuk je kaučuk a u ztvrdlého řemene není problém, aby na hladkých řemenicích prokluzoval, obzvláště pak při vyšším zatížení naší váhovou kategorií .... Pokud bude řemen OK a vyměníš výše zmíněné tak smontuj, nastratuj, nasedni a očekávej změnu !
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Spojkové pružinky do toho variátoru kecají pouze při rozjezdu. Takže jestli to nemění převodový poměr do kopce včas a padnou ti životodárné otáčky, je víc než jasné, že musíš vyměnit i kontrastní pružinu. Chování se určitě zlepší, ale stejně si myslím, že Tě laborování s váhou válečků nemine ...
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
Válečky mám origo 6,5g. Prý tam mají být defaultně 5,5g, nevím proč tady je zrovna 6,5g když je to nepředělávané. China no...
Ano teď budu zatím řešit rozjezdy...
Kontraska mi je celkem jasná že se unaví. Je více méně v klidu stlačená.
Nikdo neví jak to těch 7 let stálo, mohly být ke smůle talíře vzadu roztažené (nějakým prudkým zastavením) a pak se unaví zcela určitě.
Ovšem jak jsou na tom pérka na spojce??? Ty jsou v klidu hodně přepjaté??? Ty se můžou roztáhnout nečinností?
Trochu musí být aby to drželo pohromadě.
Ale když tak přemýšlím on ten chod čelistí je vlastně dost krátkej takže se pružinky namáhaj i v klidu asi co?
Už moc teoretizuju, nezlobte se
Na řemen jsem včera koukal, popraskanej není vůbec, ani zničenej (má 300km) ale zdál se mi na bocích takovej málo adhezní, tvrdej, nevím no. Pořádně jsem ho ještě odmastil.
Vím, že na starých transmisích se kdysi používala kalafuna pro zvýšení přilnavosti. Něco podobného se tady asi nedá udělat což? (nebíte mě)
Edit: Jsem blb, ten řemen se vlastně točí furt dyť spojka je vzadu A to je teprv středa
Ono to klidně "nějaké" rozjezdové otáčky má, ale těžko říct o otáčkách, ono je to tak tiché, že motor skoro není slyšet
Pokud klouže řemen může to dělat přesně to co píšu
Ano teď budu zatím řešit rozjezdy...
Kontraska mi je celkem jasná že se unaví. Je více méně v klidu stlačená.
Nikdo neví jak to těch 7 let stálo, mohly být ke smůle talíře vzadu roztažené (nějakým prudkým zastavením) a pak se unaví zcela určitě.
Ovšem jak jsou na tom pérka na spojce??? Ty jsou v klidu hodně přepjaté??? Ty se můžou roztáhnout nečinností?
Trochu musí být aby to drželo pohromadě.
Ale když tak přemýšlím on ten chod čelistí je vlastně dost krátkej takže se pružinky namáhaj i v klidu asi co?
Už moc teoretizuju, nezlobte se
Na řemen jsem včera koukal, popraskanej není vůbec, ani zničenej (má 300km) ale zdál se mi na bocích takovej málo adhezní, tvrdej, nevím no. Pořádně jsem ho ještě odmastil.
Vím, že na starých transmisích se kdysi používala kalafuna pro zvýšení přilnavosti. Něco podobného se tady asi nedá udělat což? (nebíte mě)
Edit: Jsem blb, ten řemen se vlastně točí furt dyť spojka je vzadu A to je teprv středa
Ono to klidně "nějaké" rozjezdové otáčky má, ale těžko říct o otáčkách, ono je to tak tiché, že motor skoro není slyšet
Pokud klouže řemen může to dělat přesně to co píšu
Šmarjá hlavně na to nepatlat kalafunu, to by byl konec. Ať je to pěkně suchý a hladký, když si řemen bude klouzat uslyšíš to. Možná si i pískne. O těch pružinkách uvažuješ naprosto správně. Je to celkem předepjaté, alespoň na Vitalitce 2T bylo. Jakákoliv ztráta tuhosti pružinek je hodně znatelná, poznáš to až je budeš měnit.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
OK díky chlape. No na zvuku z vari prokluz slyšet zřejmě není, já neslyším tedy nic. A písknutí už vůbec...
Vezmu tedy kontrasku +1000 a +1500 (sada) a 3x3 pérka do spojky (taky sada) a uvidím. Řemen tedy nechám.
Ánebó že by to dělaly ty o gram těžší válečky safra?
Rychlejc se roztáhnou, řemen vyjede nahoru a je pak moc těžkej převod?
Zkusit tam dát nachviličku třeba jenom 3ks? Lze to? (jiné-lehčí bohužel doma nemám)
Edit: Ty vogo koukám za necelý šestikilo tam mají kit 72ccm. Hmmm. Miliony diskuzí okolo, různé pocity, ale když mám na sériové 50tce teprve 300 kiláků Chjo
Vezmu tedy kontrasku +1000 a +1500 (sada) a 3x3 pérka do spojky (taky sada) a uvidím. Řemen tedy nechám.
Ánebó že by to dělaly ty o gram těžší válečky safra?
Rychlejc se roztáhnou, řemen vyjede nahoru a je pak moc těžkej převod?
Zkusit tam dát nachviličku třeba jenom 3ks? Lze to? (jiné-lehčí bohužel doma nemám)
Edit: Ty vogo koukám za necelý šestikilo tam mají kit 72ccm. Hmmm. Miliony diskuzí okolo, různé pocity, ale když mám na sériové 50tce teprve 300 kiláků Chjo
Jet na tři válečky mi připadá jako nesmysl. Kdysi a kdesi tady jsem vysvětloval, že není dobrá volba ani kombinovat dvě hmotnosti válečků najednou. Ty lehčí zaberou vždycky jen když jde o život a ty těžší se opotřebují rychleji.
Výkonnostní kity jsou levné jen na oko. Pokud to budeš chtít dotáhnout se vším všudy do konce. Budeš v tom min. za 5000Kč. Nehledě na nezanedbatelný fakt, co kdyby jsi si nabil čuňu a něco chtěl po pojišťovně. Na 99% by se tě zeptali, jestli máš rád hnědou. A máááššš ???
Výkonnostní kity jsou levné jen na oko. Pokud to budeš chtít dotáhnout se vším všudy do konce. Budeš v tom min. za 5000Kč. Nehledě na nezanedbatelný fakt, co kdyby jsi si nabil čuňu a něco chtěl po pojišťovně. Na 99% by se tě zeptali, jestli máš rád hnědou. A máááššš ???
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
hnědá hnědá co mi to jen připomíná
S tou kombinací válečků s Tebou plně souhlasím. Je o tom spusty zmínek jak se dají válečky zkombinovat ovšem mám stejný tok myšlenek jako Ty.
Ten tlak není rovnoměrný a ty lehčí jsou tam jen do počtu a aby se nekřivil talíř.
Ovšem pokud sundám váhu na válečkách zcela určitě vyleze spotřeba. Prý dělá desetina gramů dolů cca desetinu litru nahoru
Navíc teď volala paní, že se jí zdálo, že na skutříku trochu píská jakoby klíňák v šáde Asi jak jsem ho včera řádně odmastil. Takže to bude nakonec i řemen. A to je novej. No nebo vlastně kontraska ho nemusí dopínat vlastně...
S tím kitem máš asi pravdu.
Základní pravidlo totiš zní: Ne*er se do toho co funguje!!! A něco na tom bude.
Mám nakonec i rozporuplné pocity z nové kontrasky a spojky. Zase ladit válečky... A zase prachy a zase skrčenina a protaženej ksicht a mám večer po... no víš...
S tou kombinací válečků s Tebou plně souhlasím. Je o tom spusty zmínek jak se dají válečky zkombinovat ovšem mám stejný tok myšlenek jako Ty.
Ten tlak není rovnoměrný a ty lehčí jsou tam jen do počtu a aby se nekřivil talíř.
Ovšem pokud sundám váhu na válečkách zcela určitě vyleze spotřeba. Prý dělá desetina gramů dolů cca desetinu litru nahoru
Navíc teď volala paní, že se jí zdálo, že na skutříku trochu píská jakoby klíňák v šáde Asi jak jsem ho včera řádně odmastil. Takže to bude nakonec i řemen. A to je novej. No nebo vlastně kontraska ho nemusí dopínat vlastně...
S tím kitem máš asi pravdu.
Základní pravidlo totiš zní: Ne*er se do toho co funguje!!! A něco na tom bude.
Mám nakonec i rozporuplné pocity z nové kontrasky a spojky. Zase ladit válečky... A zase prachy a zase skrčenina a protaženej ksicht a mám večer po... no víš...
Tím bych si Pepo v případě Chinana nebyl tak jistý.
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Vidím že se tady motáte,ničemu pořádně nerozumíte a jen čekáte než Maluch přijde
Originál pružinky do spojky jsou opravdu hodně vláčný, proto jsem ti psal, strčit tam žlutý. Kontrastku bych rozhodně víc než plus 1000 nedával, protože pak budeš muset dát o to těžší válečky a pak ti bude rychle odcházet řemen.
A vsadím se s tebou, že pokud dáš bílou plus 1000 Malossi,nebo Naraku kontrastní pružinu,nejlíp ti to bude chodit na 7.4g válečkách.
A k těm válečkům: Jen Maluch si vyrábí válečky sám-přesně na míru
Originál pružinky do spojky jsou opravdu hodně vláčný, proto jsem ti psal, strčit tam žlutý. Kontrastku bych rozhodně víc než plus 1000 nedával, protože pak budeš muset dát o to těžší válečky a pak ti bude rychle odcházet řemen.
A vsadím se s tebou, že pokud dáš bílou plus 1000 Malossi,nebo Naraku kontrastní pružinu,nejlíp ti to bude chodit na 7.4g válečkách.
A k těm válečkům: Jen Maluch si vyrábí válečky sám-přesně na míru
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500