Akumulátor a jeho údržba
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4284
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Já dnes startoval po ránu před cestou do práce, rozsvítily se ciferníky, zavířily ručičky budíků, zmáčknu spouštěč... a ani ťuk Druhý pokus... to samé, tak přemítám, že v noci zase tak chladno nebylo a jezdil jsem tři dny po sobě do práce bez problémů, vždy na první škrtnutí....
A pak se podívám, že jsem si já trouba nesklopil boční stojan
Tak pardon za OT, ale už to vypadalo, že tady opravdu skončím
A pak se podívám, že jsem si já trouba nesklopil boční stojan
Tak pardon za OT, ale už to vypadalo, že tady opravdu skončím
Honda Forza 300
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
Tak v neděli po návratu z výletu,jsem okamžitě nalil novou baterku.
A začal nabíjet.Byl jsem s toho na mrtvici.Zapojil jsem nabíječku z Lídlu a pořád svítilo že se nabíjí (už několik hodin).Že se opravdu nabíjela jsem zjištoval pomocí měřáku.Tím ,že nesvítila zelená(ukončení nabíjení) jsem usoudil,že nabíječka je asi porouchaná (občas mě spadla).
přerušil jsem nabíjení a v pondělí jsem mazal ke kámošovi pro svoji 2 nabíječku.Po zapojení opět asi 3h svítila kontrolka nabíjení.
Je mě divné,že dobíjení baterky trvalo tak dlouho,(asi 6h)když píšou,že po nalití je 75%kapacity.
Jak dlouho jste dobíjeli baterku po nalití.Geku a Mildo(máme stejnou).teď mě ukazuje 12,87A a ta stará v Kymu má dokonce 12,93A. Jsem z toho jelen !!!!!
Jo, nakonec u nabíječky z L. se rosvítila zelená.Tak fungují obě.
Jsem zvědav, jak bude teď Kym startovat .
A začal nabíjet.Byl jsem s toho na mrtvici.Zapojil jsem nabíječku z Lídlu a pořád svítilo že se nabíjí (už několik hodin).Že se opravdu nabíjela jsem zjištoval pomocí měřáku.Tím ,že nesvítila zelená(ukončení nabíjení) jsem usoudil,že nabíječka je asi porouchaná (občas mě spadla).
přerušil jsem nabíjení a v pondělí jsem mazal ke kámošovi pro svoji 2 nabíječku.Po zapojení opět asi 3h svítila kontrolka nabíjení.
Je mě divné,že dobíjení baterky trvalo tak dlouho,(asi 6h)když píšou,že po nalití je 75%kapacity.
Jak dlouho jste dobíjeli baterku po nalití.Geku a Mildo(máme stejnou).teď mě ukazuje 12,87A a ta stará v Kymu má dokonce 12,93A. Jsem z toho jelen !!!!!
Jo, nakonec u nabíječky z L. se rosvítila zelená.Tak fungují obě.
Jsem zvědav, jak bude teď Kym startovat .
Po dlouhých letech ježdění na chopperu jsem přesedlal po dlouhém váhání na skůtra Kymco 500 a Hondu SH 150i.
Františku, doba nabíjení záleží na tom, kolik A je schopna nabíječka dát. Pokud je akumulátor nabitý na 75%, tak je to u 12Ah teoreticky 9Ah. Gelovka by se měla nabíjet proudem o velikosti 0,1 kapacity, takže max 1,2A. Čili dobití 3Ah by mělo teoreticky trvat 2,5 hodiny. Prakticky to bude déle, protože proud bude postupně klesat, jelikož by nemělo být překročeno napětí 14,4V (to by měla nabíječka ohlídat). Chytřejší nabíječky pak ještě můžou přepnout na tzv. ekvalizaci, to je nabíjení sníženým proudem při napětí 13,6-13,8V a až po několika dalších hodinách ukončit nabíjení.
Napětí 12,87V, případně 12,93V, by sice ukazovalo na 100% nabití, ale tyto hodnoty jsou pouze orientační. Záleží totiž na stavu uvnitř akumulátoru (stáří) a hlavně sulfataci, která se projevuje rychlým poklesem napětí při větším odběru - startování. Popsáno je to tady na straně 23-25.
P.S.: Františku, starý akumulátor nevyhazuj. Dá se ještě použít tam, kde není třeba velkého odběru, např. osvětlení ve spojení s fotovoltaikou.
Napětí 12,87V, případně 12,93V, by sice ukazovalo na 100% nabití, ale tyto hodnoty jsou pouze orientační. Záleží totiž na stavu uvnitř akumulátoru (stáří) a hlavně sulfataci, která se projevuje rychlým poklesem napětí při větším odběru - startování. Popsáno je to tady na straně 23-25.
P.S.: Františku, starý akumulátor nevyhazuj. Dá se ještě použít tam, kde není třeba velkého odběru, např. osvětlení ve spojení s fotovoltaikou.
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
- František Procházka
- Expert
- Příspěvky: 1950
- Registrován: stř 19 říj 2011, 22:14
- Bydliště: Chrastava
ach jo.tak baterka taky k.o
http://lukin1233.rajce.idnes.cz/KYMCO/ Kymco 15.7.2013 prodáno.(SUPER STROJ!!!) Momentálně Suziki Bandit 600
tak to se máš.já zatím každé ráno startuji přes nabíječku
http://lukin1233.rajce.idnes.cz/KYMCO/ Kymco 15.7.2013 prodáno.(SUPER STROJ!!!) Momentálně Suziki Bandit 600
aha,tak to my zas něco uniklo .jdu číst.
http://lukin1233.rajce.idnes.cz/KYMCO/ Kymco 15.7.2013 prodáno.(SUPER STROJ!!!) Momentálně Suziki Bandit 600
Je normální. aby 12 v baterka ukazovala přes. 15v ?to fakt. nechápu .a jak má. pod 15 tak uz nenastartuji.
http://lukin1233.rajce.idnes.cz/KYMCO/ Kymco 15.7.2013 prodáno.(SUPER STROJ!!!) Momentálně Suziki Bandit 600
Baterka v autě ukazuje 12 a něco .
http://lukin1233.rajce.idnes.cz/KYMCO/ Kymco 15.7.2013 prodáno.(SUPER STROJ!!!) Momentálně Suziki Bandit 600