Sekundární vzduch

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3397
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Sekundární vzduch

Příspěvek od mulah » pon 17 pro 2012, 20:49

Dneska jsem pokračoval v rozborce a něco jsem objevil o čem jsem neměl tušení k čemu to je. No nakonec jsem se dopátral,že je to ventil sekundárního vzduchu.
No a mě by zajímalo k čemu to tam je??? myslím ten systém sekundárního vzduchu,ne jen ten ventil. U aut je to kvůli lepším emisím,kde to řídí lambda sonda. Ale u mopeda ???
Nevíte někdo???
Ne že bych s tím měl problémy ale jsem člověk zvídavý a zajímá mě to.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » úte 18 pro 2012, 06:58

Asi bych tipoval i na to, že systém má za úkol v oblasti ventilů a klikové skříně vytvořit lehký podtlak, který dá olejovemu čerpadlu a oleji samotnému snazší průchod i ke komponentám vzdálenějších od olejového čerpadla, které díky podtlaku nemusí překonávat takový odpor, což snižuje jeho opotřebení a v podstatě i úbytek výkonu na olejovém čerpadle. Ale už teď se těším na odpověď od Jouzíka a ostatních, znalejších v této oblasti.
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3064
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » úte 18 pro 2012, 08:45

Už jsem tady i s vysvětlením. Je to jen a jen kvůli těm emisím i u padesátek, ať je to 2T, nebo 4T. Sám jsem se tomu divil, že to tam mám taky. Taková složitost a přitom to ještě ubírá na výkonu (konzultoval jsem to s prodejcem a servisem ve Znojmě). Až budu mít Dříče odstrojeného, určitě tohle zařízení vyřadím z provozu. Jestli ti mohu poradit, udělej to taky, už jenom kvůli tomu laďáku, co tam máš Vašku. Tahle fičura okysličováním dohořívající směsi ve svodu a koncovce výrazně zvedá teplotu. Dokonce u koncovek bez přepážek bývá jedním z viníků tzv. střílení. Vyřadit sekudární luft je jednoduché. Tenhle systém je řízen rovněž podtlakovým ventilem. K tomuto ventilu vede hadička z kolínka mezi karburátorem a hlavou válce. Hadičku z ventilu sejmout a zaslepit. Tím, že ventil nebude ovládán podtlakem ze sacího potrubí, zůstane trvale uzavřen a nebude pouštět vzduch do výfuku. Teď je ale celý systém na Agíle zbytečná přítěž a proto by bylo optimální ho demontovat. Odbočku na výfuku uříznout a zaslepit. Nemůžeš nic ztratit, jenom získat. Tak a teď už je to jenom na tvém rozhodnutí. :twisted: :wink:
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9499
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » úte 18 pro 2012, 08:55

Tak to abych udělal na Škyťákovi něco podobného. Abych vám stačil :wink: :lol:
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » úte 18 pro 2012, 09:59

Jestli se nepletu, tak na moto není součástí STK měření emisí, že ne? Pak by ale ve své podstatě tato vyfikundace měla svůj účel pouze pro potřeby homologace, čili pro "zelené", coby zařízení přizpůsobující naše přibližovadla k menšímu zasírání ovzduší, je tak?
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3064
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » úte 18 pro 2012, 10:17

No jistě, když už ten motor stavěli, chtěli aby měli pár let klid od vývoje. Sice vznikal v době normy Euro 2, ale malej čtyřtakt se sekundárním vzduchem dá v pohodě i budoucí normy popř. ho ještě přidusí katalyzátorem. Doposud se u nás emise neměří, ale v jiných státech ano. Proč to komplikovat podle jednotlivých států, prostě do Evropy to budem lifrovat se sekundárním vzduchem. To nikoho neurazí, ba naopak to může popohnat homologační řízení pro celou EU. Z praktického hlediska je to tam na pikaču. :wink:
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3397
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » úte 18 pro 2012, 16:48

Nezbývá mi nic jiného než smeknout rádiovku. Já to teda moc nezkoumal,bo když jsem to oddekloval akorát mi volala žena, že mám přistavit auto k baráku, že jedem do toho globusu. Ale všiml jsem si že do toho ventilu vede tlustá hadice z víka ventilů a zpátky vede hubená hadička někam nahoru směr karbec. Tááákže já to pořádně očíhnu a určitě to vyřadím. S případnými nejasnostmi se tu obrátím na našeho technického mistra.
Kurňa a já zvažoval 70ccm kit a přitom stačí vyhodit jednu blbinu a 5 koníků navrch :D :D :D
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5473
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » úte 18 pro 2012, 17:53

Hmmm, Jouzík umííííííííííííí :roll: :wink: musím najít nějakou záhadu, aby mi případně poradil, protože zatím radí na jedničku a smekám :wink:
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » úte 18 pro 2012, 21:58

Co naplat, kdo zná a umí, ten holt zná a umí, my ostatní můžeme jen tupě zírat a závistiví i závidět ... dát bacha alespoň an zavřenou hubu, jak někdo zírá s otevřenou hubou, je to o dost nápadnější .. :wink: :)
a všichni .... JOUZÍK JE VĚDMA.....JOUZÍK JE VĚDMA !!!!
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4936
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » stř 19 pro 2012, 07:17

Přesně toto mi udělal na mém Nimbusu v prvním roku mého vlastnictví můj kamarád moto Roman ;) . Možná proto mi ta padesátka válec pořád stačí ;) .
KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5473
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » stř 19 pro 2012, 15:53

Jachy, na Tvoji váhu musí paďoch stačit :wink:
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
František Procházka
Expert
Příspěvky: 1950
Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
Bydliště: Chrastava

Příspěvek od František Procházka » stř 19 pro 2012, 18:46

Jouza na HRAD !!!nebo aspoň ministr !!!
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3397
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » stř 19 pro 2012, 19:38

Takže jsem to dneska okouknul.
Ventil má 3 vývody. 1. vede do ventildeklu-tlustá hadice
2. vede nahoru do luftu
3. se rozdvojuje kde jedna vede do podtlakovýho ventilu pod nádrží a ta druhá do hadice co je mezi karbecem a válcem.
Takže mistr radí všechno zaslepit???
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4936
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » stř 19 pro 2012, 23:11

motorr66 píše:Jachy, na Tvoji váhu musí paďoch stačit :wink:
Máš recht, ty lichotníku ;)
KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3064
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » čtv 20 pro 2012, 07:44

Tak tady jsem vyslídil správný obrázek, jak to tam fachčí.


Obrázek

Tenká hadička, kterou máš rozdvojenou i pro podlakový ventil pod nádrží se musí z části zachovat. A sice pouze ta větev pod nádrž. Jinak by ti netekl benzín do karburátoru. Větev vedoucí k ventilu sekundárního vzduch bez náhrady zrušit. Musel jsem najít nějaké fotky, jak to tam konkrétně vypadá na Agilitce. Teď tedy musím trochu pozměnit informace z předchozího příspěvku. Konstruktéři Kymca mě dost překvapili tou dost zvláštní cestou, kudy ženou sekundární vzduch do výfukového potrubí. Komplikované odlévání kanálu v hlavě motoru, to mi prostě přijde jako číčovina. Proč něco dělat jednoduše, když to jde složitě. Jediná výhoda z teho plynoucí je, že sekundární vzduch bude fungovat i s neoriginálním výfukovým svodem. Tak zpátky k věci ... . Odpojením tenké hadičky jsi vyřadil z činnosti ventil, který pouští sek. vz. do hlavy. Takže jestli chceš s sebou dále celý systém pouze vozit, máš hotovo. Jestli ne, odpoj tu tlustou hadici v místě kde vstupuje do hlavy a otvor zaslep. Teď můžeš systém sek. vz. demontovat, roztočit nad hlavou a poslat do Jericha. :D
Naposledy upravil(a) jouza74 dne čtv 13 čer 2013, 11:28, celkem upraveno 1 x.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Odpovědět