Stránka 1 z 3
Sekundární vzduch
Napsal: pon 17 pro 2012, 20:49
od mulah
Dneska jsem pokračoval v rozborce a něco jsem objevil o čem jsem neměl tušení k čemu to je. No nakonec jsem se dopátral,že je to ventil sekundárního vzduchu.
No a mě by zajímalo k čemu to tam je??? myslím ten systém sekundárního vzduchu,ne jen ten ventil. U aut je to kvůli lepším emisím,kde to řídí lambda sonda. Ale u mopeda ???
Nevíte někdo???
Ne že bych s tím měl problémy ale jsem člověk zvídavý a zajímá mě to.
Napsal: úte 18 pro 2012, 06:58
od HonzaH
Asi bych tipoval i na to, že systém má za úkol v oblasti ventilů a klikové skříně vytvořit lehký podtlak, který dá olejovemu čerpadlu a oleji samotnému snazší průchod i ke komponentám vzdálenějších od olejového čerpadla, které díky podtlaku nemusí překonávat takový odpor, což snižuje jeho opotřebení a v podstatě i úbytek výkonu na olejovém čerpadle. Ale už teď se těším na odpověď od Jouzíka a ostatních, znalejších v této oblasti.
Napsal: úte 18 pro 2012, 08:45
od jouza74
Už jsem tady i s vysvětlením. Je to jen a jen kvůli těm emisím i u padesátek, ať je to 2T, nebo 4T. Sám jsem se tomu divil, že to tam mám taky. Taková složitost a přitom to ještě ubírá na výkonu (konzultoval jsem to s prodejcem a servisem ve Znojmě). Až budu mít Dříče odstrojeného, určitě tohle zařízení vyřadím z provozu. Jestli ti mohu poradit, udělej to taky, už jenom kvůli tomu laďáku, co tam máš Vašku. Tahle fičura okysličováním dohořívající směsi ve svodu a koncovce výrazně zvedá teplotu. Dokonce u koncovek bez přepážek bývá jedním z viníků tzv. střílení. Vyřadit sekudární luft je jednoduché. Tenhle systém je řízen rovněž podtlakovým ventilem. K tomuto ventilu vede hadička z kolínka mezi karburátorem a hlavou válce. Hadičku z ventilu sejmout a zaslepit. Tím, že ventil nebude ovládán podtlakem ze sacího potrubí, zůstane trvale uzavřen a nebude pouštět vzduch do výfuku. Teď je ale celý systém na Agíle zbytečná přítěž a proto by bylo optimální ho demontovat. Odbočku na výfuku uříznout a zaslepit. Nemůžeš nic ztratit, jenom získat. Tak a teď už je to jenom na tvém rozhodnutí.

Napsal: úte 18 pro 2012, 08:55
od manet125
Tak to abych udělal na Škyťákovi něco podobného. Abych vám stačil

Napsal: úte 18 pro 2012, 09:59
od HonzaH
Jestli se nepletu, tak na moto není součástí STK měření emisí, že ne? Pak by ale ve své podstatě tato vyfikundace měla svůj účel pouze pro potřeby homologace, čili pro "zelené", coby zařízení přizpůsobující naše přibližovadla k menšímu zasírání ovzduší, je tak?
Napsal: úte 18 pro 2012, 10:17
od jouza74
No jistě, když už ten motor stavěli, chtěli aby měli pár let klid od vývoje. Sice vznikal v době normy Euro 2, ale malej čtyřtakt se sekundárním vzduchem dá v pohodě i budoucí normy popř. ho ještě přidusí katalyzátorem. Doposud se u nás emise neměří, ale v jiných státech ano. Proč to komplikovat podle jednotlivých států, prostě do Evropy to budem lifrovat se sekundárním vzduchem. To nikoho neurazí, ba naopak to může popohnat homologační řízení pro celou EU. Z praktického hlediska je to tam na pikaču.

Napsal: úte 18 pro 2012, 16:48
od mulah
Nezbývá mi nic jiného než smeknout rádiovku. Já to teda moc nezkoumal,bo když jsem to oddekloval akorát mi volala žena, že mám přistavit auto k baráku, že jedem do toho globusu. Ale všiml jsem si že do toho ventilu vede tlustá hadice z víka ventilů a zpátky vede hubená hadička někam nahoru směr karbec. Tááákže já to pořádně očíhnu a určitě to vyřadím. S případnými nejasnostmi se tu obrátím na našeho technického mistra.
Kurňa a já zvažoval 70ccm kit a přitom stačí vyhodit jednu blbinu a 5 koníků navrch

Napsal: úte 18 pro 2012, 17:53
od motorr66
Hmmm, Jouzík umííííííííííííí

musím najít nějakou záhadu, aby mi případně poradil, protože zatím radí na jedničku a smekám

Napsal: úte 18 pro 2012, 21:58
od HonzaH
Co naplat, kdo zná a umí, ten holt zná a umí, my ostatní můžeme jen tupě zírat a závistiví i závidět ... dát bacha alespoň an zavřenou hubu, jak někdo zírá s otevřenou hubou, je to o dost nápadnější ..
a všichni ....
JOUZÍK JE VĚDMA.....JOUZÍK JE VĚDMA !!!!
Napsal: stř 19 pro 2012, 07:17
od jakattara
Přesně toto mi udělal na mém Nimbusu v prvním roku mého vlastnictví můj kamarád moto Roman

. Možná proto mi ta padesátka válec pořád stačí

.
Napsal: stř 19 pro 2012, 15:53
od motorr66
Jachy, na Tvoji váhu musí paďoch stačit

Napsal: stř 19 pro 2012, 18:46
od František Procházka
Jouza na HRAD !!!nebo aspoň ministr !!!
Napsal: stř 19 pro 2012, 19:38
od mulah
Takže jsem to dneska okouknul.
Ventil má 3 vývody. 1. vede do ventildeklu-tlustá hadice
2. vede nahoru do luftu
3. se rozdvojuje kde jedna vede do podtlakovýho ventilu pod nádrží a ta druhá do hadice co je mezi karbecem a válcem.
Takže mistr radí všechno zaslepit???
Napsal: stř 19 pro 2012, 23:11
od jakattara
motorr66 píše:Jachy, na Tvoji váhu musí paďoch stačit

Máš recht, ty lichotníku

Napsal: čtv 20 pro 2012, 07:44
od jouza74
Tak tady jsem vyslídil správný obrázek, jak to tam fachčí.
Tenká hadička, kterou máš rozdvojenou i pro podlakový ventil pod nádrží se musí z části zachovat. A sice pouze ta větev pod nádrž. Jinak by ti netekl benzín do karburátoru. Větev vedoucí k ventilu sekundárního vzduch bez náhrady zrušit. Musel jsem najít nějaké fotky, jak to tam konkrétně vypadá na Agilitce. Teď tedy musím trochu pozměnit informace z předchozího příspěvku. Konstruktéři Kymca mě dost překvapili tou dost zvláštní cestou, kudy ženou sekundární vzduch do výfukového potrubí. Komplikované odlévání kanálu v hlavě motoru, to mi prostě přijde jako číčovina. Proč něco dělat jednoduše, když to jde složitě. Jediná výhoda z teho plynoucí je, že sekundární vzduch bude fungovat i s neoriginálním výfukovým svodem. Tak zpátky k věci ... . Odpojením tenké hadičky jsi vyřadil z činnosti ventil, který pouští sek. vz. do hlavy. Takže jestli chceš s sebou dále celý systém pouze vozit, máš hotovo. Jestli ne, odpoj tu tlustou hadici v místě kde vstupuje do hlavy a otvor zaslep. Teď můžeš systém sek. vz. demontovat, roztočit nad hlavou a poslat do Jericha.
