Akumulátor a jeho údržba

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9421
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » ned 19 kvě 2013, 20:41

Přesně tu samou co má Gek mám taky a o nabíjení nebyla v návodu zmínka, tak jsem ji aktivoval podle něj a od té doby Škyťák startuje.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4284
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » ned 19 kvě 2013, 20:44

Já dnes startoval po ránu před cestou do práce, rozsvítily se ciferníky, zavířily ručičky budíků, zmáčknu spouštěč... a ani ťuk :shock: Druhý pokus... to samé, tak přemítám, že v noci zase tak chladno nebylo a jezdil jsem tři dny po sobě do práce bez problémů, vždy na první škrtnutí....
A pak se podívám, že jsem si já trouba nesklopil boční stojan :lol:
Tak pardon za OT, ale už to vypadalo, že tady opravdu skončím :wink:
Honda Forza 300 Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
František Procházka
Expert
Příspěvky: 1950
Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
Bydliště: Chrastava

Příspěvek od František Procházka » úte 21 kvě 2013, 10:14

Tak v neděli po návratu z výletu,jsem okamžitě nalil novou baterku.
A začal nabíjet.Byl jsem s toho na mrtvici.Zapojil jsem nabíječku z Lídlu a pořád svítilo že se nabíjí (už několik hodin).Že se opravdu nabíjela jsem zjištoval pomocí měřáku.Tím ,že nesvítila zelená(ukončení nabíjení) jsem usoudil,že nabíječka je asi porouchaná (občas mě spadla).
přerušil jsem nabíjení a v pondělí jsem mazal ke kámošovi pro svoji 2 nabíječku.Po zapojení opět asi 3h svítila kontrolka nabíjení.
Je mě divné,že dobíjení baterky trvalo tak dlouho,(asi 6h)když píšou,že po nalití je 75%kapacity.

Jak dlouho jste dobíjeli baterku po nalití.Geku a Mildo(máme stejnou).teď mě ukazuje 12,87A a ta stará v Kymu má dokonce 12,93A. Jsem z toho jelen !!!!!
Jo, nakonec u nabíječky z L. se rosvítila zelená.Tak fungují obě.
Jsem zvědav, jak bude teď Kym startovat .
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1172
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » úte 21 kvě 2013, 10:52

Františku, doba nabíjení záleží na tom, kolik A je schopna nabíječka dát. Pokud je akumulátor nabitý na 75%, tak je to u 12Ah teoreticky 9Ah. Gelovka by se měla nabíjet proudem o velikosti 0,1 kapacity, takže max 1,2A. Čili dobití 3Ah by mělo teoreticky trvat 2,5 hodiny. Prakticky to bude déle, protože proud bude postupně klesat, jelikož by nemělo být překročeno napětí 14,4V (to by měla nabíječka ohlídat). Chytřejší nabíječky pak ještě můžou přepnout na tzv. ekvalizaci, to je nabíjení sníženým proudem při napětí 13,6-13,8V a až po několika dalších hodinách ukončit nabíjení.

Napětí 12,87V, případně 12,93V, by sice ukazovalo na 100% nabití, ale tyto hodnoty jsou pouze orientační. Záleží totiž na stavu uvnitř akumulátoru (stáří) a hlavně sulfataci, která se projevuje rychlým poklesem napětí při větším odběru - startování. Popsáno je to tady na straně 23-25.

P.S.: Františku, starý akumulátor nevyhazuj. Dá se ještě použít tam, kde není třeba velkého odběru, např. osvětlení ve spojení s fotovoltaikou. :wink:
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » úte 21 kvě 2013, 11:13

Já nevím. Nalil jsem, odložil jsem, vyvětral jsem, dal jsem nabíjet a šel jsem spát. Ráno nabito, zřejmě nabíječka ekvalizovala . :lol:
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
František Procházka
Expert
Příspěvky: 1950
Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
Bydliště: Chrastava

Příspěvek od František Procházka » úte 21 kvě 2013, 11:20

Dík za odpovědi,trošku jste mě uklidnili.Tak ten čas odpovídá.
U nabíječek píšou,že se sami regulujou.Já nabíjení neovlivnim a to je dobře.(pro baterku).
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9421
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » úte 21 kvě 2013, 17:40

Kawa dnes taky dostala novou gelovku. Yuasa byla za 2500,-, tak jsem vzal Exide za 1300,-. Při správné péči vydrží dlouho.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
lukin1233
Už mám víc než deset
Příspěvky: 147
Registrován: čtv 17 kvě 2012, 20:01
Bydliště: Havířov

Příspěvek od lukin1233 » sob 01 čer 2013, 13:07

ach jo.tak baterka taky k.o :cry:
http://lukin1233.rajce.idnes.cz/KYMCO/ Kymco 15.7.2013 prodáno.(SUPER STROJ!!!) Momentálně Suziki Bandit 600

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3383
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » sob 01 čer 2013, 18:59

Tak já mám momentálně baterky 2 :D . Jednu 3měsíce starou a druhou rok starou.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
lukin1233
Už mám víc než deset
Příspěvky: 147
Registrován: čtv 17 kvě 2012, 20:01
Bydliště: Havířov

Příspěvek od lukin1233 » sob 01 čer 2013, 19:45

tak to se máš.já zatím každé ráno startuji přes nabíječku
http://lukin1233.rajce.idnes.cz/KYMCO/ Kymco 15.7.2013 prodáno.(SUPER STROJ!!!) Momentálně Suziki Bandit 600

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3383
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » sob 01 čer 2013, 20:14

Tak to máš lepší. Já mám sice baterky dvě, XC-čka taky dvě ale nejezdí zatím ani jedno :cry: Ještě že agilitka drží prapor :lol:
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
lukin1233
Už mám víc než deset
Příspěvky: 147
Registrován: čtv 17 kvě 2012, 20:01
Bydliště: Havířov

Příspěvek od lukin1233 » pon 03 čer 2013, 18:10

aha,tak to my zas něco uniklo :oops: .jdu číst.
http://lukin1233.rajce.idnes.cz/KYMCO/ Kymco 15.7.2013 prodáno.(SUPER STROJ!!!) Momentálně Suziki Bandit 600

Uživatelský avatar
lukin1233
Už mám víc než deset
Příspěvky: 147
Registrován: čtv 17 kvě 2012, 20:01
Bydliště: Havířov

Příspěvek od lukin1233 » pon 10 čer 2013, 10:46

Je normální. aby 12 v baterka ukazovala přes. 15v ?to fakt. nechápu .a jak má. pod 15 tak uz nenastartuji.
http://lukin1233.rajce.idnes.cz/KYMCO/ Kymco 15.7.2013 prodáno.(SUPER STROJ!!!) Momentálně Suziki Bandit 600

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9421
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » pon 10 čer 2013, 16:43

Zkusil jsi jiný měřák? Tím bych začal ať máš jasno.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
lukin1233
Už mám víc než deset
Příspěvky: 147
Registrován: čtv 17 kvě 2012, 20:01
Bydliště: Havířov

Příspěvek od lukin1233 » pon 10 čer 2013, 17:13

Baterka v autě ukazuje 12 a něco .
http://lukin1233.rajce.idnes.cz/KYMCO/ Kymco 15.7.2013 prodáno.(SUPER STROJ!!!) Momentálně Suziki Bandit 600

Odpovědět