Sekundární vzduch
Sekundární vzduch
Dneska jsem pokračoval v rozborce a něco jsem objevil o čem jsem neměl tušení k čemu to je. No nakonec jsem se dopátral,že je to ventil sekundárního vzduchu.
No a mě by zajímalo k čemu to tam je??? myslím ten systém sekundárního vzduchu,ne jen ten ventil. U aut je to kvůli lepším emisím,kde to řídí lambda sonda. Ale u mopeda ???
Nevíte někdo???
Ne že bych s tím měl problémy ale jsem člověk zvídavý a zajímá mě to.
No a mě by zajímalo k čemu to tam je??? myslím ten systém sekundárního vzduchu,ne jen ten ventil. U aut je to kvůli lepším emisím,kde to řídí lambda sonda. Ale u mopeda ???
Nevíte někdo???
Ne že bych s tím měl problémy ale jsem člověk zvídavý a zajímá mě to.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Asi bych tipoval i na to, že systém má za úkol v oblasti ventilů a klikové skříně vytvořit lehký podtlak, který dá olejovemu čerpadlu a oleji samotnému snazší průchod i ke komponentám vzdálenějších od olejového čerpadla, které díky podtlaku nemusí překonávat takový odpor, což snižuje jeho opotřebení a v podstatě i úbytek výkonu na olejovém čerpadle. Ale už teď se těším na odpověď od Jouzíka a ostatních, znalejších v této oblasti.
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Už jsem tady i s vysvětlením. Je to jen a jen kvůli těm emisím i u padesátek, ať je to 2T, nebo 4T. Sám jsem se tomu divil, že to tam mám taky. Taková složitost a přitom to ještě ubírá na výkonu (konzultoval jsem to s prodejcem a servisem ve Znojmě). Až budu mít Dříče odstrojeného, určitě tohle zařízení vyřadím z provozu. Jestli ti mohu poradit, udělej to taky, už jenom kvůli tomu laďáku, co tam máš Vašku. Tahle fičura okysličováním dohořívající směsi ve svodu a koncovce výrazně zvedá teplotu. Dokonce u koncovek bez přepážek bývá jedním z viníků tzv. střílení. Vyřadit sekudární luft je jednoduché. Tenhle systém je řízen rovněž podtlakovým ventilem. K tomuto ventilu vede hadička z kolínka mezi karburátorem a hlavou válce. Hadičku z ventilu sejmout a zaslepit. Tím, že ventil nebude ovládán podtlakem ze sacího potrubí, zůstane trvale uzavřen a nebude pouštět vzduch do výfuku. Teď je ale celý systém na Agíle zbytečná přítěž a proto by bylo optimální ho demontovat. Odbočku na výfuku uříznout a zaslepit. Nemůžeš nic ztratit, jenom získat. Tak a teď už je to jenom na tvém rozhodnutí.

Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Jestli se nepletu, tak na moto není součástí STK měření emisí, že ne? Pak by ale ve své podstatě tato vyfikundace měla svůj účel pouze pro potřeby homologace, čili pro "zelené", coby zařízení přizpůsobující naše přibližovadla k menšímu zasírání ovzduší, je tak?
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
No jistě, když už ten motor stavěli, chtěli aby měli pár let klid od vývoje. Sice vznikal v době normy Euro 2, ale malej čtyřtakt se sekundárním vzduchem dá v pohodě i budoucí normy popř. ho ještě přidusí katalyzátorem. Doposud se u nás emise neměří, ale v jiných státech ano. Proč to komplikovat podle jednotlivých států, prostě do Evropy to budem lifrovat se sekundárním vzduchem. To nikoho neurazí, ba naopak to může popohnat homologační řízení pro celou EU. Z praktického hlediska je to tam na pikaču. 
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
Nezbývá mi nic jiného než smeknout rádiovku. Já to teda moc nezkoumal,bo když jsem to oddekloval akorát mi volala žena, že mám přistavit auto k baráku, že jedem do toho globusu. Ale všiml jsem si že do toho ventilu vede tlustá hadice z víka ventilů a zpátky vede hubená hadička někam nahoru směr karbec. Tááákže já to pořádně očíhnu a určitě to vyřadím. S případnými nejasnostmi se tu obrátím na našeho technického mistra.
Kurňa a já zvažoval 70ccm kit a přitom stačí vyhodit jednu blbinu a 5 koníků navrch

Kurňa a já zvažoval 70ccm kit a přitom stačí vyhodit jednu blbinu a 5 koníků navrch
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Co naplat, kdo zná a umí, ten holt zná a umí, my ostatní můžeme jen tupě zírat a závistiví i závidět ... dát bacha alespoň an zavřenou hubu, jak někdo zírá s otevřenou hubou, je to o dost nápadnější ..
a všichni .... JOUZÍK JE VĚDMA.....JOUZÍK JE VĚDMA !!!!
a všichni .... JOUZÍK JE VĚDMA.....JOUZÍK JE VĚDMA !!!!
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4936
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Přesně toto mi udělal na mém Nimbusu v prvním roku mého vlastnictví můj kamarád moto Roman
. Možná proto mi ta padesátka válec pořád stačí
.
KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
Takže jsem to dneska okouknul.
Ventil má 3 vývody. 1. vede do ventildeklu-tlustá hadice
2. vede nahoru do luftu
3. se rozdvojuje kde jedna vede do podtlakovýho ventilu pod nádrží a ta druhá do hadice co je mezi karbecem a válcem.
Takže mistr radí všechno zaslepit???
Ventil má 3 vývody. 1. vede do ventildeklu-tlustá hadice
2. vede nahoru do luftu
3. se rozdvojuje kde jedna vede do podtlakovýho ventilu pod nádrží a ta druhá do hadice co je mezi karbecem a válcem.
Takže mistr radí všechno zaslepit???
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4936
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Máš recht, ty lichotníkumotorr66 píše:Jachy, na Tvoji váhu musí paďoch stačit
KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
Tak tady jsem vyslídil správný obrázek, jak to tam fachčí.

Tenká hadička, kterou máš rozdvojenou i pro podlakový ventil pod nádrží se musí z části zachovat. A sice pouze ta větev pod nádrž. Jinak by ti netekl benzín do karburátoru. Větev vedoucí k ventilu sekundárního vzduch bez náhrady zrušit. Musel jsem najít nějaké fotky, jak to tam konkrétně vypadá na Agilitce. Teď tedy musím trochu pozměnit informace z předchozího příspěvku. Konstruktéři Kymca mě dost překvapili tou dost zvláštní cestou, kudy ženou sekundární vzduch do výfukového potrubí. Komplikované odlévání kanálu v hlavě motoru, to mi prostě přijde jako číčovina. Proč něco dělat jednoduše, když to jde složitě. Jediná výhoda z teho plynoucí je, že sekundární vzduch bude fungovat i s neoriginálním výfukovým svodem. Tak zpátky k věci ... . Odpojením tenké hadičky jsi vyřadil z činnosti ventil, který pouští sek. vz. do hlavy. Takže jestli chceš s sebou dále celý systém pouze vozit, máš hotovo. Jestli ne, odpoj tu tlustou hadici v místě kde vstupuje do hlavy a otvor zaslep. Teď můžeš systém sek. vz. demontovat, roztočit nad hlavou a poslat do Jericha.

Tenká hadička, kterou máš rozdvojenou i pro podlakový ventil pod nádrží se musí z části zachovat. A sice pouze ta větev pod nádrž. Jinak by ti netekl benzín do karburátoru. Větev vedoucí k ventilu sekundárního vzduch bez náhrady zrušit. Musel jsem najít nějaké fotky, jak to tam konkrétně vypadá na Agilitce. Teď tedy musím trochu pozměnit informace z předchozího příspěvku. Konstruktéři Kymca mě dost překvapili tou dost zvláštní cestou, kudy ženou sekundární vzduch do výfukového potrubí. Komplikované odlévání kanálu v hlavě motoru, to mi prostě přijde jako číčovina. Proč něco dělat jednoduše, když to jde složitě. Jediná výhoda z teho plynoucí je, že sekundární vzduch bude fungovat i s neoriginálním výfukovým svodem. Tak zpátky k věci ... . Odpojením tenké hadičky jsi vyřadil z činnosti ventil, který pouští sek. vz. do hlavy. Takže jestli chceš s sebou dále celý systém pouze vozit, máš hotovo. Jestli ne, odpoj tu tlustou hadici v místě kde vstupuje do hlavy a otvor zaslep. Teď můžeš systém sek. vz. demontovat, roztočit nad hlavou a poslat do Jericha.
Naposledy upravil(a) jouza74 dne čtv 13 čer 2013, 11:28, celkem upraveno 1 x.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013